Leleplezték az új Life is Strange-játékot
A Square Enix a tegnap tartott prezentációján hivatalosan is bemutatta a Life is Strange sorozat következő tagját, amely a True Colors alcímet kapta, és egy teljesen új főhőssel rendelkezik. Alex Chen képes manipulálni mások érzelmeit, vagy akár át is élni őket, ezek pedig számára sokszor okoznak nehézségeket, ahogy az a bejelentő előzetesben is látszik.
A fejlesztők ígérete szerint ez a fajta szuperképesség lesz az eddigiek közül leginkább összhangban a játékmenettel, a történet pedig egy hegyvidéki kisvárosban, Haven Springsben fog játszódni. A sztori központjában a főhős testvérének, Gabe-nek a halála áll, elsősorban ezzel kapcsolatban kell majd nyomoznunk, és a különleges képességünket használnunk.
Az eddigi fő részeket fejlesztő Dontnod helyett most az első rész előzményét, a Before the Stormot fejlesztő Deck Nine Games készítette a játékot. A Life is Strange: True Colors elődeivel ellentétben elhagyja az epizodikus formátumot, és teljes, egész játékként fog megjelenni idén szeptember 10-én. A játék ellenben továbbra is fejezetekre lesz osztva, így ezzel a hagyománnyal nem teljesen szakítottak a fejlesztők.
Az új cím mellett pedig érkezik a sorozat első részének, valamint a Before the Stormnak a felújított változata is, a Life is Strange Remastered Collection képében, bár egyelőre megjelenési dátumot ebben az esetben még nem kaptunk.
Műfaj: Akció, Kaland
Fejlesztő: Deck Nine Games
Meg ezek a természet feletti erők egyre bénábbak...
De új erőnek ott a teleportálás.
És dehogynem lehetne teleportálásra építeni (lásd pl. portal 1-2), csak kreatívnak kell lenni. A hypervándort meg el kell felejteni.
Időutazásban meg több van mint teleportálás, ezért is volt jó a LiS, ami nem véletlenül az időmanipulálásról szólt.
Portál esetén mikor használhatja, kötve van-e valamihez...mondjuk ajtóhoz. pl ott egy zárt ajtó. Ki kell választani hová akarsz portált nyitni, vagyis egy ajtót kell elképzelni, hasonlóan mint a Szörny Rt. esetében.
Így már lehet nyomozni, hogy nappal bejárod a helyszíneket, éjszaka meg visszamész az ajtókon keresztül. Mondjuk egy dolgozó szobába, vagy egy lakásba. Akció esetén meg quick time eventtel megoldható lenne hogy pl egy doberman rohan feléd, a nappaliból, és hirtelen kinyitod a gardrób ajtót csak éppen az nem a gardróbba nyílna hanem mondjuk egy nyilvános wc-be. Kutya átmegy, ajtót visszacsukod és annyi. (kis dr. strange hangulat). Utána persze bonyolódna a helyzet hogy a kisváros egyik nappalijából a kutya hogyan került a kisváros másik végén lévő kamion parkoló nyilvános wc-jébe...emiatt óvatosan kellene ezeket használni, plusz ember előtt nem használhatod mert...csak.
Teleportálás, vagyis a karakter teleportál és visz magával mindent amit éppen fog. Hogyan választaná ki hová akar teleportálni? Előtte ott kell járnia, és mondjuk egy fényképet kell készíteni. És itt bejöhetne a fényképezés, mint quick save / hobbi (LiS 1 Max hobbija is az) plusz a játékos szabadon építhetne fotóalbumot. Amit lefényképez, oda tudna teleportálni, de óvatosan kellene használni, ha térfigyelő/biztonsági kamera meglátja, vagy élő személy akkor vagy bukta, vagy egy bonyolultabb mellékfeladat hogy a felvételt törölni kell...és ez lenne a fast travel is, mint opció. Nem blinkelne az iskolai órákra, de nyomozásban hasznos lenne ha pl a kolesz egyik üres szobáját lefényképezi, majd nem sokkal később beköltözik valaki oda, bulit tartanak máshol, és a lefényképezett üres koleszszobába teleportálva utána lehetne nézni az új lakónak...akció esetén meg szintén QTE, beugrasz pl egy bokorba és teleportálsz, vagy futás közben sarkon befordulsz és míg az üldöző le van maradva zsupsz...
Bőven vannak lehetőségek és ez csak 30 percnyi törpölés volt egy álmos reggelen.
Annak azért örülök, h nem kell várni az epizódokra, hanem egyben adják ki az egészet. Majd a magyarítást nem győzöm hozzá kivárni.
Ennek a hangulata jól néz ki, a város nagyon szépen néz ki, már amit lehetett látni belőle. A látvány kicsit öregecske, hozza a Lis első részét, de az ma már kevés szerintem. Egy-egy szereplő eléggé érdekes arcot vágott, de pl a főszereplő helyenként rendben van, helyenként nevetséges a feje. Szeptemberig van ideje a Deck Nine Gamesnek kijavítani ezeket, de ettől sem lesz nekem vétel.
Abból a játékból csak egy 20 perces stream vodot néztem, de nem győzött meg, hogy érdemes lenne megvenni. Nem akarok megbántani senkit, de sajnos a Detroit után ezek a játékok jóval gyengébbnek érződnek.
Ami azt illeti a Telltale Games is így járt a Walking Dead után, hogy az annyira jól sikerült, hogy utána szinte csak árnyékai voltak önmaguknak. Jó náluk mondjuk 1-2 jó játék még becsúszott, de ha a sokadik játék jelenik meg, és érdemben nem tud fejlődni, akkor szerintem itt is hasonlóan fognak járni.
Detroit meg mivel konzol only volt, nem foglalkoztam vele, pedig amúgy az android téma érdekel. Érdekes sorozat a Better Than Us.