Jogi kérdések: garancia, szavatosság, elállás és a többiek

Szerző: csuz-li, 2016. January 08., téma
Fórum » Társalgó
Több fórumon, főleg vásárlással kapcsolatban azt látom, hogy sokaknak kevés információja van arról, hogy milyen törvény adta jogokkal rendelkezik vásárláskor. Sok a félreértés és a félinformáció.

Azt a témát azért hoztam létre, hogy itt meg lehessen beszélni ezeket a kérdéseket.

Mi az elállás joga?
Mi a garancia?
Mi a szavatosság?
Mikor jár vissza pénz egy meghibásodott termék esetében?
El kell-e fogadni a csereterméket, ha a vásárolt termék meghibásodott?
Mondhatja-e a kereskedő, hogy a hibás terméket vigyem szakszervizbe?
Visszautasíthatja-e a kereskedő az elállási jogom érvényesítését, ha a termék csomagoldását megbontottam?
14 nap, vagy 14 munkanap az elállás joga; és azt melyik naptól kell számolni?


Szóval ilyenekről lehetne itt szó.
Hozzászólások: 68
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
nemvagyokitt avatar
@csuz-li: Bocs hogy megint téged zaklatlak ezzel :)

most vettem új videókártyát és miután kicsomagoltam a szemetes zsákból utólag kiderült hogy fel volt bontva. Elvileg 3 év garancia van rá, de direkt nem használtat vettem mert én nem hajszolom agyon őket így remélhetőleg sokáig fog működni mint az előző, de ha gariba visszavették ezt és megjavítottak rajta valamit és eladták újként és bármi baja lessz félek hogy azt mondják hogy az én hibámból ment tönkre vagy maga az hogy 1-2 alkatrészt cseréltek de a többi ugyan úgy használva volt és hamarabb elromolhat mintha "szűz lenne".

https://www.foramax.hu/Asus-ASUS-RTX3060Ti-8GB-DDR6-TUFRTX3060TIO8GV2GAMING-3-%E9v-garancia-p-20517.html

én innen vettem ezta a terméket ASUS RTX3060Ti 8GB DDR6 - TUF-RTX3060TI-O8G-V2-GAMING - 3 év garancia
de nem látom sehol hogy fel lenne tüntetve hogy használt. kipróbáljam működik e?
a doboza kicsit gyötört de azt ráírom a kiszállítás számlájára
de hogy a fekete csomagolás alatt a doboz mindkét oldalon nyitott
az antistatikus fóliát fóliát leragasztó kis fekete ragasztó is 2 részben van ferdén elvágva
a kártyán 1-2 karcolás

hogy van nagyobb esélye hogy cserélik? ha kipróbálom vagy ha inkább hagyom a dobozban? esetleg inkább álljak el a vásárlástól? Már írtam a boltnak hogy felbontva kaptam meg de mivel hétvége van még nem válaszoltak.

Köszönöm előre is https://cdn.rios.hu/dl/s/rl.gif
0
0
0
0
nemvagyokitt avatar
Bementem a miskolci búzatéren lévő kertészboltba nézni magamnak tömlőket. Mivel egyedül az ára volt kiírva ézért megkérdeztem az eladót hogy mit lehet róla tudni: anyag,hőállóság stb. Erre azt mondja hogy nincs róla semmi infó csak a nyomás, én mondom hogy valami termékadatlapnak lennie kéne szerintem, vagy a termék nevét/azonosítóját mondja meg hogy rá tudjak keresni a neten. Erre nekemesik azzal hogy nekik nem kell tudni semmit róla, csak eladják, a katalógust meg nem adhatják ki a kezükből. Én mondtam neki hogy nem a katalógus kell hanem csak mondják meg hogy mi alapján rendelik EAN/gyártói cikkszám. Erre megint nekemesik azzal hogy a katalógust meg nem adhatják ki a kezükből, és hiába vagyok kis okostojás úgyse találnék róla semmit hiába mondaná meg hogy mi a kódja.

Na ez kiverte nálam a biztosítékot, és otthagytam őket, rákerestem a neten hogy mit kellene biztosítani egy termékről. És az jött le hogy a gyártó köteles biztosítani a technikai adatokat, a forgalmazónak pedig a termék megnevezését ami nem lehet fantázianév, kódot ami alapján a termék beazonosítható. Azt tudom hogy nagyobb üzleteknek szokott lenni valami műszaki adatlap termékekhez amit a vevőszolgálaton lehet kérni, és magánál a terméknél is ki szokott lenni írva általános tájékoztató is, ha nincs doboza.

