Hamarosan a Pascal GPU-k is támogatni fogják a ray tracinget

Szerző: xoki | 2019. March 19. | hír | 35 hozzászólás

A ray tracinget jelenleg nagyon kevés játék támogatja, és a funkció által nyújtott látvány előhozásához jelenleg egy RTX kártyára van szükség. Teljesítmény szempontjából ezek a kártyák elég magas helyet foglalnak el a ranglétrán, de ez sajnos az áron is meglátszik.

Az RTX 2060 a legolcsóbb, viszont a legtöbb esetben csak 1080p és magas beállítások mellett képes elérni a 60 FPS-t, és a DLSS bekapcsolásával már ez sem 100%. A lehető legjobb RTX élményt az RTX 2080 Ti adja, viszont 1200 dollárt kérnek érte, amelyet az átlagfelhasználó nem engedhet meg magának. Szóval mit tegyenek azok, akik szeretnék kipróbálni a ray tracinget anélkül, hogy mélyen a zsebükbe nyúlnának? Nos, az Nvidia tudomásul vette mindezt és bejelentették, hogy hamarosan jön a DXR-kompatibilis driver, és így a Pascal GPU-k is támogatni fogják a funkciót.

A DXR-hez valójában egy DirectX 12-es vagy Vulkan kártyára van szükség a megfelelő driver feltelepítését követően, de a GPU számítási sebessége kihatással van a ray tracingre is. Az Nvidia korábban elárulta, hogy az RTX GPU-k tízszer gyorsabbak, mint a Pascal termékek, de igazából ez csak a ray tracingre igaz. Ezt figyelembe véve valószínűleg sokkal rosszabb teljesítményt nyújtanak majd a Pascal alapú kártyák, de az áprilisban érkező driver segítségével már ezek birtokában is bekapcsolhatjuk majd az eddig csak az RTX kártyákra jellemző funkciókat.

Nem árt még kiemelni, hogy korábban már volt rá példa, hogy RTX kártyán kívül más high-end videokártya is képes volt a ray tracingre, és állítólag az AMD is dolgozik már valami hasonlón. Ráadásul hamarosan az Unreal Engine, a Unity 3D és a CryEngine is rendelkezni fog beépített DXR támogatással, tehát a funkció bármelyik DirectX 12-es kártya esetében működni fog majd.

Hozzászólások: 35
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
KENI07 avatar
1080 is elég lessz meglátjátok 😀
0
0
0
0
💬 1
bybeni avatar
@KENI07: Jajj de jó, max 11fps 1080Ti-vel bekapcsolt Rt mellett, kipróbálom nálam mennyi lesz SLI-ben 😉
[LINK]
0
0
0
0
bybeni avatar
Erre befizetek!
Várom azt a drivert és addig állok egy lábon míg a két 1080Ti sli-ben hogy fogja összehozni a Ray Trackinget
0
0
0
0
NTSC Jani avatar
Quake 2-nél jól néz ki. Azt eléggé fel tudja dobni. 😃
0
0
0
0
MrApollo avatar
Amiről nem esik szó... Sli? 😊😆
0
0
0
0
Scorn Face avatar
Ó igen a ray tracing varázslatos világa… Egyenlőre hamis megváltó, hiszen még ő maga is tanonc.
0
0
0
0
Balu_kapitany avatar
Szerintem az hogy a fények szebbek attól még lehet szar egy játék.
0
0
0
0
Nemedik avatar
Na majd kiderül mennyire fullad be a 1060-am. :3
0
0
0
0
💬 2
Belchior10 avatar
@Nemedik: Hát, én megse próbálom majd a 1060-al. Sok értelme nem lenne. 😜
0
0
0
0
Nemedik avatar
@Belchior10: Én azért meg fogom próbálni,de nyílván túl sok jóra nem kell számítani. 😃
0
0
0
0
Saviour avatar
Én azért kíváncsi vagyok hogy egy 1080 ti mire képes 4k ba raytracking mellett pl egy Metro Exodus alatt. Szerintem nem adnák ki ha használhatatlan lenne Pascal alatt, ez csak optimalizálás kérdése lesz 😀
0
0
0
0
Csicso avatar
A Cryengine AMD kártyákra is megcsinálta ezt a funkciót erről ennyit.
0
0
0
0
💬 1
xCube avatar
@Csicso: Mivel a DXR funkció standard, így valószínűleg nem fog sokáig tartani míg az AMD is beépíti a funkciót a saját drivereibe. Valószínűleg az ő hardvereiken gyorsabban is futhat majd, mint a Pascal GPU -kon.

