Bemutatkozott a CryEngine új ray tracing funkciója
Az Nvidia GeForce RTX szériája az RT magoknak köszönhető ray tracing technológia miatt lett felkapott, viszont ez a népszerűség folyamatosan csökkent a kártyáknál jelentkező hibák, az árazás, illetve a teljesítmény miatt. Valószínűleg ebből az okból kifolyólag az Nvidia előrukkolt a GTX 1660 Ti-vel, amely RT magok nélkül nyújt remek teljesítményt, miközben sokkal olcsóbb.
Nem sokkal később a kártyák megjelenése után az RTX széria mellett más videokártyák esetében is képesek voltak a ray tracing aktiválására. Most pedig már a Crytek is előrukkolt a saját ray tracing technológiájával, amelyet az alábbi videóval demonstráltak:
A videóban valós idejű ray tracing látható, és a demó érdekessége az, hogy egy Radeon RX Vega 56 alatt fut, vagyis nincs szükség RTX kártyára. A cég szerint ez a CryEngine 5.5 legújabb ray tracing funkciójának köszönhető.
A videó a Neon Noir nevet kapta, amelyben bemutatják a motorjuk új funkciójának lehetőségeit, amelyet még az idén elérhetővé tesznek majd a fejlesztők számára. Mivel a ray tracing demó alapja egy API, ezért teljesen független a hardvertől, így a funkció futtatására bármelyik DirectX 12-es kártya alkalmas. Érdemes kiemelni azért, hogy egyelőre nem tudni, a motorba ültetett új technológia használata mekkora kihatással van a játékok teljesítményére.
1. A Turing architektúra masszív számításokhoz és gépi tanuláshoz készült, így nehezebb lett volna eladni gamer és félprofi szektorban jó áron bárminemű marketingerő nélkül.
2. A DXR kiváló alapot ad egy ilyen marketingfegyver beépítésének, így szimplán bedrótozták a gyorsítást az új architektúrába.
Egyébként egy komolyabb új technológia első bevezetése mindig is drasztikus teljesítménycsökkenéssel járt. Anno a DX11 megjelenésekor a tesszelláció is lefelezte a teljesítményt, vagy az első Pixel Shader -el ellátott kártyák esetén, ahol DX7 -ről DX8 -ra váltva néhány esetben kevesebb mint felére esett a teljesítmény.
Lehet, hogy technológiai/teljesítmény oldalon lesz/van valami értelme, de hogy van ebbe is parasztvakítás rendesen az is biztos.
Úgy érzem még mindig várat magára egy gépcsere. Jelen pillanatban még nem látom értelmét egy rtx karinak,pedig tetszik az elképzelés, de meg úgy érzem 1-2 generáció belefér.....
A következőnél is valami hasonlót szeretnék összehozni.Csak még várat magára a csere,mert nem tisztázott még,hogy akarok e vagy sem.Na meg amíg a jelen gépem is visz mindent nekem megfelelő minőségben addig meg tuti nem.
(Sokan szidták a játékot, de én elvoltam vele. Engedett játszani)
De várjuk ki a végét.
Spoiler!
Mindenesetre kíváncsian várom, hogy fog nálad ketyegni a dolog. Én is nagyon szeretnék 4K-ra upgradelni, de eleve fenntartásaim vannak azt RTX szériával. (memóriahibák, a jelenlegi ára, etc.) Lehet egy generációt várok még. Talán addigra a RT is kiforrja magát.
Vannak ilyen hülyeségeim... 25 ezer nálam a lélektani határ ha utcai cipőről van szó, 2 milliónál többet nem adnék már autóért, és 250 rongynál többet nem adok ki pc alkatrészre. Az is vicc kategória hogy 100K+ forintba kerül egy TI felirat a 2080-ra. Ha erre a 250 pisztolyorrú mátyásra lekúsznak a 2080TI-k akkor beruházok egyre, de addig azt hiszem nem. (Jó jó tudom, van alternatíva, de nem raknék használt cuccot a gépembe.)
Más részről az tudható volt eddig is, hogy a ray tracinghez nem kell feltétlenül külön gyorsító, csak komplex számításokra képes hardver. Az RTX kártyáknak annyi az előnye, hogy az RT "magok" optimálisabban osztják szét a ray tracing feladatokat a tensor és cuda magok között. Szint biztos vagyok benne, hogy egy Pascal vagy egy kiherélt Turin GPU sokkal gyengébben teljesítene ebben a demóban, mint az első Vega vagy a Radeon VII kártyák. Sőt valószínűleg még az RX 400 / 500 széria is.