Három játékot is elhalasztott a Ubisoft
A legújabb pénzügyi beszámolója előtt a Ubisoft felfedte, hogy a Watch Dogs Legion, a Rainbow Six Quarantine és a Gods & Monsters sajnos a vártnál később jelennek majd meg.
Ezek a játékok eredetileg 2020 elején jelentek volna meg, viszont a Ubisoft a következő pénzügyi évére halasztotta őket, ez pedig azt jelenti, hogy 2020 tavasza és 2021 tavasza között érkeznek majd. Szerencsére a cég szerint mindhárom játék elkészül 2020 végéig.
A halasztás oka rendkívül egyszerű és egyben érthető: a fejlesztőcsapatoknak több időre van szüksége, hogy minden a lehető legjobb legyen a megjelenés napján. Döntésükre a Ghost Recon Breakpoint is hatással volt, ugyanis a cég vezérigazgatója, Yves Guillemot szerint nem teljesített valami jól. Ettől függetlenül továbbra is támogatni fogják és figyelemmel kísérik a játékosok visszajelzéseit, hogy minden szükséges változást végrehajthassanak.
Az elhalasztott játékok mellett további két AAA játék megjelenésére is számíthatunk majd ugyanabban a pénzügyi évben, bár egyelőre nem tudni, melyek lesznek ezek.
Műfaj: Akció, Kaland
Fejlesztő: Ubisoft Toronto
Bármelyik kiadót vagy klienst nézem, Ubisoft/uplay, szerintem nemhiába vannak ők a legalján, megérdemlik mert érződik rajtuk az erőltetett pénzlehúzás és a játékosoknak ez nem tetszik ahogy nekem sem amiért nem a játékélmény a kulcsszempont.
Lényegében azért létezik a Ubisoft mert ott van division siker meg az a játékos tábor az AC-nál, más játékuktól nemhiszem hogy jönne már be nekik bevétel.
Mellesleg az francia ubinak van több nagy AAA-s címe amik bevételt hoznak neki szép számmal. Gondoljunk csak az R6-t ra ami óriás siker még mindig. A Crew, az AC, Division és szerintem a Far Cry sem elhanyagolható de még ott van az ANNO is.
A pénzlehúzás többnyire igaz de már látszik a változás. R6-ban az olcsóbb karakterek pl. tudom nem nagy dolog de ez is valami. Szerintem kezdenek egyre jobb irányba haladni. Van min változtatni de ahogy figyelem egyre jobban figyelnek a közönségre.
Division siker? A Division 1-re gondolsz amit fél év alatt vittek a földbe és ahol a community managerük csalókkal játszott együtt streamen és ebben semmi probléma nem volt? Vagy a Division 2-re gondolsz amit sikerült kb 4 hónap alatt kinyírni a patchről patchre folyamatos rontással míg a Div 1 esetében ehhez kellett nekik 6 hónap?
AAA cím létére megvolt mindkét játékban a 40+ óra játékidő, de a Div2-ben megismétlik a Div1 összes hibáját, így nem nevezném sikernek...még ha pénzügyileg az is. És feltehetően az lett. Én is megvettem megjelenéskor mindkettőt, lenyomtam a "kötelező" végigjátszásokat, kb 377-461 óra körül hagytam abba őket.
Bőven vannak címek amik hozzák nekik a kötelező bevételt (aktuális AC, aktuális WD, aktuális Division, aktuális Anno, Crew, Ghost Recon, R6, Rayman, Settlers - igen feltűnő hogy alig van egyedi, új cím ), különben már bezártak volna. A részvényeseket nem érdeklik a játékstílusok és a ki másolt mit, amíg megkapják a részüket a bevételből. És megkapják. És még bőven vannak elfekvő címek amiket bármikor elővehetnek: Splinter Cell, HAWX, For Honor, Starlink, Steep, Prince of Persia, World in Conflict, Trials...de indíthatnak új IP-t is, Tom Clancy regényeiben bőven van potenciál...onnan jött a Rainbow Six is (legalábbis az eredeti példányok, nem a mostani aréna lövölde).
És bőven van kiadó az Ubi alatt is, igaz ők is nagyon törekednek a kispadra, de szerintem nincsenek egy szinten az EA-Bioware párossal.
De mint írtam korábban is, amíg veszik addig minek erőltessék meg magukat.
Sajnos sokan úgy veszik ezeket a játékokat mintha muszáj lenne.
De nem is baj legalább ebből tanulnak és nem fél kész szutykokat kapunk 😃