A Fallout 4 lett a Bethesda legsikeresebb játéka

Szerző: xoki | 2017. February 09. | hír | 24 hozzászólás

A Fallout 4 letaszította trónjáról a The Elder Scrolls V: Skyrimet, amely eddig a legsikeresebb Bethesda játék volt.
Pete Hines szavaiból derült ki, hogy a Fallout 4 vált a legsikeresebb játékukká olyannyira, hogy az a Skyrim elé is került. A legsikeresebb kifejezés nem túl tiszta. 2011-ben jelent meg a játék és 2014-ig 20 millió példány kelt el. A Fallout 4 pedig 2015-ben jelent meg és 12 millió példány talált gazdára a megjelenés napján, de azóta nem derült ki más eladási adat.
Pete Hines Twitteren később megerősítette, hogy ugyanazt a periódust vette alapul az összehasonlításnál, és ez alapján lett a Fallout 4 a legsikeresebb.

Mindenesetre a Fallout 4 nem sikerült a legjobbra, de hibái ellenére nagyon jó játékélményt nyújt. Pár napja jelent meg a nagy felbontású textúra csomag is hozzá, amely a legtöbb panasz alapját képezte, így most már még szebb látványt nyújt. Ez a csomag 58 GB-ot foglal.

Fallout 4
Fallout 4
Fallout 4
Megjelenés: 2015. November 10. (PC)
Műfaj: Akció, Kaland, Szerepjáték
Fejlesztő: Bethesda Game Studios
Hozzászólások: 23
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
susguy avatar
Hasonlók az elképzeléseink a szerepjátékokról, de én ha a fejemet a falba verem se fog eszembe jutni egy alkalom amikor bármennyire is számított volna a döntésem a játékban, úgy hogy annak nyoma is van. A questek 99%-a egy előre megadott módon fog végződni. Magunkban eljátszhatjuk amiket írtál, de ezekről semmilyen visszajelzést nem ad a játék, semmi másban nem nyilvánulnak meg, azon kívül, hogy a játékos fejében mi zajlik. A kreativitás önmagában nem szerepjáték, esetleg Sandbox. Lehetek egy elvetemült mészáros aki régen szakács volt (ami persze hülyeség, hiszen a játék első pár perce után pontosan tudjuk a karakterünk profilját, és a játék összes párbeszéde ezt tükrözi), ezért úgy is öltözködök és olyan fegyverem van, Preston ugyanúgy leszarja, hogy én vagyok a Minuteman vezetője, és ő fog nekem parancsokat osztogatni, ahol még mindig semmi választásom nincs.
A frakció választás az egyike a nagyon kevés szituációk közül, ahol "számít" a választás (egyik banda rosszabb mint a másik), de mint a főszál többi része, ezek is mindenféle sebből vérzenek.
Egyáltalán nem attól lesz jó egy szerepjáték, hogy "eljátszhatsz bármilyen karaktert" egy világban ami semmilyen visszajelzést nem ad arról, hogy te mit képzelsz el magadban a karakteredről. Egy jó szerepjáték nyugodtan rád erőszakolhat egy előre megírt karaktert, ha ezen kívül föl tud tálalni egy hihető világot, egy jól megírt történetet, és olyan választásokat amik tényleg kihatnak a világra és a bennük élő karakterekre, beleértve a játékost.

