Kanada második legnagyobb elismerésében részesültek a BioWare alapítói
Két orvostanhallgató, Greg Zeschuk és Ray Muzyka diplomázást követően, 1995-ben alapították meg közösen a BioWare-t. Első játékuk a Shattered Steel volt, amely nem kapott rossz fogadtatást, viszont nem volt akkora siker, mint a későbbi Baldur's Gate. A Baldur's Gate sikere után lett egyre népszerűbb a cég, akik folyamatosan egyre jobb és jobb RPG-ket készítettek, ugyanis nekik köszönhetjük a Dragon Age, Mass Effect szériákat, valamint a világ egyik legjobb Star Wars-játékát is, a Knights of the Old Republicot.
A játékiparhoz való forradalmi hozzájárulásuknak köszönhetően egy nemzetközileg is elismert stúdió tagjaiként, mint fejlesztő és társalapító, a BioWare alapítói Kanada második legnagyobb elismerésében részesültek, vagyis a Kanada Rendben.
Greg Zeschuk és Ray Muzyka már egy ideje elhagyták a céget és a játékipart. Erre 2012-ben került sor, vagyis 5 évvel azután, hogy az Electronic Arts megszerezte a stúdiót.
Játékmechanikákba mint az Unreal Tournament játékok,nem ok nélkül ingyenes az új rész,mára efölött a stílus felett egyszerűen eljárt az idő.
Anthem Gameplay:
[LINK]
Az, hogy az ugrabugra lövölde fölött eljárt az idő az sem feltétlenül igaz, pl a titanfall sem szólt másról ahogy az aktuális bf - cod sem. Bőven vásárolnak belőlük annyit, hogy megérje évről évre újabbakat kiadni.
Abban viszont egyet értünk, hogy a me3 utolsó 30 percével lejtőre került a csapat. Amit a ME:A-val műveltek az szégyen, rendesen le sem sikerült zárni, egyszer csak félbehagyták az első rész után és annyi. Ok az kiadói döntés volt, de mégis mire számítottak? Buksisimire? Ahelyett hogy a ME szériát raknák rendbe, belekezdtek egy őj IP-be ami első képek és videók alapján Destiny-ME:A keverék, úgy hogy a Destiny 2 nem szerepelt túl jól a PC piacon, ME:A-t meg maguknak köszönhetik, hogy elhasalt.
Számomra az utolsó értékelhető igaz RPG tőlük a ME 1- (3 - utolsó 30 perc) kivételével a Kotor 1. Dragon age nem mozgatott meg és az SW:ToR is helyenként nagy melléfogás, még úgy is, hogy f2p és legalább a sztorik végigjátszhatóak.
Ami tetszett benne, hogy a gethekkel is ki lehetett jönni a vége felé, ha úgy választottál, illetve az ő történetük is jó volt. Kicsit Mátrixosra sikerült, de elment. Az emlékvideó kb egy az egyben az Animatrix The Second Renaissance 1-2 egy-két jelente volt.
Az hogy a főszereplő meghalt az ok, elfogadom, túl szép lett volna hogy ha karcolás nélkül megússza. Az, hogy a csapat nem éli túl, hát jó. A menekülésükkel amúgy sem értettem egyet, majd pont ők lépnek le a csata közben, hogyne.
Szerintem korrekt befejezés az lett volna ha a Conduit hatása az lett volna hogy a Reapereket és csak őket megsemmisíti, és eutána visszamarad egy "sugárzás", ami az egész galaxist védené a kívül maradt Reaperektől. Ezek után jöhetett volna egy Andromada nevű folytatás...
De hogy minek kellett kb az egész galaxist lenullázni azt nem értem, és szerintem nem is lehet ép érvekkel megindokolni, azon kívül hogy "hát így írták meg a sztorit". A Mass Relay hálózat megsemmisítésével az összes naprendszer, amiben volt ugrókapu, megsemmisült. Elméletben. És ezt megtették. Ott volt már a ME 1 alatt egy kiválóan felépített galaxis, számos fajjal, és még a múlt is rendben volt. Erre felrobbantják az egészet. Elhiszem hogy valami érdekes befejezést akartak, mint pl a Deus Ex 1 végén volt: ha úgy döntöttél, megszűnt a kapcsolat a föld összes országa között, vagy valami hasonló volt az egyik vége a 3 közül, és aki el volt nyomva a világ másik végéről az felszabadult, aki meg elnyomó volt, boldoguljon maga.
De nem, nekik kb minden űrjáró fajt ki kellett irtani, ugyanaz lett a vége mintha a Reaperek jönnek és ők rendezik le, csak ez gyorsabb megoldás volt mint ha a Reaperek egyesével vadásznak le minden eléggé fejlett fajt.. Igaz ezek után a Reaperek lehet nem térnek vissza többet és hurrá, vége az 50.000 éves ciklusoknak, de valahogy nem ezt sugallta a vége, és könnyen lehet hogy maradt még Reaper odakint...vagyis felesleges volt az egész, csak elodáztuk az elkerülhetetlent, és azon kívül hogy részesei lettünk egy nagyon remek kalandnak, semmin sem változtattunk. És emiatt nem tetszik a ME3 vége, a hiábavalóság és a vereség miatt.
