Elkezdődött a nyári Steam Játékfesztivál
Szerző: xoki | 2020. June 17. | hír | 56 hozzászólás
Elrajtolt a Steam Játékfesztivál: Nyári Kiadás, amely során élő csevegéseken, kérdezz-felelek találkozókon és élő közvetítéseken vehettek részt. Az esemény egy hétig tart, és ez idő alatt közel 900 ingyenes demó is elérhető vált az oldalon.
A hivatalos oldalon megtalálhattok minden fontos információt a jelenleg zajló tevékenységekről, ezen az oldalon pedig az esemény teljes programját is megtekinthetitek. Az elérhető demók nem kaptak külön aloldalt, de például ott a „Kiemelt Demók” szekció, illetve a „demo” szócskára rákeresve is kilistázódnak ezek a próbalehetőségek.
A Steam Játékfesztivál: Nyári Kiadás június 22-éig tart, és az említett demókat is eddig van lehetőségetek letölteni, szóval érdemes sietni.
Hozzászólások: 55
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Példák:
- No Man's Sky - 2 óra alatt, ha totál kezdő vagy, a kezdő bolygót sem tudod elhagyni, nem hogy a naprendszert, vagy hogy az Anomáliát meglátogasd, komolyabb bázist építs és komolyabb flottát menedzselj.
2 óra alatt éppenhogy a hajódat tudod megjavítani amikor éppen nem égsz porrá, fagysz halálra vagy sugározol szanaszét.
- Beyong Blue - 1 óra 55 perc alatt végigjátszható simán, kényelmesen, rohanás nélkül. Etikus visszaváltani utána?
- Egy picit komolyabb stratégiai játékban 2 óra pár pályára elég pl Forged Battalion és kis szerencsével rájössz hogy egy remek koncepció lett elbaltázva
- Snowrunner: 2 óra alatt a kezdő garázst találod meg és talán felderíted az első területet, de kanyarban sem láttad azt a töménytelen sz*patást amivel a készítők a 3.-4. területtől kezdve kedveskednek neked.
- Division 1-2 : megjelenés előtti free hétvége simán beszippantott magával, és a sztori 40 órája után szembesül a játékos azzal hogy irgalmatlanul repetitív és elbaltázott az endgame rész - persze ekkora már van benne 40 óra és nem is refund kell neki, hiszen azért 40 órát csak végignyomtál benne, hanem értelmes menedzsment a fejlesztőknél, de egy refund 2 óra után nem segít ezen semmit.
És ami a legproblémásabb: nem tudod mennyi játékidő van az adott címben, se demoval, se refunddal. Star Trek Bridge Crew: 25€ - és 4 óra a single kampány...ezt nem látod 1 óra 55 percnél...de ha tudod lehet nem veszed meg ennyiért.
De persze örülünk a refund lehetőségnek, még akkor is ha a fejlesztők helyenként visszaélnek vele, ahogy a játékosok is. Több mint a demo opció, mert a teljes játékot kapod kézhez ám teljes áron, de két óra szerintem kevés.
Howlongtobeat oldalt ismerem, de közel sem annyira naprakész mint sokan hiszik.
YT-n nem nézek végigjátszást.
Én mércém: 60€ = min 40 óra játékidő. De ez nem azt jelenti hogy utána ha a játék ellaposodik, nem fogom figyelmen kívül hagyni azt, vagy ha menet közben a patchekkel egyre rosszabbá teszik.
Mondjuk nekem mindegy, nem játékidőben mérek egy játékot, hogy megéri e vagy sem. Sok értelmét nem látom speciel.
2 óra szerintem is elég refound szempontjából btw, pláne hogy YT, Twitch stb. ott van előzetes infógyűjtésnek, persze te lehet távol tartod magad ezektől, de a legtöbbeknek így untig elég.
És igaz, végigjátszásokat nem YT-n keresem és Twichet sem használom, nem az én világom, de örülök hogy a legtöbbeknek az elég.
Én jobban szeretem magam felfedezni a játékot és nem videón streamen nézni ahogy olyan valaki játszik vele aki max 2-3 órát tol vele mert utána lépni kell a kövire különben lemarad.
Egy játékidő infó még nem lövi le a poénokat-fordulatokat az adott játékban. Egy YT videó gyakran már a kezdőképnél megteszi, mert hát kell a kattintás neki meg a like meg a f*szom tudja mi...
