Az első rész minősége miatt késhet a Mass Effect-trilógia remastere
A Mass Effect-trilógia régóta pletykált felújítása valószínűleg már csak 2021-ben fog megjelenni, mivel állítólag az első rész jelenlegi formájában csalódást okozna a játékosoknak.
Jeff Grubb szerint a koronavírus is nagyban közrejátszott abban, hogy a játék idén már nem fog megjelenni, de úgy tűnik, nem csak emiatt érkezik a vártnál jóval később. Grubb belső forrásai alapján a Mass Effect első részének jelenlegi minősége nagyban eltér a csomag többi részétől. Ez pedig rossz benyomást keltene a játékosokban, akik emiatt valószínűleg a másik két játékot sem próbálnák ki, miközben azok sokkal jobban sikerültek. Grubb szerint problémák vannak a Mass Effect játékmenetével és vizuális minőségével is, amely ugyebár a megjelenéskor rendben volt, de ennyi év után már magasan vannak az elvárások.
Az EA még igazából be sem jelentette a felújított játékokat, de most már nem kérdés, hogy egyszer tényleg befut majd. Mivel még hivatalos forrásból nem kaptunk megjelenési dátumot, így jelen esetben nem is beszélhetünk halasztásról. Grubb hozzátette még azt, hogy az EA nem tervezi hozzáadni a csomaghoz a Mass Effect 3 többjátékos módját, de a trilógia remastere természetesen minden DLC-t tartalmazni fog.
Műfaj: Akció, Szerepjáték, TPS
Fejlesztő: BioWare
Persze akad kivétel, mint amikor a HUD nem igazán szereti a nagyobb felbontásokat, de arra bőven elég egy fan-made "remastered/HD HUD" mod. Ha valakit csak az érdekel, hogy egy játék minél jobban nézzen ki minél 4K felbontáson, az régen rossz.
Spoiler!
a leszállt reapert rohamozod
mentés, ne folytasd, és képzelj el magadnak bármilyen befejezést, és szép emléked marad a sorozatról.
Spoiler!
Kicsit olyan, mint a Disney-féle Star Wars trilógia. Tönkre akarták tenni a franchise-t és fostak három sz@r filmet, hogy azért még kicsalják a rajongók pénzét. Nagyon remélem, hogy az ME franchise-zal nem ez volt a cél. Azt is remélem, hogy az Andromada-trilógia kicsit vidámabb véget kap majd. Meg még azt is, hogy egyáltalán lesz folytatása. Mert első résznek jó volt, de kicsit lezáratlannak érzem.
Nem volt cél kinyírni, de ötletük sem volt hogyan legyen vége. Nem csak a "rossz" befejezés a báz hanem ahogy történt, hiszen már a ME1 DLC-ből tudjuk hogy ha Spoiler!
Persze hogy lezáratlan volt, EA trilógiának akarta de az első rész blamája után a megjelenés után 3 hónappal lelőtték a folytatást és az esetleges DLC-ket is, pedig bőven volt utalás a többi Ark-ra, pl Quarian...és fél évvel a megjelenés után bekerült az Origin Access-be vagy mi a f*szba a havidíjért játszható játékok nyugdíjas otthonába. És bár trilógiának indult, már cseszheti az EA. Ha normális ME:A 2-t akarnak kiadni az min 5 év fejlesztés. Mert nulláról kell kezdeniük, az addigiakból semmit nem használhatnának, és még így is kérdés hogy sikeres lesz-e...tekintve a Bioware jelenlegi mélyrepülését.
Lehet, hogy optimista vagyok, de azért reménykedek egy ME:A2-ben (és talán még egy 3-ban is). És ki tudja, talán pont ez fogja kihúzni a Bioware-t a sz@rból...
ME:A 2 ha lesz is, csak nagy sokára és akkor is kérdés hogy milyen lesz a fogadtatása.
Ha mindenképpen Mass Effect-et akarnak készíteni, akkor lehet jobb lenne, ha újragondolnák az egészet és nem az Andromeda-t folytatnák, hanem egy új történetet kezdenének. Abban a világban bőven van lehetőség.
