Ismét elhalasztották a Cyberpunk 2077-et
Nagyon sokan várják már a CD Projekt Red következő játékát, a Cyberpunk 2077-et, amely eredetileg áprilisban jelent volna meg, de szeptember 17-re csúsztatták. Sajnos a fejlesztők úgy érzik, nem készülnek el időre, ezért ismét a halasztás mellett döntöttek, de szerencsére most nem több hónapos késésről van szó.
A lengyel stúdió Twitteren fejtette ki, hogy nem fognak kiadni semmit addig, amíg az biztosan nem áll készen, még ha emiatt sokan neheztelni is fognak rájuk. Állításuk szerint a játék tartalmilag és játékmenetben is teljes, vagyis az összes küldetés, átvezetők, képességek és a felvehető tárgyak mind elkészültek. De mivel egy nagyon összetett játékról van szó, amelyben a különböző komplex rendszerek összefonódnak egymással, elengedhetetlen több időt fektetni a játékmechanikák kiegyensúlyozására és a hibák kijavítására.
Az extra időt pontosan erre fogják használni, hiszen egy ilyen hatalmas világban rengeteg rejtett hiba bukkanhat fel a játékmenet során. A héten az újságírók már lehetőséget kapnak a játék kipróbálására, és a csapat izgatottan várja a véleményüket, illetve a mi reakcióinkat is, amikor június 25-én közzéteszik írásaikat.
A Cyberpunk 2077 most már november 19-én esedékes.
Műfaj: Akció, Kaland, Szerepjáték
Fejlesztő: CD Projekt RED
[LINK]
Nagy hájpvitel már ez a játék ! 😃
Kicsit OFF -
akiknek még nem válaszoltam a leveleire, a mai napon fogok.
ON.
Ez már vicc kategória.
Szánalmas.
Szerintem félnek, hogy döcögősen indul az eladás.
Egykoron a Witcher 3 miatt vettem új VGA-t. 😆
Már sajnos nem emlékszem, hogy miről... de egy HD 2600 XT került a gépbe.
Felesleges kiadni rá...
Persze más amikor úgy adják ki hogy tele van ordas nagy hibákkal amikkel azért illett volna foglalkozni. pl.: Fallout76.
Nem írhatják le, hogy nincs VGA, ami meg tudja hajtani rendesen. 😉
Ennek pedig a neve: szöszölés+molyolás amit ők tökéletesítésnek hívnak.
Megjelenéskor kiderül, hogy mit is csináltak miközben tologatták a várva várt dátumot.
Írták itt páran, hogy jobb lett volna ha nem kötik dátumhoz a megjelenését.
(Nem a mostani AAA játékokra gondolok, hogy egy alpha verziónak megfelelő buildet hozzánk vágnak...)
Játékokról meg megint semmi jót nem lehet mondani. A marketing munka példás, mert olyan trailereket tudnak kiadni, hogy le a kalappal, aztán maga a játék meg.... inkább nem is mondom. Persze van kivétel csak kevés. Ez az év jó volt arra, hogy minden ami rossz rálehessen fogni a virusra.
Ezt akárhogy is számolom, két hónap és két nap.
Elmennek amúgy a p@csába, lassan egy éve árulják előrendelésben.
A marketingesek meg a befektetők sőt az alkalmazottak sem szeretnéknek már pénzt látni belőle, nem, sőt, viccből tologatják a dátumot, mert tudják, ez "kedvez" a játéknak. Ha valamihez nem értetek, miért szóltok hozzá?
"a Duke Nukem-et pár fejlesztő csinálta évekig, addig ezt a játékot egy milliárdos cég sem tudja összehozni ugyan annyi idő alatt.."
- Szal te hivatkozol dukle nukem-re és te állítod azt, hogy egy kisebb cég képes évek alatt összehozni a játékát, akkor a Cyberpunk-nek is illene. Erre írtam azt, hogy a két céget és játékot nem lehet egy lapon említeni. Attól, hogy a CP-on többen dolgoznak nem azt jelenti, hogy hasonlóak a problémák is. A CP 100x összetettebb játék, s grafikailag is veri a DN-et. A problémák pedik messzemenőkig bonyolultabbak, mind történetben (ami újfent veri a DN-et) ami nem mellesleg a CP-ban nem lineáris, szal ez is bonyolítja adolgot, a játékban a keraterbe építhető extra képességek, melyek a DN-ban a fegyverek váltásánál kimerül, a választható kimenetelű döntéshozatal, mely hatással van a későbbi eseményekre, stb.