Én három fajta módszerrel találkoztam eddig:
1. egy hétig (vagy csak hétvégén) kipróbálhatja a játékot. (csak idő korlátozás)
2. a játék megjelenéséig a demót próbálhat ki "ingyen", aztán azt se, (még jó hogy ingyen, amúgy ugyan az mint az előző)
3. A DEMO: lekorlátozott, megcsonkított játék, amit bármikor, bármeddig kipróbálhatsz. (előzőkhöz képest nekem ez jobban tetszik, akkor is, ha csak egy pályát tudok kipróbálni).
Én kipróbáltam a [url=https://store.steampowered.com/app/1292400/Taimumari_2/?curator_clanid=4777282&utm_source=SteamDB]Taimumari 2[/url] demúját és valami csodálatos volt, már az elő is kívánság listás volt, tehát nem volt kérdés, de ez a demó valami csodálatos a vége, próbáljátok ki, ha szeretitek a platform játékokat, aki meg lusta ahoz, íme spoiler (Spoiler!
Bár aszt nem értem, hogy a steam szerint azért releváns a játék számomra mert játszottam a [LINK] , ami egy puzzle játék, és miért nem azért mert a [LINK]-el játszottam, ami egy platform játék mint ez a demó, valami nincs rendben evvel a rendszerrel.
A másik amit kipróbáltam a [url=https://store.steampowered.com/app/654960/The_Eldritch_Zookeeper/?curator_clanid=4777282&utm_source=SteamDB]The Eldritch Zookeeper[/url] , ami az előzőhöz képest egy nagy csalódás, mert játékmenet annyiban kimerül, hogy egy narrátor elmond egyes dolgokat szörnyekről, jegyszedőről, meg ilyenek, és te csak annyit tudsz csinálni, hogy a következőre lépsz. Nos ez mintha csak egy videó lenne, az ilyen minek fejlesz egyáltalán bármit is.
Lényeg: Miért nem tudnak demót csinálni? Ez a fajta egy hetes demó miért jó?
És a kérdésedre válaszolva igen, játszottam nem egy demoval, emiatt is van megalapozott véleményem erről a "műfajról".
Örülök hogy egy általad várt játék demoja neked tetszett, én is így voltam vele csak a C&C és a Carmageddon esetében 😀 Mindkét demot ronggyá játszottam a maga idejében.
Demo készítés is pénzbe kerül. Még akkor is ha az adott játék elve úgy van felépítve, hogy egy-egy pályát könnyen ki lehet belőle emelni, akkor is idő emiatt pénz a demo elkészítése. Ha meg online játék akkor a szerverekkel is kell foglalkozni, ismét csak +pénz...
Egy jól sikerült demo eladhat rengeteg példányt a teljes játékból, egy rossz demo kinyírhatja a fejlesztőcéget.
Pár példa régebbről a demok fénykorából:
- Demo verziót némi bütyköléssel fel lehetett "upgradelni" teljes verzióra = meglett a játék ingyen, igaz ez EULA megsértésével járt...fejlesztő meg szívott
- demo-ban ellőnek minden puskaport a kész játékból, az kijön és nem más mint a demo + pár pálya. Eredmény: savanyú szájíz a vásárlók körében
- demo-ban csalnak, hogy szebben nézzen ki a game, jobban fusson, a teljes játék közel sem annyira szép és jó...ezt a módszert továbbfejlesztették az Ubiék E3-as bemutatókká 😃
- demo bemutatja ez első pár pályát, ami kb a tutorial jellemzően és a tényleges játékmenetből nem mutat semmit
Igen, egy időben kellettek a demok, mert máskülönben nem tudtad megnézni milyen is a játék. Ma már sok megoldás van, hogy bemutassanak egy játékot, demo készítése nélkül is. Lehet így még olcsóbb is...
Megoldás lehet az általad említett pár lehetőség, de azért kimaradt pár jelenleg is alkalmazott megoldás:
4. Early Access - fizetsz egy játékért ami nincs kész, de jó eséllyel kapsz egy közel játszható verziót amíg meg nem jelenik a játék. Ha megjelenik. Fejlesztőknek win-win helyzet, mert: el nem végzett munkáért kap pénzt és demoval sme kell bajlódnia
5. különféle access szolgáltatások ahol havi díjért játszhatsz a teljes játékokkal - betudható ez is valahol demonak, mert bár ott a sok teljes játék, adott hónapban nem biztos hogy az összeset végig tudod nyomni ami kell, de belenézhetsz 2+ órára akármibe...
