40-50 játékot mutatnak majd az idei The Game Awardson
Egyre közelebb kerülünk az idei The Game Awards kezdetéhez, ezért a show házigazdája, Geoff Keighley elkezdte beharangozni az esemény első részleteit. Minden évben rengeteg bejelentéssel várják a nézőket, és bár ezek nagy része indie cím, azért AAA játékokat is szoktak mutatni.
Sokan izgalommal várják, hogy vajon kedvencük diadalmaskodik-e a különböző kategóriákban, de lássuk be, a legtöbben a játékbejelentések miatt követik az show-t. Amennyiben ti is ezek közé tartoztok, akkor semmiképpen se hagyjátok ki az idei eseményt, ahol ezúttal 40-50 cím lesz látható. Keighley szerint olyan új játékok is felbukkannak, melyek a tervek szerint teljesen kihasználják majd az Xbox Series X/S és PS5 feldolgozási teljesítményében rejlő előnyöket.
A koronavírus miatt csak a meghívottak vehetnek majd részt személyesen is az eseményen. Tehát a publikum nem vásárolhat jegyet, de legalább nem lesz teljesen üres a nézőtér. A 2021-es teasereket az Epic Games weboldalán szokták közzétenni, tehát szinte biztosan az Epic fogja szponzorálni az eseményt.
Az idei The Game Awards december 9-én, magyar idő szerint 02:00 órakor fog elrajtolni.
Ez olyan mintha a Golden Globe-ot teleraknák film és sorozat előzetesekkel. Elég nevetségesen nézne ki.
Tiszteljük már meg a jelölteket meg a díjazottakat azzal, hogy egy díjátadó csak az ő játékaikról szóljon és ne más játékok promózásáról.
Ez ugyanaz mint a TV-ben a reklám, ebből jön a bevétel. Csak ez jobb mert legalább témán belül maradnak a játékokkal, és nem azt kell hallgatni hogy egy öregasszonynak vizelési problémái vannak.
Nem mintha amúgy annyira komolyan kéne venni a díjakat.
Az meg, hogy ugyanazok a cégek vannak jelen a reklámokban egyrészt nem teljesen igaz másrészt a forgalmazó cég nem egyenlő a készítőkkel és a díjátadón a készítők a jelöltek. (pl. az It Takes Two-t a Hazelight csinálta de az EA Games a forgalmazója. Nem hiszem hogy a Hazelight-osoknak bármi jó van abban, hogy egy nekik (is) szánt rendezvényen az EA agyon promózza más készítők játékait).
Van egy halom rendezvény évente aminek kizárólag az a célja, hogy a cégek reklámozzák magukat és a játékaikat ott van a helye ennek és nem egy díjátadó gálán szerintem.
Értem a logikát az érvelésed mögött, de szerintem a résztvevők helyett zavar téged ez úgy hogy őket egyáltalán nem.
Persze lehet folyton tolni, tolni, tolni a trailer-eket az emberek pofájába de ezzel kukába is dobtad az esemény nívóját és ezzel együtt az esélyét is annak hogy komolyan lehessen venni. Erre máshol már rég rájöttek.
Ha komolyan vehető, színvonalas eseményt akarsz akkor ne csinálj reklámfelületet belőle.
Többek közt ezért is szeretem sokkal jobban a BAFTA-t na meg azért mert ott sok kisebb de tartalmasabb játék is kap(hat) ugyanakkora figyelmet (a nagyobb kategóriákban is) nem csak az agyon hype-olt, pénzel telepumpált játékok.
Megértem ha nem tetszik az esemény és egyetértek hogy komolytalan, de nem a trailereken múlik. Sőt ha bármi behatása volt akkor az hogy az ehhez hasonló lehetőségek miatt kerülnek be egyre többet elvontabb/kevésbé ismertebb címek, mert ők is könnyebben kapnak szerepet, lásd A Way Out. Ráadásul jelenleg az egyetlen nagyobb bejelentésre érdemes esemény az E3, ami évek óta már csak vergődve éli túl az egészet.
Azzal mindenképpen egyet tudok érteni hogy vannak gondjai az eseménynek. Azzal nem hogy a trailerek ezért a felelősek. Az eredeti probléma egyébként tisztelet hiánya volt a jelöltek iránt, amit nem igazán lehet mire alapozni. Legfeljebb valamennyi pozitívumot látok a dologban. Az hogy neked a trailerek miatt lesz komolytalan pedig egyéni ízlés kérdése, azt meg nyílván nem fogom vitatni hogy igenis tetszik neked.
Többek közt ezért is szeretem sokkal jobban a BAFTA-t
Pénznek valahonnan jönnie kell hogy mehessen az esemény. Szerintem kifejezetten jó dolog hogy ha már kell lennie reklámnak akkor lehessen az eseményhez kötni, és a nézőknek és a jelölteknek is érdekes legyen. De ha van egy alternatíva amitől egyszerre lesz egy új, hasonlóan nagy esemény trailereknek, lesz jobb a díjátadók jelölése, és marad érdekes és mennyiségben kellő tartalmú mindkét esemény, akkor arra nyitott vagyok.
A Golden Globe-os példára visszatérve. Te ebből csak annyit látsz hogy itt is vannak reklámok meg ott is. A nagy különbség az, hogy ott nem a szervezők teszik a műsorba. Oda nem trailereket vetíteni mennek a stúdiók mert annak nem ott van a helye. Arra ott a Comic Con és hasonló rendezvények. Az hogy az közvetítő tv adók országonként beteszik a saját reklámjaikat a közvetítésbe az messze nem ugyanaz. Mert így a reklámozó cégek nem a rendezvényt pénzelik, emiatt nem merülhet fel a részrehajlás lehetősége azok felé akik teletömnék reklámpénzekkel az eseményt.
Viszont a Game Awards-on ez nagyon is lehetséges (és talán valószínű is). Na ezért tehetnek a trailer-ek is arról, hogy nem lehet komolyan venni az egészet.
A BAFTA-n érdemes megnézni a díjazottakat. Rengeteg olyan játék van köztük ami máshol szóba se kerül de ott mégis díjat nyer. Persze vannak átfedések is de látszik, hogy egészen mások a díjazási szempontok. Lehet, hogy ott nem annyira az a lényeg, hogy ki mennyit fizet...ki tudja.
(ezzel most már remélem lezárhatjuk)