Érdekes lenne látni az egyel korábbi invázió folyamatát az első jelektől a végkifejletig akár egy újabb trilógiában feldolgozva és noha tudjuk a végeredményt, a Citadel az adott és a kapurendszer is, de ott a lehetőség új fajok és civilizációk bemutatására és még az ismert bolygókat is bele tudják rakni, mint "tiltott" helyek ahová nem lehetne leszállni, ne legyen megzavarva az ottani élet fejlődése, de persze a főszereplő csak azért is leszállna, akár feladat is lehetne a későbbi New Eden-en egy prothean beacon elhelyezése...más kérdés hogy a játékos mennyire tudna azonosulni egy prothean főszereplővel mondjuk Javikkal 😀 .
Amúgy igen. Ebbe az irányba is el lehetne menni. De lehetne pl. egy olyan is, amiben még a Reper-ök előtti időkben vagyunk és mi "alkotjuk meg" az MI-t, ami majd megalkotja a Reaper-öket. Vagy valami teljesen más, mondjuk, hogy a rosszfiúkkal vagyunk és a zűrzavart kihasználva akarunk vagyont "csinálni" magunknak. Mondjuk egy egyrészes spin-off-ban? Mert amint azt te is mondtad, lehetőség az van bőven.
Ugyanez igaz a Half-Life és Portal harmadik részére is. Lehetőség az van bőven, csak meg kéne csinálni.
Persze minden könnyebben menne, ha nem az a binyonos mézes madzag lenne a cél. Mert az szép, hogy készítenek egy remake-et, de
[list]semmi új nincs benne[/list]
[list]sok pénzt kérnek érte[/list]
[list]egy rajongói mod is elég lenne[/list]
Ott van pl. a Need for Speed Most Wanted. Nem kell hozzá csicsás Remake, csak egy rajongói csapat által készített, INGYENES Redux mod.
Nagyon nem lenne érdemes elszakadni a ME1-2-3 történéseitől, mert akkor nagyon gyenge vagy megszakad a kapcsolat az eredeti trilógiával és könnyen "csak a címe az hogy többet adjanak el" lesz belőle.
Véleményem szerint a ME sorozat az inkább arról szólt amit a ME 1 Spectre beiktatáskor is elhangzott (03:30-tól):
Kivételes képességű egyének kis csoportja, mely képes olyan változásokra amikre országok-államok-civilizációk sem voltak képesek.
Vagyis ha ME akkor nekem annyit jelent, hogy a főhős maga köré gyűjt rendkívüli képességekkel rendelkező egyénekből egy kis csapatot és megoldja a felmerült problémát.
Ez volt a ME1-2-3-A sztorija is nagyon nagy vonalakban. Csapatépítés, melyet talán a ME2 tökéletesített a lojalitás feladatokkal, így kicsit jobban megismerve a csapat tagjait. Más kérdés hogy "közeleg a világvég" vs "de még előtte robbantsunk fel egy 10+ éve üres épületet" az mennyire hihető és logikus történés egy olyan éles helyzetben 😀
Emiatt talán kötve van a "hol és mikor", de szerintem megoldható lenne. ME3 után is rengeteg tenni való lenne, a befejezéstől függetlenül, mert tudjunk hogy akármit választunk, semmit sem jelent.
Előző ciklus: lenne kapocs, Citadel sem változna akkorát, ismert bolygók és fajok benne lennének hiszen "csak" 50.000 évvel vagyunk a ME1 előtt. Javik is egyfolytában csodálkozik hogy az Asarik hová fejlődtek pedig sztázisa előtt még számolni és írni sem tudtak 😃
ME3 után folytatás:
akár pár év, akár több, egy kérdezz felelek során lenne összeállítva az alapfelállás, hogy a ME3 végén a játékos mit választott, ahogy ez volt a ME2 elején is, és annak fényében alakítani a történetet. A ME3 túlélői lennének a csapat gerince (ember hősként Ashley vagy Kaidan léphetne színre, mint Spectre) és be lehetne vonni újakat is (geth, rachni), és kezelni kellene a Reaper támadás utáni erőviszonyok felbomlását, kroganok, gethek és rachni-ok beintegrálását a népek közé...nem lenne egy nagyon nagy galaxis biztonságát fenyegető veszély, de a totális háború lehetősége ott lenne.
