Az Unreal Engine 5.6 akár 35%-kal is javíthatja a teljesítményt

Szerző: xoki | 2025. June 28. | hír | 8 hozzászólás

Az Epic Games jelentős teljesítménynövekedést ért el az Unreal Engine legújabb, 5.6-os verziójával. A motor 5.6-os és 5.4-es verzióját egy RTX 5080 segítségével tesztelték egy nyílt világú tech demóval. Az összehasonlításból kivehető, hogy egyes jelenetekben a képkockasebesség akár 35%-kal is javult, ráadásul a Lumen használata mellett.

MxBenchmarkPC videója alapján a fejlesztések azonnal észrevehetők, főleg olyan esetekben, amikor a GPU a korlátozó tényező. A képkockasebesség akár 25%-kal is növekedett, ami közvetlenül a grafikus erőforrások jobb kihasználásának eredménye, azonban mindez valamennyivel magasabb energiafogyasztáshoz vezetett. Az Unreal Engine 5.6 azonban akkor tündököl igazán, amikor a bottleneck okozója a CPU.

A nyers adatok mellett a grafikus motor új verziója vizuális Lumen-finomításokkal jön, így a megvilágítás pontosabb, miközben a tükröződések lényegesen élesebbek lettek. Az Unreal Engine 5.6 hivatalosan a hónap elején vált elérhetővé, nem sokkal az Epic Games Unreal Fest című bemutatója után.

Hozzászólások: 8
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
adam753hun avatar
Threat Interactive videóit érdemes megnézni. [LINK]
0
0
1
0
MC MaRcI avatar
Ideje lenne már tényleg kezdenének valamit ezzel a motorral mert nagyrészt a játékok úgy néznek ki rajta mint egy gagyibb techdemo
A másik meg hogy minden ramatyul fut ami ue5

Most pl nekem fent van az ue4es gears of war 5
Hát néhány új játék elbujhat mellette grafikaban
És nem kell hozzá semmilyen skálázó eljárás hogy jól fusson
5
0
0
0
💬 1
Payphoner avatar
@MC MaRcI: Sajnos egyelőre annyit ér az UE5 mint erdőtűznek a vízipisztoly... Borzasztóan optimalizálatlan bár szerintem ez valahol a játék fejlesztők hibája is mert azt sem szabad elfejetni hogy az elmúlt 5-6 évben nem igazán szeretnek optimalizálni vagy kicsit is megerőltetni magukat :D

Rengetegszer felhoztam már de a Matrix tech demo azért milyen betonstabil fut, és milyen mesésen gyönyörű. Na nekem ez mutatja meg hogy lehetne optimalizálni rá és hogy megvalósítható elég sok minden csak sz*rnak rá.

Azis érdekes még hogy szerintem a Decima simán van ott mint az UE5, de a RE Engine is eléggé ott van :D
0
0
0
0
xCube avatar
Örülnék neki, ha néhány létező UE5 cím is kapna egy verziófrissítést a finomhangolásokkal, de ez hiú remény marad.

A másik oldalról azt sem szabad elfelejteni, hogy ahhoz, hogy ezt a teljesítményjavulást realizálni is tudja a fejlesztő érteni is kell az UE5 -höz.
1
0
1
0
💬 2
Izi-ke avatar
@xCube: Sajnos ez nem fog megtörténni amíg a kiadók diktálnak (olyan tempót amit amúgy nem lehet betartani). Az meg pláne nem segít, ha a fejlesztő nem tudja mit csinál és csak azért van a csapatba, hogy meglegyen az a bizonyos létszám. iykwim
0
0
0
0
xCube avatar
@Izi-ke: A mai game development világban elég kevés esetet tudok elképzelni, ahol létszámbetartás miatt fizetnének valakit akinek nem elég a teljesítménye. A probléma inkább az, hogy az UE5 teljesen máshogy működik, mint az UE4, ráadásul szinte minden main update -tel átvariálnak egy rakás dolgot benne. Az egész rendszert arra hegyezték ki, hogy legyenek megoldások out of the box, ezek viszont csak akkor működnek ha a fejlesztő kiismeri magát és tudja ezeket kezelni. Én nem szeretem az UE5 -öt, mert pontosan ezek a "kész" rendszerek okozzák azt a hatalmas felesleges overhead -et, ami miatt a legtöbb játék szarul fut, akadozik és tele van streaming pop-in -nel.

Az is súlyosbítja a helyzetet, hogy a legtöbb fiatal programozó és fejlesztő egészen más paradigmát követ, mint a régi vonal. Itt arra gondolok, hogy sűrűbben nyúlnak olyan megoldásokhoz, amik nem a streamlining mottó vonalán haladnak, hanem "az a lényeg, hogy működjön és könnyen lehessen vele dolgozni".

Az id Tech elég jó ellenpéldája az egésznek, nincsen teleszórva mindennel, a képi világa talán egy hangyányit gyengébb, de támogat minden modern funkciót, nagyon jól fut és piszok jól lehet skálázni.

Nagyon bízom benne ,hogy idővel képbe kerül az UE fejlesztés, mert manapság már szinte mindenki arra fejleszt, ami egyelőre a játékok rovására megy.
0
0
0
0
Andor1997 avatar
Microsoft pedig azt ígéri, hogy a kiküldött directx szoftver update-ek miatt a raytracing akár 30%-al jobb teljesítményt hozhat, ha jól emlékszem bárki hozzáférhet május vége óta, így aki szeretne ilyet a játékába, már az új implementációval jobbat hozhat ki a játékából.
A lényeget ne felejtsük el, ezután még jobban beletojhatnak az optimalizálásba.
0
0
0
0
downuser avatar
Ez módfelett ígéretesen hangzik.
0
0
0
0


Elfelejtett jelszóRegisztráció