Már a jövő hónapban befuthat a The Elder Scrolls IV: Oblivion Remake

Az elmúlt néhány évben többször is szóba került a The Elder Scrolls IV: Oblivion lehetséges felújítása. Egyre több és több jel utal arra, hogy tényleg úton van a játék teljesen, Unreal Engine 5-ben újjáépített változata, amelyre állítólag már nem is kell sokat várni.
Két forrás, a Nate the Hate és a Video Games Chronicle szerint az Oblivion remake-jét heteken belül bejelentik, és még nyár előtt meg is jelenik majd. Állítólag már áprilisban befuthat, így a leleplezés és a megjelenés között minimális várakozásra lehet számítani.
Az Oblivion remake-jén állítólag a Virtuos dolgozik, egy olyan cég, amely jellemzően AAA stúdióknak nyújt támogatást. A Call of Duty, a Dark Souls, a BioShock, az Uncharted és a Tomb Raider például olyan franchise, amelyen a Virtuos is munkálkodott, miközben jelenleg a közelgő Metal Gear Solid 3 remake-en dolgoznak.
Mivel a remake egy teljesen másik motorral készül, a játék egyes területein jelentős változásokra számíthatunk. Az MP1st szerint az állóképesség, a HUD-elemek és a harcrendszer is komolyabb átalakításon esett át.


Műfaj: Akció, Szerepjáték
Fejlesztő: Bethesda Game Studios
Kedvenc Elder Scrolls játékom a mai napig
Ahol volna értelme, az például az Arena és Daggerfall, ha TES-ről van szó. De például volt értelme megcsinálni a System Shockot és a Mafiát is. Rengeteg játék van 2000 előttről, ami megérhetne egy jó felújítást. Fallout 1-2 a Wasteland 2-3 stílusában például, vagy Deus Ex. A Wizardrdy játékok. Ehhez képest mindig olyanokhoz nyúlnak, amit pár moddal házilag is ki lehet pofozni.
Valóban sok példa van olyan felújításokra, amik mefelelnek a felesleges kategóriának, ezek nagy részét viszont sok esetben legalább a PC játékosok megkapják ingyen ha meg van nekik az eredeti játék. Sokszor annyiról szól a dolog, hogy el tudják adni újabb konzolokon is őket. A jobbik eset viszont nagyon jó címeket szül, lásd Resident Evil, System Shock, Demon's Souls, Final Fantasy VII, Silent Hill 2, vagy ha maradunk a remaster vonalon ott vannak a Night Dive remasterek. Én örülök annak ha egy régi játékot korhűen tesznek kompatibilissé modern rendszerekkel out of the box, de ezt te is pozitívumként írtad.
Egy Daggerfall remake valóban nagyon jó lenne, de abból a büdös életben nem lesz semmi, már pusztán a játék struktúrája miatt sem. Lehetne egy hatalmas, procedurálisan generált TES világot kreálni, viszont az eladhatósága és a viszhang katasztrofális lenne. Ha maradnának a régi recepteknél nem érdekelné a modern userek nagy részét, ha viszont túlságosan felújítanák, akkor a rajongók mennének a barrikádokra. Az én melgátásom szerint kevés olyan, a kilencvenes évek közepéig készült játék van, amiből korrekt remake -et lehet készíteni, azok maradjanak a remaster égisz alatt. A Daggerfall Unity egyébként nagyon jó, nekem ennél több nem is igazán kell.
A Fallout 1 - 2 esetén dettó nem érzem a szükségét egy modernizált verziónak, ott a modern Wasteland. Ha átültetnék ilyen keretrendszerbe megszűnne a varázsa számomra. A Deus Ex kakuktojás. Ráférne egy alapos felújítás, hogy kevésbé legyen clunky, viszont ott van a két modern "folytatás", nagy szükség nincsen rá.
A Wizzardry kapott is egy új epizódot 2023 -ban Proving Grounds of the Mad Overlord alcímmel. Egész jó lett. Ennél a sorozatnál remake -re gondolsz vagy remaster -re? Az ilyen címeknél sokszor az is problémás, hogy a jogok kérdése nem tisztázott. Ha már régi RPG címek, én egy Might & Magic VI / VII remake -nek örülnék nagyon, de nem a Ubisoft féle MM világban, hanem az eredetiben. Abból sem lesz soha semmi. Az Ultima sorozatot is újrafeldolgozhatnák, kiköszörülhetnék a csorbát az utolsó förtelmesen bugos és elkapkodott részen (ami hibái ellenésre is csodálatos). A mai világban viszont nem tudsz eladni olyan játékmechanikákat, mint ami az Ultima sorozat aranykorában volt jellemző ezekre a játékokra (különböző nyelvek, beírásos kommunikáció, ténylegesen működő és konzekvens ismertségi rendszer, stb...).