Ti mit csináltatok volna a helyemben?
Panasz könyv ér valamit?
Árulhatnak úgy terméket hogy szinte semmit nem tudnak róla?
Fogyasztó védelem kötelezheti őket hogy információt adjanak a termékekről, műszaki adatlapot kiadniuk?
0
0
0
0
💬 4
csuz-li avatar
@nemvagyokitt: A panaszkönyv nem sokat ér. A fogyasztóvédelem ugyan megbüntetheti őket, de neked attól nem lesz jobb.
Elvileg a kereskedőnek kutya kötelessége a termékinformációk átadása, de nem biztos, hogy azok az adatok ismertek, amiket te szeretnél tudni. (jelen esetben a tömlő hőállóságára vonatkozó adat valószínűleg a gyártónál sincs meg, hiszen erre miért tesztelne?)
Vannak termékcsoportok, ahol kötelező feltüntetni sok mindent (pl.: élelmiszer), van ahol kell adni a termékhez biztonsági adatlapot (pl.: vegyszerek). De egy tömlőnél ha jól tudom, csak az van meghatározva, hogy fel kell tüntetni az egységárat méterben is, hacsak nem speciális tömlő.
0
0
0
0
nemvagyokitt avatar
@csuz-li: Akkor elvileg ha beírom őket a panaszkönyvbe akkor jobb esetben meg kell hogy adják legalább a gyártói cikkszámot esetleg a gyártót ahonnan rendelik hogy ott kérdezzek rá? Rosszabb esetben meg lesz még egy bejegyzés...
0
0
0
0
csuz-li avatar
@nemvagyokitt: Elvileg a panaszkönyvet a fogyasztóvédelem ellenőrzi. Abban viszont nem vagyok biztos, hogy az esetleges büntetésen túl van más következmény is. Ez olyan, mint a kamara mellett működő békéltető testület. Nekem van egy végzésem, hogy az egyik kereskedőnek kötelessége nekem egy másik okos órát adni a nem működő helyett, de nem kaptam órát (ahogy a pénzemet sem kaptam vissza). Szóval se óra, se pénz. Mehetnék bíróságra, csak annyit nem ér az egész.
Lehet, hogy azt mondják nekik, hogy adják ki az információt, de nem vagyok abban biztos, hogy ezt ki is tudják kényszeríteni.
0
0
0
0
nemvagyokitt avatar
@csuz-li: Köszönöm a segítséget, megpróbálok egy beírást a panaszkönybe kiváncsi leszek mi lesz belőle.
0
0
0
0
Ayistion avatar
Nem tudom hogy ilyennel találkozott-e már valaki.
2020. márciusában vásároltam konzolvilágban egy XBOX One sport blue kontrollert, majd azt visszaküldtem garanciával, mert a Play&Charge kitből, nem vett fel áramot, nem töltötte az aksit sem.
Megkaptam a csereterméket, ami viszont máig ment, mert elkezd kikapcsolgatni, a töltés felvételi hiba szintén jelentkezik, és valamiért ebben az aksi sem olyan fix, mint a sima fehér XOS kontrolleremben.
A sorozatszáma alapján nem tudom megnézni hogy mi vonatkozik rá, mert azt írja hogy nincs találat.
Ilyenkor a MS a cserélt termékemet újra cseréli, vagy kapjam be? A garancia elvileg még két hónapig érvényben van, csak ugye egyszer már volt cserélve.
0
0
0
0
💬 3
MentaStrike avatar
@Ayistion: Vedd fel a kapcsolatot a bolttal, csereterméket is kell cserélni természetesen, hiszen arra is van garancia.
0
0
0
0
Ayistion avatar
@MentaStrike: Maga a konzolvilág nem cserél, ilyenkor a MS-el kell kapcsolatba kerülni.
0
0
0
0
MentaStrike avatar
@Ayistion: Akkor a Microsoft magyarországi képviseletével, számlát fotózd be és írd le a sztorit, akár a cseretermék emailezését
0
0
0
0
nemvagyokitt avatar
Mivel nem sikerült megoldani hogy a 3napot ment hdd-nek mi a baja, ézért rendelek másikat.
Ki is néztem magamnak. Már csak a boltokon vacilálok. Amik elég értékelést kaptak és jó áron vannak az az aqua,ipon,pcx.
Namármost ahogy olvastam az ipon ingyenesen viszi és ha megtalálják a hibát hozza vissza a terméket?
A pcx-nél ezért külön fizetni kell. Tehát ha nem veszem meg a szolgáltatást akkor nekem + postakölcséggel kell elküldenem nekik?
Az aquanak meg újra kéne írni vagy kiegészíteni a gyik-ket. Esetleg valakinek személyes tapasztalat velük?
0
0
0
0
💬 7
no avatar
@nemvagyokitt: Pcx-et tudom csak hogy van, mivel a régi alaplapom bedöglött amit tőlük vettem, aztán mégse, mert mégis működik, csak az én konfigommal van valami baja, mert egyik tesómnak a nemrég épített gépébe beraktam és tényleg jó volt. Na mind1. Náluk úgy van ha nem fizeted ki pluszba rá a cseregaranciát stb akkor téged terhel a postáztatás ha valami bedöglik, úgy ahogy mondod.
0
0
0
0
nemvagyokitt avatar
@Warlordcommander: Akkor sztm maradok az iponnál ha ott nem kerül pluszba hogy elvigyék. Mert az egyedüli bolt a közelben ahol van ilyen az edigital ahova vissza tudom vinni személyesen, de ott drágábban adják úgy hogy iponnál postakölcség is van.
Merthogy tudom hogy befog dögleni a kérdés már csak az hogy mikor. Mert az előző ment kb 3-4 évet nasként és 1000+ szektor hiba van rajta. A mostani meg csak 3 napot ment biztonsági mentésként 0 szektorhiba, de mégis tűnnek el róla dolgok. De én már nem várok többet nehogy behaljon a másik mire meglelem a probléma okát. Mert se itt nem írtak, se máshol nem találtak rá megoldást mitől lehet.
0
0
0
0
MentaStrike avatar
@nemvagyokitt: Ha a HDD-d még garanciális, gariztassad, legjobb esetben kapsz egy újat, és ha 14 napon belül vagy, akkor az árát is vissza tudod kérni.

