Az Nvidia DLSS-hez képest tízszer gyorsabban kapnak AMD FSR támogatást a PC-s játékok

Szerző: xoki | 2021. December 26. | hír | 33 hozzászólás

Még nem múlt el túl sok idő az AMD FSR megjelenése óta, de bebizonyosodott, hogy egy nagyon hasznos eszközről van szó, hiszen a képminőség minimális romlása mellett képes megnövelni az fps számot.

A technológia hat hónapja érhető el, és ennek örömére az AMD elárulta, hogy már több mint 70 játék támogatja azt, illetve az FSR lett az AMD történetének leggyorsabban alkalmazott gaming technológiája. Nem nehéz megmondani, miért ilyen népszerű, hiszen a konkurencia megoldásához képest sokkal könnyebben implementálható, ráadásul AMD és Nvidia GPU-kon egyaránt működik.

A megjelenés előtt sokan úgy gondolták, az alkalmazási ráta eléggé alacsony lesz, mivel a DLSS után két évvel érkező technológiáról van szó. Úgy tűnik, pont ennek ellenkezőjére került sor, mivel hat hónap alatt tízszer annyi játékban bukkant fel az FSR, mint a DLSS.

Íme néhány újabb cím, melyek támogatják az AMD FSR-t:

• Deathloop
• Horizon Zero Dawn
• F1 2021
• Far Cry 6
• Resident Evil Village
• Farming Simulator 22
• Ghostrunner
• Hellblade: Senua's Sacrifice
• Lego Builder's Journey
• World War Z: Aftermath
• Warhammer: Vermintide 2
• Arcadegeddon
• Baldur's Gate 3
• Grounded