Btw a CryEngine rt verziója minden VGA -n fut, egészen más az egész rendszer alapja.
0
0
0
0
Mesterlovesz avatar
Senki sem fog RTX-el játszani pascal kártyán, ez csak egy ügyes húzás, hogy gigászi erejűnek tűntessék fel az RTX kártyákat a régi generációhoz képest, amin lesz 5-10 FPS a funkció low szintű bekapcsolása mellett 1080p ben. 😀 Ez egy csábítás próbál lenni, hogy válts RTX-re.
0
0
0
0
💬 9
enslaved avatar
@Mesterlovesz: Holnap itt a 2080 Ti, meglátjuk mit produkál majd 4K - n raytracing mellett és anélkül. Gyanítom hogy anélkül megy majd a legtöbbet. A Pascalokra sok értelme nincs ezt ráerőszakolni, ha azt nézzük már egy RTX 2060 is meghal ha be van kapcsolva ez a funkció, hát még hogy meg fog az átlag Pascal kártyák zöme. Talán az 1080 Ti FHD mellett még jó lehet valamennyire.
0
0
0
0
Mesterlovesz avatar
@enslaved: Az tuti király lesz, remélem samsung memóriásat kapsz. Milyen márkát vettél?

RTX el kapcsolatban én továbbra is azt látom, hogy a hagyományos kamu árnyékok vannak direkt lebutítva, hogy jónak tűnjön az RTX, de amúgy a nem RTX-es játékokban, ha akarnak szintén tudnak szép tükröződéseket csinálni. Battlefield 5 annyira nem vonz, multi shooterből van nekem elég, Metro Exodus meg majd nyáron lesz kipróbálva, ha lesz új procim. Addigra meg valószínűleg a játékhoz is jó áron fogok tudni hozzájutni. Emiatt az RTX kimaradt eddig az életemből, de azért illene kipróbálnom ha már ennyit fikázom 😀.
0
0
0
0
enslaved avatar
@Mesterlovesz: [LINK]
Én is remélem, bár állítólag már mind az. Csúszik egy napot, a fene enné meg😠
0
0
0
0
xCube avatar
@Mesterlovesz: Igazából lenne rá esély, hogy legalább GI szinten alkalmazzák csökkentett mennyiségű kiküldött sugárral. Ez már csak a fejlesztőkön múlik.
0
0
0
0
Mesterlovesz avatar
@xCube: Már így is minimálisra van butítva a sugarak száma az RTX kártyákon is, hogy valamennyire működjön. Ezen a ponton már értelmét veszíti az RTX, ha tovább butítják, akkor már a régi tükörkép tükröződés is szebb ha normálisan meg van csinálva.
0
0
0
0
xCube avatar
@Mesterlovesz: Pont arról beszélek, hogy legalább Global Illumination terén lehetne használni, nem a tükröződésekről. Azt én személy szerint feleslegesnek tartom egyelőre.
0
0
0
0
Geravor avatar
@xCube: Az egész dolog csak optimalizálás és hozzáértés kérdése. Vannak olyan játékok ahol sima HBAO-val gyönyörű tükröződéseket csinálnak, és mellette simán elfut a 7 éves 7950-emen.
0
0
0
0
xCube avatar
@Geravor: Az AO -nak semmi köze a tükröződésekhez. Ray tracing -gel (pontosabban path tracinggel, ami kevésbé erőforrásigényes) lehetne kiváltani a kamu ambient occlusion -t rendes contect shadowing -gel.

Amire te gondolsz az a SSR (Screen Space Reflection). Az szerintem is teljesen elegendő a szuper látványhoz, a ray tracing tükröződésre a jelenlegi technológiával baromi erőforráspazarló és szerintem felesleges is.

