Az első rész minősége miatt késhet a Mass Effect-trilógia remastere

Szerző: xoki | 2020. September 28. | hír | 67 hozzászólás

A Mass Effect-trilógia régóta pletykált felújítása valószínűleg már csak 2021-ben fog megjelenni, mivel állítólag az első rész jelenlegi formájában csalódást okozna a játékosoknak.

Jeff Grubb szerint a koronavírus is nagyban közrejátszott abban, hogy a játék idén már nem fog megjelenni, de úgy tűnik, nem csak emiatt érkezik a vártnál jóval később. Grubb belső forrásai alapján a Mass Effect első részének jelenlegi minősége nagyban eltér a csomag többi részétől. Ez pedig rossz benyomást keltene a játékosokban, akik emiatt valószínűleg a másik két játékot sem próbálnák ki, miközben azok sokkal jobban sikerültek. Grubb szerint problémák vannak a Mass Effect játékmenetével és vizuális minőségével is, amely ugyebár a megjelenéskor rendben volt, de ennyi év után már magasan vannak az elvárások.

Az EA még igazából be sem jelentette a felújított játékokat, de most már nem kérdés, hogy egyszer tényleg befut majd. Mivel még hivatalos forrásból nem kaptunk megjelenési dátumot, így jelen esetben nem is beszélhetünk halasztásról. Grubb hozzátette még azt, hogy az EA nem tervezi hozzáadni a csomaghoz a Mass Effect 3 többjátékos módját, de a trilógia remastere természetesen minden DLC-t tartalmazni fog.

Mass Effect Legendary Edition
Mass Effect Legendary Edition
Mass Effect Legendary Edition
Megjelenés: 2021. May 14. (PC)
Műfaj: Akció, Szerepjáték, TPS
Fejlesztő: BioWare
Hozzászólások: 66
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Derragen avatar
Nem igazán értem, hogy mi szükség van egy remaster/remake-re (a játékosok pénzének kicsalásán kívül). A régi játékok grafikája lehet, hogy nem viselte túl jól az évek múlását, de az nem vesz el semmit a játékélményből.
Persze akad kivétel, mint amikor a HUD nem igazán szereti a nagyobb felbontásokat, de arra bőven elég egy fan-made "remastered/HD HUD" mod. Ha valakit csak az érdekel, hogy egy játék minél jobban nézzen ki minél 4K felbontáson, az régen rossz.
0
0
0
0
no avatar
mondjuk nekem meg van az 1,2,3 és lehet érezni, hogy azért évek teltek el a részek közt. 3-4 év alatt nagyot fejlődik egy játék. Mint ahogy a játékosok hardvere is.
0
0
0
0
Thespartan avatar
Inkább csinálnának már egy jó MDK 3-mat ...
0
0
0
0
carl18x avatar
Mass Effect 2 régen nagyon jó volt 😃
0
0
0
0
MaximumGame avatar
Legtöbbet az 2-3 kellett javítani 😃 De jobban teszik ha késik 😃
0
0
0
0
Szabcsiadi avatar
Remake, Remastered, Remake, Remastered Everywhere 😃
0
0
0
0
💬 1
no avatar
@Szabcsiadi: reméljük, hogy 2021 nem 2020 remake/remaster lesz 😃
0
0
0
0
no avatar
Törölt hozzászólás
0
0
0
0
💬 11
no avatar
30 perccel a vége előtt hagyd abba, kb amikor
Spoiler!

a leszállt reapert rohamozod

mentés, ne folytasd, és képzelj el magadnak bármilyen befejezést, és szép emléked marad a sorozatról.
0
0
0
0
Derragen avatar
@Palanova: Igen, a vége tényleg nagy csalódás volt.
Spoiler!
Nem értem miért kellett Shepard-nek meghalnia (kivéve Revenge ending) a galaxis megmentéséhez. Lehetett volna egy "jó végződés", ahol túléli a galaxis megmentését.

Kicsit olyan, mint a Disney-féle Star Wars trilógia. Tönkre akarták tenni a franchise-t és fostak három sz@r filmet, hogy azért még kicsalják a rajongók pénzét. Nagyon remélem, hogy az ME franchise-zal nem ez volt a cél. Azt is remélem, hogy az Andromada-trilógia kicsit vidámabb véget kap majd. Meg még azt is, hogy egyáltalán lesz folytatása. Mert első résznek jó volt, de kicsit lezáratlannak érzem.
0
0
0
0
no avatar
@Derragen: kb a ME3 felénél a főíró elment a cégtől...és látható is hogy meddig írta meg a sztorit és honnantól nem tudott a Bioware felnőni a feladathoz.
Nem volt cél kinyírni, de ötletük sem volt hogyan legyen vége. Nem csak a "rossz" befejezés a báz hanem ahogy történt, hiszen már a ME1 DLC-ből tudjuk hogy ha Spoiler!
egy kapu robban annak a naprendszernek annyi
, de úgy látszik a biowarenél senki nem játszott az első résszel.
Persze hogy lezáratlan volt, EA trilógiának akarta de az első rész blamája után a megjelenés után 3 hónappal lelőtték a folytatást és az esetleges DLC-ket is, pedig bőven volt utalás a többi Ark-ra, pl Quarian...és fél évvel a megjelenés után bekerült az Origin Access-be vagy mi a f*szba a havidíjért játszható játékok nyugdíjas otthonába. És bár trilógiának indult, már cseszheti az EA. Ha normális ME:A 2-t akarnak kiadni az min 5 év fejlesztés. Mert nulláról kell kezdeniük, az addigiakból semmit nem használhatnának, és még így is kérdés hogy sikeres lesz-e...tekintve a Bioware jelenlegi mélyrepülését.
0
0
0
0
Derragen avatar
@Palanova: Kicsit kevered a dolgokat. Az a bizonyos DLC az ME2-höz tartozott. Az ME1-nek csak 2 "DLC"-je volt: a Bring Down The SkySpoiler!
, ahol a Batarian-ok eltérítettek egy aszteroidát, amit meg kellett állítani, nehogy egy bolygóba csapódjon
és a Pin@ccle Station, ami meg csak egy highscore-os valami volt, aminek szintén nem látom sok értelmét, de kinek a pap, kinek a papné...
Lehet, hogy optimista vagyok, de azért reménykedek egy ME:A2-ben (és talán még egy 3-ban is). És ki tudja, talán pont ez fogja kihúzni a Bioware-t a sz@rból...
0
0
0
0
no avatar
@Derragen: Nekem úgy rémlett hogy az ME 1 DLC volt de a végeredményen nem változtat. ME 3 végén olyat léptek aminek már előre lehetett tudni a hatását csak éppen a kedves készítők nem voltak tisztában vele.