A New Vegasban 26 kisebb-nagyobb frakció van, és mindegyiknek lehet befolyásolni a jövőjét, legtöbbször több mint kétféle módon (és akkor még mindig nem beszéltünk a DLC frakciókról és a külön karakterekről akiknek külön-külön lehet befolyásolni a jövőjüket). A legtöbb, ha nem mindegyik esetben több tényezője is van a lehetséges kimeneteleknek. Nem tudom honnan szedted ezt a 3 vagy 4 fontos párbeszédet. Pont annál a játéknál, ahol tényleg számít, hogyan építed a karaktered, hiszen az alapján érhetőek el bizonyos válaszok és opciók, ellentétben a Fallout 4-gyel (az, hogy nagy karizmával néha tudsz plusz pénzt kunyizni, amit utólag nem bánnak a karakterek, nehezen számítható be ugyan ennek).
A Mass Effectben a döntéseid alapján akár meg is halhatnak a csapattársaid, vagy befolyásolhatod egy (vagy több) egész faj jövőjét, és ugyanúgy több változó van a legtöbbnél amitől függhetnek a kimenetelek. Ismét nem tudom, honnan jött a 3 vagy 4 fontos párbeszédet.
Mindeközben a Fallout 4-ben minden párbeszéd egyirányú, döntések nélkül.
0
0
0
0
csuz-li avatar
Milton:
Azt hiszem pont a "szerepjáték" lényegét nem egyformán ítéljük meg. A szerepjátékok lényege az, ami a Falout4-ban, vagy a Skyrim-ben van: Azt csinálsz, amit akarsz, az leszel az adott világban, ami csak lenni szeretnél. A játék nem mondja meg neked, hogy mi legyél, mint egy Mass Effect-ben, vagy épp egy Witcherben. Pedig ott meg vannak a "fontos" párbeszédek, amikben eldől a világ sorsa. Ha akarod, akkor eljátszhatod a túlélőt, aki csak napról-napra él és fütyülsz arra, hogy mi lesz a többi emberrel, vagy lehetsz egy szemétláda bűnöző, aki kirabol és kihasznál mindenkit, vagy akár a világ megmentésén is fáradozhatsz, ami ráadásul csak szerinted lesz a megmentése, te döntöd el, hogy melyik úton mész végig, de a játék környezete alkalmazkodik a döntésedhez. Ha csak túlélésre hajtasz, senki nem fog ajnározni, ha a világ megmentésén fáradozol, akkor szeretnek vagy utálnak ezért, ha meg bűnöző leszel, akkor ennek megfelelően fognak veled bánni a világ "lakói".
Pont a leglényegesebb az olyan lehetőség, mint a bázisépítés, mert az csupán egy lehetőség, de nem kell, hogy élj vele. Játszhatsz úgy, hogy csak egy túlélő vagy, aki továbbra is túlélni akar, de lehetsz a világ megmentője is, aki jó, vagy rossz, ráadásul még a megmentés is csak attól függ, hogy te magad a lépést minek tartod. Maga a játék azt sem mondja meg, hogy a döntésed végül is helyes-e, csak más lesz az eredmény. Nem kényszerít bele egy előre megírt szerepbe, mint pl a witcher, amiben tök mindegy mit csinálsz, akkor is egy vajákos vagy, aki pénzért szörnyeket öl.
A döntéseidnek is van következménye, hiszen a játék és benne a karaktered viszonya a környezethez megváltozik a döntéseid alapján. Például, ha beállsz valamelyik frakcióba, akkor ez alapján ítélnek meg, ez leszel te. Még ez a lebutított párbeszédrendszer is több választási lehetőséget ad, mint a fent említett két szerepjáték "nagy döntései", hiszen itt egy csomó minden megváltozik kis apróságok miatt is (pl.: egy apró kis döntés, egy párbeszéd más irányba terelése és a rádiónak más lesz a DJ-je.) és nem összesen 3, vagy 4 fontos párbeszéd dönti el, hogy mi lesz a világgal, mint a Mass Effektben, vagy a New Vegasban.
Ezek azok, amitől szerepjáték egy szerepjáték, egyébként csupán egy TPS, vagy FPS fejlődési rendszerrel kiegészítve.
Magyarul épp azért jó szerepjáték, mert nem kényszerít bele semmilyen szerepbe, hanem olyan szerepet játszol benne, amilyet csak akarsz: Ha "polgármester" akarsz lenni, hát legyél; ha vadász, akkor élj meg abból; ha bűnöző, vagy katona, vagy lelkes világmegváltó, előtted a lehetőség!
0
0
0
0
susguy avatar
csuz-li:
Nem azt akarom, hogy mások ne értsék a játékot, de te csak szépen próbálod leírni azt, hogy a történet és a párbeszéd borzasztóan le van egyszerűsítve. Az "eredeti szándékomnak nem megfelelő választ adjak egy beszélgetés során" nem nehéz, tekintve, hogy mindig minden válasz ugyanarra vezet. Hiába van 4 opció, ha mind a négy ugyan azt jelenti. Nincs gondom a lineáris történetekkel (már amikor jól is vannak megírva), csak ne akarják úgy eladni, mintha lenne választásod, amikor nincs. Az pedig, hogy minél szélesebb rétegnek feleljen meg a játék, nem feltétlenül jó dolog a minőségre nézve, esetleg az eladásokra (ami mondjuk jelen esetben valóban azt támasztja alá, hogy részben ezért lett ilyen sikeres).

