Ezek voltak az év legrosszabb játékai a Metacritic alapján

Szerző: xoki | 2022. December 18. | hír | 14 hozzászólás

A Metacritic összeállította 2022 legrosszabb játékainak listáját az oldalon található pontszámok alapján. A listára csak azok a címek kerülhettek fel, amelyeket legalább hét professzionális kritikus is véleményezett. Amennyiben pedig egy multiplatform játékról van szó, akkor a legalacsonyabb pontszámot bezsebelő változat kerülhet csak a listára.

A Metacritic szokásához híven idén is közzétette az év legrosszabb videójátékaiknak listáját, amelyek a következők:

10.) Blade Runner: Enhanced Edition (Switch) – 52 Metacritic pontszámmal
9.) Kamiwaza: Way of the Thief (PS4) - 52 Metacritic pontszámmal
8.) The Waylanders (PC) – 51 Metacritic pontszámmal
7.) The Last Oricru (Xbox Series X) – 50 Metacritic pontszámmal
6.) Zorro: The Chronicles (PS5) – 49 Metacritic pontszámmal
5.) LEGO Brawls (PS5) – 46 Metacritic pontszámmal
4.) XEL (Switch) – 43 Metacritic pontszámmal
3.) Babylon's Fall (PS5) – 41 Metacritic pontszámmal
2.) CrossfireX (Xbox Series X) – 38 Metacritic pontszámmal
1.) POSTAL 4: No Regerts (PC) – 30 Metacritic pontszámmal

Tehát a dobogó harmadik helyére a hírhedt Babylon's Fall (PS5) került, amely akkora bukása volt, hogy kevesebb mint egy év után kukázták. A második helyen a CrossfireX Xbox Series X-es változata látható, míg hátulról az első, azaz az év legrosszabb játéka a Postal 4: No Regerts (PC) lett.

POSTAL 4: No Regerts
POSTAL 4: No Regerts
POSTAL 4: No Regerts
Megjelenés: 2019. October 14. (PC)
Műfaj: Akció, Kaland, FPS
Fejlesztő: Running With Scissors
Hozzászólások: 14
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Payphoner avatar
Na ez érdekes. Éve óta várom Blade Runner-nek kijöjjön valami fajta felújított változata. Amióta emg felröppent a hír hogy készül valami 1-2 évvel ezelőtt azóta nagyon kíváncsian vártam. Erre itt kellett megtudnom hogy már nyáron megjelent de egyenlő egy kalap sz*rral. Hogy még egy pixelt nem voltak képesek felújítani ez nagyon gáz
1
0
0
0
repulomajom-legikoz avatar
Azt még elfogadom hogy a Postal 4 2022-es játék, hiszen csak idén lett véglegesítve ugymond, annak ellenére hogy már 2-3 éve játszható, bár azt nem tudom mennyi fejlesztésen ment keresztül a "korai hozzáférésű fázisa" óta. A 30-as pontszáma 18 ember véleménye alapján jött ki, nevezhetjük őket kritikusnak, cikkírónak (az is lehet hogy beszélnek 10 nyelven, stb-stb....) de ugyanolyan emberek mint akárkik a sok millióból. Egy szó mint száz, 18 emberről beszélünk. Stem-en az utolsó 510 vélemény alapján 80%-uk nyomott pozitív értékelést a játékra. 7630 vélemény alapján meg 76%. Az már nyilván egyéni dolog hogy valaki nyomhat negatívot azért is ha nem gondol rossznak valamit de többet várt tőle, vagy éppen fordítva is lehet, ebbe most így nem akarok jobban bele menni! Mindenesetre NAGYON sok játék áll a Steam-en 70-80 % környékén. Tudom hogy a Postal szerű játékokat sokan nem bírják, sőt valószínűleg a műfaj kedvelői közül sem mindenki teljesen azt kapta amit várt tőle de kb ez minden játékról el mondható hogy nem tetszhet mindenkinek egyformán, akkor sem ha szereti az adott műfajt....................................Ilyen alapon, viszont egy sokezer vélemény alapján egy 15%-on álló szét fik*zott játék is, meg lehetne az év játéka, mert tetszett néhány embernek.
0
0
0
0
💬 4
no avatar
@repulomajom-legikoz: Ezért (sem) ér már nagyon régóta az égvilágon semmit sem a "gaming journalism", teljesen más világban élnek mint az átlag játékosok, teljesen más értékek/szempontok alapján pontoznak; diverzitás és politika legyen benne, utóbbiból is persze csak akkor ha egyet ért az író nézeteivel, csillogjon villogjon minden létező effekttel amit kifejlesztettek a mai napig, mennyi pénzt kapott az adott oldal zsebbe a kiadótól, stb.

