Hamarosan a Pascal GPU-k is támogatni fogják a ray tracinget
A ray tracinget jelenleg nagyon kevés játék támogatja, és a funkció által nyújtott látvány előhozásához jelenleg egy RTX kártyára van szükség. Teljesítmény szempontjából ezek a kártyák elég magas helyet foglalnak el a ranglétrán, de ez sajnos az áron is meglátszik.
Az RTX 2060 a legolcsóbb, viszont a legtöbb esetben csak 1080p és magas beállítások mellett képes elérni a 60 FPS-t, és a DLSS bekapcsolásával már ez sem 100%. A lehető legjobb RTX élményt az RTX 2080 Ti adja, viszont 1200 dollárt kérnek érte, amelyet az átlagfelhasználó nem engedhet meg magának. Szóval mit tegyenek azok, akik szeretnék kipróbálni a ray tracinget anélkül, hogy mélyen a zsebükbe nyúlnának? Nos, az Nvidia tudomásul vette mindezt és bejelentették, hogy hamarosan jön a DXR-kompatibilis driver, és így a Pascal GPU-k is támogatni fogják a funkciót.
A DXR-hez valójában egy DirectX 12-es vagy Vulkan kártyára van szükség a megfelelő driver feltelepítését követően, de a GPU számítási sebessége kihatással van a ray tracingre is. Az Nvidia korábban elárulta, hogy az RTX GPU-k tízszer gyorsabbak, mint a Pascal termékek, de igazából ez csak a ray tracingre igaz. Ezt figyelembe véve valószínűleg sokkal rosszabb teljesítményt nyújtanak majd a Pascal alapú kártyák, de az áprilisban érkező driver segítségével már ezek birtokában is bekapcsolhatjuk majd az eddig csak az RTX kártyákra jellemző funkciókat.
Nem árt még kiemelni, hogy korábban már volt rá példa, hogy RTX kártyán kívül más high-end videokártya is képes volt a ray tracingre, és állítólag az AMD is dolgozik már valami hasonlón. Ráadásul hamarosan az Unreal Engine, a Unity 3D és a CryEngine is rendelkezni fog beépített DXR támogatással, tehát a funkció bármelyik DirectX 12-es kártya esetében működni fog majd.
[LINK]
Várom azt a drivert és addig állok egy lábon míg a két 1080Ti sli-ben hogy fogja összehozni a Ray Trackinget
Btw a CryEngine rt verziója minden VGA -n fut, egészen más az egész rendszer alapja.
RTX el kapcsolatban én továbbra is azt látom, hogy a hagyományos kamu árnyékok vannak direkt lebutítva, hogy jónak tűnjön az RTX, de amúgy a nem RTX-es játékokban, ha akarnak szintén tudnak szép tükröződéseket csinálni. Battlefield 5 annyira nem vonz, multi shooterből van nekem elég, Metro Exodus meg majd nyáron lesz kipróbálva, ha lesz új procim. Addigra meg valószínűleg a játékhoz is jó áron fogok tudni hozzájutni. Emiatt az RTX kimaradt eddig az életemből, de azért illene kipróbálnom ha már ennyit fikázom 😀.
Én is remélem, bár állítólag már mind az. Csúszik egy napot, a fene enné meg😠
Amire te gondolsz az a SSR (Screen Space Reflection). Az szerintem is teljesen elegendő a szuper látványhoz, a ray tracing tükröződésre a jelenlegi technológiával baromi erőforráspazarló és szerintem felesleges is.
És igen, az egész optimalizálás és hozzáértés kérdése, de a ray tracing attól még nagyon erőforrásigényes eljárás.
OFF: Nem akarom megint a mindenbe belekötő parasztot alakítani, de a hír prezentálása fogalmazás tekintetében ismét elég gyengére sikeredett. Érthető ami le van írva, de logikailag és nyelvtanilag több helyen hibás.