ME3 után 49999 évvel:
Az ismert fajok és helyek adottak, majd jön egy üzenet a galaxison kívülről. Felállás hasonló: kis elit csapat a különféle fajokból elkezdi a nyomozást, hogy kell-e készülődés a ciklus végére, jön-e második támadó hullám vagy a ciklus végleg megtört...persze a ME1-2-3 hőseinek tetteibe lépten-nyomon belebotlik a játékos: Citadel-en szoborcsoport nekik, Commander Shepard még mindig ott vásárol mert ott vannak a kedvenc boltjai - reklámok, EDI még él, stb...
és még sok sok lehetőség...
ME3 végétől függően[spoiler], mivel revenge ending esetén minden szintetikus létforma elpusztul[/spoiler]
Az ME2-ben nem igazán voltunk "rosszfiúk" (kivéve talán renegát végigjátszás). A rosszfiúk alatt dolgoztunk a világ megmentéséért. Én olyasmire gondoltam, hogy ténylegesen sz@runk rá a világ megmentésére és csak az érdekel, hogy minél több vagyont csináljunk magunknak miközben mindenki más fejvesztve menekül, harcol [spoiler]vagy épp a Crucible-t építi[/spolier], legyen szó űrkalózokról vagy valami egészen másról. Spin-off-ként szerintem jó lenne. Erre inkább hiánypótlóként gondolok amíg valami új, tényleges Mass Effect ki nem jön. Mondjuk az Mass Effect: Dawn of the Broken Cycle trilógia első része, amiben, ahogyan te is felvázoltad a helyzetet, [spoiler]a Vermire-i túlélővel[/spoiler] valahol ott folytatnánk ahol a 3 abbamaradt. Mondjuk a Mass Effect Relay-ek nélkül kicsit nehézkes lenne a közlekedés. Bár a jó [spoiler]Synthesis[/spoiler] végződés esetén simán újjá lehetne őket építeni...
Sőt olyat is el tudnék képzelni, hogy az összes előző ciklus tudását felhasználva, megvalósítanák az intergalaktikus utazást és mondjuk majd a trilógia végén meglátogatnák az Andromeda-t, szövetséget kötnének az ottaniakkal, akik már rég szétrúgták a Kett fő Archon-jának vagy valamiféle vezérének a hátsó felét. Mert Drak és Liara biztos, hogy élnének még addig és a háromból kettő végződés esetén EDI is.
Akárhogy is legyen, szívesen látnám, hogy mit is hoznak ki a még ebből az univerzumból.
Anno pl a Red Alert 1-nek is két vége volt, és mégis a RA2 úgy indult hogy a kékek nyertek és a pirosak kaptak egy bábelnököt. Vagyis mindegy hogy a RA1 vége mi volt...
--
Teljesen rosszfiú téma nem hiszem hogy kifizetődő lenne. És most még a Cerberus szál sem lenne éppen nyerő - emberiség mindenek felett, mindent az emberiség érdeke alá rendelni, stb...
Ha már két galaxisban gondolkozunk akkor bőven beleférhet hogy a Citadel átjáró lehet oda is... így nagyjából összehozható a ME1-2-3 és az A is akár ide-oda ugrálgatva a két galaxis között.
Nekem nem volt ilyen gondom amikor végigjátszottam, átvitt mindent és ez csak még jobban felidegelt a ME3 végén...
Remake/remasternek is van joga, ha jól használják. pl.: C&C 1 remaster. 1995ös játék, simán megérett a remasterre, ellenben egy crysis/ac2/-3-al, mer pop:sands of time-al...
Vagy a Dune 1 című játék régről, kb egy kalandjáték, amiből készült Dune 2 ami meg egy kő kemény stratégiai játék lett, hozzáteszem az első. Ugyanaz a könyv volt az alap, ugyanaz volt a környezet, a világ, de teljesen más a két játék.
Filmeknél kicsit más a helyzet, mert ott a szinopszisa lehet ugyanaz két teljesen más műfajú filmnek ami teljesen más közönséget vonz. Pocahontas mesefilm vs Avatar 😀
Jelen esetben inkább az a gond hogy nem mernek elszakadni a régi sikeres és kevésbé sikeres címektől. Ezért a nagy remaster/remake hullám és csak elvétve jön egy két eredetinek mondható alkotás. Lásd Fall Guys, ami azért siker lett.
