Marvel's Avengers: mikrotranzakciók miatt hőbörögnek a játékosok
A Marvel's Avengers játékosbázisa továbbra is elég alacsony: a Steamen átlagosan valamennyivel 800 felett szokott lenni az egyidejű játékosok száma. Mivel bekerült az Xbox Game Pass kínálatába, így más platformokon valamennyivel javult a helyzet, ami igazából egyáltalán nem meglepő, hiszen egy ingyenes címet sokkal többen ki fognak próbálni.
Ahelyett, hogy rengeteg új rajongót szereztek volna, a közösség egy része hőbörögni kezdett néhány egyáltalán nem szimpatikus újdonság miatt. A probléma nem sokkal a játék Game Pass debütálása után kezdődött, amikor a Square Enix elkezdett XP boostereket árulni játékon belül. Ezeket 100-500 kreditért lehet beszerezni, és ilyen fizetőeszközt csak valódi pénzért (500 kredit 5 dollárba kerül) lehet megvásárolni.
A játékosok két ok miatt feldúltak: a fejlesztők márciusban lelassították a fejlődést, illetve 2019-ben a stúdió megígérte, hogy nem lesznek véletlenszerű loot boxok és pay-to-win mikrotranzakciók sem. Mivel nincs PvP elem a játékban, így néhányan nem szeretik az említett kifejezéssel jellemezni a helyzetet. Az ilyen jellegű cuccok vásárlásával csak gyorsabban fejlődhetünk, de mások játékára nincs kihatással. Sokan félnek attól, hogy a játék áruháza free-to-play stílusra fog váltani, miközben az ingyenes dolgokat teljesen kiveszik onnan.
Természetesen a mikrotranzakciók ezen fajtája egyáltalán nem a világ vége. A dühös felhasználók viszont elég nagy hatással lehetnek egy olyan játékra, ami eddig is alig tudott játékosokat bevonzani. Remélhetőleg a fejlesztők, illetve a játékosok is tesznek majd valamit annak érdekében, hogy megoldást találjanak a problémákra, hiszen a folyamatos negatív visszhang egyik félnek sem kedvező.
Műfaj: Akció, Kaland, Szerepjáték
Fejlesztő: Crystal Dynamics, Eidos Montreal, Nixxes Software
Így is:
40-70€ az alapjáték
90-100€ a kivágott tartalmak eladásával teljessé tett játék
Legyen jó a játék és az új vásárlók kitermelik a szerverek éves karbantartási költségeit a megjelenés után évekkel később is.
Mikrotranzakció F2P játékok esetében kb az egyetlen bevételi forrás, így indokolt valamilyen mértékig. Ezt a World of Warshipsben új szintre emelték.
De az, hogy egy 40€-s ár mellett ott van 580€-nyi "kiegészítő", az enyhén szólva is pofátlanság...
Singleben mikrotranzakcióval csak egy a baj, és ez a baj már megtörtént. Látták hogy veszik és így már alap lett az ubinál. Eddig is 100€-s játékárat akartak, és a 70€+30€ season passal el is érték, de az Origins mikrotranzakciója bebetonozta, hogy attól kezdve lesz az összesben mert az plusz zseton nekik. És lett is.
És eljön az a pont amikor kb kötelező lesz a mikrotranzakciós fizetés ha haladni akarsz, mert látod hogy normális idő alatt nem fogsz tudni fejlődni...valamint így nem látod előre mennyibe is fog kerülni a végigjátszás. Lehet be sem kezdene az ember ha látja hogy a 100€ felett még 80€-t bele kell költenie ha normálisan végig akarja játszani.
Valamint az elmúlt 3-4 év erről szólt:
Kreálunk egy hibát és eladjuk rá a megoldást.
Ez megy a tech iparban és a gamingben is.
