Menu
Az Epic Games 3 milliárd dolláros profitra tett szert ebben az évben
Szerző: xoki, 2018. december 29., hír

Az Epic Games egy remek éven van túl, ugyanis a vállalat értéke elérte a 15 milliárd dollárt, ráadásul a 2018-as év folyamán 3 milliárd dollár profitra tettek szert. Az információt a TechCrunch tette közzé, de forrásukat névtelenül hagyták.

Valószínűleg senkinek sem kell bemutatni az Epic Games játékát, amely a jelenlegi egyik legnépszerűbb címek közé tartozik. A cég a Fortnite Battle Royale sikerének köszönheti jövedelmének legnagyobb részét, amely a rendelkezésünkre álló adatok alapján körülbelül 2 milliárd dollárt hozott a konyhára. Maga a játék free-to-play, ezért kizárólag digitális cuccok eladásával sikerült ilyen hatalmas profitot termelniük. A Fortnite előtt az Epic Games elsősorban az Unreal Engine-ről, valamint a népszerű Gears of War játékokról volt híres. Az első Gears of War például 100 millió dollárt termelt, miközben a költségvetésük mindössze 12 millió dollár volt. Tehát az Epic Gamesnek sosem volt gondja bevételre szert tenni, viszont a Fortnite sikerével a cég újradefiniálta a modern gaminget azzal, hogy egy igazi cross-platform élményt hozott létre, amely aztán ekkora összeghez juttatta a céget. Csak az iOS felhasználók napi 1,23 millió dollárt költöttek a játékra, vagyis a cég havi 37 millió dollárt könyvelhetett el magának.

Mivel egy privát cégről van szó, így a pénzügyi adataikat titokban tartják, ezért pontosan nem lehet tudni, hogy mit is takar az említett 3 milliárd dollár, ráadásul mivel a Fortnite egy cross-platform játék, így az abból származó konkrét bevétel nagyságát is nehéz megsaccolni. Annyi viszont biztos, hogy a 3 milliárd dollár a cég számára tiszta haszon, és nem az évi összbevétel összege, amely még lenyűgözőbbé teszi az elért eredményeket.

Ajánló
Hozzászólás küldése
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Hozzászólások: 10
LordSzalko avatar
6 hónapja | 2019. 01. 01. 00:38:35
#
Ebből a bevételből nem telik nagyobb fejlesztő gárdára, elég gáz :D Inkább leállítanak minden normális fejlesztést egy játék miatt ami jelenleg fénykorát éli.

Persze meg tudom érteni a fejlesztések leállítását, de ekkora bevétel mellett, nem hiszem, hogy anyagi probléma lenne a többi játékokra is ráállítani egy gárdát.
no avatar
6 hónapja | 2018. 12. 30. 00:07:07
#
És még nem vette meg ML ezt is?Hogy a fenébe tudták elérni ezt az eredményt politikai korrupció nélkül?
AMDMonsteR avatar
6 hónapja | 2018. 12. 29. 19:13:57
#
Ebből megcsinalhattak volna egy mégjobb Paragont
KalmarErik avatar
6 hónapja | 2018. 12. 29. 19:02:55
#
Hmm, ebből a pénzből min. 3 történetorientált játék is készülhetne simán miközbe marad bőven. De csak készülhetne.... Hiába, változnak az ízlések.
Tuhajohn avatar
6 hónapja | 2018. 12. 29. 19:05:21
#
@KalmarErik: A korosztály változik. A mai filmek és játékok gyerekeknek szólnak. Fiatal korban manipulálják őket és később meg többet költenek a termékeikre.
no avatar
6 hónapja | 2018. 12. 29. 08:13:53
#
És az alap coop Fortnite (újabban Save the world néven hivatkoznak rá) még mindig nem készült el, még mindig EA állapotban van és még mindig fizetős - megjelenéskor F2P-re állt volna át - , ahogy két éve is volt.
Unreal Tournament fejlesztést is leállították.

Erről ennyit. Egyre több csalódás ér az Epic részéről. Lassan elérik a Bioware szintjét, ami az én mércém szerint nem túl hízelgő.

A Super Meatboy az Epic Storeban tegnap óta bezsákolható ingyen, akit érdekel esetleg.
WeKing avatar
6 hónapja | 2018. 12. 29. 17:25:34
#
@Palanova: Hizlalni kell azt az aranytojást tojó tyúkot.
bukta2 avatar
6 hónapja | 2018. 12. 29. 18:36:07
#
@WeKing: ahogy mondod...
Csicso avatar
6 hónapja | 2019. 01. 06. 12:37:45
#
@Palanova: Pénzügyileg igazuk van:

Fordítsanak több időt, munkát, pénzt, erőfeszítést valami komoly játék elkészítésére vagy pik-pakk a nagy pénz?

Te mit szeretnél: nehéz, sok időt felemésztő, fárasztó munkával kevés pénzt vagy könnyű, kevés időt felemésztő munkával sok pénzt keresni?
no avatar
6 hónapja | 2019. 01. 06. 12:50:17
#
@Csicso: Pénzügyileg érthető, de ha már vállaltam hogy készítek egy játékot, amit most, early accessben pénzért árulok - aminek a fejlesztési története legalább négy éve tart és helyenként kabaré szintre süllyedt, majd kb két éve EA állapotban van tartva - azzal a felkiáltással, hogy ha végleges lesz, átállítom f2p-re, és a beígért dátumok ellenére évek óta csak halogatom, és közben abból a játékból felépítek egy másikat ami f2p ugyan, de ezek ellenére milliókat hoz, azért csak venném a fáradtságot és befejezném az eredetit ha másért nem, hát marketing fogásként vagy azért hogy a hulladék storeomban eggyel több játék legyen, ha már az eredeti játék elővásárlói pénzükkel is hozzájárultak nekem a milliós bevételű f2p verziójának az elkészülésébe.

Egy felől érthető hogy persze hogy ezt nyomják amíg a BR-ből lehet pénzt termelni, de más felől mint vásárlót a továbbiakban elveszettek, és lehet nem csak engem azzal hogy az ígéreteket amihez pénzt is adott a játékosok egy része, évek óta halogatják, közben meg milliós bevételeik vannak, kb ugyanabból a játékból.


Lite versions: