Az Epic alapítója szerint az ingyenes játékok megnövekedett eladásokhoz vezettek
Az Epic Games Store indulása óta folyamatosan ingyenes játékokat osztogat, hogy minél több felhasználót csábítsanak át a platformra.
Az Epic Games alapítója, Tim Sweeney szerint a játékfejlesztők magasabb eladásokra lettek figyelmesek, miután játékaikat ingyenesen beszerezhetővé tették a platformon. Sweeney a Gamespot által készített interjú során kifejtette, hogy sokan megszerették azokat a játékokat, amelyeket ingyenesen megkaptak a platformon, ennek köszönhetően az eladások is megnövekedtek. Konkrétumokba nem ment bele, de azt állítja, hogy a fejlesztők felfigyeltek arra, hogy játékaik más platformokon és áruházakban sokkal népszerűbbé váltak, miután azokat ingyenessé tették az Epic Games Store-ban.
Tim Sweeney a beszélgetés során a Satisfactory játékot említette. Állítása szerint, ha valaki nem kedveli az ilyen játékokat, akkor látatlanba biztosan nem is fogja megvásárolni, de miután ingyen hozzájut, ráeszmél, hogy egy remek játékról van szó. Az ingyenessé válásnak köszönhetően az emberek rengeteg nagyszerű játékot fedeztek fel. A legtöbb fejlesztő, akinek ingyenessé vált a játéka, magasabb eladásokra lett figyelmes a Steamen és konzolokon is, főleg a rájuk irányuló nagyobb figyelemnek köszönhetően. Mindez pedig az Epic Games Store népszerűségére is pozitív hatással volt, hiszen több tízmillió új felhasználót szereztek ezzel a módszerrel.
Abban egyetértek hogy az ingyenesség nem növel bevételt. Nem azért vettem egy játékot sem mert ingyen kaptam egyet és a készítői annyira f*szák voltak hogy tőlük bármit megveszek ezentúl.
Petroglyph is a szememben egy ideig garancia volt a jó RTS-re, hiszen ott az Empire at War, Grey Goo, 8-bit sorozat, erre elkészítették a Forged Battaliont, ami minden csak nem játszható RTS. Most a C&C Remasterrel jöttek és azért sajnos abban is van olyan hiba ami ha jól rémlik az eredetiben nem volt...tehát semmi garancia sincs már, max ha ki tudod próbálni az adott terméket, de pl pont a C&C-nél ezzel is van egy kis bibi:
a videókat felújították, de kb a GDI 8. pálya után mintha jó pár videó az eredeti lenne, 1 cm x 1 cm-es pixelkockák vannak a videóban. Kb mintha az eredetit nézném felnagyítva 1920 x 1080-ra.
Ha a Subnautica-val példázott volna, semmi gond nem lenne, ugyanis annál megállná a helyét ez a megállapítás, feltéve ha bizonyítani lehet, hogy amikor a Subnutica ingyenes volt a SN:Below Zero eladásai megnőttek.
Ugyanakkor egyáltalán nem biztos hogy mert az adott csapat egyik játéka jó lett, a vele párhuzamosan fejlesztett is az lett. Példának a Coffe Stain Stuido, a Satisfactory készítői:
Deep Rock Galaxy-t legalább egy éve néztem utoljára, akkor bezsákoltam, mert tetszett a koncepció, és állításuk szerint singleben is jó. Ehhez képest a single egy tömény másfél órás sz*pás volt az uninstall és refund előtt. Hullámokban falakon átjövő bogaraktól nem lehetett semmit csinálni és mire eljutottam a keresett érchez, lőszer is elfogyott....
És ellenpéldaként ott a Satisfactory, ami simán jó játék alsó hangon is 40 órára, és totál más stílus.
Persze feltéve hogy bármi is igaz abból amit mond.