ME:A 2 ha lesz is, csak nagy sokára és akkor is kérdés hogy milyen lesz a fogadtatása.
Ha mindenképpen Mass Effect-et akarnak készíteni, akkor lehet jobb lenne, ha újragondolnák az egészet és nem az Andromeda-t folytatnák, hanem egy új történetet kezdenének. Abban a világban bőven van lehetőség.

Érdekes lenne látni az egyel korábbi invázió folyamatát az első jelektől a végkifejletig akár egy újabb trilógiában feldolgozva és noha tudjuk a végeredményt, a Citadel az adott és a kapurendszer is, de ott a lehetőség új fajok és civilizációk bemutatására és még az ismert bolygókat is bele tudják rakni, mint "tiltott" helyek ahová nem lehetne leszállni, ne legyen megzavarva az ottani élet fejlődése, de persze a főszereplő csak azért is leszállna, akár feladat is lehetne a későbbi New Eden-en egy prothean beacon elhelyezése...más kérdés hogy a játékos mennyire tudna azonosulni egy prothean főszereplővel mondjuk Javikkal 😀 .
0
0
0
0
Derragen avatar
@Palanova: *Eden Prime
Amúgy igen. Ebbe az irányba is el lehetne menni. De lehetne pl. egy olyan is, amiben még a Reper-ök előtti időkben vagyunk és mi "alkotjuk meg" az MI-t, ami majd megalkotja a Reaper-öket. Vagy valami teljesen más, mondjuk, hogy a rosszfiúkkal vagyunk és a zűrzavart kihasználva akarunk vagyont "csinálni" magunknak. Mondjuk egy egyrészes spin-off-ban? Mert amint azt te is mondtad, lehetőség az van bőven.
Ugyanez igaz a Half-Life és Portal harmadik részére is. Lehetőség az van bőven, csak meg kéne csinálni.
Persze minden könnyebben menne, ha nem az a binyonos mézes madzag lenne a cél. Mert az szép, hogy készítenek egy remake-et, de
[list]semmi új nincs benne[/list]
[list]sok pénzt kérnek érte[/list]
[list]egy rajongói mod is elég lenne[/list]
Ott van pl. a Need for Speed Most Wanted. Nem kell hozzá csicsás Remake, csak egy rajongói csapat által készített, INGYENES Redux mod.
0
0
0
0
no avatar
@Derragen:
mi "alkotjuk meg" az MI-t, ami majd megalkotja a Reaper-öket
- nem rossz, de kicsit olyan Old Republic hangulata lenne, több szár ezer évvel az ismert világ a ME1 előtt kb semmi nem kötné az ismert galaxishoz, hacsak mondjuk a Citadel bele nem kerül, de akkor meg olyan lenne mint most az AC Origins és Odyssey, csak címében AC, amúgy semmi köze hozzá...
Nagyon nem lenne érdemes elszakadni a ME1-2-3 történéseitől, mert akkor nagyon gyenge vagy megszakad a kapcsolat az eredeti trilógiával és könnyen "csak a címe az hogy többet adjanak el" lesz belőle.

rosszfiúkkal vagyunk
- ez már volt, ME2-ben Cerberus katonák voltunk.

Véleményem szerint a ME sorozat az inkább arról szólt amit a ME 1 Spectre beiktatáskor is elhangzott (03:30-tól):

Kivételes képességű egyének kis csoportja, mely képes olyan változásokra amikre országok-államok-civilizációk sem voltak képesek.

Vagyis ha ME akkor nekem annyit jelent, hogy a főhős maga köré gyűjt rendkívüli képességekkel rendelkező egyénekből egy kis csapatot és megoldja a felmerült problémát.
Ez volt a ME1-2-3-A sztorija is nagyon nagy vonalakban. Csapatépítés, melyet talán a ME2 tökéletesített a lojalitás feladatokkal, így kicsit jobban megismerve a csapat tagjait. Más kérdés hogy "közeleg a világvég" vs "de még előtte robbantsunk fel egy 10+ éve üres épületet" az mennyire hihető és logikus történés egy olyan éles helyzetben 😀

Emiatt talán kötve van a "hol és mikor", de szerintem megoldható lenne. ME3 után is rengeteg tenni való lenne, a befejezéstől függetlenül, mert tudjunk hogy akármit választunk, semmit sem jelent.

