Leleplezték az új Life is Strange-játékot

Szerző: Pafry | 2021. March 19. | hír | 25 hozzászólás

A Square Enix a tegnap tartott prezentációján hivatalosan is bemutatta a Life is Strange sorozat következő tagját, amely a True Colors alcímet kapta, és egy teljesen új főhőssel rendelkezik. Alex Chen képes manipulálni mások érzelmeit, vagy akár át is élni őket, ezek pedig számára sokszor okoznak nehézségeket, ahogy az a bejelentő előzetesben is látszik.

A fejlesztők ígérete szerint ez a fajta szuperképesség lesz az eddigiek közül leginkább összhangban a játékmenettel, a történet pedig egy hegyvidéki kisvárosban, Haven Springsben fog játszódni. A sztori központjában a főhős testvérének, Gabe-nek a halála áll, elsősorban ezzel kapcsolatban kell majd nyomoznunk, és a különleges képességünket használnunk.

Az eddigi fő részeket fejlesztő Dontnod helyett most az első rész előzményét, a Before the Stormot fejlesztő Deck Nine Games készítette a játékot. A Life is Strange: True Colors elődeivel ellentétben elhagyja az epizodikus formátumot, és teljes, egész játékként fog megjelenni idén szeptember 10-én. A játék ellenben továbbra is fejezetekre lesz osztva, így ezzel a hagyománnyal nem teljesen szakítottak a fejlesztők.

Az új cím mellett pedig érkezik a sorozat első részének, valamint a Before the Stormnak a felújított változata is, a Life is Strange Remastered Collection képében, bár egyelőre megjelenési dátumot ebben az esetben még nem kaptunk.

Life is Strange: True Colors
Life is Strange: True Colors
Life is Strange: True Colors
Megjelenés: 2021. September 09. (PC)
Műfaj: Akció, Kaland
Fejlesztő: Deck Nine Games
Hozzászólások: 25
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
no avatar
Hát igen. Mivel már minden volt, csak ázsiai származású főhős nem, ezért most az is kellett a gyűjteménybe. Gondolom meleg is, meg ilyenek. Ez a fajta "túlpécésítés" már az agyamra megy. Ez volt a fő problémám a LiS 2-vel is. Fehér ember = gonosz, kissebségi = jó
0
0
0
0
Janko95 avatar
Életem egyik a ha nem a legmeghatározóbb játéka a LIS. Pontosabban az első rész, illetve a Before the Storm. A 2-vel abszolút nem tudtam azonosulni, nagyon nem volt meg a hangulata, össze sem lehet hasonlítani az előző részekkel. Itt is hasonló megérzésem van most, de ne legyen igazam. Max történetét nagyon jó lenne már folytatni, sokkal jobban járna szerintem a fejlesztő is. Rachelt valahogy megmenteni baromi jó lenne egy későbbi részben, bár erre nem sok esélyt látok egyenlőre.
0
0
0
0
💬 2
kmetovics avatar
@Janko95: Na ez egy jó gondolat. Én is szívesen játszanék egy olyan résszel, ahol meglehet őt menteni.
0
0
0
0
Szabcsiadi avatar
@kmetovics: Life is Strange: After The Storm? 😜
0
0
0
0
Denk95 avatar
A trailer vége olyan mintha a Sims 5-öt promózná hogy milyen változatos érzelmek lesznek benne.
Meg ezek a természet feletti erők egyre bénábbak...
0
0
0
0
💬 8
kellpenzgepre avatar
@Denk95: A telekinézist, és az időutazást mir kilőtték, ezeknél jobbat nem találsz..
0
0
0
0
no avatar
@kellpenzgepre: Nem feltétlenül kell jobb. Max időmanipulálása teljesen jó, kombinálva fényképeken keresztüli ugrálásokkal...
De új erőnek ott a teleportálás.
0
0
0
0
kellpenzgepre avatar
@Palanova: Teleportálni is lehetett technikailag az időutazással. És a teleportálásból egyedül nem lehetne egy egész játékot csinálni..
0
0
0
0
no avatar
@kellpenzgepre: persze, de a LiS 1-ben talán csak párszor használta "teleportálásra" azt a képességet, pl amikor az igazgatóhoz "betörtek". De túlnyomórészt inkább csak a megtörtént események megváltoztatására használta a történetben.

