Menu
Bemutatkozott a CryEngine új ray tracing funkciója
Szerző: xoki, 2019. március 17., hír

Az Nvidia GeForce RTX szériája az RT magoknak köszönhető ray tracing technológia miatt lett felkapott, viszont ez a népszerűség folyamatosan csökkent a kártyáknál jelentkező hibák, az árazás, illetve a teljesítmény miatt. Valószínűleg ebből az okból kifolyólag az Nvidia előrukkolt a GTX 1660 Ti-vel, amely RT magok nélkül nyújt remek teljesítményt, miközben sokkal olcsóbb.

Nem sokkal később a kártyák megjelenése után az RTX széria mellett más videokártyák esetében is képesek voltak a ray tracing aktiválására. Most pedig már a Crytek is előrukkolt a saját ray tracing technológiájával, amelyet az alábbi videóval demonstráltak:

A videóban valós idejű ray tracing látható, és a demó érdekessége az, hogy egy Radeon RX Vega 56 alatt fut, vagyis nincs szükség RTX kártyára. A cég szerint ez a CryEngine 5.5 legújabb ray tracing funkciójának köszönhető.

A videó a Neon Noir nevet kapta, amelyben bemutatják a motorjuk új funkciójának lehetőségeit, amelyet még az idén elérhetővé tesznek majd a fejlesztők számára. Mivel a ray tracing demó alapja egy API, ezért teljesen független a hardvertől, így a funkció futtatására bármelyik DirectX 12-es kártya alkalmas. Érdemes kiemelni azért, hogy egyelőre nem tudni, a motorba ültetett új technológia használata mekkora kihatással van a játékok teljesítményére.

Ajánló
Hozzászólás küldése
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Hozzászólások: 47
mikej95 avatar
4 hónapja | 2019. 03. 21. 21:14:31
#
Ez igazából egy proof of concept, hogy NEM kellenek RT magok ray tracing megvalósításhoz, elég egy DX12 kompatibilis (az összes jelenleg kapható) vas. Magyarul egy mocskos nagy pofon az nVidia-nak, persze a kommentek alapján ez senkinek nem jött át.
Viktorinho avatar
4 hónapja | 2019. 03. 19. 11:53:42
#
Most tényleg a gtx 10es széria is képes lesz az rtx funkcióra? Már a 2. cikket láttam vele kapcsolatban :D
gaborw avatar
4 hónapja | 2019. 03. 19. 13:47:44
#
@Viktorinho: Igen. Jól làttad.
Keewie avatar
4 hónapja | 2019. 03. 19. 14:11:52
#
@Viktorinho: igen, teli van vele a youtube is :D
xCube avatar
4 hónapja | 2019. 03. 19. 19:25:38
#
@Viktorinho: Igen bezony. Kíváncsi leszek rá, hogy lesz-e Metro -ban optimalizáció a régebbi hardverekre egy patch formájában.
Unstoppable avatar
4 hónapja | 2019. 03. 18. 20:39:20
#
Hát hogy az Nvidia megoldása szebb(jobb)-e vagy ez, azt döntse el mindenki maga, de én egyébként jobban örülnék ha márka/RT mag-tól függetlenül is elérhető lenne a technológia. Így a startnál egyáltalán nem tűnik úgy, hogy az Nvidia a sugárkövetéses technológia magaslatán állna, valószínűleg minél többen állnak neki időt és energiát fektetni ebbe, annál jobb lesz a végeredmény, szóval mi játékosok csak jól járunk XD Én FullHD-ban használom az RTX-et szóval sok panaszkodni valóm nincs, ilyen felbontással teljesen jók az fps értékek, legalább is a Metro-ban és a BF V-ben. Viszont ugye a teljes 4k porn élményhez még a 2080ti is kevés...szóval hajrá, jöjjenek csak a kevésbé erőforrás igényes megoldások B-)
kaland21 avatar
4 hónapja | 2019. 03. 18. 20:53:18
#
@Unstoppable: Én is fullhd-ban tolom csak 2080-as kártyával fullhd de viszont 144 hz-en nagyon jó!!!!
zelcsi avatar
4 hónapja | 2019. 03. 18. 21:09:48
#
@Unstoppable: Én is full hd-ban és arra tökéletes! :)
xCube avatar
4 hónapja | 2019. 03. 19. 09:17:46
#
@Unstoppable: Az nvidia a ray tracing implementálását a lehető legegyszerűbben oldotta meg két okból:

1. A Turing architektúra masszív számításokhoz és gépi tanuláshoz készült, így nehezebb lett volna eladni gamer és félprofi szektorban jó áron bárminemű marketingerő nélkül.