Előző ciklus: lenne kapocs, Citadel sem változna akkorát, ismert bolygók és fajok benne lennének hiszen "csak" 50.000 évvel vagyunk a ME1 előtt. Javik is egyfolytában csodálkozik hogy az Asarik hová fejlődtek pedig sztázisa előtt még számolni és írni sem tudtak 😃

ME3 után folytatás:
akár pár év, akár több, egy kérdezz felelek során lenne összeállítva az alapfelállás, hogy a ME3 végén a játékos mit választott, ahogy ez volt a ME2 elején is, és annak fényében alakítani a történetet. A ME3 túlélői lennének a csapat gerince (ember hősként Ashley vagy Kaidan léphetne színre, mint Spectre) és be lehetne vonni újakat is (geth, rachni), és kezelni kellene a Reaper támadás utáni erőviszonyok felbomlását, kroganok, gethek és rachni-ok beintegrálását a népek közé...nem lenne egy nagyon nagy galaxis biztonságát fenyegető veszély, de a totális háború lehetősége ott lenne.

ME3 után 49999 évvel:
Az ismert fajok és helyek adottak, majd jön egy üzenet a galaxison kívülről. Felállás hasonló: kis elit csapat a különféle fajokból elkezdi a nyomozást, hogy kell-e készülődés a ciklus végére, jön-e második támadó hullám vagy a ciklus végleg megtört...persze a ME1-2-3 hőseinek tetteibe lépten-nyomon belebotlik a játékos: Citadel-en szoborcsoport nekik, Commander Shepard még mindig ott vásárol mert ott vannak a kedvenc boltjai - reklámok, EDI még él, stb...

és még sok sok lehetőség...
0
0
0
0
Derragen avatar
@Palanova: [quote]EDI még él, geth-ek integrációja[/quote]
ME3 végétől függően[spoiler], mivel revenge ending esetén minden szintetikus létforma elpusztul[/spoiler]
Az ME2-ben nem igazán voltunk "rosszfiúk" (kivéve talán renegát végigjátszás). A rosszfiúk alatt dolgoztunk a világ megmentéséért. Én olyasmire gondoltam, hogy ténylegesen sz@runk rá a világ megmentésére és csak az érdekel, hogy minél több vagyont csináljunk magunknak miközben mindenki más fejvesztve menekül, harcol [spoiler]vagy épp a Crucible-t építi[/spolier], legyen szó űrkalózokról vagy valami egészen másról. Spin-off-ként szerintem jó lenne. Erre inkább hiánypótlóként gondolok amíg valami új, tényleges Mass Effect ki nem jön. Mondjuk az Mass Effect: Dawn of the Broken Cycle trilógia első része, amiben, ahogyan te is felvázoltad a helyzetet, [spoiler]a Vermire-i túlélővel[/spoiler] valahol ott folytatnánk ahol a 3 abbamaradt. Mondjuk a Mass Effect Relay-ek nélkül kicsit nehézkes lenne a közlekedés. Bár a jó [spoiler]Synthesis[/spoiler] végződés esetén simán újjá lehetne őket építeni...
Sőt olyat is el tudnék képzelni, hogy az összes előző ciklus tudását felhasználva, megvalósítanák az intergalaktikus utazást és mondjuk majd a trilógia végén meglátogatnák az Andromeda-t, szövetséget kötnének az ottaniakkal, akik már rég szétrúgták a Kett fő Archon-jának vagy valamiféle vezérének a hátsó felét. Mert Drak és Liara biztos, hogy élnének még addig és a háromból kettő végződés esetén EDI is.
Akárhogy is legyen, szívesen látnám, hogy mit is hoznak ki a még ebből az univerzumból.
0
0
0
0
no avatar
@Derragen:
ME3 végétől függően
- igen, de mint tudjuk, 3-4 befejezéssel nem lehet egy új részt elkezdeni, mert akkor valamely játékosklikknek biztos a lábára lépünk. Hacsak: nincs az elején egy kérdezz felelek, vagy mentés átemelés a ME3-ból.

Anno pl a Red Alert 1-nek is két vége volt, és mégis a RA2 úgy indult hogy a kékek nyertek és a pirosak kaptak egy bábelnököt. Vagyis mindegy hogy a RA1 vége mi volt...
--
Teljesen rosszfiú téma nem hiszem hogy kifizetődő lenne. És most még a Cerberus szál sem lenne éppen nyerő - emberiség mindenek felett, mindent az emberiség érdeke alá rendelni, stb...

Ha már két galaxisban gondolkozunk akkor bőven beleférhet hogy a Citadel átjáró lehet oda is... így nagyjából összehozható a ME1-2-3 és az A is akár ide-oda ugrálgatva a két galaxis között.
0
0
0
0
Derragen avatar
@Palanova: Törölt hozzászólás
0
0
0
0
no avatar
@Derragen: Igen része volt, de egy teljesen új alapú játéknál, ha lesz, nem biztos hogy annyira egyértelmű/egyszerű megoldani.

