Hamarosan PC-re is kiadják a GTA 5 next-gen frissítését

Szerző: xoki | 2025. February 24. | hír | 9 hozzászólás

A Rockstar Games 2022-ben adta ki a Grand Theft Auto V: Expanded and Enhanced változatot Xbox Series X/S és PS5 konzolokra, amely különböző grafikai újdonságokkal, mint például sugárkövetéssel bővítette ki a játékot. Most, három évvel később és a Grand Theft Auto 6 megjelenéséhez közeledve a GTA 5 PC-s változata is megkapja ezt a frissítést.

A Rockstar hivatalosan is megerősítette, hogy március 4-én PC-re is kiadja az említett grafikai frissítést, amely teljesen ingyenes lesz. Az új változatban többek között az alábbi újdonságokra számíthattok:

• PC-exkluzív ray tracing funkciók, mint amilyen a környezeti árnyékolás és a globális megvilágítás, valamint ray tracing árnyékok és tükröződés
• AMD FSR 1/FSR 3 és NVIDIA DLSS 3 támogatás
• Gyorsabb töltési idő SSD és DirectStorage használata esetén
• Nagyobb felbontások, nagyobb képarányok és magasabb képkockasebesség támogatása
• DualSense kontroller támogatás
• Továbbfejlesztett hangzás a Dolby Atmos támogatással

Az új grafikai fejlesztések miatt a játék frissített verziójának gépigénye is megnő. A frissítés élesedését követően az ajánlott gépigényhez egy Intel Core i5-9600K / AMD Ryzen 5 3600 processzorra, 16 GB RAM-ra és egy RTX 3060 / RX 6600 XT grafikus kártyára lesz szükségetek.

Grand Theft Auto V
Grand Theft Auto V
Grand Theft Auto V
Megjelenés: 2015. April 14. (PC)
Műfaj: Akció, Kaland
Fejlesztő: Rockstar North
Hozzászólások: 9
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
MrPAYER avatar
Számomra örvendetes a hír, anno mikor a nextgen konzolok megkapták ezt az update-t reméltem, hogy a PC is mihamarabb, de erre is 3 évet kellett várni.

Ebben az update-ben nem is a tartalmi bővítések vagy az új robbanás effektek ami jó. Sokkal inkább, hogy végre korszerű élsimitási eljárásokat kap a játék, hiszen mai szemmel nézve ez a legnagyobb gyengesége. Konkrétan FXAA/MSAA-n kívűl jelenleg PC-n nem használható más anti-aliasing.... márpedig ezek tipikusan a PS3/X360 érából származó, borzalmasan elavult eljárások. Konkrétan már a Fallout NW is ezeket használta.

Engem a mai játékok mellett zavar, hogy a GTA V tele van ficánkoló, ugráló élekkel, útburkolati jelekkel és miegymás, holott amúgy textúrák szintjén nem érződik 12 éves játéknak de ezek miatt az összképen mégis látszik, hogy régi. Na ezen rengeteget fog javítani a TAA/FSR3/DLSS, biztosra veszem, hogy mindegyikkel jobb lesz a kép mint a régi verzión.
0
0
0
0
X9K338DA avatar
Részemről a GTA Online le van szarva és tök jól elvagyok még mindig az Xbox 360 verzióval.

Majdnem mintha egy jó játéknál sokad rangú kérdés lenne a grafika. Egy 12 éves kész játék helyett inkább használják az erőforrásaikat a készülő új részre.
0
0
0
0
💬 1
MrPAYER avatar
@X9K338DA: Hidd el, nem azok csinálják ezt a PC next gen verziót akiknek amúgy a VI-al kellene foglalkozni.

Biztosra veszem, hogy a GTAO-ra szakosodott kis csapat kapta meg feladatul, hogy javítsák fel a PC verziót. Ez meg is magyarázná, hogy az Agents of Sabotage (legújabb DLC) miért lett ilyen kis ratyi és az a kicsi is két részletbe adagolva. Szóval nem a GTA 6-tól vették el az erőforrást, hanem a GTAO tartalmi frissítésektől.
0
0
0
0
Legendrush27 avatar
Pont megvan az ajánlott gépigény, megnézem, habár már végig vittem Xbox360, One, SX-en is és most is fent van PS3-on 😂
0
0
0
0
tivike avatar
Most akkor ez azt jelenti, hogy már ez sem fog többé menni egy 1060-n?
0
0
0
0
💬 4
szhusi avatar
@tivike: De, mivel a minimum egy gtx 1630 vagy rx 6400 lesz szükséges. De továbbra is megmarad a régi verzió is
0
0
0
0
tivike avatar
@szhusi: Értem. Köszönöm.
0
0
0
0
Mizushio avatar
@tivike: Mind a két verzió elérhető lesz. Viszont ha van olyan ismerősöd aki az új verzióra frissit és te a régin maradsz, akkor nem tudsz vele együtt játszani. Ennyi a megkötés.
0
0
0
0
no avatar
@tivike: Akkor nem indulna el ha kötelező rtx-et raktak volna bele.
0
0
0
0


Elfelejtett jelszóRegisztráció