Illetve tévedés ne essék, a felsoroltak nem megoldások, hanem ezekkel találkoztam, amik közül szerintem csak a demó működik (legalább is nekem előnyösebb), de végül is igen az általad említett Early Access elég jó, csak sok a kockázat a felhasználók oldaláról, de végül is működik (Yandere Simulator).
Nem tudom, hogy a ctrl+c, ctrl+v mivel kölcségessebb mint 3 külön triler elkészítése, de a nagy címeknek (és online vackoknak) nem is kell demó, nem is erről volt szó, hanem a kisebb játékokról.
Normál esetben egy demo készítése nem csak annyi hogy kivágják a játékból és kész. Nem annyi mint egy word dokumentumból kiveszel két fejezetet be rakod egy új üres dokumentumba, elmented másik néven és kész. Egy könyvnél is érdekes fejezetet kell keresni, ami nem lő le semmilyen poént, de kellően érdekes ahhoz, hogy az egyszeri olvasó érdeklődését felkeltse. És ha ez megvan még akkor is kell valami körítés neki, valami bemutató rész...ezek készítése is mind idő és emiatt pénz.
Játéktípustól függ hogy hogyan oldják meg, de mindenképpen kell neki menü, le kell kezelni hogy ha pl egy rts akkor a pályák mely sorrendben legyenek, mi mindent raknak a demoba, pl olyan dolgokat nem kell, amiket nem akarnak megmutatni, de akkor a játéknak azt le is kell kezelni, így lehet át kell lépnie bizonyos részeket, méghozzá hibamentesen, szóljon valamiről a demo, ne csak in medias res-el dobja be a felhasználót a közepébe, mert az lehet többet árt...
Hogy miért készültek el vagy hogy miért csak egy hétig elérhetők, az két külön dolog.
Steamen eddig is volt nem kevés demo, max nem volt annyira kihegyezve rá event. Lehet próbálkoznak valami újítással, lehet hogy az elmaradt játékkiállításokat akarják pótolni....
Hogy miért készültre meg a válasz az feltehetően ez: mert a készítők úgy gondolták megéri nekik.
Véleményem szerint nincs különbség a nagy cím és kis cím között: a kipróbálhatóságot kellene megoldani, és nem úgy ahogy jelenleg meg van oldva. Van hatalmas múlttal rendelkező AAA címből is közel játszhatatlan: Warcraft 3 Reforged és van indieből demo nélkül is közel tökéletes játék 10€-ért amiben simán van 40 óra játékidő.
Jelenleg, ha nincs demo, akkor vagy megveszed a gamet és kipróbálod - kb fizetős demo formájában - és ha szerencséd van nem kell visszaváltani 1 óra 58 perc játék után, mert azt kaptad amire vágytál. De ha vissza kell váltani, akkor már gond van...és azért nem egy játékban találkoztam olyan megoldással, hogy 2 óra alatt alig láttál belőle valamit, de 3 óra ingame idő után már látod a hibáit. Véletlen lenne? Nem hinném.
Már nem tudom méjik volt az, de 26G (vagy valami hasonló méretű) demót mondjuk én se készítettem volna.
A visszakapod a pénzed, ha nem haladod meg a 2 órát, meg... nos, úgy látszik öreg vagyok és csóró, de ez van. Mindenesetre szerintem néha nem árt egy demó (nem kel mindenek és nem lesz tőle jobb, csak némejknek azért örülne az ember, bár úgy látom a mainstream-es játékoknál a visszafizetős előnyösebb lehet, belátom)
Mérlegelnek hogy akarnak e demot vagy sem, és ezt vagy a tervezési fázisban megteszik és azt szem előtt tartva fejlesztik az adott terméket, vagy nem, ez már menedzsmenti kérdés.
Lehetne demot készíteni persze, nincs megtiltva, de láthatod hogy nem készítenek annyit mint amennyire igény lenne. A demok előnyét és hátrányát kitárgyaltuk szerintem.
Pénzvisszafizetés nekem annyiból nem szimpatikus, hogy:
- nem minden boltban van rá lehetőség
- ahol van, ott eltérő a menete, van ahol személyek hagyják jóvá, van ahol automata, van ahol bankkártyádra visszakapd, van ahol csak a boltban vezetett számládra megy, vagyis kötött az elkölti lehetőség
- 2 óra nem minden stílushoz elegendő - egy kártyajátékot vagy flippert meg tudsz ítélni 2 óra alatt, egy open world gamet nem biztos.
Én nem írtam olyat, hogy a demóból bármit is kivesznek, azt te írtad, én azt írtam, hogy a játékból vesznek ki valamit ami a demó lesz (vagy csak elírtam, előfordul, de ezt értettem). És azt, hogy van olyan játék amiből nem lehet ilyet kiemelni mert alapból rossz. Példa pont az általam említett The Eldritch Zookeeper ami habár az alapötlet jó lenne, de látható, az elkészült demóból (ami csak egy narált interaktív videó, max), hogy a játék olyan kevés, hogy nem lehet demót készíteni belőle mert maga a játék egy demó szintjén van.
@Maxxman80 na a The Eldritch Zookeeper egy vizsga munka, arra én is max azt tudnám mondani.
A legtöbb tényleg nem ér semmit, de mindenkinek meg van a maga zsánere, neked nem ezek, nem baj van pupgubi, meg fortnite, vagy mik (bocs számomra ezek azok amik még a hátam közepére se, de mindenki mást szeret).
Ingyen is szégyen ami ott megy, olyan a steam mint valami startlapjátékok oldala csak még pénzt is kérnek!
Ha ilyenek a vizsga munkák akkor most ők ötöst kaptak vagy nem és kezdjek félni, hogy vizsgamunkát kell készítenem?
A lényeg hogy ha nem tetszik nem kell foglalkoznod vele. Zavar, hogy szemétel teli a steam, eddig is azzal volt tele, sőt ezekhez képest rosszabbakkal is. Valaki viszont szereti az ilyeneket. És nem is tudom de akkor neked az Undertale is kezdő programozók vizsga munkája? Pedig elég jónak mondják és sikeres. Na de mindegy is, akkor mond milyen "gyöngy szemek" vannak, mert már nagyon kíváncsi vagyok.
(Csak azért írtam idézőjelbe mert egy fórumon valaki kiakadt, hogy ami szerinte jó játék azt a többi közé sorolták és így hívta az általa kedvel gamet, ami szerintem viszont ugyan olyan szemét volt mint a többi, ez nézőpont kérdés).
De hogy ne csak ezért írjak. Na akkor meg mi a probléma? Minden jó és szép. 😆
Ja és igen a [LINK] nem néz ki rosszul, kár hogy atom reaktor kell még a demójához is.
Na ezt mondjuk nem gondoltam volna. Mindegy holnap teszek vele egy próbát. Gépigénynél mondjuk kicsit szemet szúrt a "GTX 630" 😆
A játék gépigénye és futtathatósága meg relatív, és egy kicsit túloztam is, úgy láttam, hogy nekem legalább is biztos nem futna (8 G ram, nividás kártya), de most hogy jobban megnézem lehet hogy csak szaggatna. Egy 6 éves gépnél nem csodálkozok és mikor meglátok egy ilyen grafikát és gépigényt, rögtön azt gondolom, hogy úgysem futna, de lehet, hogy tévedek, tudod mit, én is megnézem.
Na és csak akkor szaggatott amikor támadnak vagy támadok, meglepődtem, bár a képeken jobban nézet ki. de azon már nem lepődtem meg, valahogy futnia is kell.
De ennél tapasztaltam amiről @Palanova írt, többet vártam annál, hogy annyit mutat, hogy ez egy cyberpunk stílusú Shadow Warrior játék.
Illetve amit @Maxxman80 írt, hogy ahoz képest ahogy kinéz tényleg elégi vizsgamunkának néz ki.
De azért el is gondolkodtam azon, hogy a zöld út programot miért szüntették meg. Ennek a játéknak nem ártana, ha így megismerjék a felhasználók, írjanak hozzá és egy fejlesztő csoport felkarolja, mert nem egy rossz játék lenne, százból egy tucat ilyen van, de attól még nem lenne rossz.
Tehát akkor magyarul ez a játék is egy csalódás 😆 Úgy látszik túl sokat vártam el én is tőle, képek meg minden alapján. Mondjuk én még nem próbáltam ki, de kétlem hogy az írtak után más (jobb) véleményem lenne róla.
Ha te itt elvagy jó sok örömet kívánok neked, toljad ezekkel sokat.
Ez az esemény a legkevésbé sem a "játékosoknak" szól inkább azoknak akik végtelen idővel rendelkeznek hogy bogarásszanak, majd valamilyen platformon később megírják ha találtak is bármi említésre méltót, így eljuthat végül nagyobb tömegekhez is az adott cím, de amúgy 😆
Jún 25 Btw @Warlordcommander 😀