2. A DXR kiváló alapot ad egy ilyen marketingfegyver beépítésének, így szimplán bedrótozták a gyorsítást az új architektúrába.
Unstoppable avatar
4 hónapja | 2019. 03. 19. 09:50:05
#
@xCube: Ezzel minddel nem is lenne semmi gond, ha cserébe nem lennének túlárazva a kártyák és nem lennének iszonyat nagy power spike-ok még a felső kategóriában is. Az ember egy videokártyától amiért 300ezreket ad(gondolok itt a 2080-ra) és 4k gamingre van reklámozva nem azt várná hogy az RTX bekapcsolása miatt feleződjön a teljesítménye...a 2060-on is virít az RTX de ez csak egy látványpékség, valós értelme nincs. Ha viszont a Turing alapból nem a gamer szekcióba készült akkor miért volt szükség erre a fals marketingre a ray tracinggel? Eléggé jól elvoltak a 10-es szériával, abszolút nem volt szükség egy új sorozat sürgetésére. Ennyire megijedtek volna a Vega-tól? XD
xCube avatar
4 hónapja | 2019. 03. 19. 10:19:31
#
@Unstoppable: Azért, mert két év után muszáj előállni valami új dologgal, hogy felrázzák a piacot és növeljék az eladásokat. És mivel komolyan feszegetjük a normál litográfiai technológia határait egyre nehezebb egyszerűen csíkszélesség csökkentéssel szintet lépni. Így muszáj volt nagy vadat indítani, különben nem lett volna elég nagy a teljesítményugrás, nem tudtak fürge de butább GPU -t készíteni. Hogy legyen egy kis méz a madzagon megtoldották RT -el és még új brandet is kapott a teljes hatás kedvéért.