Más kérdés hogy van egy réteg akik pont emiatt vesznek meg egy játékot, de nem ez a jellemző. Változik a világ és ma már nem jelenhetne meg egy Manhunt a nagy rockstartól sem...
De mondjuk egy nem túl PC játékot szerintem a Steam sem engedne fel, mondjuk egy "átnevelőtábor manager" játék simán elhasalna, holott a világ másik részén könnyen lehet hogy mobilra simán van. Itt meg van a Sims4 a 724,64€ -nyi DLCvel.
Te esetleg játékfejlesztő vagy?
-
fogalmazzunk úgy: vannak olyan területei, amit lehet HO-ból is nyomni. Felhasználónál nyomtatóban tonert nem cserélsz homeofficeből, ahogy hálózatot is bajos HO-ból kiépíteni.
De tény, hogy alkalmazásfejlesztés / játékfejlesztés téren a HO csak előny a munkáltatónak.
Ezt most egyáltalán nem kizárólag a Mass Effectes példára írom, nem tudom és nem is érdekel mi zajlik pontosan náluk vagy bármely más fejlesztőnél, de nem hiszem hogy ez egy olyan dolog amit rá lehet húzni egyszerre az összes cégre; van amelyiknek tényleg csak jót tesz, van amelyiknek csak rosszat, van amelyiknek vegyesen és van amelyiknek semmit. Persze vannak és lesznek cégek akik ezt fogják kifogásnak használni.
Ha egyáltalán lesz ez a remaster, szerintem se ezen fog múlni a végtermék minősége, de a szart is ki kell nyomni magukból valamikor.
Más kérdés hogy a különféle cégek/szervezetek/országok esetén az egyezségek nem az értekezleteken születnek, hanem az ebédidőben vagy a folyosókon, és most ennek lőttek....
Elvben a HO külön egyezség. Vagyis abban vállalta a tisztelt munkavállaló, hogy...ha ennek nem tesz eleget, felelősségre vonható. Ha pl sok körülötte a zavaró tényező, mondjuk a család akkor azt oldja meg, otthon van de nem azt jelenti hogy szabadságon. Ha a házastárs ezt nem érti meg, lépten nyomon beleugat az értekezletbe a háttérből, az nem a HO hibája és kivételesen nem is a munkáltatóé.
Az hogy a munkáltató csak nyer a "kiadott/kikényszerített" HO-val az tény, csak nem ismerik el. 21.századiban Magyarországon magyar tulajdonú cégnél 2 éve még ördögtől való volt a HO egyáltalán mint igény, már a gondolata is eretnekség volt ha a munkavállaló egyáltalán felvette, kapta a leb*szást hogy mit képzel otthonról akar dolgozni, akkor biztos nem csinál semmit, csak alibizik és szabadságon van, vagy megy hozzá a kazán/bojler/redőny/víz/villany szerelő és nem akar szabadságot kivenni rá...különben sem csinál semmit egész nap.
Ok kisgyerek az más tészta, és elhiszem hogy szoba+konyha esetén nehéz kialakítani egy munkaszobát ahol zavartalanul HO-zhat a kedves munkavállaló.
Főleg mikor vannak olyanok akik a századik elektronikus felszólításra is basznak reagálni és együttműködni.Aztán lehet csak az én fétisem az hogy létezik cég ahol van értelme is ezeknek 😆
Ez olyan szar kifogásnak számít játékfejlesztés szempontjából 😆
Mondják ki: nagyobbat vállaltunk mint teljesíteni tudunk, nulla munkával akartunk zsák lóvét de még a belső tesztek során is elhasalt a ME 1 remaster, így a vírusra fogjuk hogy miért nem adjuk ki "időben". Persze utána kiadjuk ugyanúgy és a ZS stúdiónkra fogjuk fogni, hiszen az eddig is bevált. - Ezzel több piros pontot gyűjthetnének, mint az egész magyarázkodással.
Más:
Ahhoz hogy egységes képet alkosson a trilógia (nem, nem kell elb*szni az első és a második rész végét hogy illeszkedjen a 3.-hoz), át kellene szabni az első rész teljes loot - inventory - gear system - combat részt.
