Az Epic vezetője szerint a jövőbeli PC-k kialakításában nagy szerepe lesz az új konzoloknak
Nemrégiben az Epic Games leleplezte az Unreal Engine 5-öt, amely lélegzetelállító részletességet képes megjeleníteni. Egy PS5-ön, valós időben futó demó volt látható, és az Epic Games vezérigazgatója, Tim Sweeney most az egekig magasztalta az említett konzolt.
A CEO állítása szerint a Sony platformja fejlett tárhelykezeléssel rendelkezik, és ez a technológia nagyban hozzá fog járulni a jövőbeli PC-k kialakításához is. A sajtókonferencia alatt Tim Sweeney az egekig magasztalta a Sony új konzolját és arról is mesélt, hogy az milyen hatással lehet a PC gamingre. Elmondta, hogy cége és a Sony már régóta együttműködtek a tárhelyekkel kapcsolatos szekcióban, és szerinte a PS5 tárhely-architektúrája fejlettségben jóval afelett van, amit jelenleg PC-re megvásárolhatunk. Szerinte amint a PC-s ipar meglátja ezt a konzolban, rögtön az jut majd a gyártók eszébe, hogy az SSD-knek fel kell zárkózniuk a konzolhoz.
A Sony megerősítette, hogy a PlayStation 5 még mindig ebben az évben érkezik, annak ellenére, hogy jelenleg még elég kevés információt kaptunk tőlük.
Ha van ra penzed... annyiböl amennyibe a PS5 kerülni fog nem raksz össze egy olyan teljesitmenyü gepet.
Ha tenyleg olyan teljesitmenyt fogunk kapni annyiert, amennyiert beigertek.
Van aki a legjobbat akarja, annak nem lesz eleg egy ps5.
Prohardveren is van fenn cikk,ráadásul a kommentelők között van olyan aki konkrétan ezen a területen dolgozik.
Igenis hatalmas előrelépés, PC pianon múlik jó pér évtizedet kellett volna erre várni,Lásd PhysX társkártya esetét, programozó arra vár hogy vegyék a felhasználók---> legyen célozható piac, a User meg hogy legyen játék ami használja---> legyen miért megvenni, történet végén a felek bambán néznek egymásra, és marhára nem történik semmi.Konzolnál viszont minden PS5-ben és Xbox Series X-ben ott lesz a technológia méghozzá elérhető áron.😀
https://prohardver.hu/hir/epic_leleplezte_unreal_engine_5.html
https://prohardver.hu/hir/unreal_engine_5_kepes_vegtelen_reszletesseg.html
Olvasd el és utána mond hogy hidegen hagy a 4.0 SSD memóriamenedzsment.
PC-n csak drágulni fognak a hardverek,ami már önmagába gátolja az elterjedést és ezen keresztül az innovációt.PC-n DDR rendszer memóriából 1TB is beláthatatlanul messze van.Amennyire tudom 256gb vagy 512GB a maximum HEDT platformon,de ez olyan kevés gépbe van,hogy játék fejlesztés szempontjából nem is létezik.4.0SSD nélkül vehetnénk továbbra is egyre drágábban a hardvereket, cserébe annyit kapnál hogy az amúgy is szinte foto realisztikus grafika még inkább az lenne, azt viszonthallásra(ezt éltük át ebben a konzol generációban,hiába az erősebb PC-k senki nem foglalkozik vele,játszhatsz 4K 144 hertzen,csillagok szerencsés együttállása esetén bekapcsolhatod az RTX-et, na bumm...).Fizika,geometriai komplexitás nem javulna lócart se,vér,töltényhüvely,harcok nyomai továbbra is eltünnének 30 secen belül, vagyis nagy valószinűséggel még vége sincs a jelenetnek ami baromi illúzió romboló.Emlékszem 2004-és 2012 között milyen dinamikusan fejlődött a játékok komplexitása,azóta meg mintha földbe álltunk volna...El kell fogadni ekkora előrelépés konzolok nélkül PC-n se következhetne be,ha 10 misiért építesz gépet akkor se.Nem csak mi felhasználók profitálunk ebből,de a játékfejlesztőknek is nagyságrendileg könnyebb dolga,vagyis adott összetettségű játékot jelentősen olcsóbb lefejleszteni.Amilyen szinten áll jelenleg a játékok fizikája,animációk mennyisége stb úgy is lesz mire elkölteni a ,,megspórolt " lóvét.
,,oraig orulhettek ennek, aztan mi lesz ha 1 honappal megjelenes utan mar ott van pc-n is?''
Teljesen igaza van, PC-n idővel vehet mindenki 4.0 SSD-t meg azt támogató alaplapot,vagy játszahat látványosan rondább és részlet szegényebb grafikával.Elején a játékfejlesztők célozni fogják a Prev gen konzolokat is,Ps2 - Ps3 - PS4 váltásnál is igy volt.Viszont ha a játékfejlesztők elkezdenek kizárólag az új generációra fejleszteni, PC-n lesz ám gépigény növekedés.PC-konzol processzor deficit lényegébe kiegyenlítődik,és ha nincs 4.0 SSD képzelheted 150+gb memóriára tervezett játék hogy fog kinézni 32gb-on(vélhetően a páciens többi hardvere se épp az aktuálisat képviseli)...Geometriai komplexitástól kezdve minden vissza lesz véve.Jelenleg csak a textúra felbontás és a mindenféle Post Process hülyeségek vannak vissza véve,geometria-objektum részletesség,fizika ugyanaz.Képzeld mikor ezek is vissza vannak véve...