Hozzászólások: 33
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
visor261 avatar
Már majdnem ott vagyunk [LINK]. Már csak portolni kell linuxra... vagy futtatni wine alatt? :)
0
0
0
0
alacka97 avatar
Persze hogy gyorsabban terjed, mivel platform független, de ez még mindig nem fogja az AMD oldalára billenteni a mérleget. Inkebb veszek NVIDIA-t és azzal nem fogok hiányt szenvedni egyikből sem.
0
0
0
0
💬 1
bukta2 avatar
@alacka97: Egyetértek! Az AMD ezzel hogy kb egy kenyérpirítón is megy az fsr ezzel inkább maga alatt vágta a fát... értem a lényeget hogy az ő technológiájukat használják akkor nekik megy a lóvé de VGA- szempontból inkább nvidiát vesz ilyenkor az ember és akkor van dlss is meg fsr is...
0
0
0
0
xCube avatar
Örülök, hogy ennyire terjed egy minden hardveren elérhető technológia, de az FSR és a DLSS két külön súlycsoport. Az FSR egy gyerekcipőben járó próbálkozás, a DLSS viszont egy használható alternatíva.
0
0
0
0
💬 2
bukta2 avatar
@xCube: Ha egy gyerekcipőben lévő ,,próbálkozás" ilyen jól sikerült akkor kíváncsian várom milyen lesz ez is 2.0-3.0 ás változattal :D
0
0
0
0
xCube avatar
@bukta2: Az a nagy különbség az AMD FSR -je és a DLSS között, hogy a DLSS mögött rengeteg gépi tanuláson alapuló "optikai tapasztalat" van, amit az AMD nem fog tudni leakasztani a szögről egyhamar. És ez nagyon látszik a minőségen is, az FSR -nél ha nem a legmagasabb minőségi módba kapcsolsz, akkor komoly utánhúzást tapasztalhatsz, plusz eleve mosottabb is a képe a kevés háttér információ okán.
0
0
0
0
HeyJoe-PCRPG-HUN avatar
Hajra-hajra, orulok ha megmarad a konkurencia az NV mellett, illetve sarkalja az NV-t ujabb fejlesztesekre
0
0
0
0
UltraBableves avatar
FSR-rel a kep minosege eleg gyatra, legalabb is amiket n probaltam..
Meglehet AMD kartyaval szebb, de en nem eroltetnem a dolgot..
0
0
0
0
💬 4
Kiki4444 avatar
@UltraBableves: Nincs minőség béli különbség, ugyanazt tudja AMD-vel mint Nvidiával.
Nincs AI tréning mögötte, csak komplex képfeljavitó algoritmus. Ez miatt könnyebb és olcsóbb beépiteni a játékokba, viszont minőségbenn elmarad az NV és Intel gépi tanulásos felskálázásától. Az is igaz hogy a DLSS 1.0 minőségben szintén nagyon változó volt, pl.Metro Exodus egy későbbi frissítés után sokat javult, egyszerűen fogták és tovább tréningezték neuronhálón. DLSS2.3.nál tart, marketing anyag szerint az 1.0-hoz képest egyszerűbb implementálni(minőség tényleg sokat javult), igy se dúskálunk a DLSS- támogató játékokban, gépigényesebb AAA cimek többségében azért benne van(That's Cool). Konzolok és ,,régebbi" PC-k felejtősek(nincs Tensor mag), AMD FSR köszöni szépen működik. NV marketing anyagának minden szava igaz, akkor is a piac alsó hangon 50% ki van lőve, ha nem adna kedvezményeket a nagyobb stúdióknak még ennyi játék sem lenne. Mindenhol azt olvasni hogy idővel az FSR is fejlődni fog, idő eldönti kinek van igaza.😉
0
0
0
0
UltraBableves avatar
@Kiki4444: Mindenesetre amikben en kiprobaltam ott borzalmas volt, mintha a rendering resolution 50%-on allna.
Kozel altam az okadashoz🤣🤣🤣🤣🤣🤣
0
0
0
0
Kiki4444 avatar
@UltraBableves: Elvileg a legmagasabb minőséget érdemes be
állitani, az egész rendbe van,én ezt olvastam fórumokon.
És minél lejjebb mész felbontásban, annál jobbanlátszik a minőségromlás: ha 1080p kijelződ van az látszani fog. Ha 1440p vagy 4K-s,jobb a helyzet. DLSS 1080p-ben is szinte ugyanazt tudja mint 1440p-4K felbontáson. Ebben is jobb a gépi tanulásos eljárás. Mondanám hogy 1080p-t ma már a legtöbb kártya elbirja, viszont ha az adott játékban sugárkövetés is van, ott bizony jól jöhet ha 1080p-re használod a felskálázást kombinálva sugárkövetéssel(PL:.Metro Exodus enhanced edition:Minden fény sugárkövetéssel van megoldva, látványos - van is neki gépigénye rendesen)
FSR támogatott játékok közül csak a World War Z van meg, Epic Store-on ingyenes volt, de még nem vitt rá a lélek hogy játszak is vele. Szóval én még nem próbáltam se az FSR se a DLSS-t(1070-be nincs Tensor mag sajna).
0
0
0
0
no avatar
@UltraBableves: DLSS fenyevekkel elöbb jar az FSR-nel
szep probalkozas AMD reszröl de nyomaba sem erhetnek az Nvidia.nak ezen a teren
0
1
0
0
enslaved avatar
Egy normális VGA elvileg többet kellene érjen mint ezek az ilyen-olyan képjavító eljárások. Régen nem volt szükség ezekre a húzásokra, ugye nem ez lesz a jövő játékok terén? Kijönnek a félkész játékok, és akkor majd butítani kell még egy nagyon komoly kártyánál is, hogy elfogadhatóan fussanak. Itt van pl. az Outriders, hadd ne írjak semmit róla, de egy 3060 Ti mellett low beállításokkal is akkora fps droppokat produkált, hogy az nem semmi, és ez nem a játék gépigénye miatt volt. Nosza, kapcsoljuk be a DLSS - t, tegyük ultra performance - ra, és lőn csoda...........azaz mégsem. A játék továbbra is szaggat, a kép meg borzalmas. Ellenben érdekes, a COD Vanguard zökkenőmentesen fut, még be sem kell hozzá kapcsolni semmit. Lehetne ezt így is.
0
0
0
0
💬 6
bukta2 avatar