Önmagában nem lenne semmi gond a bázisépítéssel, csak semmi köze az RPG vonalához a játéknak (a "ha akarod bázist építesz, ha nincs kedved, akkor nem" nem RPG elem, ugyanúgy ahogy a "ha akarod kiléphetsz a játékból, ha nincs kedved, akkor nem" sem az; a választási lehetőségek nem ezt jelentik az RPG-kben), de ha már van, lehetne sokkal több, érdekesebb funkciója is (nem mellesleg lore alapján is marhaság az egész. Az első rész fősztorija arról szól, hogy a Vaultodnak próbálj szerezni egy "vízfertőtlenítőt"; itt bármi tudás nélkül sorra eszkábáljuk őket össze tonhalas konzervből és celluxragasztóval).

Pont a New Vegas az, amit az első részek fejlesztői csináltak, és követi az eredeti formulát. Persze ez attól is függ, ki melyik résszel kezdte, és lett neki az a rész az alap Fallout feeling.
0
0
0
0
MC MaRcI avatar
nekem elég 40 is ha repetitív
0
0
0
0
csuz-li avatar
Na ja. 400 óra után a legjobb játék is monoton... 😀

Amúgy itt bővebben leírtam ezeket a dolgokat: https://gepigeny.hu/user/csuz-li/teszt/911
A véleményem azóta sem nagyon változott, pedig akkor még 100 órám sem volt a játékban.
0
0
0
0
MC MaRcI avatar
én is rengeteget játszottam a 4-el de egy idő után ismétlődnek a küldetések monotonná válik pont mint a skyrim
de tény hogy ez a legjobb fallout
0
0
0
0
csuz-li avatar
Milton: Az biztos, hogy embere válogatja, hogy kinek mi jön be egy játékban. Például írod, hogy a párbeszéd-rendszere finoman szólva sem egy kidolgozott dolog. Én viszont úgy gondolom, hogy ez az egyik pont, ami miatt sikeres lett. Mivel az én angol tudásom elég gyenge, kifejezetten örülök, hogy nem kel megfejtenem nyelvi finomságokat ahhoz, hogy ne rossz, az eredeti szándékomnak nem megfelelő választ adjak egy beszélgetés során. És ahhoz, hogy egy játék sikeres legyen, az is kell, hogy a világ több pontján tudják játszani a játékosok anélkül, hogy - kis túlzással - Oxford nyelvvizsgát keljen tenniük előtte. Ehhez elég az alap "azért el nem adnak" jellegű nyelvtudás is.
A másik az értelmetlen bázisépítés. Ami tényleg értelmetlen, de hát egy RPG-nek ez egy fontos eleme, hogy azt csinálsz, amit akarsz. Ha akarod bázist építesz, ha nincs kedved, akkor nem. A lényeg: nem "kell" semmit sem csinálnod, csak ha épp olyan kedved van. Még a gyereket sem kell megkeresned, ha nincs hozzá kedved. Mondjuk, ahogy az erre az oldalra felkerült tesztemben is írtam, nem is motivál semmi erre.
A bugok egy másik kérdés: Bethesda gamebyro motor = bugok lazán összefűzött halmaza. Ez vitathatatlan.
Viszont én például nem éreztem, hogy ne lenne köze a Fallout univerzumhoz, sőt! A New Vegas, na az az, ami inkább kilóg a sorból.
0
0
0
0
Moon_Breaker avatar
Úr Isten mi ez, regény? 😲
0
0
0
0
susguy avatar
csuz-li:
Tartalomban valóban nincs hiány, de mint említettem, önmagában az időtartam nem jelent semmit (már csak azért sem mert műfajtól függően változhat az, ami "elfogadható", de még azon belül is). Valóban nagyon sokáig el lehet vele lenni a felfedezés->harc->gyűjtögetés (repeat) kombóval (akinek ez bejön és elég, az élvezze nyugodtan a játékot, semmi gond nincs ezzel), viszont semmi mást nem tud felmutatni a játék. Pontosabban tud, de olyan silány minőségben, hogy kár volt őket belerakni a játékba. A főtörténet fájdalmasan rossz, a sidequestek 99.9%-a arról szól, hogy tovább küldjön az említett trióra, az új "animációk" úgy néznek ki mintha valakin éppen ördögűzést végeznének, a szinkronizált főhős és a 4 lehetséges válasszal teljesen kiölték a játékból a választás alapú párbeszédeket (a legtöbb esetben minden válasz ugyan az, csak egy enyhén más megfogalmazással, de ugyanazzal a jelentéssel), az RPG-hez mint műfajhoz semmi köze, kiforratlan és több szempontból is értelmetlen bázisépítés, az indulásnál gusztustalan konzol port irányítás, a bugokba bele lehetett fulladni (nem mintha most nem lennének szép számmal). A Fallout címhez az égvilágon semmi köze, azon kívül, hogy poszt-apokaliptikus, és Brotherhood of Steel, amit valamiért egy Call of Duty karakter irányít ebben a játékban. Az a pár dolog amit próbál hozzáadni a Fallout univerzumhoz, csak az erdeti forgatókönyv megerőszakolása, lásd: Institute.

