Havi 61 millió aktív felhasználója van az Epic Store-nak
A Steam 15 éves fennállása alatt több mint 1 milliárd felhasználói fiókot regisztráltak már, és havonta körülbelül 95 millió aktív játékos van jelen a platformon. Az Epic Games áruházának indulása óta próbálja megszorongatni a Steamet, és a legújabb adatok alapján az eddigi stratégiájuk sikeresnek mondható, hamarosan akár valódi konkurenciaként tekinthetünk majd a cégre.
Kiderült, hogy az Epic Games Store átlagosan havi 61 millió aktív felhasználóval büszkélkedhet, illetve az egyidejű felhasználók száma nemrégiben átlépte a 13 milliót. Az Epic Games stratégiájához tartozik az exkluzívok vásárlása, valamint az ingyenes játékok osztogatása. Utóbbi elég nagy hatással volt a sikerre, arról nem is beszélve, hogy az elmúlt hetek során olyan nagyszerű játékokat szerezhettünk be, mint a Civilization VI, a Borderlands: The Handsome Collection, a Grand Theft Auto V és az Ark: Survival Evolved.
Azzal nem annyira futottak be.
Erre a megközelítésre nem is gondoltam.
Most vásárolgattam jópár játékot erre tessék... :'(
Amúgy féláras a GTA 5 😆
A Steam mindig is támogatta más üzletek működését is, a mai napig lehet más üzletekben is venni az ott lévő játékokat, amiből 0 részesedést kapnak. Ezzel szemben az Epic egyik stratégiája a kettő közül az, hogy a legtöbb, de lehetőleg minden kiadó csak oda akarjon menni. Ennek mi lenne a célja ha nem egy monopol helyzet felépítése? Az egyetlen amiben jelenleg többet ajánlanak az a 12%-os dolog, amiről még a mai napig nincs bizonyítva, hogy tényleg működik is mint üzleti alap. Szinte az összes nagyobb platformon 30% az alap, ráadásul Tim ezekkel ugyanúgy jópofizik, míg az egész stratégia arra épül, hogy a Steam mekkora szemét az ő 30%-ával. A platformnak pedig semmi mentsége arra, hogy a másfél év alatt milyen keveset és lassan fejlődött.
Persze ott vannak az ingyen játékok is, de gondolom nem kell részletezni hogy az miért nem egy működő alap egy üzletnek. Még messze vannak attól, hogy tényleg tudnak-e egy elég nagy, konzisztens vásárló bázist alapítani, és hogy tényleg működik-e az a 12%.
Jó dolog a konkurencia, ha az vezet is valahova. Ott a GoG, ami tényleg olyan opciókat/szolgáltatásokat nyújt, amit a Steam nem, érdekes módon azzal senkinek nincs baja.
Az Originen egyébként egy ideje nem csak EA játékok vannak.
Ahhoz hogy több pénz maradjon, el is kell adni a játékot. Márpedig egy exkluzivitással rendesen megvágják a vásárlók számát, az ingyen osztogatás pedig nem feltétlenül garantál későbbi vásárlókat. Sőt Timmyke saját állítása szerint eddig ezek más platformokon eredményeztek vásárlásokat.
Persze, egy
kissok kenőpénzzel lehet ellensúlyozni a veszteséget, de ez valószínűleg nem fog a végtelenségig működni, valahol az üzletnek is kell bevételt termelnie. Mint írtam, a 30% nem csak Steam alapja, szinte a legtöbb platformon ugyanennyi a részesedés (beleértve a konzolokat). A többi platformon ez miért nem baj? Azokkal miért jópofizik Timmyke, és miért nem veszi el előlük is a jogokat?Ha Timmyke valami varázslatos módot talált arra, hogy 12%-os részesedéssel is képes lesz labdába rúgni a "kompetencia" mellett, akkor hajrá, de az előre lefizetett eladások és az ingyen osztogatások mellett ez még közel sincs bizonyítva.