Nekem nem volt ilyen gondom amikor végigjátszottam, átvitt mindent és ez csak még jobban felidegelt a ME3 végén...
0
0
0
0
Derragen avatar
@Palanova: Engem két dolog bosszantott: Peak 15-nél a [LINK] és a Lair of the Shadow Broker közepe (Spoiler!
az Azure előtti harc
). Párszor újra kellett töltenem ahhoz hogy tovább haladjak. Volt pár szkriptelt esemény (ellenségek érkezése), ami egyszerűen csak nem történt meg. Először azt hittem, hogy a nagy ajtón kell átmenni. Akkor jöttem rá, hogy valami nem OK, amikor kinyílt az ajtó és tömör fal volt mögötte... Hogy ezt a Bioware cseszte el vagy az UE hibája azt nem tudom, de eléggé fel tud bosszantani az ilyesmi. Legalább nem kellett a teljes játékot elölről kezdenem, mint pl. az egyik Super Mario-ban. Nem tudom a játék címét, de azt tudom, hogy ha elhagyod a szobát anélkül, hogy felvennéd a kulcsot, akkor kezdheted a játékot elölről, mert a kulcs örökre eltűnt, a boss-ot meg nem tudod ismét legyőzni, hogy megint hátrahagyja a kulcsot.
0
0
0
0
kaland21 avatar
Istenem komolyan már csak Remaket meg Remastereket fogunk kapni?! Nagyon erősen elgondolkodok ilyenkor hogy megéri-e tényleg fejlesztenem a gépemet!!!😠😠😠😠
0
0
0
0
💬 19
Legendrush27 avatar
@kaland21: Bennem is pontosan ez fogalmazódott meg. Nagyon fárasztó már ez a sok remake,remastered stb.. Persze vannak jók amiket tényleg érdemes , Crash Bandicoot , Shadow of Colossus vagy Tony Hawk PS ,de a legtöbbnek tényleg semmi értelme és létjogosultsága sincs így 2020-ra.
0
0
0
0
kaland21 avatar
@Legendrush27: Na végre egy ember aki velem ért egyet igen vannak jók de akkor is ugyan azt tolják le a torkukon az a baj az emberből 2000 után nagyon kihalt a kreativitás!!!
0
0
0
0
no avatar
@kaland21: nem a kreativitás halt ki, az megvan, lásd a hulladék indie hegyeket. A kiadókból halt ki a kockázatvállalás, hogy egy új címet meg merjenek lépni, ami teljesen új alapokra megy, és látjuk hogy azért van pár zajos siker, ami ha csak fél évre is, de bemutatja, hogy igenis van létjoga az újdonságoknak.

Remake/remasternek is van joga, ha jól használják. pl.: C&C 1 remaster. 1995ös játék, simán megérett a remasterre, ellenben egy crysis/ac2/-3-al, mer pop:sands of time-al...
0
0
0
0
kaland21 avatar
@Palanova: Igen neked is igazad van de legalább az indie mer kockázatot vállalni pedig kevesebb pénzük van!!! Amiket írtál C#C1 igen az nekem is tetszik/et meg örülök a maffia1-nek is (igen nekem tetszik) de azért amiket soroltál tök fölösleges pláne a crysis1!!! meg ha már sand of time miért nem egy új részt dobnak ki belőle?!!!!!
0
0
0
0
no avatar
@kaland21:
A kiadókból halt ki a kockázatvállalás, hogy egy új címet meg merjenek lépni, ami teljesen új alapokra megy...
0
0
0
0
kaland21 avatar
@Palanova: Igen most már értem mire akarsz célozni!!!
0
0
0
0
no avatar
@kaland21: légy realista. azért mára elég nehéz teljesen új játékot írni új ötletekkel, ami már nem szerepelt valami hasonló játékban. de pont így van a filmekkel, zenékkel, regényekkel..... valami hasonlót már csináltak....
0
0
0
0
no avatar
@Robitrix: És mégis, ha innen onnan vesznek és nyakon öntik egy jó környezettel vagy ötlettel, lehet belőle kritikai siker. Lást Warcraft-Starcraft, ami kb a Warhammer és Warhammer 40k koppintás, és mégis mire vitték.
Vagy a Dune 1 című játék régről, kb egy kalandjáték, amiből készült Dune 2 ami meg egy kő kemény stratégiai játék lett, hozzáteszem az első. Ugyanaz a könyv volt az alap, ugyanaz volt a környezet, a világ, de teljesen más a két játék.

Filmeknél kicsit más a helyzet, mert ott a szinopszisa lehet ugyanaz két teljesen más műfajú filmnek ami teljesen más közönséget vonz. Pocahontas mesefilm vs Avatar 😀

Jelen esetben inkább az a gond hogy nem mernek elszakadni a régi sikeres és kevésbé sikeres címektől. Ezért a nagy remaster/remake hullám és csak elvétve jön egy két eredetinek mondható alkotás. Lásd Fall Guys, ami azért siker lett.
0
0
0
0
kaland21 avatar
@Robitrix: Palanova nagyon igaza van amit leírtad neked nem realitás kéne hanem picit tovább ülni azon a bizonyos ötlet asztal felett és nem remaster/remaket kiadni még egyszer igenis hiányoznak az új ötletek és az hogy a nagy kiadók ne polcorrect pártiak legyenek merjenek igenis kockázatot vállalni ez az én véleményem!!!
0
0
0
0
no avatar
@kaland21: A PC mint álláspont kifizetődő, így azt fogják képviselni. Voltak hatalmas negatív hírek, ha egy játék egy-egy momentuma nem volt PC, lásd COD:MW2 reptér, vagy ME 1 "pornójelentei".

