A Black Ops világába repít majd vissza bennünket a 2024-es Call of Duty
A soron következő Call of Duty általában az aktuális játék megjelenésének környékén szokott kiszivárogni, és ennek a hagyománynak megfelelően, nem sokkal a Modern Warfare 3 megjelenése után már fel is bukkantak a 2024-es rész első részletei.
A Windows Central értesülése szerint jövőre a COD újra visszatér a Black Opshoz. Az új rész az 1990-es évek elején, az öbölháború idején fog játszódni és természetesen a Treyarch vezeti majd a fejlesztést. Mivel a játék a 90-es években játszódik, a jelenlegi, illetve a közeljövőbeli technológiákat elfelejthetjük, viszont a Treyarch rengeteg Black Ops stílusú kütyüt fog a játékosok rendelkezésére bocsátani. Ami a többjátékos részt illeti, biztosan visszatér majd a klasszikus Black Ops pályák egy része, és valószínűleg egy új zombis módot is láthatunk majd.
Ahogy minden évben, a következő Call of Duty (2024) is október-november környékén fog megjelenni. Ez lesz az első olyan játék, amely az Activision Blizzard sikeres felvásárlása után készül, szóval előfordulhat, hogy a Microsoft jóvoltából már első napon bekerül majd a Game Passba is.
Műfaj: Akció, FPS
Fejlesztő: Treyarch
A gond az az, hogy évek óta egyáltalán nem érzik a fejlesztők (már megint), hogy mitől jó vagy sikeres egy cod. Egyfolytában különböző mechanikák ki/bevezetésétől/átdolgozásától, fejlődési rendszer variálásától és hasonlóktól várják a megoldást, holott ezek csak kis mértékben számítanak.
Az MW2019 volt az utolsó epizód amire úgy gondolom 10-ből legalább 9-en elégedetten csettintettünk, hogy na igen, ez az ami kell. De ott sem a hihetetlenül reworkolt játékmenet vagy formabontó újdonságok voltak amik elvitték a hátán a játékot, hanem a: hangulat, és az érzés játékos szemszögből, hogy akik csinálták ezt a játékot szívből tették azt és mindent megtettek ami tőlük telik. Ezt megérzi az ember ha játszik egy játékkal. Nem is véletlenül lett olyan sikeres és támasztotta fel szószerint a sírból a sorozatot.
Az újabb MWII / III már egy ilyen gagyi fan service cucc, ahol nem a cselekményt szolgálják ki a karakterek, hanem pont fordítva, a cselekmény van azért, hogy lehessen mutogatni a karaktereket. Éppen ezért borzalmasan lapos, érdektelen és halál unalmas, mindamellett, hogy meglehetősen vicces is ez az erőszakos próbálkozás, hogy na "itt van Ghost!!! Most figyelj nagyon" vagy "Itt van Makarov, nagyon utáld mert utálni kell!!!"
De a sztorin felül napestig lehetne sorolni, hogy miért gagyi a multi is, de mint ahogy korábban említettem főleg a hangulata miatt. Ha nincs egy kurva jó kampány ami megalapozza az egész játékot akkor gatya a multinak is. Ha a kampányban van egy komoly küldetés XY helyen, ahol civiliket gyilkolnak, atom támadás történik vagy bármi, akkor az ahhoz kapcsolódó multi pályán is végig elfog ez a hangulat és bent tart a játékban. Nehéz ezt így megfogalmazni, aki érti az tudja mire gondolok. De példának okáért most az MWIII-ba melyik lehetne ez a pálya ami ezt megadja, mikor a kampányban a dramaturgia non-existent, a multi mapok pedig 100%-ban egy másik játékból származnak?
Konkrétan, hogy ez a Black Ops milyen lesz nem tudom, remélem minőségben és stílusban inkább az MW2019-re fog hajazni, mintsem erre a mobil játék minőségű, minden szempontból kriminálisan szar MWIII-ra ami kajakra olyan mintha egy Android/iOS port lenne. Bár a Treyarch összesen kétszer tudott olyan COD-ot csinálni ami tetszett is (BO1 / WaW) és egyik sem mostanában volt. Rájuk inkább ez az árkádosabb, "videójátékos" jellegű téma megy a gagyi hatású gunplay, hangok, kidolgozottság (BOCW-be a revolver modellen 6 hely van a forgótárban de 12 ammo fér bele wtf.), meg a 20000 HP-s ellenfelek akibe két tár kell.
Nagyon úgy néz ki, hogy überelhetetlen ez a játék sajnos, pedig én kis naív anno azt hittem, hogy ez csak a kezdete valami jónak.