Egyébként egy komolyabb új technológia első bevezetése mindig is drasztikus teljesítménycsökkenéssel járt. Anno a DX11 megjelenésekor a tesszelláció is lefelezte a teljesítményt, vagy az első Pixel Shader -el ellátott kártyák esetén, ahol DX7 -ről DX8 -ra váltva néhány esetben kevesebb mint felére esett a teljesítmény.
Unstoppable avatar
4 hónapja | 2019. 03. 19. 10:27:49
#
@xCube: Pedig egyébként a 2060 mondjuk egy 1060-hoz képest durván látványosan erősebb. A probléma megint inkább az ár. Úgy értem ezt a kártyát simán el lehetett volna adni a nyers erővel is, RT-s baromság nélkül. Persze értem én hogy kell ez...8-) Hát remélem igazad lesz, és a következő széria már kiforrottabban érkezik. Addigra már szeretnék én is 4kra váltani jó lenne ha lenne mihez nyúlni XD
kimi100 avatar
4 hónapja | 2019. 03. 18. 12:23:48
#
Crysis 4 confirmed :D (de jó lenne)
JASON89 avatar
4 hónapja | 2019. 03. 18. 11:56:50
#
Ezentúl biztos mindenki azt fogja nézni játék közben, hogy a ház, vagy bármilyen tárgy oldalán, hogyan tükröződik a környezet.... XD
Lehet, hogy technológiai/teljesítmény oldalon lesz/van valami értelme, de hogy van ebbe is parasztvakítás rendesen az is biztos.
Keewie avatar
4 hónapja | 2019. 03. 18. 11:23:00
#
a CryEngine es játékok eddig se futottak valami szperül (kivétel van persze) RTX el még úgy se fog :?
santakigyo avatar
4 hónapja | 2019. 03. 18. 09:15:07
#
Az nvidia jól felkavarta az állóvizet ezzel a rt-s cuccal. Eddig senkinek eszébe se jutott hasonló, most hírtelen mindenkinek. Lassan már a hangkártya is képes lesz hasonlóra.
Úgy érzem még mindig várat magára egy gépcsere. Jelen pillanatban még nem látom értelmét egy rtx karinak,pedig tetszik az elképzelés, de meg úgy érzem 1-2 generáció belefér.....
Memento Mori avatar
4 hónapja | 2019. 03. 18. 12:45:50
#
@santakigyo: Igen. Valószínűleg én is átugrom a szériát. Pedig váltanék már 4K-ra.
zelcsi avatar
4 hónapja | 2019. 03. 18. 15:58:17
#
@santakigyo: Én is csak azért váltottam mert nagyon jó üzlet volt és kb. 10000 forintomba került a kártyacsere. Annyit még megért szerintem. :)
santakigyo avatar
4 hónapja | 2019. 03. 18. 19:50:06
#
@zelcsi: Persze,hogy meg,az ilyet ki kell használni. :) Én anno a procimat meg a videókártyámat a régit vettem összesen annyiért amennyiből a procit se biztos,hogy megvettem volna önmagában máshol.
A következőnél is valami hasonlót szeretnék összehozni.Csak még várat magára a csere,mert nem tisztázott még,hogy akarok e vagy sem.Na meg amíg a jelen gépem is visz mindent nekem megfelelő minőségben addig meg tuti nem.
zelcsi avatar
4 hónapja | 2019. 03. 18. 20:29:52
#
@santakigyo: Teljesen igazad van! Én sem cseréltem volna de így nagyon jól jártam! Igaz, vennem kellett egy combosabb tápot is! :D
HakuDragon avatar
4 hónapja | 2019. 03. 18. 00:33:14
#
Kicsit furcsa, hogy egy új verziószámhoz nem tartozik egy Crysis játék demonstrációnak.
(Sokan szidták a játékot, de én elvoltam vele. Engedett játszani)
Memento Mori avatar
4 hónapja | 2019. 03. 18. 01:02:23
#
@HakuDragon: Remélem azért, mert készülnek a remastered cuccok az egyből meg a warheadből és nem új játékkal foglalkoznak. ;) XD
xCube avatar
4 hónapja | 2019. 03. 18. 10:13:11
#
@HakuDragon: A Crytek jelenleg gyakorlatilag csak vegetál. Ráadásul a Crysis széria hírneve sem elég jó ahhoz, hogy folytatás készüljön a közeljövőben (szívemből kívánom, ohgy ne így legyen, mert én is szerettem az első és az utolsó játékot).
HakuDragon avatar
4 hónapja | 2019. 03. 18. 16:03:00
#
@xCube: Tulajdonképp a sztori le van zárva az utolsó rész végén.
WeKing avatar
4 hónapja | 2019. 03. 18. 18:11:03
#
@HakuDragon: Az első rész meg a Warhead nekem nagyon bejött, mindkettőt rongyosra játszottam anno. A második részt egyszer toltam végig, a harmadiknak meg csak neki kezdtem de nem fejeztem be.. a városi környezet nekem nagyon nem adta :) Ettől függetlenül jó lenne egy új rész.
HakuDragon avatar
4 hónapja | 2019. 03. 18. 21:54:01
#
@WeKing: Pedig a harmadikat tudom ajánlani nagyon is. Igazából a második sem rossz, csak kicsit lapos az eleje
xCube avatar
4 hónapja | 2019. 03. 18. 22:35:56
#
@HakuDragon: Szerintem az egész borzalmasan nyögve nyelős. Mindent elvesznek benne abból az élményből, ami az első részben jó volt.
Memento Mori avatar
4 hónapja | 2019. 03. 17. 23:59:34
#
Egyébként elég ciki az nvidiának, hogy rohadtul nem szükségesek külön rt magok ahhoz, hogy ezt kapjuk és elég kényelmetlen lesz nekik majd megmagyarázni. Főleg úgy, hogy ők jelenleg dedikált rt számolóegységekkel is rettenetes teljesítményromlás árán működtetik a dolgot. Kissé hülyén érezhetik magukat, akikre 1200 dolcsiért tukmálta rá az rtx-et az nvidia. Mikor egy 250-300 dolcsis vegán ugyanúgy szuperál a mutatvány méregdrága rt magok nélkül.
De várjuk ki a végét.
LordSzalko avatar
4 hónapja | 2019. 03. 18. 00:35:54
#
@Memento Mori: Nem szükséges, hogy ezt kapjuk. Ellenben egy tech demóból sem érdemes következtetéseket levonni teljesítményre vonatkozóan. Szóval a 250-300 dolcsis példát egy enyhe túlzásnak tartom amíg nincs kézzel fogható játék.