Más kérdés hogy van egy réteg akik pont emiatt vesznek meg egy játékot, de nem ez a jellemző. Változik a világ és ma már nem jelenhetne meg egy Manhunt a nagy rockstartól sem...
0
0
0
0
kaland21 avatar
@Palanova: Hát igen és ebben van a nagy hiba hogy csak a cukormázat kapjuk meg és nagyon remélem hogy ebben is fog változni a világ de igen nagyon jól látod te is a dolgokat!!!
0
0
0
0
no avatar
@kaland21: Az "új" Carmageddon sem lett siker, pedig anno azért ott volt a szeren és a második részhez az Iron Maiden zenéit használták szal nem lett csőd az első sem.

De mondjuk egy nem túl PC játékot szerintem a Steam sem engedne fel, mondjuk egy "átnevelőtábor manager" játék simán elhasalna, holott a világ másik részén könnyen lehet hogy mobilra simán van. Itt meg van a Sims4 a 724,64€ -nyi DLCvel.
0
0
0
0
kaland21 avatar
@Palanova: Hát nem tudom mondasz valamit de én akkro is azon az állásponton vagyok hogy okés vannak jó remaster/remakek de akkor is valami újat kéne adni a népek nem a régi beváltat megint eladni valahogy!!!
0
0
0
0
Andor1997 avatar
@kaland21: Ha nem ezek jönnek, akkor sz*r játékok fognak, amik vagy nem elég jók, vagy kizsákmányolásra mennek, minden esetre a játékiparban egyre több mocskosság van, függetlenül ettől.
0
0
0
0
kaland21 avatar
@Andor1997: Teljesen egyetértek veled de simán lehetne jó játékokat összedobni csak hát oda akarat erő is kéne nem csak a marketinges kollégákra hallgatni!!!
0
0
0
0
no avatar
@kaland21: Törölt hozzászólás
0
0
0
0
kaland21 avatar
Itt egyetlen egy baj van mindenre rá lehet húzni ezt a vírus baromságot én ezt is unom már például hogy mindent a vírusra fogunk!!!!
0
0
0
0
no avatar
@kaland21: Törölt hozzászólás
0
0
0
0
kaland21 avatar
ÁÁÁ őszinteség az emberiségben????? az nagyon kevés van sajnos tisztelet a kivételnek!!! szerintem jövőre is ilyen gyenge lesz a felhozatal játékok terén!!!
0
0
0
0
no avatar
@kaland21: Törölt hozzászólás
0
0
0
0
kaland21 avatar
Hát igen volt de akkor érted nem fejlesztek gépet vagy fejlesztenek az emberek mert minek?!
0
0
0
0
no avatar
@kaland21: Törölt hozzászólás
0
0
0
0
kaland21 avatar
Én szeretnék egy rtx 3080-at azért meg jövőre végre egy 10 nm-eres Intelt de nagyon gondolkodok hogy fejlesszek-e egyáltalán!!!
0
0
0
0
Twist avatar
Az idei év legnagyobb marketingfogása a koronavírus. A parizer árától kezdve a már rég elkészült játékok halasztásáig bármit rá lehet fogni.
0
0
0
0
💬 15
HeyJoe-PCRPG-HUN avatar
@Twist: Hát igen, ha a te életviteledet nem befolyásolta, akkor biztosan másokét sem.
0
0
0
0
kolbaszkarika avatar
@HeyJoe-PCRPG-HUN: Ja, én is csak egy 3 hónapra lettem munkanélküli. Még 1 hónap, és faleveleket ettem volna...😆
0
0
0
0
Twist avatar
@HeyJoe-PCRPG-HUN: Nem az életvitelről van szó. Sokakat nehéz helyzetbe hozott, ezek tények. De ettől függetlenül azért nem kell mindent erre fogni.
0
0
0
0
Bukta avatar
@Twist: Valamelyik játékfejlesztő cégnél dolgozol, hogy te tudod, hogy ha koronára fogják rá a csúszást akkor az kamu?
0
0
0
0
Twist avatar
@Bukta: Nem. Viszont fejlesztő vagyok és február óta itthonról dolgozok. Aki egy kicsit is ismeri az informatikát, az tisztában van vele, hogy ez pont nem az az ágazat amit haza tudna vágni, ha nem irodában ülsz, hanem máshol.
Te esetleg játékfejlesztő vagy?
0
0
0
0
Bukta avatar
@Twist: Nem, nem vagyok és konkrétan nem is azt kérdeztem. Értem, hogy az informatikában sok ágazat van amit haza lehet vinni ha hasonló helyzet van. De ez szerintem minden cégnél más. Attól, hogy a Naughty Dog megcsinálta az nem jelenti azt, hogy más cég is megfogja csinálni. Lehet, hogy vannak olyan dolgok amiket nem vihet ki az irodából, passzolgatni kell egymásnak vagy csak szimplán kevesebbb ember dolgozik és ez lassíthatja a dolgot. Nem látunk bele a cégen belüli dolgokba. Lehet kamu, lehet nem a lényegen nem változtat.
0
0
0
0
no avatar
@Twist:
Aki egy kicsit is ismeri az informatikát, az tisztában van vele, hogy ez pont nem az az ágazat amit haza tudna vágni, ha nem irodában ülsz, hanem máshol.

