Ezek voltak az év legrosszabb játékai a Metacritic alapján
A Metacritic összeállította 2022 legrosszabb játékainak listáját az oldalon található pontszámok alapján. A listára csak azok a címek kerülhettek fel, amelyeket legalább hét professzionális kritikus is véleményezett. Amennyiben pedig egy multiplatform játékról van szó, akkor a legalacsonyabb pontszámot bezsebelő változat kerülhet csak a listára.
A Metacritic szokásához híven idén is közzétette az év legrosszabb videójátékaiknak listáját, amelyek a következők:
10.) Blade Runner: Enhanced Edition (Switch) – 52 Metacritic pontszámmal
9.) Kamiwaza: Way of the Thief (PS4) - 52 Metacritic pontszámmal
8.) The Waylanders (PC) – 51 Metacritic pontszámmal
7.) The Last Oricru (Xbox Series X) – 50 Metacritic pontszámmal
6.) Zorro: The Chronicles (PS5) – 49 Metacritic pontszámmal
5.) LEGO Brawls (PS5) – 46 Metacritic pontszámmal
4.) XEL (Switch) – 43 Metacritic pontszámmal
3.) Babylon's Fall (PS5) – 41 Metacritic pontszámmal
2.) CrossfireX (Xbox Series X) – 38 Metacritic pontszámmal
1.) POSTAL 4: No Regerts (PC) – 30 Metacritic pontszámmal
Tehát a dobogó harmadik helyére a hírhedt Babylon's Fall (PS5) került, amely akkora bukása volt, hogy kevesebb mint egy év után kukázták. A második helyen a CrossfireX Xbox Series X-es változata látható, míg hátulról az első, azaz az év legrosszabb játéka a Postal 4: No Regerts (PC) lett.
Műfaj: Akció, Kaland, FPS
Fejlesztő: Running With Scissors
Mindezek mellet a Postalt beleszámítani a listába már egy külön vicc. Anno a második rész is a pöcegödör legaljára lett pontozva, aztán majdnem 20 év múlva is még egy cult classic játéknak számít. És nem azért mert annyira rossz hogy már jó, hanem csak szimplán jó. Kétlem hogy az új részből is az lesz, de már a bejelentés napján egyértelmű volt, hogy milyen pontozást fog kapni ezektől, a végterméktől függetlenül.
A játékok megítélése egy teljesen szubjektív dolog. Az internetes és nyomtatott sajtós értékelések sosem voltak kőbe vésett tények, inkább csak irányadók.
A probléma az, hogy manapság mindent híreznek és sokan ezeket készpénznek veszik.
Én úgy látom, hogy a játékok esetén a fogyasztónak legalább annyi része van a problémában, mint a hírforrásoknak.
Ebben teljesen igazad van. A probléma elsősorban az, hogy a tartalomgyártás manapság nem kötődik semmilyen szakmai tudáshoz, így a sajtónak sem ez az elsődleges szempont, hanem az eladhatóság. És mint azt láthatjuk itt is igazolódik a fogyasztói visszacsatolás, mert a legnézettebb gamer csatornák nagy része nélküköz bárminemű szakmaiságot. Emellett azt is igazolja, hogy az interneten minden eladható... .
Én az írott papír alapú sajtóval nőttem fel és be kell valljam, a kétezres évek közepe - vége felé felhagytam a magazinok vásárlásával, mert a cikkírók tábora is annyira felhígult, hogy nem kaptam meg azt az értéket a lapoktól, amiért korábban vásároltam őket. A videó streaming terjedésével, majd később a jó minőségben felvenni képes olcsó kamerák és hardveresen támogatott screen capture elterjedésével pedig mindenki streamer és szakértő lett.
lehet hogy neked az a jó,
Há-há! Ez a Helldorado! "
(Ganxta Zolee)