Az AMD levédette a Gaming Super Resolutiont
A felhasználók már régóta várnak az AMD DLSS-hez hasonló technológiájára, hiszen az RDNA 2 grafikus kártyák bejelentése óta csak ígéreteket kaptunk, mivel az AMD egyszerűen nem volt hajlandó válaszolni a megjelenéssel kapcsolatban felmerülő kérdésekre.
A napokban ismét elkezdtek mozgolódni a háttérben, amelyből arra lehet következtetni, hogy az AMD technológiája a célegyenesben van, és remélhetőleg már nem kell sokat várnunk a bejelentésre sem. Ezt bizonyítja a United States Patent and Trademark Office oldalán felfedezett „Gaming Super Resolution” szabadalom is, amelyben több felmerülő kérdésre is választ kaptunk.
A hónap elején egy YouTuber, Coreteks az állította, hogy az AMD FSR júniusban érkezik, és ezzel a kijelentéssel sokakat lesokkolt, mivel Scott Herkelman az AMD-től csak annyit mondott, hogy ebben az évben számíthatunk rá. Az említett szabadalom alapján viszont lehetséges, hogy van némi igazság Coreteks állításában.
A patent szerint a GSR interferencián alapul majd. Az AMD kifejtette, hogy a hagyományos super-resolution technikák nem igazán jók, mivel ezek a megoldások homályos vagy hibás képekhez vezetnek. Ezért az AMD azt ígéri, hogy biztosítani fogja a hatékony super-resolvinghoz szükséges eszközöket, amelyek a képen nem változtatnak, miközben felskálázza azt és javít a pontosságon. Az eszközök és módszerek lineáris és nem lineáris mintavételt használnak egy teljesen tanult környezetben.
Spoiler!
,,akkor bizony megy a valtas AMD -re" ezzel nem vagy egyedül.
de olyan árban vannak most hogy egy jóideig biztos nem fog telni rá.
Beállításoknál azért tudod annyira feltekerni, mert ő úgy kezeli, hogy ha netán betelne a VRAM, akkor DRAM-ot kezdi emészteni ami ügye lényegesen lassabb. Nyugodtan megadhatod neki, hogy kevesebbet lásson, nem fog minőségromlást eredményezni.
vRAM. Random Access Memory. Írja és olvassa folyamatosan, átmenetileg tárolja az adatokat, nem pedig hosszútávon.
Egy nagy Open-World esetében még csak-csak tárol, ahogy bizonyos elemeket gyorsírótáraz, és hasonlók, de a RAM alap helyzetben nem telik mint egy háttértár...
Itt súlyos fogalomzavar van...
Amit tárolnia kell, azok textúrák, és adatok amikből számol a GPU. Ezek elvétve fogják betelíteni egy 8-10GB vRAM-mal ellátott kártya memóriáját 4K alatt, mivel folyamatosan dolgozza föl az adatokat a kártya. Nem mellesleg amúgy is FOV + ~10%-ot tölt vRAM-ra egy nyílt világú játék motorja is. Amit utána látsz, hogy 10GB-ot eszik, azt foglalja le, hogy "tearless" tudja tölteni a textúrákat, és mindig annak a +10%-nak az adatának lesz fenntartva.
Ezekbe a dolgokba beleszól az is, hogy GDDR5/6/6X HBM stb.
De mint mondtam nem vagyok a több VRAM ellen, egyszerűen az emberek már lassan azt hiszik, hogy Quadro mennyiségű VRAM-ra van szükségük.
https://www.guru3d.com/articles-pages/resident-evil-village-pc-graphics-performance-benchmark-review,7.html
ezert lassul be , mert kimaxolva tobbet hasznal , mint 8GB pontosan 8800MB ,de tuti hogy felmegy 9GB korulire is az jatek kozben.Amugy csak 7.85GB ot ir hasznalhato VRAMnak a kartyamon, amit meg szinten nem ertek?! valaki elmagyarazna? Igy velemenyem szerint boven elfert volna meg rajta 2GB VRAM ,de ha nem is a sima 3070 -en akkor a "Ti" verzion biztos 😃
Pakolhatnának a 70Ti-ra több VRAM-ot (a busz miatt így jött ki, annyival meg nem akartak többet), de már önmagában a GDDR6X is jó döntés, hamarabb képes újra írni az adott mennyiséget 😃 Így is hamarabb fognak elfogyni erő szempontjából a kártyák, mint hogy betelnének VRAM ügyileg.
Összességében nem mondom, hogy rosszul döntesz ha 70-ről 6800xt-re akarsz váltani, habár nem is egy liga a kettő így összehasonlítani sem érdemes őket szerintem. Mindenesetre a játékok nem a több VRAM miatt fognak szebben futni, hanem pusztán azért mert több bika van a kártyában 😃
Egyidejűleg nem fogja soha felhasználni ezt a mennyiséget, allocation-ban sem, mivel forgolódsz, mész előre, hívja, dolgozza, törli a textúrákat és utasításokat. Ennyi tud átmenni rajta, 12.5GB de van egy kártyád, ami ennek a kétszeres sebességén dolgoz föl adatot.
Hol van akkor a probléma? Sosem fog így egyszerre kelleni neked 12GB vRAM.
Nem kell attól félni, hogy meg fog telni az a 8GB vRAM.