Az Unreal Engine 5.6 akár 35%-kal is javíthatja a teljesítményt

Az Epic Games jelentős teljesítménynövekedést ért el az Unreal Engine legújabb, 5.6-os verziójával. A motor 5.6-os és 5.4-es verzióját egy RTX 5080 segítségével tesztelték egy nyílt világú tech demóval. Az összehasonlításból kivehető, hogy egyes jelenetekben a képkockasebesség akár 35%-kal is javult, ráadásul a Lumen használata mellett.
MxBenchmarkPC videója alapján a fejlesztések azonnal észrevehetők, főleg olyan esetekben, amikor a GPU a korlátozó tényező. A képkockasebesség akár 25%-kal is növekedett, ami közvetlenül a grafikus erőforrások jobb kihasználásának eredménye, azonban mindez valamennyivel magasabb energiafogyasztáshoz vezetett. Az Unreal Engine 5.6 azonban akkor tündököl igazán, amikor a bottleneck okozója a CPU.
A nyers adatok mellett a grafikus motor új verziója vizuális Lumen-finomításokkal jön, így a megvilágítás pontosabb, miközben a tükröződések lényegesen élesebbek lettek. Az Unreal Engine 5.6 hivatalosan a hónap elején vált elérhetővé, nem sokkal az Epic Games Unreal Fest című bemutatója után.
A másik meg hogy minden ramatyul fut ami ue5
Most pl nekem fent van az ue4es gears of war 5
Hát néhány új játék elbujhat mellette grafikaban
És nem kell hozzá semmilyen skálázó eljárás hogy jól fusson
Rengetegszer felhoztam már de a Matrix tech demo azért milyen betonstabil fut, és milyen mesésen gyönyörű. Na nekem ez mutatja meg hogy lehetne optimalizálni rá és hogy megvalósítható elég sok minden csak sz*rnak rá.
Azis érdekes még hogy szerintem a Decima simán van ott mint az UE5, de a RE Engine is eléggé ott van :D
A másik oldalról azt sem szabad elfelejteni, hogy ahhoz, hogy ezt a teljesítményjavulást realizálni is tudja a fejlesztő érteni is kell az UE5 -höz.
Az is súlyosbítja a helyzetet, hogy a legtöbb fiatal programozó és fejlesztő egészen más paradigmát követ, mint a régi vonal. Itt arra gondolok, hogy sűrűbben nyúlnak olyan megoldásokhoz, amik nem a streamlining mottó vonalán haladnak, hanem "az a lényeg, hogy működjön és könnyen lehessen vele dolgozni".
Az id Tech elég jó ellenpéldája az egésznek, nincsen teleszórva mindennel, a képi világa talán egy hangyányit gyengébb, de támogat minden modern funkciót, nagyon jól fut és piszok jól lehet skálázni.
Nagyon bízom benne ,hogy idővel képbe kerül az UE fejlesztés, mert manapság már szinte mindenki arra fejleszt, ami egyelőre a játékok rovására megy.
A lényeget ne felejtsük el, ezután még jobban beletojhatnak az optimalizálásba.