Mindezek mellet a Postalt beleszámítani a listába már egy külön vicc. Anno a második rész is a pöcegödör legaljára lett pontozva, aztán majdnem 20 év múlva is még egy cult classic játéknak számít. És nem azért mert annyira rossz hogy már jó, hanem csak szimplán jó. Kétlem hogy az új részből is az lesz, de már a bejelentés napján egyértelmű volt, hogy milyen pontozást fog kapni ezektől, a végterméktől függetlenül.
0
0
0
0
xCube avatar
@Han-Tyumi: Ennyi erővel sohasem ért semmit a játékos sajtó véleménye.

A játékok megítélése egy teljesen szubjektív dolog. Az internetes és nyomtatott sajtós értékelések sosem voltak kőbe vésett tények, inkább csak irányadók.
A probléma az, hogy manapság mindent híreznek és sokan ezeket készpénznek veszik.
Én úgy látom, hogy a játékok esetén a fogyasztónak legalább annyi része van a problémában, mint a hírforrásoknak.
0
0
0
0
no avatar
@xCube:
A játékok megítélése egy teljesen szubjektív dolog. Az internetes és nyomtatott sajtós értékelések sosem voltak kőbe vésett tények, inkább csak irányadók.
Ezzel teljesen egyetértek, viszont nem erről volt szó. A hozzá nem értésről és a játékoktól teljesen kívül álló szempontokkal van a probléma. Számomra teljesen hiteltelen mikor az adott játékbemutató alatt üvölt hogy emberünk az életében először fog kontrollert a kezében, mikor ugyanazon a tutorial részen nem tud 10-30 percig tovább jutni, mikor az interjú kizárólag arról szól hogy az adott játékban mennyire lehet transzneműnek lenni, vagy mikor az értékelő majdnem kizárólagos negatív vélemények után közel maximális pontszámot ad a játéknak. Mindenképpen legyen szubjektív a vélemény, de azzal foglalkozzon ami fontos egy játékban, és értsen is már ahhoz amit csinál.

Én úgy látom, hogy a játékok esetén a fogyasztónak legalább annyi része van a problémában, mint a hírforrásoknak.
Egyetértek, és még csak nem is az egyetlen dolog a játékok terén ahol a fogyasztó is része a problémának.
0
0
0
0
xCube avatar
@Han-Tyumi:
viszont nem erről volt szó. A hozzá nem értésről és a játékoktól teljesen kívül álló szempontokkal van a probléma.


Ebben teljesen igazad van. A probléma elsősorban az, hogy a tartalomgyártás manapság nem kötődik semmilyen szakmai tudáshoz, így a sajtónak sem ez az elsődleges szempont, hanem az eladhatóság. És mint azt láthatjuk itt is igazolódik a fogyasztói visszacsatolás, mert a legnézettebb gamer csatornák nagy része nélküköz bárminemű szakmaiságot. Emellett azt is igazolja, hogy az interneten minden eladható... .

Én az írott papír alapú sajtóval nőttem fel és be kell valljam, a kétezres évek közepe - vége felé felhagytam a magazinok vásárlásával, mert a cikkírók tábora is annyira felhígult, hogy nem kaptam meg azt az értéket a lapoktól, amiért korábban vásároltam őket. A videó streaming terjedésével, majd később a jó minőségben felvenni képes olcsó kamerák és hardveresen támogatott screen capture elterjedésével pedig mindenki streamer és szakértő lett.
1
0
0
0
downuser avatar
" Ami nekem szrt sem ér,
lehet hogy neked az a jó,
Há-há! Ez a Helldorado! "

(Ganxta Zolee)
0
0
0
0
kismadar avatar
Csalódás számomra, hogy a Saints Row lemaradt a listáról. Nekem az volt idén a legrosszabb játék. 😆
1
0
0
1
💬 3
Liptik avatar
@kismadar: Legalább valamiben egyetértek veled.
0
0
0
0
kismadar avatar
@Liptik: Még a végén elérzékenyülök. 😆
0
1
0
1
Payphoner avatar
@kismadar: Így van. Pedig pusztulni való játék lett
1
0
0
0
Swappez avatar
Nem nagyon értem hogy, lehet egy 2019 es játék 2022 ben az év legrosszabb játéka...
0
2
0
0
💬 2
xoki avatar
@Swappez: 2019-ben csak Early Access megjelenés volt, idén jött ki a teljes változat
3
0
0
0
no avatar
@xoki: Ennek ellenére az oldal még mindig csak az Early Access megjelenést írja ki a játékokhoz. Szavazásnál sem lehet emiatt olyan játékokra szavazni amiknél volt EA.
0
0
0
0


Elfelejtett jelszóRegisztráció