Namármost ahogy olvastam az ipon ingyenesen viszi és ha megtalálják a hibát hozza vissza a terméket?
A pcx-nél ezért külön fizetni kell. Tehát ha nem veszem meg a szolgáltatást akkor nekem + postakölcséggel kell elküldenem nekik?


Boltfüggő. Van webshop, ami elviszi tőled bevizsgálásra, és vissza is küldi neked, van olyan, hogy te fizeted az odautat, és a csereterméket, vagy a szervizelt terméket a webshop juttatja vissza hozzád.

Sőt, új jogszabályok szerint 10.000 felett kötelező 1 évet kell hogy kapj.



A jótállás időtartama eladási ártól függően fog változni:

10 000-100 000 forintig: 1 év
100 000-250 000 forintig: 2 év
250 000 forint felett: 3 év.

A határidők elmulasztása továbbra is jogvesztéssel jár.


információtechnikai készülékek 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen asztali számítógép, laptop, note-book, tablet, PDA, monitor, nyomtató, szkenner, fényképezőgép, film- és hangfelvevő kamera, videokamera és camcorder, diktafon, fotónyomtató, film- és diaszkenner, MP3 és MP4 lejátszó, hordozható médialejátszó, pendrive, memóriakártya, akkumulátor-töltő, számológép, zsebszámológép;
0
0
0
0
nemvagyokitt avatar
@MentaStrike: Nem a gari az rég lejárt csak az üzemidő 3nap nem a birtoklási idő.
0
0
0
0
LordSzalko avatar
@nemvagyokitt: Aqua-tól rendelhetsz nyugodtan.
0
0
0
0
nemvagyokitt avatar
@LordSzalko: Értem hogy a bolt megbízható amíg működik a termékem, de én arra vagyok kiváncsi ami akkor van ha elromlik.

6.5 Kell fizetni a Jótállási gyorsposta szolgáltatásért?

Hibásnak vélt termékét leadhatja bármelyik üzletünkben.

Amennyiben erre nincs lehetősége elszállítást kérhet a garancia@aqua.hu mail címen.

A gyorspostai szolgáltatás a jelenleg magyar országon hatályban lévő jogszabályok alapján történik.


