A Shenmue alkotója mindent megtesz, hogy befejeződhessen a széria
Tizennyolc év után végre megjelent a Shenmue 3, de a széria atyja, Yu Suzuki még nem zárta le teljesen a történetet. Amíg vannak játékosok, akik továbbra is játszani szeretnének vele, addig biztosra vehetjük, hogy a széria megkapja méltó befejezését.
A Shenmue 3 a közösségi finanszírozásnak köszönhetően készülhetett el. Tizennyolc év rengeteg idő, de amennyiben a Shenmue 4 fejlesztése elkezdődik, már sokkal gyorsabban elkészülhet a játék, ha a rajongók ismét összefognak és elegendő pénz gyűlik össze a projekt megvalósítására.
Egy 2015-ös Reddites kérdezz-felelek során, illetve egy, az év elején adott interjú alatt Yu Suzuki elmondta, hogy négy vagy öt játékot tervez kiadni, hogy elmesélhesse a 11 fejezetből álló történetet. Ryo történetének körülbelül 40%-áig jutunk el a Shenmue 3-mal, szóval bőven van mit elmesélnie számunkra a következő részben.
A Shenmue 3 fejlesztésére 6 millió dollár gyűlt össze, és maga a játék elég jól sikerült. Bár a megjelenést egy kis dráma is megelőzte, miután a Deep Silver bejelentette az Epic Game Store-exkluzivitást a PC-s verzió esetében, de ennek ellenére is elég pozitív fogadtatást kapott. A elégedetlen rajongók - akik kizárólag Steamen szerették volna megkapni a játékot - pedig pénzvisszatérítést is kérhettek az Epic Gamesnek köszönhetően.
A Shemue 3 első értékelései a következők:
• VideoGamesChronicle – 4/5
• VG247 – 3/5
• Eurogamer – ajánlott
• Metro UK – 6/10
Műfaj: Akció, Kaland
Fejlesztő: Ys Net
Véleményem szerint egy sikeres de legalább null szaldós játék után Kickstarteren nincs helye az adott csapatnak. Ott ténylegesen az indulást kellene finanszíroznia a játékosoknak hogy az adott játék elkészüljön és az összedobott zseton felett, a játékeladásokból származó bevétel csont nélkül a csapatot illeti. Azt ha akarják kiszedik és annyi volt, vagy visszaforgatják egy második rész fejlesztésébe, az a csapat döntése.
De hogy a játékosok finanszírozzák a további fejlesztéseket, vállalva a kockázatot, míg a csapat kockázat nélkül kap tőkét, és még a teljes haszon is az övék az számomra elfogadhatatlan. Persze üzleti koncepciónak kiváló: nulla befektetéssel (nem kell a fejlesztés költségeit előteremteni hitelekből amiket utána illő visszafizetni, persze kamattal) az eladott példányokból származó közel teljes bevétel mind őket illeti meg (mínusz a terjesztési platform sápja).
Nem ez az első fejlesztő aki így akar fix bevételt szerezni, és nem is az utolsó amíg a játékosok rá nem ébrednek hogy bizony pénzügyileg le lettek húzva...
Ellenben ha olyan koncepcióban tervezik a finanszírozást ahol a bevételből is a befektetett összegnek megfelelően részesül a befektető, akkor már más a helyzet. pl Gearbox a Homeworld 3-hoz keres befektetőket és nem támogatókat. Van különbség, nem is kicsi.
Na jól van... 😆 Egyszer még azt mondom oké segítenek az emberek, hogy elkészüljön egy játék, de most őszintén úgy akarnak befejezni egy sorozatot, hogy folyamatosan a közösség támogatása kell hozzá? Régen rossz lábakon áll az egész koncepció... Sőt még ennek a tetejében az utolsó pillanatokban a kiadó is beszopatta őket az Epic Store exkluzivitással!
Dolgozol, amit megkeresel pénzt mielőtt megkapnád adózol belőle. Ha utána szeretnél venni belőle valamit, akkor annak az árában szintén van adó. Ha ezt megunod, akkor eladod ami után szintén adózol.
Lehet, hogy az egykulcsos szja "csak" 15%, de ha végig mész a pénzed útján a végére jó, ha a fele megmarad.
Érdekességképp: [LINK]
És ha szétnézel a környező országokban sem ilyen magas adó, sem ilyen adórendszer nincs sehol.
Ha neked semmi bajod nincs vele, akkor örülj, hogy ilyen csodás országban élsz, nekem akkor is kabarénak tűnik.