-
fogalmazzunk úgy: vannak olyan területei, amit lehet HO-ból is nyomni. Felhasználónál nyomtatóban tonert nem cserélsz homeofficeből, ahogy hálózatot is bajos HO-ból kiépíteni.

De tény, hogy alkalmazásfejlesztés / játékfejlesztés téren a HO csak előny a munkáltatónak.
0
0
0
0
susguy avatar
@Palanova: Azért nem nehéz elképzelni hogy egy (jóval) több emberes project alatt csak kellenek menet közben személyes egyeztetések, összehasonlítások, esetleg szimplán vannak fizikailag megvalósítandó részei is (hangeffektek felvétele, mocap, stb.). Emellett rengeteg embernek nem csak arról szól, hogy megúszta a tömegközlekedést és kész, hanem mellette otthon maradt X másik ember is akikkel meg kell lenni egy helyen, esetleg egy vagy több kiskorú is aki(ke)t adjusztálni kell nap közben ha nem akarod hogy megőrüljenek, ne adj isten egy ismerős, családtag vagy adott személy elkapja a vírust, ezek mellé az egésszel együtt járó stressz, és azt hogy ez más munkáját is befolyásolni tudja. Nem véletlenül mentek fel az öngyilkossági arányok. Én kifejezetten elélvezek az örömtől hogy otthonról dolgozhatok, de ismerek olyat akik rohadtul kikészít az egész helyzet, és teljesen jogosan.

Ezt most egyáltalán nem kizárólag a Mass Effectes példára írom, nem tudom és nem is érdekel mi zajlik pontosan náluk vagy bármely más fejlesztőnél, de nem hiszem hogy ez egy olyan dolog amit rá lehet húzni egyszerre az összes cégre; van amelyiknek tényleg csak jót tesz, van amelyiknek csak rosszat, van amelyiknek vegyesen és van amelyiknek semmit. Persze vannak és lesznek cégek akik ezt fogják kifogásnak használni.

Ha egyáltalán lesz ez a remaster, szerintem se ezen fog múlni a végtermék minősége, de a szart is ki kell nyomni magukból valamikor.
0
0
0
0
no avatar
@susguy: A hang és mocap esetén igazat adok, de a személyes egyeztetés egyáltalán nem szükséges egy nagy projekt esetén sem. Csak a folyamat meg projektmenedzserek élvezkednek rajta hogy összehívják a népet, kötelezőnek jelölnek egy értekezletre amihez semmi köze az embernek szakmailag, készítenek jelenlétit/jegyzőkönyvet, oppardon, emlékeztetőt, ezzel is kiemelve saját fontosságukat. Igen, kell projektvezetés, kellenek az értekezletek, de nem úgy ahogy eddig voltak. Skypeon simán megejthető az egész nulla személyes kontaktussal. Csoportmunka meg még akár hatékonyabban is, mint 2-3-an összeseregleni a gép köré...
Más kérdés hogy a különféle cégek/szervezetek/országok esetén az egyezségek nem az értekezleteken születnek, hanem az ebédidőben vagy a folyosókon, és most ennek lőttek....

Elvben a HO külön egyezség. Vagyis abban vállalta a tisztelt munkavállaló, hogy...ha ennek nem tesz eleget, felelősségre vonható. Ha pl sok körülötte a zavaró tényező, mondjuk a család akkor azt oldja meg, otthon van de nem azt jelenti hogy szabadságon. Ha a házastárs ezt nem érti meg, lépten nyomon beleugat az értekezletbe a háttérből, az nem a HO hibája és kivételesen nem is a munkáltatóé.
Az hogy a munkáltató csak nyer a "kiadott/kikényszerített" HO-val az tény, csak nem ismerik el. 21.századiban Magyarországon magyar tulajdonú cégnél 2 éve még ördögtől való volt a HO egyáltalán mint igény, már a gondolata is eretnekség volt ha a munkavállaló egyáltalán felvette, kapta a leb*szást hogy mit képzel otthonról akar dolgozni, akkor biztos nem csinál semmit, csak alibizik és szabadságon van, vagy megy hozzá a kazán/bojler/redőny/víz/villany szerelő és nem akar szabadságot kivenni rá...különben sem csinál semmit egész nap.
Ok kisgyerek az más tészta, és elhiszem hogy szoba+konyha esetén nehéz kialakítani egy munkaszobát ahol zavartalanul HO-zhat a kedves munkavállaló.
0
0
0
0
susguy avatar
@Palanova:
Csak a folyamat meg projektmenedzserek élvezkednek rajta hogy összehívják a népet, kötelezőnek jelölnek egy értekezletre amihez semmi köze az embernek szakmailag, készítenek jelenlétit/jegyzőkönyvet, oppardon, emlékeztetőt, ezzel is kiemelve saját fontosságukat.
Én ezt heti szinten átélem, kedvencem mikor a "sürgős" címszóval ellátot munka elől rángatja el a főnök a dolgozót egy olyan több órás megbeszélésre amihez annyira semmi köze hogy a levegővételen kívül semmivel nem tud hozzájárulni, szóval nem vitatom hogy nincs ilyen. Még ha még ha igaz is egy cégnél, hogy a covid miatt csúsznak, nyílván lehet azért mert alapból nincs épkézláb szervezés. Viszont úgy gondolom hogy egy olyan projectnél, aminek megannyi teljesen különálló részlete van, azokon belül is több emberrel, de mégis egy nagy "termék" az egész és össze kell valahogy kötni az egészet, ott esetenként szükséges és elkerülhetetlen ez is. Főleg mikor vannak olyanok akik a századik elektronikus felszólításra is basznak reagálni és együttműködni.