A csúnya gonosz epic.. 😃
Itt nem pusztán az SSD -ről van szó, ami a PS5 -be kerül (az is speckó darab persze), hanem arról, hogy az APU, a RAM és az SSD egy közös egységet képez, ami borzasztó hatékony adatkommunikációt eredményez.
Maga a kijelentés persze tipikus fejlesztői eufória eredménye, a PS5 nem fogja egyik napról a másikra forradalmasítani a PC -t, de az igény egy koherens, gyors és átfogó memóriarendszer kialakítására valóban egyre növekszik és kulcsa lesz a jövő játékgépeinek. A múltban is a kölönböző buszok sebességei és elérési ideje fékezték a legtöbb hardvert.
A sony kiköhögött egy egyedi tizenvalahány csatis memóriavezérlőt és már a fika eszi az óvodást?!
Mindenki nyugodjon meg, hozni fogják a pc-k azt a sebességet. Jó eséllyel nem a sony féle kontrollerrel, de ettől még nem fordult meg a világ rendje.
Most hogy a konzolokat szinte asztali pc alkatrészekből szerelik össze, egyébként is nagyon releváns kijelentés volt ez a hisztis Szvíni gyerektől.
Kib@szott retardált balf@sz.
" És itt jön elő a PlayStation 5 másik nagy újítása, vagyis a rendkívül gyors SSD, valamint a hardveresen vezérelt, hierarchikus lapozást megvalósító memóriamenedzsment. Tulajdonképpen ez az a fő komponens, ami a Nanitét működteti. Maga a hardver ugyanis képes olyan módban üzemelni, hogy a memória gyakorlatilag maga az alkalmazás legyen az SSD-n. Ha a tartalom például 100 GB-nyi helyet foglal, akkor az a PlayStation 5-nek olyan, mintha egy 100 GB-os rendszermemóriával rendelkező gép lenne. Ilyenkor a valós, fizikailag beépített rendszermemória egy része a processzornak van adva, a másik része pedig egy hatalmas méretű gyorsítótárként funkcionál, ahova mindig azok az adatok kerülnek bemásolásra, amelyekre éppen szükség van a leképezéshez. Se több, se kevesebb. Ez a fajta rendkívül hatékony streaming teszi igazán ütőképessé a PlayStation 5-öt, hiszen ezt már nem egy szoftver vezérli, hanem egy hardverbe épített rendszer dönt, gyakorlatilag hibátlanul és nagyon hatékonyan. Ilyen formában olyan minőségű tartalmak beolvasására van lehetőség, amely korábban elképzelhetetlennek tűnt 16 GB-nyi rendszermemória mellett. És mindez egyébként a textúrákra is igaz, hiszen az Unreal Engine 5-ben virtuális textúrázás van alkalmazva.
Mindezeken túl arra is figyelni kell, hogy a PlayStation 5 és az Xbox Series X képes a fentieknek megfelelően működni, de az előző generációs konzolok, illetve lényegében a PC-k nem. Tehát nem lehet azért nagyon elszállni a minőséggel, hacsak nem a két új generációs konzol van direkten célozva. Egy ilyen alkalmazás az előző generáción teljesen működésképtelen, részben a lassú HDD-k miatt. A PC-k tekintetében nem reménytelen a helyzet, de nyilván ehhez a minőséghez el kellene kezdeni tömeges szinten vásárolni a PCI Express 4.0-s SSD-ket (sokaknak előbb magát az összeköttetést támogató platformot), illetve alapvetően még ez sem elég, mert kell egy hardveresen vezérelt, hierarchikus lapozást megvalósító memóriamenedzsment a GPU-kba. És mindehhez nem ártana egy külön API sem (lehetőleg szabványos), amivel a program direkten címezheti az SSD-t, hogy az ott tárolt tartalmat megfelelően tudja gyorsítótárazni a hardver."
Köszi az infót.
Bár ettől az alapgondolatom, hogy Tim megint túltolta a képzelgéseit még megállja a helyét. 😃
Ettől függetlenül tényleg köszönöm az infót. Kicsit előbb pofáztam mint körbejártam volna a dolgot. 😶
[LINK]
Engem jobban érdekelne, hogy hogy fogják kezelni az új konzolok a ble ray filmeket. Lesz-e már végre normális hdr, dolby vision támogatás. Nálam ez fogja eldönteni, hogy veszek-e konzolt vagy egy jobb blu ray lejátszót.
jelenleg 1080p Ultrán kb elvisz mindent gond nélkül
Ráadásul:
Van nekem egy olyan sejtésem,hogy lesz még itt meglepetés.
Nekem a pc a main platform gyerekkorom ota es ezen nem fog valtoztatni semmi. 😃
Amugy meg mar most vannak hirek rola, hogy az ac valhalat sem fogja 60fps-el vinni 4k felbontason. Fix 30 az meglesz.
8k.. hagyjuk is...😂
Amperrel pedig meg tobb is. Varom nagyon az uj kartyakat mar, sok remenyt fuzok hozza.
Arara meg kivancsi vagyok. Orulnek ha nem lenne tobb, mint a 2080ti de az sem lesz nagy problema ha dragabb 100-200 fonttal.
Remélem érthetőre sikerült. Én a kezdetek óta ezt csinálom shipment,cargo stb küldiknél sokat segít 😃