Persze, ezektől függetlenül el lehet tölteni akár százezer órát is a felfedezés->harc->gyűjtögetés(->felfedzés...) részével, hiszen arra rá lehet fogni, hogy élvezetes. Azonban ez önmagában vajmi kevés ahhoz, hogy egy ennyire sikeres játéknak legyen titulálva.
0
0
0
0
csuz-li avatar
Az igaz, hogy a Bethesdának sosem volt erőssége a jó játékmotor, szóval a hibák eleve várhatóak voltak, de ez a játék így is tényleg jó lett. Nekem is a kedvencem volt a 3. rész, de azért ez kicsit túlmutat rajta.

mikej95: Azért pont nem ez az igénytelen játékokra a példa. Ha belegondolunk, hogy több, mint 480 órát vertem bele és még mindig vannak olyan küldetések, amiket nem csináltam meg, hát nem lehet panasz a tartalomra. Hány játékot tudsz, ami ennyi tartalommal bír? Talán csak a witcher az, ami ezt is veri. (Mondjuk az egy másik szint, mert abban még hibák sincsenek ennyire, mint a Falloutban) Hibák meg az eddigi részekben is voltak. Ez már-már a kiadó "védjegye", de nem az "alacsonyabb elvárások" miatt van ez így, hanem eddig is így volt.
0
0
0
0
no avatar
Kár hogy a legrosszabb Fallout.
0
0
0
0
bassus16 avatar
Thespartan: Tartsd meg a véleményedet magadnak...
0
0
0
0
Simon21 avatar
Talán olyan fejlődési rendszere mint a 3-ban volt! Én nagyon szerettem a Fallout 4-t de ezt az egyet tényleg elcseszték benne nagyon! Egy egyszerűsített kanna f*s lett az egész!
0
0
0
0
Thespartan avatar
Milton
Hát nem tudom te milyen fejlődési rendszerre gondoltál mégis akkor. 😀
0
0
0
0
20ar7 avatar
huu nekem 1 ik kedvencem , tobb mint 275 orat jacodtam rajta, , foleg a modokkal kituno , es kulonleges 😃 ajanlom mindenkinek
0
0
0
0
susguy avatar
Nehéz beleélni magam az amúgy egy Fallouthoz képest teljesen triviális atmoszférába, mikor a játék képtelen fönntartani a látszatot amit kelteni próbál.