Kérdés: Mennyit kell fizetni érte. Válasz: Igen?
0
0
0
0
LordSzalko avatar
@nemvagyokitt: Legegyszerűbb ilyenkor, hogy intézel egy mail-t amiben elkéred azt a jogszabályt amelyre hivatkoznak, ne adj isten egyidőben megkérdezel tőlük minden mást is. Utóbbival írásos bizonyíték is keletkezik amit felhasználhatsz, ha netán nem a leírtak alapján járnának el. 200IQ
0
0
0
0
Rockos avatar
Sziasztok!
A helyzet a kövezkező: Vettem egy laptopot, amiben a hagyományos SATA foglalaton kívül van egy M.2 csatlakozó. Ha én leveszem a laptop alsó borítását, hogy beszereljek oda egy SSD-t, akkor azzal ugrik a garancia, vagy amíg nem nyúlok bele mélyebben a gépbe, addig minden rendben?
0
0
0
0
💬 2
csuz-li avatar
@Rockos: Amint megbontod a gépet, ugrik a garancia. Ha van az alján egy kis nyitható fedél, mint a memóriáknál szokott lenni, akkor azt természetesen felnyithatod és bővítheted a gépet. A lényeg: a gyári burkolatot nem lehet megbontani, csak a szakszervizben.
0
0
0
0
Rockos avatar
@csuz-li: Köszi a gyors választ!
0
0
0
0
V1VOnX avatar
Sziasztok! Gyártói EVGA garanciát cross-shipping opcióban hogyan javíttatják? Elvileg az opció fenn áll Európában is de az érdekelne,hogy ingyenesen viszik el és hozzák vissza vagy fizetni kell érte bármit ha mondjuk netán javíttatni /kicserélni Amerikába küldik el . Ha van európai székhelye az EVGA-nak ,akkor gondolom nem kell sokat várni vele de az anyagiak így is érdekelnek. Videókártyáról lenne szó.
0
0
0
0
Andris18 avatar
Sziasztok nagy kérdésem lenne: mi a különbség a Gyártói és a forgalmazói garancia között?
Lenne egy mobil 3gb ram és 4gb ramos változatban. De a 4 gb-osra csak 2 év forgalmazói garancia van egy ismert oldalnál ami még pesten is van tehát be tudok menni nem mondjuk Sopronban. Nem tudom megéri-e megrendelni vagy inkább egy olyan oldalról amin van 2 év gyári garancia a 4gb-osra de nem annyira ismerem az oldalt.
0
0
0
0
💬 2
Barni57 avatar
@Andris18: Szia!

Szerintem arról vedd meg ami a pesten van,és ismert bolt,meg be is tudsz érte menni ahogy mondtad,meg mivel ismert abból a szempontból is onnan venném.
A forgalmazói garancia azt jelenti hogy aki forgalmazza az adott terméket,azok fizetik vissza,cserélik ki stb.
A gyártói garancia azt jelenti hogy aki gyártja akkor az fizeti vissza,vagy cserélik ki a bolton keresztül ahol megvetted,de a bolt árujából cserélik ki azthiszem,de ha visszafizetés akkor a gyártó fizeti vissza.😀
0
0
0
0
Andris18 avatar
@Barni57: Köszi, Gsmhome/gsmtthon-ról rendelném, elég vegyesek a tapsztaltok, bár inkább a szervízzel...
0
0
0
0
V1VOnX avatar
Sziasztok ! Gyártói Intel garanciát hogyan kell érvényesíteni egy procira? Illetve ha csak gyártói gari van,akkor esélytelen itthon szervízeltetni? Köszi.
0
0
0
0
💬 2
xCube avatar
@V1VOnX: Magánszemélyként nehéz lesz, ezt általában a kereskedőn keresztül lehet érvényesíteni, de vannak akik foglalkoznak procik gariztatásával, pl: [LINK]
0
0
0
0
V1VOnX avatar
@xCube: Köszönöm szépen,írtam is neki ! 😀
0
0
0
0
Floriian avatar
Hali. Mivel más témát nem találtam ezügyben, ezért itt kérnék egy kis segítséget.
Valaki foglalkozik joggal? Az rámírna? Nem hardverekkel kapcsolatos, megegyéb.
0
0
0
0