És dehogynem lehetne teleportálásra építeni (lásd pl. portal 1-2), csak kreatívnak kell lenni. A hypervándort meg el kell felejteni.

Időutazásban meg több van mint teleportálás, ezért is volt jó a LiS, ami nem véletlenül az időmanipulálásról szólt.
0
0
0
0
kellpenzgepre avatar
@Palanova: A portal 1-2 zseniális lett, és igen, az egy jó példa a portálos játékkészítéshez, de egy Life is Strange stílusú játékot , teleportálásra / portálokra iszonyat nehéz lenne építeni.
0
0
0
0
no avatar
@kellpenzgepre: Először is a sztori kell, hogy miről fog szólni, pörgős lesz vagy nyugis nyomozós. Tegyük fel hogy nyugis nyomozós. Ki kell találni, hogy teleport vagy portál használatos legyen, és milyen megkötésekkel.

Portál esetén mikor használhatja, kötve van-e valamihez...mondjuk ajtóhoz. pl ott egy zárt ajtó. Ki kell választani hová akarsz portált nyitni, vagyis egy ajtót kell elképzelni, hasonlóan mint a Szörny Rt. esetében.
Így már lehet nyomozni, hogy nappal bejárod a helyszíneket, éjszaka meg visszamész az ajtókon keresztül. Mondjuk egy dolgozó szobába, vagy egy lakásba. Akció esetén meg quick time eventtel megoldható lenne hogy pl egy doberman rohan feléd, a nappaliból, és hirtelen kinyitod a gardrób ajtót csak éppen az nem a gardróbba nyílna hanem mondjuk egy nyilvános wc-be. Kutya átmegy, ajtót visszacsukod és annyi. (kis dr. strange hangulat). Utána persze bonyolódna a helyzet hogy a kisváros egyik nappalijából a kutya hogyan került a kisváros másik végén lévő kamion parkoló nyilvános wc-jébe...emiatt óvatosan kellene ezeket használni, plusz ember előtt nem használhatod mert...csak.

Teleportálás, vagyis a karakter teleportál és visz magával mindent amit éppen fog. Hogyan választaná ki hová akar teleportálni? Előtte ott kell járnia, és mondjuk egy fényképet kell készíteni. És itt bejöhetne a fényképezés, mint quick save / hobbi (LiS 1 Max hobbija is az) plusz a játékos szabadon építhetne fotóalbumot. Amit lefényképez, oda tudna teleportálni, de óvatosan kellene használni, ha térfigyelő/biztonsági kamera meglátja, vagy élő személy akkor vagy bukta, vagy egy bonyolultabb mellékfeladat hogy a felvételt törölni kell...és ez lenne a fast travel is, mint opció. Nem blinkelne az iskolai órákra, de nyomozásban hasznos lenne ha pl a kolesz egyik üres szobáját lefényképezi, majd nem sokkal később beköltözik valaki oda, bulit tartanak máshol, és a lefényképezett üres koleszszobába teleportálva utána lehetne nézni az új lakónak...akció esetén meg szintén QTE, beugrasz pl egy bokorba és teleportálsz, vagy futás közben sarkon befordulsz és míg az üldöző le van maradva zsupsz...