Spoiler!
Pláne, hogy még alapjaiban RT-vel megírt játék még nem is készült, csak időközben hozzáadott.
Memento Mori avatar
4 hónapja | 2019. 03. 18. 00:59:30
#
@LordSzalko: Nem a demoból vontam le a konzekvenciát, hanem a puszta tényből, hogy elérhetővé válik a dolog nem rtx magos videókártyákra. Ha nem lenne versenyképes a mutatvány az nvida megoldásával szemben, gondolom nem mutogatnák a srácok. :) Ok nem biztos, hogy harci körülmények közt elég neki egy vega 56, de ha egy 600 dolcsis vga is kell majd neki, az még mindig nem egy rtx 1200-ért.
LordSzalko avatar
4 hónapja | 2019. 03. 18. 09:13:49
#
@Memento Mori: Attól, hogy elérhetővé válik még ez mindig csak egy demó és nem kiadott játék beli teljesítmény. Nem beszélve arról, hogy itt fele annyi rt-vel számol a demó mint pl egy bf5 vagy metro esetében. Mutogatni lehet nyugodtan, mint az összes NV tech demót.
szilver avatar
4 hónapja | 2019. 03. 18. 16:03:56
#
@LordSzalko: Ez egy kapcsolható funkció csak mint anno a PhysX,Nvidia Hairworks..Nincs itt szó többről én szerintem.Teljesen elhanyagolható funkció,parasztvakítás hogy legyen ,,miért-je,, az árakat felverni.Elenyésző lesz a kínálat az ilyen funkciót tartalmazó játékok terén,annyira hogy ilyen szempontból elég bagatel gondolat csak ez miatt kifizetni a súlyos többletet.Ez csak az én egyéni meglátásom,nem vitát szeretnék kirobbantani..
enslaved avatar
4 hónapja | 2019. 03. 18. 01:17:07
#
@Memento Mori: Jövő héten érkezik meg a 2080 Ti - m, akkor majd beszámolok róla hogy miként teljesít, és akkor lehet majd a Vega kártyához viszonyítani. Mivel immáron samsung ramos szinte az összes újonnan kiadott kártya, talán memóriahibák már nem lesznek.
Memento Mori avatar
4 hónapja | 2019. 03. 18. 02:34:01
#
@enslaved: Meg ha majd jön valami, amin egy vegával is lehet raytracinget futtatni. Mert most raytracingről beszélünk a vegán. Nem értem mit akarsz összehasonlítani a jövő héten. :)
enslaved avatar
4 hónapja | 2019. 03. 18. 14:18:17
#
@Memento Mori: Persze, igazad van, igazából én azt fogom megnézni mekkora különbség lesz fps terén egy 2080 Ti és egy Vega 56 esetében mondjuk a Battlefield 5 alatt, ahol a ray tracing természetesen csak az Nvidia kártyán lesz bekapcsolható, ill. milyen képi különbségek lesznek. Havernak egy Vega van hasonló konfig mellett mint az enyém, így a tesztkörnyezet is ugyanaz lesz. Igazából engem az érdekel élőben, saját magam megtapasztalva hogy mennyit vesz le a ray tracing az fps - ek számából és ez mennyire éri meg mondjuk egy Vegához képest FHD mellett. Egyébként meg nem a ray tracing miatt kell a kártya nekem hanem a 4K miatt, ott meg szinte biztos ki kell kapcsolni majd a ray tracing - et több játék esetében is.
Memento Mori avatar
4 hónapja | 2019. 03. 18. 14:35:26
#
@enslaved: Elég gyanús hogy 4K-ban sok helyen nem lesz elég RT-hez a 2080TI sem. A szomorú, hogy valószínűleg két 2070 már elvégezné a munkát. Sajnos elejét vette ennek az nvidia. Franc a pofájukba. :D
Mindenesetre kíváncsian várom, hogy fog nálad ketyegni a dolog. Én is nagyon szeretnék 4K-ra upgradelni, de eleve fenntartásaim vannak azt RTX szériával. (memóriahibák, a jelenlegi ára, etc.) Lehet egy generációt várok még. Talán addigra a RT is kiforrja magát.
carl18x avatar
4 hónapja | 2019. 03. 18. 18:05:28
#
@Memento Mori: Én nem látok arra esélyt hogy egy Vega 56 bárhol is lépést tartson egy RTX 2080Ti-vel. Drágának drága, a legerősebb 1 GPu-s kártya. Bár ki tudja majd meglátjuk mi a vége. De a vega 56 sehogy se egykategoria a csúcs nvidia kártyával. Esetleg még azt reálisnak tartom hogy a Radeon 7 új kártya le tudja lépni bizonyos körülményet között az nvidiát. De majd meglátjuk a valódi teszteket és majd eldől mi az eredmény :)
Memento Mori avatar
4 hónapja | 2019. 03. 18. 19:31:41
#
@carl18x: Természetesen én sem úgy értettem, hogy teljesítményben képes arra amire a 2080. Hanem a ray tracing elfogadható futtatására. Nyilvánvaló erőkülönbség van a két gpu közt.
enslaved avatar
4 hónapja | 2019. 03. 19. 01:10:52
#
@Memento Mori: A memóriahibák már elvileg nem állnak fenn, vége a micron ramoknak. Az SLI - t meg el kell felejteni szerintem, nekem volt két 1080 - am már, skálázódási hibák ezerrel.
Memento Mori avatar
4 hónapja | 2019. 03. 19. 18:49:10
#
@enslaved: Ez igaz, ellenben én még az árát mindig sokallom. Nem halnék éhen ha meg kéne vennem, de ez túlzás érte. Ez a gép kb arra van, hogy a battlefield 1 fusson rajta 60fps mellett. Mással már nemigen játszom. Ez nem munkaeszköz, annyira nem hobby már a gaming sem, hogy remegjek rajta, ha nem a legújabb hardver van a gépházban.
Vannak ilyen hülyeségeim... 25 ezer nálam a lélektani határ ha utcai cipőről van szó, 2 milliónál többet nem adnék már autóért, és 250 rongynál többet nem adok ki pc alkatrészre. Az is vicc kategória hogy 100K+ forintba kerül egy TI felirat a 2080-ra. Ha erre a 250 pisztolyorrú mátyásra lekúsznak a 2080TI-k akkor beruházok egyre, de addig azt hiszem nem. (Jó jó tudom, van alternatíva, de nem raknék használt cuccot a gépembe.)
enslaved avatar
4 hónapja | 2019. 03. 20. 01:07:20
#
@Memento Mori: Egy szóval nem mondtam hogy korrekt az ára, de mivel nincs ellenfele így annyit írnak a cédulára amennyit akarnak, és ugye akinek a 4K a szívügye az nagy valószínűséggel megveszi, raytracing nélkül már képes hozni a játékok zömében a stabil 60 fps - t.
xCube avatar
4 hónapja | 2019. 03. 18. 09:07:13
#
@enslaved: Eddig is lehetett viszonyítani.
xCube avatar
4 hónapja | 2019. 03. 18. 09:03:02
#
@Memento Mori: Annyi a különbség, hogy ebben a demóban csak rt tükröződés van adott felületeke, semmi más. A BF V -ben szinte minden felületen érvényesítve van a tükröződések számolása azthiszem 3 bounce -ig. Itt nem tudjuk, ohgy hányszoros fényvisszaverődéssel dolgoznak. Attól függetlenül szép teljesítmény, de ha tizedannyi adatot kell feldolgoznija, akkor nem csoda ha jobban fut.

