Hamarosan PC-re is kiadják a GTA 5 next-gen frissítését

A Rockstar Games 2022-ben adta ki a Grand Theft Auto V: Expanded and Enhanced változatot Xbox Series X/S és PS5 konzolokra, amely különböző grafikai újdonságokkal, mint például sugárkövetéssel bővítette ki a játékot. Most, három évvel később és a Grand Theft Auto 6 megjelenéséhez közeledve a GTA 5 PC-s változata is megkapja ezt a frissítést.
A Rockstar hivatalosan is megerősítette, hogy március 4-én PC-re is kiadja az említett grafikai frissítést, amely teljesen ingyenes lesz. Az új változatban többek között az alábbi újdonságokra számíthattok:
• PC-exkluzív ray tracing funkciók, mint amilyen a környezeti árnyékolás és a globális megvilágítás, valamint ray tracing árnyékok és tükröződés
• AMD FSR 1/FSR 3 és NVIDIA DLSS 3 támogatás
• Gyorsabb töltési idő SSD és DirectStorage használata esetén
• Nagyobb felbontások, nagyobb képarányok és magasabb képkockasebesség támogatása
• DualSense kontroller támogatás
• Továbbfejlesztett hangzás a Dolby Atmos támogatással
Az új grafikai fejlesztések miatt a játék frissített verziójának gépigénye is megnő. A frissítés élesedését követően az ajánlott gépigényhez egy Intel Core i5-9600K / AMD Ryzen 5 3600 processzorra, 16 GB RAM-ra és egy RTX 3060 / RX 6600 XT grafikus kártyára lesz szükségetek.


Műfaj: Akció, Kaland
Fejlesztő: Rockstar North
Ebben az update-ben nem is a tartalmi bővítések vagy az új robbanás effektek ami jó. Sokkal inkább, hogy végre korszerű élsimitási eljárásokat kap a játék, hiszen mai szemmel nézve ez a legnagyobb gyengesége. Konkrétan FXAA/MSAA-n kívűl jelenleg PC-n nem használható más anti-aliasing.... márpedig ezek tipikusan a PS3/X360 érából származó, borzalmasan elavult eljárások. Konkrétan már a Fallout NW is ezeket használta.
Engem a mai játékok mellett zavar, hogy a GTA V tele van ficánkoló, ugráló élekkel, útburkolati jelekkel és miegymás, holott amúgy textúrák szintjén nem érződik 12 éves játéknak de ezek miatt az összképen mégis látszik, hogy régi. Na ezen rengeteget fog javítani a TAA/FSR3/DLSS, biztosra veszem, hogy mindegyikkel jobb lesz a kép mint a régi verzión.
Majdnem mintha egy jó játéknál sokad rangú kérdés lenne a grafika. Egy 12 éves kész játék helyett inkább használják az erőforrásaikat a készülő új részre.
Biztosra veszem, hogy a GTAO-ra szakosodott kis csapat kapta meg feladatul, hogy javítsák fel a PC verziót. Ez meg is magyarázná, hogy az Agents of Sabotage (legújabb DLC) miért lett ilyen kis ratyi és az a kicsi is két részletbe adagolva. Szóval nem a GTA 6-tól vették el az erőforrást, hanem a GTAO tartalmi frissítésektől.