Kanada második legnagyobb elismerésében részesültek a BioWare alapítói

Szerző: xoki | 2018. December 29. | hír | 13 hozzászólás

Két orvostanhallgató, Greg Zeschuk és Ray Muzyka diplomázást követően, 1995-ben alapították meg közösen a BioWare-t. Első játékuk a Shattered Steel volt, amely nem kapott rossz fogadtatást, viszont nem volt akkora siker, mint a későbbi Baldur's Gate. A Baldur's Gate sikere után lett egyre népszerűbb a cég, akik folyamatosan egyre jobb és jobb RPG-ket készítettek, ugyanis nekik köszönhetjük a Dragon Age, Mass Effect szériákat, valamint a világ egyik legjobb Star Wars-játékát is, a Knights of the Old Republicot.

A játékiparhoz való forradalmi hozzájárulásuknak köszönhetően egy nemzetközileg is elismert stúdió tagjaiként, mint fejlesztő és társalapító, a BioWare alapítói Kanada második legnagyobb elismerésében részesültek, vagyis a Kanada Rendben.

Greg Zeschuk és Ray Muzyka már egy ideje elhagyták a céget és a játékipart. Erre 2012-ben került sor, vagyis 5 évvel azután, hogy az Electronic Arts megszerezte a stúdiót.

Hozzászólások: 13
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Tuhajohn avatar
Most kezdtem el a Dragon age: Vérvonalakat és a Witcher 1 után ez az első játék ami igazán leköt. De a mai Bioware már csak a nevében Bioware.
0
0
0
0
Kiki4444 avatar
Régen lehet hogy jó játékokat csináltak,már a múlté.Napokba jött ki új Anthem Gameplay, ugrálnak meg lövöldöznek össze vissza.
Játékmechanikákba mint az Unreal Tournament játékok,nem ok nélkül ingyenes az új rész,mára efölött a stílus felett egyszerűen eljárt az idő.

Anthem Gameplay:
[LINK]
0
0
0
0
💬 11
no avatar
@Kiki4444: Az hogy az UT ingyenes annak szerintem nem sok köze van a játékmechanikához. Ha így lenne, mármint hogy a bonyolultabb játékmechanika miatt adott játékok drágábbak lennének, akkor a komolyabb rpg játékok soksokeutórba kerülne, míg az aktuális cod-bf meg f2p lenne. És mégsem ez a helyzet.

Az, hogy az ugrabugra lövölde fölött eljárt az idő az sem feltétlenül igaz, pl a titanfall sem szólt másról ahogy az aktuális bf - cod sem. Bőven vásárolnak belőlük annyit, hogy megérje évről évre újabbakat kiadni.

Abban viszont egyet értünk, hogy a me3 utolsó 30 percével lejtőre került a csapat. Amit a ME:A-val műveltek az szégyen, rendesen le sem sikerült zárni, egyszer csak félbehagyták az első rész után és annyi. Ok az kiadói döntés volt, de mégis mire számítottak? Buksisimire? Ahelyett hogy a ME szériát raknák rendbe, belekezdtek egy őj IP-be ami első képek és videók alapján Destiny-ME:A keverék, úgy hogy a Destiny 2 nem szerepelt túl jól a PC piacon, ME:A-t meg maguknak köszönhetik, hogy elhasalt.

Számomra az utolsó értékelhető igaz RPG tőlük a ME 1- (3 - utolsó 30 perc) kivételével a Kotor 1. Dragon age nem mozgatott meg és az SW:ToR is helyenként nagy melléfogás, még úgy is, hogy f2p és legalább a sztorik végigjátszhatóak.
0
0
0
0
Geravor avatar
@Palanova: Annyi embertől olvasom hogy nem tetszett nekik a lezárás. Komolyan kérdezem, mi volt a probléma vele szerintetek? Nem értettétek vagy csak nem tudtatok napirendre térni afelett hogy vége van Spoiler!
és meghalt Shepard
? Nem kötözködés, tényleg érdekel, részletesen kifejtve.
0
0
0
0
no avatar
@Geravor: Személy szerint az nem tetszett, hogy kb nem volt hatása az addig hozott döntéseinknek. Mindegy volt végeredményben hogy a ME1-ben mikor mit döntöttünk, ahogy a ME 2-ben is. Egyetlen egy szálat találtam ahol a ME 1 döntése visszatért a ME3-ban (a nyilvánvaló Ashley vagy Kaiden döntésen kívül) az pedig a Salarian parancsnok Kirrahe akinek a ME1-ben a Virmire-i bázis elpusztítása előtt ha minden segítséget megadtunk, túlélte és a ME3-ban visszaköszönt, hogy életben van. De a végkifejletre nem volt hatása.