És igen, az egész optimalizálás és hozzáértés kérdése, de a ray tracing attól még nagyon erőforrásigényes eljárás.
0
0
0
0
19ati93 avatar
@Mesterlovesz: Jó meglátás, más fórumokon is ezt feszegetik. Kb ez is az NV célja. 😃
0
0
0
0
r2d2 avatar
Edigis meg voltam nélküle, akkor most is meg leszek nélküle, ugyan ugy mint a 4k nélkül is meg vagyok.
0
0
0
0
bitpork avatar
Bszki. Egy igazi játék nem a grafikával fogja meg az embert. A Baldur's Gate v Fallout sem azért volt 400x újrajáCCós mert minden csillogott mint Salamon töke
0
0
0
0
💬 5
ors11 avatar
@bitpork: Szerintem a grafika igenis fontos tényező. Csak sok cég valahogy a történet elé helyezi.
0
0
0
0
Tuhajohn avatar
@ors11: Nekem fontosabb ha valaminek jó atmoszférája meg hangulata van és az nem mindig a legélethűbb meg legrészletesebb grafika. Páldául A Witcher 1 és a Dragon age Vérvonalak atmoszférája beszippantós. A Crysis 3-nak is jó volt az atmoszférája és hozzá elképesztően is nézett ki technikai oldalról is 2013-ban. De egy új BF-nek kb semmi atmoszférája nincs, hiába szép nekem teljesen lelketlen az egész.
0
0
0
0
Memento Mori avatar
@bitpork: Csak azóta eltelt egy kis idő és változtak az igények. Csinálhatsz akármilyen jó játékot, ha nem felel meg a célközönség igényeinek akár grafikailag akár bármi másban nem lesz belőle cash. Indie játékok?! A baldurs gate vagy a fallout a saját idejében megfelelően néztek ki. Nem számítottak csúnya játéknak. És akkor is sokan kezdek el játékokkal játszani a grafikája miatt. A baldurs gate egyébként tényleg nem volt a legszebb játék. A néhány évvel előtte kiadott diablo 1 sokkal mutatósabb volt, real time árnyékokkal meg minden. De miért ne lehetne valami grafikailag is korszerű és jó játék is egyszerre? Egyik másiknak nem folyománya de nem is lehetetlenítik el egymást. Mondok egy példát. Resident evil 2 remastered. Mindenhol elismerően nyilatkoznak a játékról, playerek, szaksajtó egyaránt. De mi lett volna ha ha meghagyják a mai generációtól távolálló dolgokat, mint a korlátozott mentési lehetőség, checkpointrendszer nélküli játékmenet, a puszta nehézsége a játéknak stb. Szerintem fele ilyen felkapott sem lenne a játék. Pont olyan rétegjáték lenne, mint a dark souls pl. Változni kell a korral, mert a kor változik nélkülünk is. Baldurs gate bazze? 20 éves cucc. A mai generációból valakit odaültetnél elé egyszer nem játszaná végig, akármennyire is a világ egyik legjobb játéka. Nem azért, mert szar a grafikája, hanem mert húsz éves igényeknek készült húsz éve. 😃 Ráadásul ma is vannak kiváló 400x újrajátszós játékok amitől orgazmusa lesz a szemednek. Witcher, deus ex, batman arkham széria, dying light, skyrim, egy-két assassins creed, etc...
0
0
0
0
no avatar
@Memento Mori: Hogy kinek mi a szép grafika az totál egyén függő. Én a RE2 Remake-et inkább átlagosnak mondanám mint korszerűnek, az jelen esetben egy Exodus pl. ettől függetlenül ugyan úgy élveztem mind két játékot, szóval a grafika számomra sem egy komoly szempont. De ugyan úgy élvezek egy COD 2-t a mai napig.
0
0
0
0
Memento Mori avatar
@LordSzalko: A resi 2 nem a vizuális orgazmus felsorolásban volt nálam sem. Bár szerintem kifejezetten egyben van az is. Ilyen fél centiméterről nézve is tűéles textúrákat nem mostanában láttam játékban mint a resi remasteredben. 😀 De ahogy mondod. Ízlések és pofonok. 😀 Ha azt mondom a kedvenc játékom a mai napig a a c&c red alert, a cod uo és a 2 meg a God of war első két része elhiszed hogy nekem sem a grafika a fontos? Életem meghatározó játékai. 😀 Cod 2 toujane mapot sztem még ma is csukott szemmel körbe tudnám jumpolni. 😆 De ma egy igen fontos tényező a grafika. És amíg puszta grafikával (vagy streamerekkel) el lehet adni játékokat, addig nem fogják az agyukat új játékmechanizmusokon törni. Sajnos én nagyon így látom. Bár talán kicsit ébred az öregiskolás hardcore gaming. Sosem látott népszerűségnek örvendenek ma a rétegjátékok is. Szóval lehet azért ma is tűt találni a szénakazalban. Legalábbis én szerencsére találok időnként magamnak. 😀
0
0
0
0
ors11 avatar
Kiderül mit tud az 1070Ti-m 😃 De inkább az fps mint a szép fények 😀😉
0
0
0
0
xCube avatar
Korrekt húzás és egyben indirekt marketing is az RTX kártyáknak. Azzal, hogy kipróbálhatóvá teszik a ray tracinggel elérhető funkciókat és effekteket a korábbi generáción is simán beindítják sokak fantáziáját és vásárlókedvét a nagyobb rt teljesítmény érdekében. Kíváncsi vagyok mit tud majd letenni az asztalra egy GTX 1080 (az 1080 Ti elvileg kb. tízszer annyi ideig számolja a sugarakat, mint egy RTX 2080), illetve, hogy mi lehet ebből megfelelő optimalizáció (kevesebb sugár) mellett a régi generáción. Azt sem szabad elfelejteni, hogy a rt -nem csak önmagában erőforrás igényes, hanem a rekonstrukció is, ami a leképezéshez kell.

OFF: Nem akarom megint a mindenbe belekötő parasztot alakítani, de a hír prezentálása fogalmazás tekintetében ismét elég gyengére sikeredett. Érthető ami le van írva, de logikailag és nyelvtanilag több helyen hibás.
0
0
0
0
💬 1
sunny474 avatar
@xCube: Egyetértek. Nem rossz ez, legalább nem kell elmászni xy ismerőshöz, akinek RTX kártyája van, hogy élőben is lássuk ezt a csodát mire képes. Az más kérdés ha tényleg csak az 1/10-ére lesznek képesek a régebbi kártyák nyilván diavetítés lesz a vége, de arra elég lehet, hogy adjon egy kis vizuális ízelítőt.
0
0
0
0
Tuhajohn avatar
Szegény 1070-emnek lesz egy húzás pár perce, aztán megunom a low fps-t.
0
0
0
0
💬 1
Aredarn avatar
@Tuhajohn: Azért majd pár teszt alá lehet őket veni. Arra jó lesz 😉
0
0
0
0


Elfelejtett jelszóRegisztráció