Ezért írom, hogy ne akard már összehasonlítani a két játékot, mert nem egy súlycsoport.
Szerintem az, hogy egy 5 fős brigád fejleszt 8 évig egy Z kategóriás játékot és az, hogy egy 200+ fős brigád fejleszt 8 évig egy A kategóriás játékot eléggé összehasonlítható dolog. Senkit nem érdekel, hogy melyik játék mit tud, ez legfeljebb csak a rajta dolgozók hozzáértésének és kreativitásának az érdeme, nem pedig a fejlesztés elhúzásáé.
Veri a DN grafikáját? Wow, 10 évvel későbbi játék, szégyen lenne, ha nem verné, de ez pont egy olyan dolog ami kizárólag csak a grafikán dolgozók számán múlik, mert szinte a végtelenségig lehet darabolni a munkaelosztást.
További szép napot azért, remélem nincs harag.
Bár attól tartok ezt sem fogod érteni.
Attól tartok, hogy nem te vagy a legélesebb kés a készletben. Nem baj, csak nem értem mire fel ez a vita?
Majd jön amikor jön, nem kell lovagolni rajta különösebben, hiába várom a játékot, elő is van rendelve hidegen hagy az újabb delay de lehetne ez bármelyik másik játék. Aki ezen pattog/rage-el, egészségére 😜
Inkább azt nem szeretik az emberek, amikor hülyének nézik őket.
[LINK]
Igazad volt, nem 8 év. Helyesen 8 év és 1 hónap.
Egy ennyire komplex játékot nem egyszerű feladat megcsinálni, főleg összerakni hogy minden patent legyen és ne kelljen már az első órákban 100 GB-os patcheket kiadni mert valami miatt sír a nép, mint manapság...
EDIT: utána néztem a cégadatoknak, 2019-ben 1111 alkalmazottja volt a cd project red-nek.
Emellett ez egy 2019-es adat, a Witcher 3 pedig egy 2015-ös cím, így arra tekintettel irreleváns adat. 2017-ben 550 fővel számoltak, azelőtt pedig még kevesebbel. A Witcher 3-n 200 ember dolgozott.
Ezek mellé hozzájön még hogy szabadabb kezet kapnak, nincs olyan nagy elvárásokkal megírva nekik hogy melyik gazdasági félévre mennyi pénzt kell termelniük mennyi címmel mint mondjuk egy Ubisoftnál, és (sajnos) az ehhez a tömeggyártáshoz nagyon hozzá szoktak a játékosok, így mindenképpen szokatlan, bár nem az egyetlenek ebben. Alapjáraton nagyobb játékokat terveznek és mindennel több időt töltenek egy játék fejlesztése alatt, sajnos ennek a várakozás a negatív hozzájárulója.
Nem utolsó sorban, már korábban is bejelentették, hogy a CP2077 emellett egy másik új, saját IP-n is dolgoznak, bár persze egyelőre nem akkora gőzerővel mint ezzel.
Egyébként egyet értek, hogy jelen helyzetben (és pár éve) közel sem számítanak garázs cégnek, bőven van elég emberük befejezni a játékot. Viszont megláttam hogy felhoztad az adatot és szúrta a szemem hogy mennyire rosszul használod fel, nem hagyhattam szó nélkül 😆
Amire utalni akartam vele az csak annyi, amit te is kiemeltél, hogy nem egy olyan kis cég már. De így teljes az utána nézéseddel együtt.
- Tavaj sem lehetett tudni a next gen-ekről, különben feleslegesen jelent volna meg a ps pro és a xbox x series és tényleg feleslegesen jelent meg. A generáció váltás kurva gyorsan jött a képbe és dobták össze. Honnan veszed azt, hogy a CP tudta előre, hogy generáció váltás lesz és be kell várni? Butaságokat beszélsz. Az áprilisi eltolás ok valószínűleg a generáció váltás miatt volt, de hogy ők már ezt évekkel ezelőtt tudták, az nem állja meg a helyét.
És igen, a generációváltásokat általában pár hét alatt szokták összedobni, sosem készül fel rá senki.
Jah, láttam a metacritic pontozásokat: 3,3/100 volt tegnap, ma 4,4/100. Ez a véleménye a user-eknek. Tényleg megérte várni.
Persze aki várja, annak örökkévalóság lehet.
Nem hiszek én már annyira egyik fejlesztőben sem, hogy előre szeressek valamit. Majd ha kijött kipróbálom, és ha tetszik, akkor majd rápörgök. Addig semmilyen érzést nem tud kiváltani.
Én mindig az alján nyitottam ki.