@enslaved: Ezeknek az eljárásoknak inkább a vga-k hiánya miatt látom értelmét, minthogy az optimalizálás hiánya miatt, (persze abba is van valami amit te mondasz) új játékok értelemszerűen jobb hardvert igényelnek, ez mindig is így volt, az hogy egy vanguard jól van megírva nem hozzáértés kérdése mivel nem egy új motor, így nem volt nehéz.
0
0
0
0
enslaved avatar
@bukta2: Akkor maradni kellene a jól bevált motoroknál, vagy amíg nincs tökéletesítve egy új, addig arra nem adunk ki játékot.
1
0
0
0
bukta2 avatar
@enslaved: Így van! ;)
1
0
0
0
cabus26 avatar
@enslaved: Én azt vettem észre,hogy minden játék,ha alig is láthatóan,de megakad.Ez szánalmas nagyon.Akár AMD akár NV akár Intel processzorral szerelt gépen.
Pl a Far Cry 6 ugyanúgy fut egy közép-felső,mint egy csúcs VGA-n és csak annyit lehet észrevenni a DLSS v az FSR bekapcsolása után,hogy kevesebb Mhz-en pörög a GPU,de FPS növekedés az nincsen.
0
0
0
0
enslaved avatar
@cabus26: Az a gond, hogy így értelmét veszti egy csúcs gép, ahogy egy g-synces, freesynces monitor is, hiszen amikor a minimum fps bezuhan 10 fps - re, és ezt mondjuk sűrűn teszi, ezek sem tudják kivédeni. Nagy élmény volt úgy játszani g-sync mellett egy Far Cry 6 - al, Outriderssel, hogy tudta az ember, teljesen simán kellett volna futniuk, ehelyett fps droppokkal teletömve kellett végig szenvedni őket. Igen, ezeken semmilyen képjavító eljárás nem fog segíteni, a játékfejlesztőknek kellene egy jó nagy adag fejlesztés........
0
0
0
0
alacka97 avatar
@enslaved: Ez nem annak köszönhető, mert hanyagok, hanem a játékok komplexitásából fakadóan és a szoros határidő miatt nem megoldható a tökéletes optimalizásál, főleg hogy nagyon sok hiba a fogyasztónál derül ki. Nem tudnak minden konfigurációra optimális játékot csinálni már a kikerülés előtt. PS játékoknál más a helyzet hiszen csak 1 platfromra kell fejleszteni mondjuk egy Last Of Us-t. De igen ez azért van, hogy ne 10 évet kelljen várnod egy játék fejlesztésére. Mert mire azt kifejlesztenék a grafikai technológia már teljesen más szinteken járna.
0
0
0
0
Nemedik avatar
Mindemelett ehhez nem kell Nvidia RTX kártya, működik GTX-ekkel is. (Meg nyilván AMD kártyákkal is.)
1
0
0
0
💬 2
bukta2 avatar
@Nemedik: Igen, ezt is sokan elfelejtik ;)
0
0
0
0
no avatar
@Nemedik: AMD karikon jobban gyorsabban is megy, 10-15% al kb talán, de ez azért persze szinte természetes ha már ők fejlesztették az FSR-t.
0
0
0
0
visor261 avatar
Bár szerintem kezdhetnék az amd által sponzorált játékokba... mert így várhatom hogy a Magpie-t működőképessé tegyék linuxra...
0
0
0
0
💬 2
no avatar
@visor261: AMD karikon minden támogatott játékban jobban s gyorsabban megy az FSR mint NV karikon de hát ők is fejlesztették.
1
0
0
0
visor261 avatar
@Andrews: Én arra várok hogy eggyáltalán belerakják...
0
0
0
0
kmetovics avatar
Ezeket az amd-c cuccokat érdemes kikapcsolni játék közben, ha nekem Nvidia kártyám van? Mert pl Godfallban vannak ilyen beállítások, de nem tapasztalok sem fps növekedést, sem csökkenést, ha ki, ha be vannak kapcsolva.
0
0
0
0
💬 2
bukta2 avatar
@kmetovics: Ahhoz képest hogy az a játék AMD támogatott az FSR nem sok vizet zavar :D ahogy a videókból láttam, tehát játékfüggő melyikben hogy működik , de szerencsére az általam tesztelt címeknél remekül működött eddig! Hogy érdemes e kikapcsolni? Hát ezt csak is te tudhatod :D ha nem hoz semmit akkor értelmetlen de ha kapsz jóval több fps-t (mint pl én vanguardba) akkor érdemes használni. Ennyire egyszerű, mert a videómban is látható hogy kb semmi képromlást nem hozott és triplázta az fps-em
0
0
0
0
kmetovics avatar
@bukta2: Köszi szépen. Akkor majd rápróbálok. Mert volt ott nem egy ilyen AMD-s beállítás és én csak az egyiket kapcsoltamki/be.
0
0
0
0
bukta2 avatar
Nálam vanguardba triplázta az FPS-t az ultra quality a native hoz képest, csatornámon megtekinthető a videó is, brutális amit letett az AMD az asztalra az elmúlt években! És ugye az UE4 motorban már fixen benne van, és nem is soká követi az UE5 is, így a későbbiekben hál istennek kb minden ezekkel készülő játékban megtalálható lesz! ;)
De ez kell is a gyengébb hardverrel rendelkező emberkéknek! ;)
3
0
0
0
cabus26 avatar
"Az Nvidia DLSS-hez képest tízszer gyorsabban kapnak AMD FSR támogatást a PC-s játékok"
És annyival szarabbak is meg az AMD sugárkövetése is sokszor.
0
6
0
0
💬 3
redbull6969 avatar
@cabus26: Azt hitem csak én látom így tényleg sokkal elmarad a dlss-töl sokkal de sokkal szebb minőséget kapsz dlss-el mint fsr-rel de még nagyon gyerekcipőbe van
0
0
0
0
cabus26 avatar
@redbull6969: Na igen,de a DLSS 3 éves,az FSR féléves.
Minőségben nem igazán van probléma,ahogyan láttam,de számomra is a DLSS a nyerőbb,de sztem az AMD utol fogja ebben érni őket.
0
0
0
0
redbull6969 avatar
@cabus26: Az a baj hogy az AMD mindig driver-rel oldja meg a játékokat/tecnologiát ami nem a erőssége az AMD-nek, de legyen szó DLSS-RÖL FSR-RÖL manapság rtx 3060/6600xt/1080ti alatt szerintem már az ilyen tecnika-i segítségek nem kompenzálják a jó játék élményt
0
0
0
0


Elfelejtett jelszóRegisztráció