"a fejlődési rendszer jobb nem is lehetne"
https://i.imgur.com/mXyupD1.gif
0
0
0
0
Thespartan avatar
mikej95 és Milton
Ez a ti véleményetek csak.Tartsátok meg magatoknak.Ha nem értitek maga a játék atmoszféráját és nem élitek bele magatok (nem kell ultra kockának lenni hozzá) akkor persze,hogy ez lesz a véleményetek.Nekem se tetszett az elején annyira,de utána megimádtam.Ez meg az én véleményem,hogy ez egy k*rvajó játék.Jogos hogy vannak benne bugokm,de istenem.. nyilt világú rengeteg objektummal,lénnyel és küldetéssel.Az oké,hogy vannak monoton küldetések vagy visszatérőek,de akkor nem abba a vonalba kell menni,van rengeteg küldetés a játékban és nyilván a fő központja a gyilkolás és a gyűjtögetés.A bázis építésének is megvannak a szépségei,akkor pláne ha dlc-k is megvannak a sok cucchoz.Mert kreativitást igényel meg képzelőerőt és szerintem ez tök jó meg a fegyverek is benne a fejlődési rendszer meg szerintem jobb nem is lehetne,mert van belőle bőven hova integrálódni,de ha valaki nagyon nyomja a játékot,akkor mindent maxra feltol én pl. azt hiszem 7*-as szinten vagyok de az egésznek a felét nem löktem ki.
0
0
0
0
susguy avatar
phoenixfire20:
Ha a játékban eltöltött idő ennyire számítana, akkor a FarmVille lenne az univerzum legjobb játéka.
Persze, nagyon sok időt el lehet tölteni, mikor Preston Garvey minden alkalommal elküld ugyanarra a küldetésre, fölépíteni egy félkész rendszerrel egy bázist ami végül semmire sem jó, fél percenként visszautazni a bázisodra lepakolni mindent, miközben több időt tölt az ember a töltőképernyőn mint a magával a játékkal. RPG szinten kaptunk egy megcsonkított levelup rendszert, és egy fél óra alatt összecsapott fősztorit.
Lövöldözésre, gyűjtögetésre és felfedezgetésekre (egy borzalmasan megírt világban) elmegy ez, de ehhez nem kell egy 60€-s félkész játék.
0
0
0
0
Attilamester avatar
Sziasztok!

Volt szerencsém régebben kipróbálni párszor akkor nem nagyon fogott meg a játékban pár dolog de ezeket mostanra ahogy néztem "javították" plusz ténylegesen eltünt belölke rengeteg kis Bug ha lassan befejezik a foltozgatását akkotr ismét előveszem mert hangulatos Game volt. Már csak arra leszek kíváncsi amit a cikkben ks írtak hogy "Nagyfelbontású textura csomagot" hogy kell elképzelni??? 😀 A telepített játék mellé tesszük majd be még az új 58Gb-os csomagit vagy lecserélik majd mert kicsit furcsán hatna a mostani majd 40Gb-os Mappa mellé ha betennénk még 58-at nem a tárhely a Gond mert az kényelmesen megvan csak a gondolat hogy ' ez azzzz!!! Végre egy jóminőségű frissítés de hogy a játék ezáltal súrolja a 100GB-ot kicsit furcsa lenne nem? 😂

Várom kíváncsian milyen lett.
0
0
0
0
TheMenkuPocok avatar
Nem is olyan rossz játék, hangulatos és több órát el lehet tölteni vele mint másokkal.
0
0
0
0
susguy avatar
Mindenki háborog ezerrel, hogy minden "AAA" cím egyre rosszabb minőségben, bugokkal túltelítve jelennek meg és csak lehúznak a drága season pakkokba bújtatott felesleges DLC-kel.
Ilyen cikkek után nem tudom mit kell csodálkozni, egyértelműen ez kell a népnek.
0
0
0
0


Elfelejtett jelszóRegisztráció