nemvagyokitt avatar
Ha a routeren firmware frissítést végzek az garanciavesztést okoz?
0
0
0
0
💬 1
Puffin avatar
@nemvagyokitt: Ha a gyártó által kiadott firmware megy rá akkor nem!
0
0
0
0
csuz-li avatar
xsebix: Ha nincs számla (nyugta, jótállási jegy, stb.), akkor nincs garancia. Mindenesetre az e-mailben érkezett számla, ha az elektronikus számla, akkor az ugyan úgy érvényes. Ami mondjuk nem az e-mail törzsszövege, hanem csatolmány...
Ha magánszemélytől veszed használtan, akkor ő csak olyan hibáért felel, ami az eladás pillanatában tudható volt, azt viszont csak polgári perben tudod vele szemben érvényesíteni. (értsd: kenheted a hajadra)
0
0
0
0
xsebix avatar
Köszi! És mi van akkor ha se doboz se számla , hanem csak az email amiben ott áll a vásárlás... Amazonrol lett vásárolva azt mondja az eladó max az emailt tudja mutatni mert felesége kidobta a dobozt stb.. Elég gyanus radasul nullás ertekellessel de személyes átvétel. .. Amugy pl procit én is Amazonrol vettem újonnan és nem kaptam semmi számlát vagy ilyesmi.. Már foglalkoztatott ez a kérdés hogy akkor most hogy van a garancia. .. Bár nekem van doboz és benne kis füzet amin az áll warranty meg kis kézikönyv, úgy kell akkor beregisztralni? Az eladó azt írja nincs berehisztralva még, de ha nincsenek papírok akkor nem is lehet, vagy? Hogy működik ez? Köszi szépen előre is!
0
0
0
0
csuz-li avatar
xsebix:
Nem lehet a jótállást az eredeti csomagolás meglétéhez kötni. [LINK]
Ez egy elég gyakori megtévesztés egyébként, de törvénytelen.
A kötelező - általában egy év - jótálláshoz elég a számla, vagy a blokk, ha utóbbin egyértelműen beazonosítható a termék. Kiterjesztett szavatosság esetén, ami lehet több év is, - legtöbbször 3 év - már a jótállási jegyre is szükség van.
0
0
0
0
xsebix avatar
Udv!
Vennék egy videokártyát de nincs meg a doboza.. Abban az esetben is èl a garancia ha nincs meg az eredeti doboz? Tegyük fel hogy a számla megvan... 😀
Előre is köszönöm a választ !
0
0
0
0
csuz-li avatar
Webes vásárlásnál van egy új EU-s lehetőség, az úgynevezett online vitarendezési fórum.
Ha vitád van a bolttal és nem tudod, hogy hol tudsz velük szemben fellépni - főleg, ha a bolt más országban van és nem vagy tisztában azzal, hogy ott hogy hívják a fogyasztóvédelmet, vagy a Békéltető Testületet - akkor itt bejelented (Nem mellesleg az anyanyelveden, ha az az EU egyik hivatalos nyelve is egyben!) és az uniós hivatal továbbítja a bejelentést az adott ország illetékes hivatalának és el is indul a folyamat, amiről értesítenek. Szóval pár felesleges körtől és főleg nyomozástól megkímélnek.
Ezen a linken elérhető: [url]https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU[/url]
(Amúgy magyarországon minden webáruház felületén kötelező lenne elhelyezni, de persze nem nagyon erőlködnek a tulajdonosok...)
0
0
0
0
CsehMedve avatar
Köszönöm csuz-li a mindenre kiterjedő választ! Igazán hasznos volt!
0
0
0
0
csuz-li avatar
CsehMedve: HA Londonból, vagy Berlinből rendelsz az ugyan olyan, mintha Debrecenből rendelnél, szóval neked meg nem kell foglalkozni semmivel, ugyan úgy, mintha belföldön vásárolnál, mivel lényegében annak is számít. Lásd még: EU előnyei.