Ahogy tették anno a Homeworld 1-2 remaster készítői, amikor a HW2 irányítását beapplikálták a HW 1 alá, mint választható opció.
A többiekhez képest az első rész talán egyedül gyengéje az inventory kezelés volt. Viszont a fegyverek átszabhatósága nekem kifejezetten tetszett. Második és harmadik részben nem volt olyan fegyver mod ami annyit változtatott volna egy fegyver karakterisztikáján, mint az egyben. Az egyben össze lehetett rakni egy one shot one kill snipert ami egy lövés után csoda hogy nem robbant fel (nagyobb csőméret + robbanólövedék, de egy komolyabb Geth is atomokra hullott), de össze lehetett rakni egy soha túl nem melegedő, emiatt "kifogyhatatlan" AR-t is. Vagy lehetett méretezni hogy mennyi kellett egy tipikus ellenfélhez és jól belőni a túlmelegedés - sebzés párost.
Mivel a lőszerrendszert átszabták a második-harmadik részben és behozták a tárazást, elcseszve szerintem az egészet, persze értem hogy az egység sugarú amerikai nem tud kilépni a tárazás - lőszermennyiség - tárkapacitás szentháromságból, egy scifi játék esetén nem kellett volna visszalépni, az amúgy "megmagyarázott" végtelen lőszer megoldástól.
Scifi 2.0:
Ha nagyon ábrándozni lehetne akkor át kellene szabniuk az egészet. Megtartani az első rész teljes loot - inventory - gear system - combat rendszerét és opcionálisan lehetővé tenni a 2-3. részekben is, a 3. rész majdnem szabadon bejárható galaxisát kellene átvezetni mindegyikbe (reaper támadás helyett a második részbe bekerülhetne a katonai járőrök kikerülése), és több, nagyobb leszállható bolygót belepakolni az egész trilógiába, összehangolni a trilógián átívelő cselekményeket, akár több utalást bepakolni, és normális befejezést adni a 3. résznek, mert bár jött patch, az sem sokat javított / változtatott az elgondoláson...és persze Ashley az elejétől fogva nézzen ki ugyanúgy, ne úgy hogy a 3. rész előtt plasztikáztatott egyet.
Akár még az ME:Andromeda-ra is lehet utalásokat belepakolni, de nem elb*szott animációkkal.
Amúgy mi volt a konkrét problémád vele?
Az egész célzás valahogy bizarr volt. Nem a specializációkra ill. a hiányukra gondolok, a végén is olyan érzés volt játszani vele, mintha tőlem független lenne a célkereszt mozgása is (nem a találat). Nem tudom pontosan megfogalmazni, de teljesen agyonvágta a harcot számomra. Ugyanez volt a Mako irányítása is.
Emlékszem, harmadszorra-negyedszerre futottam neki a játéknak, mire rákattantam.
A 2-3-at elsőre is imádtam (igen, a hármat is, sokakkal ellentétben nekem az a kedvencem)
Akkor csak viccnek volt a warcraft 2-ben a warcarft 1 egérkezelése ahogy a C&C-k esetében is csak viccnek volt benne a korábbi verziók hasonló támogatása vagy a Homeworld 1 remaster esetén választhattam hogy a HW2 irányításával akarom nyomni vagy maradok az HW1-nél. Elhiszem hogy plusz munka, de nem lehetetlen megcsinálni. Ennyi erővel az összes opcionális tartalom is játékfejlesztési nonszensz...ne is beszéljünk a több történetszálról esetleg több féle befejezésről, ó jaj az is fejlesztési nonszensz...komolytalan.
Célzásban volt rásegítés a konzolosok miatt, de nekem bill+egérrel nem volt vele gondom. Makonál már esetleg, ha jól emlékszem kanyarodás esetén is elkezdett előre gurulni, álló helyzetben nem engedte a kormányzást, mindig elkezdett haladni előre. De ezek messze vannak az általad megfogalmazott:
minősítéstől, max neked nem tetszett.
Nekem sem tetszett Garrus egész személye, mégsem bélyegzem meg
NPC-nek, szimplán nem játszok vele és hagyom hagy kalibrálja a főlöveget...