Más részről az tudható volt eddig is, hogy a ray tracinghez nem kell feltétlenül külön gyorsító, csak komplex számításokra képes hardver. Az RTX kártyáknak annyi az előnye, hogy az RT "magok" optimálisabban osztják szét a ray tracing feladatokat a tensor és cuda magok között. Szint biztos vagyok benne, hogy egy Pascal vagy egy kiherélt Turin GPU sokkal gyengébben teljesítene ebben a demóban, mint az első Vega vagy a Radeon VII kártyák. Sőt valószínűleg még az RX 400 / 500 széria is.
xCube avatar
4 hónapja | 2019. 03. 19. 08:41:47
#
@Memento Mori: Kicsit jobban utána olvasva már egyértelmű, hogy miért fut jobban ez, mint a többi eddig bemutatott eljárás. A CryEngine jó ideje használ sparse voxel octree eljárást a global illumination -höz. A sugárkövetéses leképezés sokkal "energiatakarékosabb" voxeles térben. A DXR jelenleg csak polygonos leképezést támogat és az nvidia RTX kártyák is ennek megfelelően lettek kiépítve (nincs voxel gyorsítás). Ergo a CryTek demója nem is képes futni ilyen formában RT magok rásegítésével. A jelenet voxelizálása cserébe processzorintenzív.
Memento Mori avatar
4 hónapja | 2019. 03. 19. 18:55:17
#
@xCube: Ez viszont érdekes lehet majd... Úgy látom több alternatíva is kialakulóban van RT-re. Kícsit olyannak tűnik ez mint anno a physx. Kiváncsi leszek melyik megoldás fog inkább elterjedni a jövőben. Még egy ok, hogy ne ugorjak fejest az RTX szériába...
bitpork avatar
4 hónapja | 2019. 03. 17. 23:17:31
#
crytech felült a cyberpunk hypevonatra?
Memento Mori avatar
4 hónapja | 2019. 03. 17. 23:55:16
#
@bitpork: Vagy a Detroit expresszre. :D


Lite versions: