Epic Store: több mint három év után megérkeztek a felhasználói értékelések
Az Epic Games minden tőle telhetőt megtesz, hogy a Steam valódi konkurenciájaként tekintsünk az Epic Games Store-ra. Ugyebár szinte lehetetlen, hogy belátható időn belül lekörözzék vagy beérjék a Valve platformjának népszerűségét, de törekvésük mindenképpen dicséretes.
Az Epic Games folyamatosan fejleszti az áruházát, bár a felhasználók nagy része úgy véli, túl lassú ütemben fejlődnek. A bevásárlókocsi és a kívánságlista is aránylag sokára lett készen, miközben a felhasználói értékelésekre, illetve közvélemény-kutatásokra több mint három évet kellett várni.
Az Epic egy hivatalos blogbejegyzésben jelentette be az újdonságokat, melyeket elég érdekes módon implementáltak. A cél az, hogy a játékosok közvetlen visszajelzéseket hagyhassanak a közösség számára. A válaszok az áruház termékoldalait színesítik majd játékokkal és alkalmazásokkal kapcsolatos információkkal.
A felhasználók 1-5 csillaggal értékelhetik majd a játékokat. Erre manuálisan nem lesz mód, hanem 2 óra játékidőt követően az áruház véletlenszerűen fogja felkínálni ezt a lehetőséget, ahogy a különböző szavazásokra is ily módon fog sor kerülni. A review bombing elkerülése végett döntöttek az említett módszer mellett.
Egy szaros játékvásárlástól felmegy nálam a pumpa(náluk)
Ingyen játékot meg nem tudok behúzni mivel 2 pc csatlakozik fel ugyan azon az interneten nekem azt irja hogy várjak 24 órát mert naponta nem húzhatok be ingyenes játékot.
Fos az egész launcher
Másfelől miért lenne baj ha lenne ? nem kötelező használni attól hogy van.
Nem kell minden jöttmentet visszajelölni, és senki sem zaklat chatben. 😅
Ezen kívül mit is ajánl az Epic Store, ami jobb, mint a konkurencia? A GoG ajánl egy klienst, ami összefogja az összes többi játékterjesztő platformot egy felületre a TE kényelmed érdekében és a náluk megvásárolható játékok DRM mentesek és nem kötöttek online autentikációhoz. A Steam szolgáltat hardvert (steam deck, kontroller), folyamatosan kísérletezik, elérhetővé teszi a szolgáltatását más operációs rendszerekre is, aktívan támogatja azokra a fejlesztést (SteamOS, Proton) és az övék a legrobosztusaabb congent delivery system, gyakorlatilag egy párhuzamos internet az internet mellett. És az Epic? Fél évtized után még alapfunkciók sincsenek kész.
Epic store "speciális" kínálata az egyik legfejlettebb játékmotor fejlesztése és ingyenes forgalmazása, ultra pontos photogrammetriás módszerek kidolgozása és a platform ingyenes forgalmazása, és az ezeket felhasználó fejlesztők "jutalmazása" kissebb bevételi díjazásokkal. Emellett az alapvető bevételi díjazások is lényegesen kisebbek, mint a konkurens store-okon. Bár ez a kettő a fogyasztókat közvetlen nem segíti, az alap ötlet a termékek olcsóbb forgalmazását tehette volna lehetővé. Ezt a fejlesztők egyértelműen nem használják ki, ezt ellensúlyozzák az ingyenes játékokkal és rendszeres kupon kódokkal.
Alapfunkciókban egy részt egyetértek, valóban eddig nem volt lehetőség a felhasználók általi pontozásra, de ezzel a Steamen is rendszeresen visszaélnek, és őszintén a sok "amogus" review nem sokat segít az átlag halandónak. A kosár hiányával szoktak még dobálózni, de azt is kétlem, hogy az átlag felhasználó napi szinten egyszerre több játékot akar vásárolni úgy, hogy ne lenne képes napi több tranzakcióra.
Az Unreal Engine NEM ingyenes, csak addig, amíg nem keresel vele pénzt. Ilyen modellben pedig NEM az egyetlen ingyenes játékmotor, fejlesztettek ez előtt is és fejlesztenék enélkül is. Az, hogy az EGS olcsóbb a fejlesztők számára az is csak azért igaz, mert a motorház alatt is jóval kevesebbet tud (így az infrastruktúra fenntartása is olcsóbb), mint a riválisoknál.
Ha frissebb exkluzivitás kell, ott van kapásból a Vampire: The Masquerade – Swansong. Egy hónapja jelent meg. A Sifu, ami februárban, vagy a Saints Row reboot, ami majd csak augusztusban fog. Elég újak? Azért a Metro kerül elő leggyakrabban, mert az volt a legpofátlanabb. Már előrendelhető volt Steamen, amikor hetekkel a megjelenés előtt besasszézott az Epic. Ha nem rendeltél elő, mert manapság már a bejáratott stúdiókban sem lehet megbízni, akkor meg voltál bäszva.
Az meg, hogy neked alapfunkciók nem hiányoznak vagy néha nem úgy használják, ahogy szerinted kellene, ezek még sokak számára fontos, évekig vagy a mai napig hiányzó funkciók.
Értem azt, hogy van akinek jól jön az ingyen játék de a szememben sokkal ellenszevesebbek az exclusive vásárlásokkal és a alap funkciókat mellőző platformmal, mint amennyire "jófejek" az ingyen játék osztogatással.
Ha fosbúkozni akarok, akkor a fosbúkra megyek meg iwiwre, de nem akarok.
Ha játszani akarok, akkor főleg nem fosbúkozni akarok, a steam meg lassan rákényszerít erre. Ezek nem aalpfunkciók, már rég átestek a ló túlsó oldalára, inkább legyen kőkorszaki az epic, mint egy steamutánzat.
Mi az a funkció ami egy hangyaf@sznyit is hasonlít a facebookra?
A chat?
Az értékelések? (na jó ez összehasonlítható a kommentekkel)
Esetleg a workshop?
Vagy a 2 év után epicen is megvalósított kosár. 🤣
Amúgymeg ez mind opcionális a steamen ha nem akarsz értékelés olvasni nem olvasol. Nem olyan mint a face ami arról szól amiről, a steam attól függetlenül egy játék platform/áruház.
Az értékelés az pont jó lenne, igaz szelektálni kell a vélemények között. A likeolós, díjazós reakcióknak semmi értelme. Ha valaki manapság negatívat mer írni valamiről, rögtön lehúzzák, így nem jelenik meg a véleménye. Ez az epices csillagozás jobbnak tűnik.
Workshop zintén jó lenne, de azt is szétbarmolták kommentfelhővel és sokszor a moddbről, nexusról töltött modok stabilabbak.
A játékkártyákat rühellem a legjobban, ha achievement is párosul hozzá, szerencsére ehhez ritkán van pofájuk.
Rühellek letörölni nem 100%-os játékot, sajnos nálam ez kényszeres, végigszenvedem a legnehezebb achievementeket is. A baj ott jön be, ha van multis achievement, mert nem szeretek multizni, régebbi játéknál pedig nem is nagy élmény 10 übertapasztalt játékossal játszani. Mennyivel egyszerűbb az epicen: nincs achievement, így nem is zavar.