Ha az USA-ból, vagy Kínából rendelsz, akkor az a hivatalos helyzet, hogy magánszemélyként bizonyos összeghatár alatt nem kel fizetni semmit. Fejből nem tudom, de olyan 10-15 e Ft körül van ez az összeghatár. Az összeghatárba amúgy a szállítási költség is beleszámolandó! E fölötti sávban csak ÁFA-t kell fizetni, afölött meg (~50e Ft körül lehet) pár százalék vámot (talán 2-3%) + ÁFA-t. Nagyobb érték esetén meg kereskedelmi vámot, ami még magasabb. Szintén nem tudom fejből, hogy hol vannak ezek az összeghatárok, de a NAV válaszol e-mailben lelkesen, ha kérdezed őket. A gyakorlatban meg senkinek nem tűnik fel, hogy te külföldön vásárolgatsz, amíg nem heti sok csomagot rendelsz meg, csak alkalmanként egyet-egyet. A sávoknál amúgy az is számít, hogy az eladó magánszemély volt-e, vagy cég.
0
0
0
0
CsehMedve avatar
Sziasztok!

Nem találtam a kérdésemhez közelebb állóbb topicot úgyhogy ide írnám kérdésemet:
Életemben először most rendelnék ebayről, mégpedig egy Arctic Accelero Xtreme III (mivel Mo-n már nem kapható). A kérdésem az volna hogyha az USA-ból jön akkor még számolnom kell azzal hogy vámolják vmint hogy ÁFA-t kell rá fizetnem mert nem uniós tagállamból érkezik a termék?
Megtudnám rendelni UK-ból is, akkor picit drágább, ott viszont fel van tüntetve hogy "VAT price: 20.0% (included in the listed price)". Szóval ebben az esetben tuti nem kell pluszban fizetnem.

Hogy is van ez pontosan? USA vagy UK?
0
0
0
0
csuz-li avatar
visor261: Lassan ám! Egyrészt van egy 14 napos elállásod, amikor minden indok nélkül visszaküldheted a cuccot. Másrészt nem kötelezhetnek levásárlásra sem az elállásnál, sem a garanciális problémánál. Alapértelmezetten neked a pénz jár vissza. A levásárlást csak fel lehet ajánlani, de nem vagy köteles elfogadni. Az elállás ideje pedig az árú átvételekor indul és 14 napon belül csak jelezned kell az elállási szándékodat és fel kell adnod a cuccot, nem számít, hogy mikor ér vissza a cucc.
0
0
0
0
visor261 avatar
Hány napon belül hozzák ki/melyik futár szolgálat?