Aztán lehet csak az én fétisem az hogy létezik cég ahol van értelme is ezeknek 😆
0
0
0
0
Twist avatar
@susguy: Nálunk ezt is megoldották. A nagyon fontos megbeszélések, többnyire olyan dolgokról, amikhez közöm sincs... hova tovább néha teljesen más projektekről (lássam azért azt is, hátha elkap az ötlet) azt most a személyes összeülés helyett megoldjuk videokonferencián. Tény, hogy tonert nehéz cserélni, de ha mindenki otthonról dolgozik nyomtatni sem kell. Amivel nem tudok vitába szállni az a család
0
0
0
0
gigazte avatar
@Bukta: Látva azt, hogy amikor már kezdett alább hagyni a koronavírus, akkor minden fejlesztő egy tök más indokra hivatkozva(tüntetéstől elkezdve minden olyan dolog, aminek semennyire se kéne befolyásolnia a fejlesztőket) csúsztatott, így nem igazán tartom valósnak ezeket a kifogásokat. Igen továbbra is azt tudom mondani, hogy ezek csak kifogások! Ha XY fejlesztő kitudta adni 2020-ban a játékát, akkor egy szimpla remasteredet miért nem tudnak kiadni? Jó példa a The Last of Us 2 is, hát az is milyen játék lett... és a hátráltató tényezők a Naughty Dognál is jelen voltak! A lejáratókampány ellenére is kiadták a játékot!
0
0
0
0
Kelori avatar
@gigazte: Úgy fel vagy háborodva a többiekkel együtt, csak éppen nem tudom mire föl. Amit be sem jelentettek hivatalosan arra nehéz rámondani azt hogy késik. A leakek nem hivatalos információk. Ha az EA adott volna hivatalos közleménybe egy megjelenési dátumot és ahhoz képest halasztanak akkor részben megérthető lenne a hőbörgés, de így teljesen érthetetlen.
0
0
0
0
gigazte avatar
@Kelori: Nem tudom mi bajod van neked, ezt egyáltalán nem felháborodva írtam, hanem a nyers tényeket közöltem... 😂 Megsúgom neked, hogy nagyon nem érdekel ez a Mass Effect Trilogy, csak viccesnek találom továbbra is, ha egy kis gebasz van egy játéknál, akkor egyből tök másra kell fogni! Jöttek ki idén olyan játékok, amik heti több mint 40-50 munka órát felemésztettek, és ők a járvány ellenére, a tüntetések ellenére is tudták fejleszteni a játékukat. Látva az újrakevert játékok több mint felét, hogy mennyire nincs változás benne, és én pont az EA-ből nem nézem ki, hogy a textúrák felbontásán kívül ebbe az egészbe bármit is változtatni fognak!
0
0
0
0
no avatar
@gigazte: Ezt a járvány dolgot max az veszi be akinek fogalma nincs, hogyan zajlanak ezek a projektek. Évek óta bármikor kiválthatóak home office-al, még külön örülnek hogy nem kell bejárniuk esőben/télen/fagyban. Persze nyilván lehet erre fogni, a sok naiv laikus ember beveszi 😜 Szimplán túl sokat vállaltak az amúgy is rövid határidőhöz képest.
0
0
0
0
no avatar
Jeff Grubb szerint a koronavírus is nagyban közrejátszott

Ez olyan szar kifogásnak számít játékfejlesztés szempontjából 😆
0
0
0
0
💬 3
HeyJoe-PCRPG-HUN avatar
@LordSzalko: te már csak tudod 😆 😂
0
0
0
0
no avatar
@HeyJoe-PCRPG-HUN: Ha neked ez 2020-ban (meg már jó pár éve) ok, hogy egy ilyen projekt lassabban haladjon akkor bújj ki a kő alól mert több tíz éves lemaradásban vagy 😶
0
0
0
0
Legendrush27 avatar
@LordSzalko: Hát az biztos ,hogy nem bánya munka 😃 Home officeból is lehet nyomni 😉
0
0
0
0
no avatar
Mert pont az alkalmazásfejlesztés az, amit nagyon nagyban befolyásol, hogy korlátozni érdemes a személyes kontaktust, hogyne. Innentől kezdve hiteltelen az egész késés - kifogáskeresés.
Mondják ki: nagyobbat vállaltunk mint teljesíteni tudunk, nulla munkával akartunk zsák lóvét de még a belső tesztek során is elhasalt a ME 1 remaster, így a vírusra fogjuk hogy miért nem adjuk ki "időben". Persze utána kiadjuk ugyanúgy és a ZS stúdiónkra fogjuk fogni, hiszen az eddig is bevált. - Ezzel több piros pontot gyűjthetnének, mint az egész magyarázkodással.

Más:
Ahhoz hogy egységes képet alkosson a trilógia (nem, nem kell elb*szni az első és a második rész végét hogy illeszkedjen a 3.-hoz), át kellene szabni az első rész teljes loot - inventory - gear system - combat részt.
Ahogy tették anno a Homeworld 1-2 remaster készítői, amikor a HW2 irányítását beapplikálták a HW 1 alá, mint választható opció.