Ami tetszett benne, hogy a gethekkel is ki lehetett jönni a vége felé, ha úgy választottál, illetve az ő történetük is jó volt. Kicsit Mátrixosra sikerült, de elment. Az emlékvideó kb egy az egyben az Animatrix The Second Renaissance 1-2 egy-két jelente volt.

Az hogy a főszereplő meghalt az ok, elfogadom, túl szép lett volna hogy ha karcolás nélkül megússza. Az, hogy a csapat nem éli túl, hát jó. A menekülésükkel amúgy sem értettem egyet, majd pont ők lépnek le a csata közben, hogyne.

Szerintem korrekt befejezés az lett volna ha a Conduit hatása az lett volna hogy a Reapereket és csak őket megsemmisíti, és eutána visszamarad egy "sugárzás", ami az egész galaxist védené a kívül maradt Reaperektől. Ezek után jöhetett volna egy Andromada nevű folytatás...

De hogy minek kellett kb az egész galaxist lenullázni azt nem értem, és szerintem nem is lehet ép érvekkel megindokolni, azon kívül hogy "hát így írták meg a sztorit". A Mass Relay hálózat megsemmisítésével az összes naprendszer, amiben volt ugrókapu, megsemmisült. Elméletben. És ezt megtették. Ott volt már a ME 1 alatt egy kiválóan felépített galaxis, számos fajjal, és még a múlt is rendben volt. Erre felrobbantják az egészet. Elhiszem hogy valami érdekes befejezést akartak, mint pl a Deus Ex 1 végén volt: ha úgy döntöttél, megszűnt a kapcsolat a föld összes országa között, vagy valami hasonló volt az egyik vége a 3 közül, és aki el volt nyomva a világ másik végéről az felszabadult, aki meg elnyomó volt, boldoguljon maga.
De nem, nekik kb minden űrjáró fajt ki kellett irtani, ugyanaz lett a vége mintha a Reaperek jönnek és ők rendezik le, csak ez gyorsabb megoldás volt mint ha a Reaperek egyesével vadásznak le minden eléggé fejlett fajt.. Igaz ezek után a Reaperek lehet nem térnek vissza többet és hurrá, vége az 50.000 éves ciklusoknak, de valahogy nem ezt sugallta a vége, és könnyen lehet hogy maradt még Reaper odakint...vagyis felesleges volt az egész, csak elodáztuk az elkerülhetetlent, és azon kívül hogy részesei lettünk egy nagyon remek kalandnak, semmin sem változtattunk. És emiatt nem tetszik a ME3 vége, a hiábavalóság és a vereség miatt.

Igen, tudom utólag egy patchben javították az az kis apróságot hogy ha egy kapu felrobban akkor annak a naprendszernek annyi, de ez nem sokat változtat a lényegen, pláne hogy utána nem jött folytatás, amiben mondjuk alternatívát keresnek a megsemmisült technológia pótlására, miközben a Földet védő hatalmas flotta ellátásáról is gondoskodni kellene és ezt a szálat vinné tovább. Helyette megcsinálták a kétes hírű Andromedat.

Az Andromeda nekem személy szerint tetszett, bár volt benne bőven logikai hiba, de a ME:A végén ismét elásták magukat, hogy abbahagyták a tervezett trilógiát az első rész után, a tervezett DLC-ket sem adták ki, amit lehet megvettem volna hiszen eléggé erős DLC tartalmat sugallt a Quarian Ark, de a végén azt sem mondták hogy sry elb*sztuk.

Mosták a kezüket hogy azt de hát nem is ők csinálták hanem egy "B" csapat, nem ugyanazok akik az addigi ME sorozatot. Engem baromira nem érdekelt ez a kifogás. A cégük készítette, cégük neve alatt jelent meg, ők a felelősek érte. Felhasználóként nem követem nyomon, hogy melyik cégen belül hány abcde...zs csapat dolgozik és min. Ebből csak akkor jöttek volna ki jól az én szememben ha elismerik hogy elb*szták, nem kicsit és nekiállnak helyrepofozni sűrű bocsánat kérések közepette majd mindent megtesznek hogy ezt a csorbát kijavítsák. Ebben persze benne volt az EA is, de nekik is szerintem ezt kellett volna tenni. Ha kijavították az alapjáték hibáit, elkészíthették volna a beharangozott Quarian DLC-t amit persze ingyenesen kellett volna elérhetővé tenniük mindenkinek aki megvette az alap ME:A-t. Ezek után elgondolkozhattak volna hogy készítenek új IP-t és/vagy folytatják a ME:A-t.