Tech piacon is a mobiltöltők, mobiltelefonok élettartama: nem tudod javítani, 1 évig van alkatrész utána vegyél másikat. Nem lesz rajta adott csatlakozó de itt egy átalakító.
És ami lemaradt: 1999$ a ragasztó.
Gamingben ugyanez. Nehéz a fejlődés mert sok xp-t állítunk be, de eladjuk neked az xp boostot mert mi olyan jó fejek vagyunk. Mesterségesen csökkentjük a megjelenéskor megszerzett jutalmak hasznosságát akár időarányosan, akár kiegészítők révén (powercreep), hogy meg kelljen venned az újabb vagy a prém cuccokat.
Akkor meg miért kell érte állandóan rinyálni? Kampány játékok esetén én kifejezetten szeretem a mikrotranzakciókat, az AC Origins, Odyssey, Valhalla esetében a játékok árának dupláját is elköltöttem rá pluszban, de ezzel senkinek nem ártottam, ez mindenkinek a saját dolga. Multizni nem multizom, nem érdekelt soha, ott esetleg megérteném ha emiatt menne a lázongás. Az egyjátékos módok esetében tegyék csak bele a gyorsabb haladást jelentő eszközök megvásárlásának a lehetőségét, aki akar él vele, aki akar nem. A lényeg, hogy ne ettől függjön végig lehet e vinni vagy sem, ez legyen amolyan plusz.
Számomra elég arcpirító ez a hozzáállása a kiadóknak. AC Odyssey-ben épp ezért inkább a jó öreg Cheat Engine segítségével gyorsítottam a fejlődésen, mert nem volt kedvem hat órákat azért melózni, hogy eljussak a következő fél órás szegmenséhez a sztorinak, ami ténylegesen érdekelt.
Ez nem ellened irányul, hanem egyszerűen minden olyan mikrotranzakció ami bármilyen módon belenyúl a játékmenetbe károsan hat a játékélményre.
bőven elég hogy a játékért kicsengetünk 15ezreket meg a pc-re több százezret, nemhogy még játékon belüli kis hoky dolgokat vegyünk még pluszba a teljes játék árában.
mondjuk jó aki legalább fél milla felett keres havonta annak megérthető hogy olyan a gondolatmenete hogy neki megéri, de nekünk aki jó ha megkeres rezsit leszámolva vagy 200-220 at annak annyira nem buli, de nincs vele gond mert ha gyorsabban akarunk haladni ott van a cheat engine vagy trainer alkalmazás és az INGYENES.
one hit kill meg ilyen hülyeségek a nooboknak valók.
én max ha cheatelek valamit az mindig csak a money.
végig lehet e vinniélvezhető-e vagy sem, ez legyen amolyan plusz.Minek hozzanak újat ha elég a játékba egy nyüves legendás kardot tenni(jól megnehezíteni a megszerzését) amiért fizetnek?
Én pl az általad említett játékokat ezért utálom.
Inkább ne firtassuk.
A mikrotranzakciókkal tudják fedezni a profitot gyakorlatilag, amíg vannak a bálnák és azok akik ezt azt megvesznek addig egy átlag "csóró" gamer-nek nem kell 100+ eurót kicsengetnie egy játékért. Nyilván a probléma akkor kezdődik amikor ez a dolog elmegy a P2W irányba vagy enslaved által oly nagyon védett single player mikrotranzakció irányba. A kozmetikákkal nincs semmi gond ha valakinek van több 10-100 eurója arra, hogy RGB-s legyen a karaktere hát lelke rajta, nekem van egy F2P játékom vagy nem kell 10 DLC-t megvennem stb. Gondolj a Battlefieldre, a 3-4 még tele volt DLC-kel amiket ha nem vettél meg akkor egyre kisebb játékosbázissal tudtál játszani, míg az 1,V már mikrotranzakciós, megvetted és utána minden update "DLC" ingyen van. Gyakorlatilag a mikrotranzakciós emberek kifizetik a DLC-t helyetted.