A Fallout 5 az egyjátékos módra fog fókuszálni
Az első Fallout játéktól kezdve egészen a Fallout 4-ig minden rész az egyjátékos módra fókuszált, ellenben a Fallout 76 megjelenését követően ez megváltozik. Néhány héttel ezelőtt leplezték le a Fallout 76 többjátékos módját, amelynek köszönhetően a fejlesztők egy másik irányba viszik el a szériát. Ettől függetlenül a korábban megismert Fallout élmény nem szűnik meg teljesen, ugyanis kiderült, hogy a Fallout 5 ugyanazt az egyjátékos élményt nyújtja majd, mint a korábbi részek.
Az információkat Todd Howardnak köszönhetjük, aki a német GameStar magazinnak adott interjúja során mesélt erről. Todd Howard elmondta, hogy a Bethesda kizárólag singleplayer játékokra fókuszál, és sokkal jobb számukra, ha a multiplayert elválasztják. Például a Fallout 76 kizárólag többjátékos cím lesz, még akkor is, ha valaki egyedül vág bele a kalandba. Ez azt jelenti, hogy játszható lesz egyedül is, ellenben elkerülhetetlen lesz a másokkal való találkozás.
Akit a multiplayer vonz, annak itt lesz a Fallout 76, de akit kizárólag a singleplayer érdekel, annak pedig ott lesz a Fallout 5 és nagy valószínűséggel a The Elder Scrolls VI is.
Műfaj: Akció, Kaland, Szerepjáték
Fejlesztő: Bethesda Game Studios
Spoiler!
Na igaz a kezdéskori 15-20K-s árat nem tudom megfizetni és letöltve meg nem az igazi meg van 1 sejtésem h ilyenkor telebasznák 1 csomó mikrotranzakcióval....
1. Nem tudom, hogy hány éve játszhattál a Fallout 3 vagy New Vegas résszel, de ott is 10% plusz sebzést ad a Black Widow perk a férfi karakterek ellen. És bármilyen hihetetlen a Perkek 90% benne van ebben a játékban ami benne volt az előzőekben. És még néhány új is került bele. Így a kritika alaptalan, főleg azért is, mert ugyan az a rendszere a Perk-eknek ami eddig volt csak egy átláthatóbb formában.
2. Kaják és kemikáliák, ugyan az történik minden Fallout játékban, a Stimpak gyógyít, a Jet AP-t ad, a Buffout növeli az életet és 2 statot, kaják életet töltenek és pluszokat adnak. Ha meg esetleg Survival módban játszol akkor éhséget, szomjúságot is csillapítanak az élelmiszerek, akárcsak a New Vegas-ban.
3. A radioaktivitás átdolgozása lehet, hogy számodra idegesítő, de ha már kritizáltad a Casual játékmenetet akkor ez pont, hogy nem az. Van rá gyógyszer RAD-X és akkor nem kell annyit bajlódni vele + nem csak eszetlenül lövöldözni kell egy rakás nukleáris hulladék felett. Őszintén meg, miért az mennyivel volt jobb, hogy megy fel a mutató, már 400+ rad-nál tart és igazából csak néha homályosan látsz. Az aztán bitang durva. Annyi tény, hogy stat csökkenéssel nem jár, de az épp elég kompenzáció, hogy minél betegebb vagy annál kevesebb az életed. Elég logikus!
4. Csokolás itt is ugyan olyan, a változás oka igazából az, hogy az olyan nyápicok mint Te ne sírjanak amikor a "ritka" stimpak elfogyott és 5-10 percet kell bicegni egy dokihoz vagy egy boltoshoz akinél talán van stimpak.
5. Az viszont tényleg sajnálatos, hogy eltűnt a Durability system. Kicsit hozzá adott az élményhez, hogy nem minden tökéletes, hanem régi és ezért sűrűbben szorulnak karbantartásra. Viszont itt meg van egy viszonylag részletes fegyver modifikáció lehetőség szóval ez döntetlen.
Sajnos túlságosan is bő lére lett eresztve ez a fröcsögés és a nagy része alaptalan is. Igen más a játék és hogy jót tett-e neki a változás? Szerintem igen. Semmivel se casual-eb ez a játék mint a többi, csak kicsit más, több és van amiben kevesebb. A role play meg nem tudom mit kell kritizálni, minden meg van benne ami eddig. Vannak választási lehetőségek, és itt is vannak olyanok amikor 2 lehetőség eredménye ugyan az ahogy annak idején.