Nekem azt írták hogy javítani(😃😉 illetve cserélni nem tudják, ezért levásárolhatom az árát a kövinél ha "garanciális levásárlás menüpontnál megadom az rma számot".
0
0
0
0
SuperPuma avatar
Ismerős járt így nem rég. Ő tartájhoz rendelt leeresztő szelepet, helyette töltőszelepet hoztak ki. 2 szám van a két cikkszám közt felcserélve. Telefonált, utána írt egy e-mailt, csatolt hozzá képet is, aztán rá nem sokkal már hozta is a futár a jót.
0
0
0
0
visor261 avatar
Na azt írták hogy levásárolhatom az rma szám megadásával. Ez a szám a levél tárgyában szereplő szám lenne?

Én nem találok ilyet lumenet.hu termékei közt. (lehet én néztem el) Egy E27 foglalat, 40w leadott, 6000+k színhőmérsékletű égőt be tudnál linkelni onnan?
0
0
0
0
Puffin avatar
visor261: online vásárlásnál van 14 napos elállási jogod! [LINK]

Én Lumenet-ről rendeltem most Ledes égőket! Ott azt kaptam amit rendeltem! 😃
0
0
0
0
visor261 avatar
Rendeltem egy égőt [LINK] és nem ezt hozták ki hanem egy 3000K. A képen is 6500K a színhőmérséklet és a leírásban is az állt. Mik a lehetőségeim?
0
0
0
0
csuz-li avatar
mor3: Szólj most a fogyasztóvédelemnek, hogy tudd bizonyítani, hogy mindez a garanciaidőn belül történt. Ők meg megmondják, hogy mi legyen a következő lépés. pl.: bevizsgálás.
0
0
0
0
mor3 avatar
csuz-li: De épp ez az, hogy szakszervízbe küldték fel budapestre kivizsgáltatni a terméket, amire azt mondták, hogy HIBÁS, vagy is ő ezt mondta a telefonba ezért küldték Kínába! De ma pedig letagadta AZT, hogy ő azt mondta a telefonba, HOGY a kártya hibás! Szóval hazudik, valami nagyon bűzlik velük. Ha lejár a garancia és elviszem egy külön szervízbe pénzért kivizsgáltatni és tényleg hibás, akkor is mehetek fogyasztó védelemhez, ha már lejárt a garancia, ugye? Szóval ha tényleg rossz a kártya, de lejárt a jótállás akkor is nekem van igazam és mehetek a fogyasztó védelemhez? Mert én még akkor vittem vissza amikor volt rá garancia de ők átverték a fejem és sumákoltak/sumákolnak.
0
0
0
0
csuz-li avatar
mor3: xoki ötlete nem rossz. Én is ezt tenném.
Érdemes lenne akár elvinni egy szervizbe és bevizsgáltatni, hogy most akkor tényleg jó e a kártya. Ha a szerviz is azt mondja, hogy jó, akkor máshol kell keresni a hiba okát. HA a szerviz azt mondja, hogy hibás, akkor ezzel a papírral máris mehetsz a fogyasztóvédelemhez.
De kezdheted a fogyasztóvédelmet is, mert ha jól tudom, nekik is van lehetőségük a termékek bevizsgálására, vagy legalább tudnak tanácsot adni, hogy mit tegyél ebben az esetben.
0
0
0
0
mor3 avatar
csuz-li: Bemente a kártyáért. Az eladó nem tudott semmilyen papírt mutatni arról hogy kint volt a kártya kínában illetve pesten, sőt még azt is letagadta, amikor telefonon beszéltem vele és azt mondta nekem, hogy tud egy jó hírt mondani, hogy megtalálták a hibát (pesti szervíznél) és emitt küldi ki kínába. Azt mondta, hogy igazából semmilyen hibát nem találtak pesten a szervízbe csak mivel ő jóban van velük ezért küldték ki kínába. Olyan papírt tudott adni amit ott helybe írt és azt írta bele hogy ki küldte kínába, pestre felküldte de nem volt hiba. Valamint a ramom nem egyezett meg a gépbe, más volt a feszültségük, gondoltam beviszem az egyiket beszámítja és ráfizetéssel veszek egy ugyanolyat mint ami benne van (bevittem mindkét ramot mert nem tudtam melyikre van több garancia). Elvette őket és egy szó nélkül adott másik két ugyanolyan ramit ami vaci új. Azt mondta, hogy ő eltekint az anyagiaktól a ráfizetésnél a ramnál. Van még 3 nap garancia a kártyára. Most ittvan nálam haza hoztam. Ez mennyi bűzlik? Holnap szerintem felhívom a fogyasztó védelmet. Érdemes felhívni, vagy jól járt el az eladó. Jaaaa és hozzá tenném, hogy a felesége aki ott dolgozik vele, (igen a felesége) még neki ált feljebb, hogy én papírt kérek arról, hogy tényleg kivolt vizsgáltatva a kártya. Mert, hogy ő semmilyen papírt nem hajlandó adni.
0
0
0
0
xoki avatar
mor3: Gyanús nekem hogy nem a kártyával van ott a baj, ezer másik ok is lehet arra a hibára, próbáltad másik gépben? Ha nem, mindenképpen le kellene tesztelned.
Kétlem hogy ennyi cécó után csak úgy visszaadnák ha hibás. Bár az is lehet, hogy javították kínába, csak neked nem azt mondták.
0
0
0
0
csuz-li avatar
mor3:
A gond az, hogy elvileg a kereskedőnek kell bizonyítania, hogy a VGA-d nem azért rossz, mert te rosszul használtad. Viszont neki van egy papírja arról, hogy a VGA jó, szóval simán felteheti a kezét, részéről minden rendben, jogilag helyesen intézve lett és még védve is van.
[list]Elmész a kártyáért.
Átveszed és kérsz erről papírt. Ha nem adnak, akkor beírsz a Vásárlók könyvébe (panaszkönyv). Jó lenne, ha azt is írásba adná, hogy a pesti szerviz szakvéleménye szerint rossz a VGA (persze nem fogja...).
Hazaviszed, majd, ha tényleg rossz még mindig, visszaviszed újra, akár már holnap is. Innentől megint náluk pattog a labda.[/list]
Akár meg is keresheted a pesti szervizt, vagy másik szakszervizt, amit a jótállási jegy feltüntet és kérhetsz te is onnan szakvéleményt, bár erre nem vagy köteles, viszont egyszerűsíti az életedet, ha ez nem megoldhatatlan. Ha ez nehezen kivitelezhető, vagy túl költséges számodra, akkor kihagyhatod, hiszen te a kereskedőnél is intézheted a jótállási ügyedet.

