A Ubisoft egyik fejese szerint irreális a Steam üzleti modellje
A Ubisoft nem igazán elégedett a Steam jelenlegi üzleti modelljével, legalábbis a cég egyik fejese, Chris Early ezt nyilatkozta a The New York Timesnak. Szerinte a cég üzleti modellje jelenlegi formájában kivitelezhetetlen.
Chris Early szerint a Steam jelenlegi üzlet modellje irreális, hiszen annak nem sok köze van a játékfejlesztés jelenlegi helyzetéhez. Bár nem tudni, hogy pontosan mire gondolt, de valószínűleg a Steam 30%-os részesedéséről van szó. Az Epic Games Store-t rengeteg negatív visszhang érte, de úgy tűnik, iparágon belül azért elég sokan preferálják őket, például a Ubisoft biztosan ezek közé tartozik. Az Epic Games Store 88%-os részesedést ad a fejlesztőknek/kiadóknak, tehát nem meglepő, hogy őket preferálják.
A kiadó következő nagy játéka, a Ghost Recon Breakpoint szintén elkerüli a Valve platformját, és amíg a játékaik olyan sikeresek lesznek, mint a The Division 2, ez valószínűleg a jövőben sem lesz másként. A Ubisoft tehát most már elsősorban saját platformján és az Epic Games Store-ban árulja majd játékait, de azért lehetséges, hogy néhány nagyobb címüket a Steamen is elérhetővé teszik.
A The New York Times Chris Early mellett más fejlesztőkkel (Greg Kasavin – Supergiant Games és Tommy Refenes – Team Meat) is beszélt, akik szintén elmondták álláspontjukat ezzel kapcsolatban. Ha kíváncsiak vagytok az interjú részleteire, akkor elolvashatjátok itt.
Amúgy pár dolgon kívül mint a workshop, fórum, user reviews, egyéb community funkciók, regional pricing, fejlesztők bárhol máshol eladhatják a játékaikat amiből egy fillért nem kapnak, in-home streaming, valve index, linux játékokkal való kompabilitása, Steam Web API, Steam Multiplayer API, Source Film Maker, Source SDK, saját app, ünnepi vásárok, eventek, bajnokságok stb. kívül valóban szinte semmit nem csinálnak. Közben az Epic kemény egy játékot fej jelenleg és indított egy siralmas online üzletet aminél még arra is sajnálják a pénzt hogy, nem hogy fejlődjön, de hogy kijusson az alfa fázisból. Ja és elkezdtek számokkal dobálozni, ami egy vérszemet kapott kínai üzletmágnás segítségével nem igazán nehéz, és még csak bizonyítani sem kell.
Az üzleti élet egy kicsit bonyolultabb annál minthogy ott több részesedés marad a zsebben. De azért aranyos hogy azt hiszed abból a plusz pénzből bármit is látni fognak a fejlesztők.
Esetleg arra hozz fel érvet hogy miért ennyire szükséges az exkluzivitás ha elvileg mindenki szívesebben választaná a fejlesztőknek kedvező opciót, vagy arra hogy miért nem adják szimplán olcsóbban a játékokat, ami elvileg a nagy tervük ezzel. Vagy az miért jó hogy bizonyos országokban nem is árulnak, és ezzel emberek olyan játékoktól estek el amit már megvettek/terveztek venni, de utólag epic exkluziv lett.
Többi amit itt sorolsz Source Engine az Valve-nak is érdeke hisz nyilván Steamen fog megjelenni a játék.Ha megnézed legtöbb Indie játék Unreal Engine-t használja,de ezt hagyjuk.Fórum nekem személy szerint nem hiányzik,arra ott vannak a játékok Wiki oldalai,vagy más fórumok.
"Tim Swine el nem kezdett menstruálni, de egyszer csak azt mondja hogy "hahó, több részesedés" és hirtelen a Valve egy igazi Hitler lett.,,
Egyszerű, nem volt alternativa, saját Store-jaikba(Ubisoft Store,EA Origin stb) nem tudnak közel sem ilyen eladásokat felmutatni,ezért jelennek meg Steamen is a játékaik.Mióta van Epic Store több fejlesztő/kiadó is nyilatkozta hogy szimpatikusabbnak találják az Epic üzleti modelljét mint a Valve-t.Az 1 év exkluzivtásért kapott plusz lóvé és a saját Store együtt már megéri pénzügyileg és közbe a Steamre is nyomást gyakorolnak.Win-Win situation.😀
Tényle nem értem mit kell ezen túl misztifikálni,Steam nem több mint egy áruház amin megveheted a játékaidat,ezen kivűl Game Launcher, semmi több.
Workshopot is lehet pótolni,Modolás létezett előtte is és most is vannak olyan játékok amikhez nincs Workshop,csak manuálisan a fájlok megfelelő helyre másolásával tudod modolni.Tény hogy a Workhop felhasználóbarátabb mint bármi más,és még aki jártas is a modolásba(el tudja olvasni az angol nyelven irt instrukciókat) annak is kényelmesebb rábökni egy feliratkozás gombra.
Tekintve hogy a Source Engine más platformon/konzolon is működik, ez már nem teljesen igaz. Mellesleg ha Unreal Enginenel jelenhet meg játék Steamen, miért ne jelenhetne meg máshol Source Enginennel valami? De ezt hagyjuk.
Ez akkor is jusson eszedbe mikor az Epic nagyobb részesedést ígérget. El is kell adni a játékot ahhoz hogy érjen is valamit. Ezt egyelőre a vásárlók szopatásával és a kiadók (nem a fejlesztők) lezsírozásával próbálják elérni.
Hülyék lennének nem ezt nyilatkozni. Biztos én is védeném őket ha közben vödörrel öntik a fejemre a Forknife meg a Tencent manit. Igen, Win-Win sitation ahol mindkét Win ugyanannál a félnél van.
Attól hogy téged x y funkció nem érdekel, mást még fog. A community funkciók még messze nem az egyetlen probléma amit én vagy mások felhoztak, de persze ha szándékosan szemet hunysz ezek felett, akkor valóban nem fogod érteni hogy miért nem tetszik ez a népnek. Ebben egyet értünk.