Igen, tudom utólag egy patchben javították az az kis apróságot hogy ha egy kapu felrobban akkor annak a naprendszernek annyi, de ez nem sokat változtat a lényegen, pláne hogy utána nem jött folytatás, amiben mondjuk alternatívát keresnek a megsemmisült technológia pótlására, miközben a Földet védő hatalmas flotta ellátásáról is gondoskodni kellene és ezt a szálat vinné tovább. Helyette megcsinálták a kétes hírű Andromedat.
Az Andromeda nekem személy szerint tetszett, bár volt benne bőven logikai hiba, de a ME:A végén ismét elásták magukat, hogy abbahagyták a tervezett trilógiát az első rész után, a tervezett DLC-ket sem adták ki, amit lehet megvettem volna hiszen eléggé erős DLC tartalmat sugallt a Quarian Ark, de a végén azt sem mondták hogy sry elb*sztuk.
Mosták a kezüket hogy azt de hát nem is ők csinálták hanem egy "B" csapat, nem ugyanazok akik az addigi ME sorozatot. Engem baromira nem érdekelt ez a kifogás. A cégük készítette, cégük neve alatt jelent meg, ők a felelősek érte. Felhasználóként nem követem nyomon, hogy melyik cégen belül hány abcde...zs csapat dolgozik és min. Ebből csak akkor jöttek volna ki jól az én szememben ha elismerik hogy elb*szták, nem kicsit és nekiállnak helyrepofozni sűrű bocsánat kérések közepette majd mindent megtesznek hogy ezt a csorbát kijavítsák. Ebben persze benne volt az EA is, de nekik is szerintem ezt kellett volna tenni. Ha kijavították az alapjáték hibáit, elkészíthették volna a beharangozott Quarian DLC-t amit persze ingyenesen kellett volna elérhetővé tenniük mindenkinek aki megvette az alap ME:A-t. Ezek után elgondolkozhattak volna hogy készítenek új IP-t és/vagy folytatják a ME:A-t.
Ehelyett bejelentik hogy új IP-n dolgoznak, mintha semmi sem történt volna. Tulajdonképpen nekik lehet nem is történt. A kiadó rájuk bízott melóját elvégezték és annyi. Jöhet a következő. De személy szerint engem elveszettek, mint vásárlót. Nagyon sokat kell ezek után letenniük az asztalra hogy újra Bioware játékot vegyek. Tudom, nem belőlem éltek eddig sem, de a 4db ME játék csak ott figyel a digitális és fizikai polcomon, így mégis csak hozzájárultam hogy tudják etetni a családjukat.…
Ráadásul ez is az "ingyenes" Unreal Engine-vel keszült. Akár csak a Paldins, De még a PUBG is, bár ez utóbbi annyira nem ugrabugra.
Az Overwatch valoban ugrabugra, de az a Blizzard saját készítésű engine-vel készült azért nem említettem.
+1 kiegészítés:
Az Unreal Engine ingyenessége kimerül abban, hogy bizonyos bevétel után az Epic Games-nek jár a fizetség leadó.
Szóval igazából nem ingyenes. Mondom ezt úgy, hogy alap szinten használom is. 3D látványra.
Valaki felhozta még a PubG-t meg a Codot,amikbe szintén meghalsz pár lövéstől.Nem fogalmaztam elég érthetően,sorry my bad.Szerintem brutál hosszú a Kill Time az Anthembe, hamar rá fognak unni az emberek,akció hiánya miatt.És a játék grafikájától se vagyok hasra esve.Jó a leképző Hála a Frostbite enginnek jól néz ki,de az interakció,találat animációk stb, elég semmilyenek, nem találom kellően dinamikusnak a grafikát.12-1 tucat játék lesz.
De persze volt hogy nem cicomáztuk túl a dolgot, Instagib bekapcs és hajrá 😃
Ettől függetlenül én felületesebben személem a lövöldéket és emiatt az olyan mint Kill time nem foglalkoztat. Igaz, nem is multizok már velük jó ideje. Utoljára CS:S volt amivel nyomtam de azt is relatív hamar abbahagytam az ordas nagy hibái miatt (hitbox displacement stb...).
A single játékélményt többre tartom jelenleg, de se a Destiny 2, se az Anthemből eddig látottak nem fogtak meg, így mind a Bungieban, Blizzardban, és a Biowareben is csalódtam. Pedig a scifi lövöldékkel nincs bajom, pla Titanfall 1-2 single része nekem kifejezetten tetszett, ahogy a ME:A is egy végigjátszás erejéig.