Ehelyett bejelentik hogy új IP-n dolgoznak, mintha semmi sem történt volna. Tulajdonképpen nekik lehet nem is történt. A kiadó rájuk bízott melóját elvégezték és annyi. Jöhet a következő. De személy szerint engem elveszettek, mint vásárlót. Nagyon sokat kell ezek után letenniük az asztalra hogy újra Bioware játékot vegyek. Tudom, nem belőlem éltek eddig sem, de a 4db ME játék csak ott figyel a digitális és fizikai polcomon, így mégis csak hozzájárultam hogy tudják etetni a családjukat.…
0
0
0
0
no avatar
@Kiki4444: Az ugrabugra játékoknak annyira végük van, hogy szinte alig látsz játékost a Fornite-ban 😀
Ráadásul ez is az "ingyenes" Unreal Engine-vel keszült. Akár csak a Paldins, De még a PUBG is, bár ez utóbbi annyira nem ugrabugra.
0
0
0
0
no avatar
@Gix-er: Plusz a pubg talán nem is ingyenes. De ha a pubg szóbakerült akkor az overwatch is ide tartozhat mint ugrabugra lövölde.
0
0
0
0
no avatar
@Palanova: Az Ingyenességnél az Unreal Engine-re gondoltam, mint ahogy azt le is irtam, nem pedig a játék ingyenességére.
Az Overwatch valoban ugrabugra, de az a Blizzard saját készítésű engine-vel készült azért nem említettem.
+1 kiegészítés:
Az Unreal Engine ingyenessége kimerül abban, hogy bizonyos bevétel után az Epic Games-nek jár a fizetség leadó.
Szóval igazából nem ingyenes. Mondom ezt úgy, hogy alap szinten használom is. 3D látványra.
0
0
0
0
no avatar
@Gix-er: Sry, nem olvastam el figyelmesen az írásod.
0
0
0
0
Kiki4444 avatar
@Gix-er: Gix-er:Figyelmen kivül hagyod a kil Time-ot.Fortnite-ba 4-5 lövéssel meg lehet ölni az enemyt(2-3sec).Anthem-be ennek többszöröse a Kill time, ilyen volt anno az Unreal Tournament is,20-30 skulót kellett beleontani az enemybe hogy méltóztasson megdögölni.Akkoriba engem se zavart különösebben,de nem is voltak nagyon más játékok, néhány év múlva kezdtek el megjelenni a közel realisztikus sebzésű akció játékok,és érdekes mód rögtön elkezdtek teret hóditani, a tunkoldás játékok pedig elkezdtek visszaszorulni,világos hogy a piac nem tartottak igényt mindkét sebzési rendszerre.Engem kérdeztek nem csak taktikusabb játékmenetet eredményez a rövid Kill Time(Elég egyet hibázni,rossz helyre nézni és halott vagy,felértékelődik a taktika fontossága) de sokkal akció/adrenalin dúsabb játékmenetet is kapsz.
Valaki felhozta még a PubG-t meg a Codot,amikbe szintén meghalsz pár lövéstől.Nem fogalmaztam elég érthetően,sorry my bad.Szerintem brutál hosszú a Kill Time az Anthembe, hamar rá fognak unni az emberek,akció hiánya miatt.És a játék grafikájától se vagyok hasra esve.Jó a leképző Hála a Frostbite enginnek jól néz ki,de az interakció,találat animációk stb, elég semmilyenek, nem találom kellően dinamikusnak a grafikát.12-1 tucat játék lesz.
0
0
0
0
no avatar
@Kiki4444: Hát nem tudom. Én úgy emlékszem hogy az Unreal Tournament 1-ben a mesterlövésszel fejest kaptál akkor bizony repült a fejed és csak akkor élted túl ha: energiapajzsod volt vagy kb. 199HP-d. De még ha ezek nélkül is voltál, egy Flakkal közelről bekaptál egy maroknyi srapnelt és azonnal kenődtél fel a falra.
De persze volt hogy nem cicomáztuk túl a dolgot, Instagib bekapcs és hajrá 😃

Ettől függetlenül én felületesebben személem a lövöldéket és emiatt az olyan mint Kill time nem foglalkoztat. Igaz, nem is multizok már velük jó ideje. Utoljára CS:S volt amivel nyomtam de azt is relatív hamar abbahagytam az ordas nagy hibái miatt (hitbox displacement stb...).

A single játékélményt többre tartom jelenleg, de se a Destiny 2, se az Anthemből eddig látottak nem fogtak meg, így mind a Bungieban, Blizzardban, és a Biowareben is csalódtam. Pedig a scifi lövöldékkel nincs bajom, pla Titanfall 1-2 single része nekem kifejezetten tetszett, ahogy a ME:A is egy végigjátszás erejéig.
0
0
0
0
Tyrion Lannister avatar
@Kiki4444: Szerintem az ingyenességnek semmi köze ahhoz, hogy valami mennyire minőségi vagy korszerű. Például ott a Warframe, amely ingyenessége dacára minőségben köröket ver rengeteg mai teljes árú játékra.
0
0
0
0
Kiki4444 avatar
@Tyrion Lannister: Ez igaz.😀
0
0
0
0


Elfelejtett jelszóRegisztráció