A többiekhez képest az első rész talán egyedül gyengéje az inventory kezelés volt. Viszont a fegyverek átszabhatósága nekem kifejezetten tetszett. Második és harmadik részben nem volt olyan fegyver mod ami annyit változtatott volna egy fegyver karakterisztikáján, mint az egyben. Az egyben össze lehetett rakni egy one shot one kill snipert ami egy lövés után csoda hogy nem robbant fel (nagyobb csőméret + robbanólövedék, de egy komolyabb Geth is atomokra hullott), de össze lehetett rakni egy soha túl nem melegedő, emiatt "kifogyhatatlan" AR-t is. Vagy lehetett méretezni hogy mennyi kellett egy tipikus ellenfélhez és jól belőni a túlmelegedés - sebzés párost.
Mivel a lőszerrendszert átszabták a második-harmadik részben és behozták a tárazást, elcseszve szerintem az egészet, persze értem hogy az egység sugarú amerikai nem tud kilépni a tárazás - lőszermennyiség - tárkapacitás szentháromságból, egy scifi játék esetén nem kellett volna visszalépni, az amúgy "megmagyarázott" végtelen lőszer megoldástól.

Scifi 2.0:
Ha nagyon ábrándozni lehetne akkor át kellene szabniuk az egészet. Megtartani az első rész teljes loot - inventory - gear system - combat rendszerét és opcionálisan lehetővé tenni a 2-3. részekben is, a 3. rész majdnem szabadon bejárható galaxisát kellene átvezetni mindegyikbe (reaper támadás helyett a második részbe bekerülhetne a katonai járőrök kikerülése), és több, nagyobb leszállható bolygót belepakolni az egész trilógiába, összehangolni a trilógián átívelő cselekményeket, akár több utalást bepakolni, és normális befejezést adni a 3. résznek, mert bár jött patch, az sem sokat javított / változtatott az elgondoláson...és persze Ashley az elejétől fogva nézzen ki ugyanúgy, ne úgy hogy a 3. rész előtt plasztikáztatott egyet.
Akár még az ME:Andromeda-ra is lehet utalásokat belepakolni, de nem elb*szott animációkkal.
0
0
0
0
💬 7
Twist avatar
@Palanova: Az a baj, hogy amíg minimális munkával is dől a pénz, addig eszükben sincs energiát fektetni olyasmibe ami élvezhetőbbé tenné a játékot.
0
0
0
0
no avatar
@Palanova: Az első rész harcrendszere legendásan szar, nehogy már azt vigyék tovább.
0
0
0
0
no avatar
@Scyllarus: Akkor ismétlem:
Megtartani az első rész teljes loot - inventory - gear system - combat rendszerét és opcionálisan lehetővé tenni
- remélem másodjára már érthető, ha nem akkor itt van harmadjára is, kiemelve a lényeg, hátha így átmegy:
Megtartani az első rész teljes loot - inventory - gear system - combat rendszerét és opcionálisan lehetővé tenni


Amúgy mi volt a konkrét problémád vele?
0
0
0
0
no avatar
@Palanova: Az "opcionálisan elérhetővé tenni" játékfejlesztési nonszensz, hivatalosan ilyet senki, soha nem csinál. Modként simán el tudom képzelni, ha valakinek igénye.
Az egész célzás valahogy bizarr volt. Nem a specializációkra ill. a hiányukra gondolok, a végén is olyan érzés volt játszani vele, mintha tőlem független lenne a célkereszt mozgása is (nem a találat). Nem tudom pontosan megfogalmazni, de teljesen agyonvágta a harcot számomra. Ugyanez volt a Mako irányítása is.
Emlékszem, harmadszorra-negyedszerre futottam neki a játéknak, mire rákattantam.
A 2-3-at elsőre is imádtam (igen, a hármat is, sokakkal ellentétben nekem az a kedvencem)
0
0
0
0
no avatar
@Scyllarus:
Az "opcionálisan elérhetővé tenni" játékfejlesztési nonszensz, hivatalosan ilyet senki, soha nem csinál.


Akkor csak viccnek volt a warcraft 2-ben a warcarft 1 egérkezelése ahogy a C&C-k esetében is csak viccnek volt benne a korábbi verziók hasonló támogatása vagy a Homeworld 1 remaster esetén választhattam hogy a HW2 irányításával akarom nyomni vagy maradok az HW1-nél. Elhiszem hogy plusz munka, de nem lehetetlen megcsinálni. Ennyi erővel az összes opcionális tartalom is játékfejlesztési nonszensz...ne is beszéljünk a több történetszálról esetleg több féle befejezésről, ó jaj az is fejlesztési nonszensz...komolytalan.

Célzásban volt rásegítés a konzolosok miatt, de nekem bill+egérrel nem volt vele gondom. Makonál már esetleg, ha jól emlékszem kanyarodás esetén is elkezdett előre gurulni, álló helyzetben nem engedte a kormányzást, mindig elkezdett haladni előre. De ezek messze vannak az általad megfogalmazott:
legendásan szar,

minősítéstől, max neked nem tetszett.

Nekem sem tetszett Garrus egész személye, mégsem bélyegzem meg
legendásan szar,

NPC-nek, szimplán nem játszok vele és hagyom hagy kalibrálja a főlöveget...
0
0
0
0
susguy avatar
@Scyllarus: Az első rész harcrendszere legendásan jó, nehogy már ne vigyék tovább.
0
0
0
0


Elfelejtett jelszóRegisztráció