Az Nvidia DLSS-hez képest tízszer gyorsabban kapnak AMD FSR támogatást a PC-s játékok
Még nem múlt el túl sok idő az AMD FSR megjelenése óta, de bebizonyosodott, hogy egy nagyon hasznos eszközről van szó, hiszen a képminőség minimális romlása mellett képes megnövelni az fps számot.
A technológia hat hónapja érhető el, és ennek örömére az AMD elárulta, hogy már több mint 70 játék támogatja azt, illetve az FSR lett az AMD történetének leggyorsabban alkalmazott gaming technológiája. Nem nehéz megmondani, miért ilyen népszerű, hiszen a konkurencia megoldásához képest sokkal könnyebben implementálható, ráadásul AMD és Nvidia GPU-kon egyaránt működik.
A megjelenés előtt sokan úgy gondolták, az alkalmazási ráta eléggé alacsony lesz, mivel a DLSS után két évvel érkező technológiáról van szó. Úgy tűnik, pont ennek ellenkezőjére került sor, mivel hat hónap alatt tízszer annyi játékban bukkant fel az FSR, mint a DLSS.
Íme néhány újabb cím, melyek támogatják az AMD FSR-t:
• Deathloop
• Horizon Zero Dawn
• F1 2021
• Far Cry 6
• Resident Evil Village
• Farming Simulator 22
• Ghostrunner
• Hellblade: Senua's Sacrifice
• Lego Builder's Journey
• World War Z: Aftermath
• Warhammer: Vermintide 2
• Arcadegeddon
• Baldur's Gate 3
• Grounded
Meglehet AMD kartyaval szebb, de en nem eroltetnem a dolgot..
Nincs AI tréning mögötte, csak komplex képfeljavitó algoritmus. Ez miatt könnyebb és olcsóbb beépiteni a játékokba, viszont minőségbenn elmarad az NV és Intel gépi tanulásos felskálázásától. Az is igaz hogy a DLSS 1.0 minőségben szintén nagyon változó volt, pl.Metro Exodus egy későbbi frissítés után sokat javult, egyszerűen fogták és tovább tréningezték neuronhálón. DLSS2.3.nál tart, marketing anyag szerint az 1.0-hoz képest egyszerűbb implementálni(minőség tényleg sokat javult), igy se dúskálunk a DLSS- támogató játékokban, gépigényesebb AAA cimek többségében azért benne van(That's Cool). Konzolok és ,,régebbi" PC-k felejtősek(nincs Tensor mag), AMD FSR köszöni szépen működik. NV marketing anyagának minden szava igaz, akkor is a piac alsó hangon 50% ki van lőve, ha nem adna kedvezményeket a nagyobb stúdióknak még ennyi játék sem lenne. Mindenhol azt olvasni hogy idővel az FSR is fejlődni fog, idő eldönti kinek van igaza.😉
Kozel altam az okadashoz🤣🤣🤣🤣🤣🤣
állitani, az egész rendbe van,én ezt olvastam fórumokon.
És minél lejjebb mész felbontásban, annál jobbanlátszik a minőségromlás: ha 1080p kijelződ van az látszani fog. Ha 1440p vagy 4K-s,jobb a helyzet. DLSS 1080p-ben is szinte ugyanazt tudja mint 1440p-4K felbontáson. Ebben is jobb a gépi tanulásos eljárás. Mondanám hogy 1080p-t ma már a legtöbb kártya elbirja, viszont ha az adott játékban sugárkövetés is van, ott bizony jól jöhet ha 1080p-re használod a felskálázást kombinálva sugárkövetéssel(PL:.Metro Exodus enhanced edition:Minden fény sugárkövetéssel van megoldva, látványos - van is neki gépigénye rendesen)
FSR támogatott játékok közül csak a World War Z van meg, Epic Store-on ingyenes volt, de még nem vitt rá a lélek hogy játszak is vele. Szóval én még nem próbáltam se az FSR se a DLSS-t(1070-be nincs Tensor mag sajna).
szep probalkozas AMD reszröl de nyomaba sem erhetnek az Nvidia.nak ezen a teren
Pl a Far Cry 6 ugyanúgy fut egy közép-felső,mint egy csúcs VGA-n és csak annyit lehet észrevenni a DLSS v az FSR bekapcsolása után,hogy kevesebb Mhz-en pörög a GPU,de FPS növekedés az nincsen.
De ez kell is a gyengébb hardverrel rendelkező emberkéknek! ;)
És annyival szarabbak is meg az AMD sugárkövetése is sokszor.
Minőségben nem igazán van probléma,ahogyan láttam,de számomra is a DLSS a nyerőbb,de sztem az AMD utol fogja ebben érni őket.