Bőven vannak lehetőségek és ez csak 30 percnyi törpölés volt egy álmos reggelen.
0
0
0
0
no avatar
@Denk95: A gondolatolvasás nem lenne rossz kiindulási alap, pláne egy nyomozós játék esetében, de mondjuk egy gondolatbefolyásolás már érdekesebb lenne...jedi elmetrükk 😃
0
0
0
0
Denk95 avatar
@Palanova: Igen erre én is gondoltam hogy érdekesebb lenne ha a gondolatukba olvasna nem az érzelmükben 😃
0
0
0
0
kmetovics avatar
Reméltem, h az 1.rész készítői csinálják, de azért így is várom már a gamet. A tell me why-t nem próbáltam ki, de ami késik, az nem múlik. Majd sorra kerül.
Annak azért örülök, h nem kell várni az epizódokra, hanem egyben adják ki az egészet. Majd a magyarítást nem győzöm hozzá kivárni.
0
0
0
0
FullMoonDog avatar
Life is Cringe: Fake Nonlinearity
0
0
0
0
no avatar
Szerintem a dontnod jobban tenné ha visszamenne a LiS 1-hez, készítene egy tényleges folytatást neki, jobban felhasználva az időmanipulálás, fényképeken keresztüli ugrálást (quick save egy polaroid géppel készült kép lenne, így a játékos saját "albumot" tudna építeni), és Max belekavarodhat egy másik sztoriba, mondjuk kap postán egy fényképalbumot és egy segélykérő levelet, hogy nyomozza ki mi történt valójában...fényképeken keresztül tudna ide-oda ugrálni a múltban, az album fejezetei lennének a fejezetek, ugrálás közben derülne ki a fényképeken szereplők élete és közben kiderülhetne hogy mi történt az albumban szereplő családdal illetve hogy kitől kapta az albumot (ide egy bazi nagy csavar kell ami megágyaz a folytatásnak)...és igen, lehetne megint a 30-45-ös fehér európai férfi a gyilkos, csak hogy pc legyen a game.
0
0
0
0
💬 2
Tuhajohn avatar
@Palanova: Ez jól hangzik, de mások képeibe nem lehet belemenni. Meg szerintem nem is működne. De a kép, mint mentés jó lenne. Elég komoly munka lenne egy ilyen játékot összehozni.
0
0
0
0
no avatar
@Tuhajohn: Az első részben mintha lett volna hasonló mechanika valahol az ep3-4 környékén amikor asztalról felvett fotóba ment bele...de ha a dontnod akarja, működne így is 😃
0
0
0
0
five-0 avatar
Ez a képesség olyan hülyén hangzik... 😆 A karakter is elég unszimpatikus!
0
0
0
0
💬 5
no avatar
@five-0: Hát, nem is a Dontnod készíti...kb a Life is Strange 1 óta nem láttam tőlük jó játékot. vagy lehet egyjátékos csapat...
0
0
0
0
five-0 avatar
@Palanova: Egyedül az szúr nagyon szemet, hogy mennek szépen végig a rasszokon. Mondjuk az elsőn kívül nem is játszottam végig egyiket se. 😆 A Before -ba belekóstoltam, de már olyan 10-20 perc után otthagytam, a Life is Strange 2-öt, pedig az első rész után nem játszottam tovább! Tökre olyan érzésem volt, mint a filmvilágban, hogy az első részt neves színészekkel, és nagyobb költségvetésből megcsinálják, és a többibe leeresztik a büdzsét, és sokkal gyengébb színészeket válogatnak be...
0
0
0
0
no avatar
@five-0: Tell Me Why-ba belefutottam és abba is hagytam 18 perc után. Pedig az dontnod elvileg de nagyon kezdenek elszállni és nekem nem tetsző irányba.

Ennek a hangulata jól néz ki, a város nagyon szépen néz ki, már amit lehetett látni belőle. A látvány kicsit öregecske, hozza a Lis első részét, de az ma már kevés szerintem. Egy-egy szereplő eléggé érdekes arcot vágott, de pl a főszereplő helyenként rendben van, helyenként nevetséges a feje. Szeptemberig van ideje a Deck Nine Gamesnek kijavítani ezeket, de ettől sem lesz nekem vétel.
0
0
0
0
five-0 avatar
@Palanova:
Tell Me Why-ba belefutottam és abba is hagytam 18 perc után.

Abból a játékból csak egy 20 perces stream vodot néztem, de nem győzött meg, hogy érdemes lenne megvenni. Nem akarok megbántani senkit, de sajnos a Detroit után ezek a játékok jóval gyengébbnek érződnek.

Pedig az dontnod elvileg de nagyon kezdenek elszállni és nekem nem tetsző irányba.

Ami azt illeti a Telltale Games is így járt a Walking Dead után, hogy az annyira jól sikerült, hogy utána szinte csak árnyékai voltak önmaguknak. Jó náluk mondjuk 1-2 jó játék még becsúszott, de ha a sokadik játék jelenik meg, és érdemben nem tud fejlődni, akkor szerintem itt is hasonlóan fognak járni.
0
0
0
0
no avatar
@five-0: Tell Me Why esetén a dontnod neve addig csak egy buktát jelzett nálam és egy remek játékot, így adtam nekik esélyt simán a steam fülszöveg alapján, és hát nem azt kaptam amit vártam.

Detroit meg mivel konzol only volt, nem foglalkoztam vele, pedig amúgy az android téma érdekel. Érdekes sorozat a Better Than Us.
0
0
0
0


Elfelejtett jelszóRegisztráció