(Persze felmerül a kérdés, - és ezzel nem bántani akarlak - hogy tényleg rossz-e az a VGA...)
0
0
0
0
mor3 avatar
És most akkor pontosan mit is csináljak? Menjek be érte hozzam haza és használjam tovább a szar kártyát?
0
0
0
0
Puffin avatar
Azért járt Kínában mert az összes Sapphire kártyát oda küldik vissza.
0
0
0
0
mor3 avatar
A kártyát most küldték vissza, ma érkezett meg a boltba. Mikor felküldték pestre kivizsgáltatni akkor azt mondták hogy hibás és ki küldik, erről nem kaptam semmilyen papírt csak mutatott egy online dolgok ami azt jelezte hogy a futár elvitte a kártyát. Akkor most menjek be kérjek papírt hogy kint volt kínában a kártya és hozzam haza? Majd 1 hét mulva vigyem vissza hogy megint artifactolt a kártya és nem érdekel mit csinálnak de cseréljék ki javítsák meg?
Hozzá tenném hogy a bolt tulaj megint semmit nem mondott felhívott és annyit mondott hogy itt a kártya lehet érte jönni. Erre én mivan? Miért jött vissza? Mibaja van? Erre ő: semmi baja ennyi.
0
0
0
0
csuz-li avatar
mor3: A garancia jogi bikkfanyelven a jótállás, szóval jótállásként fogom írni.
Mivel a jótállási igényedet a jótállás időtartamán belül jelezted, mindegy, hogy még mennyi van hátra belőle. Jótállásnál az eladónak, jelen esetben a boltnak kell bizonyítani, hogy a VGA-d nem gyári hibás, hanem te használtad rosszul. Ennek bevett formája, hogy elküldik a szakszervizbe. Ha ők azt mondják, hogy rossz, nem javítható, akkor a gyártónak. Szóval eddig minden rendben ment, (bár nem tudom, miért is járt Kínában a cucc, de ez jogilag sajnos teljesen rendben van.)
Gondolom a VGA-d rossz, viszont a kérdés az, hogy most épp hol van a cucc? És van arról papírod, hogy a szerviz szerint is rossz, vagy csak ezt mondták?
Elvileg, ha rossz a kártya, akkor kell egy újat kapnod, vagy meg kell, hogy javítsák. Ha nem tudják javítani, vagy ugyan olyat adni helyette, akkor vissza kell adják az árát. (nem kötelezhetnek levásárlásra, de te kérheted, ha akarod a levásárlást, mint lehetőséget!) Viszont gondolom, most kaptak egy papírt arról, hogy a kártya jó és vissza kell adniuk neked a VGA-t. Szóval ismét vissza kell majd vinned, hogy nem működik.
HA nem foglalkoznak veled, akkor fogyasztóvédelemhez, vagy békéltető testülethez lehet fordulni. Fogyasztóvédelmi panasszal a megyei kormányhivatalnál tudsz élni, akár most is a tökölés miatt. Békéltető testülethez akkor fordulhatsz, ha a bolt már elutasított, tehát részükről lezártnak tekintik az ügyet. Arra figyelj, hogy mindkét testület jogászok gyülekezete, szóval papírod legyen mindenről! Tehát, ha elutasítanak, kérd írásban és ragaszkodj hozzá, hogy indokolják is ebben az írásban, hogy mire alapozzák az elutasítást!
0
0
0
0
mor3 avatar
S.O.S. Van egy r9 280x OC kártyám artifactos számomra vissza is vittem ahol vásároltam, és felküldték peste kivizsgáltatni ott tényleg hibásnak ítélték. Kiküldték Kínába ÉS ONNNA MEG VISSZA JÖTT HOGY SEMMI BAJA NINCS?! mindez 5 hétbe telt addig videókártya nélkül szoptam. Ilyen létezik???!!!! HA nincs semmi baja akkor kise küldik nem? Vagy most nagyon nem értem hogy ez mi a szar..... Valaki aki nagyon ért az ilyenhez kérem segítsen! Még van rá 2 hét GARANCIA!!!!!
0
0
0
0
csuz-li avatar
Dani46: A gyakorlat azt mutatja, hogy a boltok elfogadják azt a felállást, ha valaki eladta a garanciális termékét a garanciaidőn belül, akkor a garanciát az új vevő is érvényesítheti. Az főleg akkor áll, ha a kötelező (egy év) garanciáról van szó. Ha kiterjesztett garancia van egy terméken, már más a leányzó fekvése. Ha a bolt adta például vásárlásösztönzés (akció) leretében, akkor bizony azon tud rugózni, hiszen a szerződés közte és az eredeti vevő között jött létre. Ha "gyári garancia van", akkor viszont megint csak mindegy a boltnak, mert nem az ő költsége.
Hivatalosan a garancia egy szerződés, mely az eladó és a vevő között jön létre. Szűken értelmezve a jog szerint, ha én, mint magánszemély veszek valamit egy boltban, akkor a garancia a boltot, mint eladót terheli és én, mint vevő vagyok a kedvezményezett. Ha azonban én eladok valamit, akkor én leszek az, akinek a garanciában helyt kell állnia. Szerencsére a boltok is elég tágan értelmezik ezt a kérdést és nem a szűk jogértelmezés alapján járnak el.
0
0
0
0
Dani46 avatar
Felmerült 1 kérdés haverom által aki elakarja adni a gtx 970 ét ami nyilván garis,tegyük fel tönkremegy az a vevő betudja váltani a garit a haverom nevére írt számlával és gari jeggyel?persze ha csak 1 tétel van rajta,ha több dolog lenne nyilván nem adná hozzá esetleg a vevőnek problémája lenne vele akkor majd ő elintézi,hogy van ez pontosan?
0
0
0
0
visor261 avatar
akkor minden rendben, kössz a segítséget 😃
0
0
0
0
csuz-li avatar
visor261: Az biztos, hogy nem a játék futtatásáról szól. Amúgy néhány VGA loggolja a beavatkozásokat és nem csak a BIOS-ában történteket. A gyártók sem hülyék, nem szeretnek feleslegesen fizetni.
0
0
0
0
visor261 avatar
Már azóta kitakarítottam és a 60c°-t tartja maxon de mivel 1440-en fut(70c° fhd-nál) megkérdeztem arra az esetre ha nagyobb kijelzőőn futtatom majd és felmegy megint és kipurcan...
mert azt eddig is tudtam hogy a gari érvényes ha nem oc-zek de "az alkalmazói szoftverek futásából eredendő probléma" a gari lapon bizonytalanná tett...
0
0
0
0
winrar avatar
Viszont ha programmal emeled a GPU/VRAM órajelét (pl. MSI Afterburner vagy a beépített AMD Overdrive) és túlhúzod, minek következtében tönkremegy a videokártya és megpróbálod garanciáztatni, akkor elvileg semmi akadálya, mert nem tudja a bolt/szakszerviz bizonyítani, hogy túlhúzás hatására hibásodott meg a vga, mivel egy szoftver nem hagy nyomot a kártyában. Ha a videokártya BIOS-ába beleturkálsz és tönkremegy a kártya, akkor tényleg bukta van.
0
0
0
0
csuz-li avatar
visor261: Ha a terméket rendeltetés szerűen használod, márpedig a VGA-val való játékszoftver-futtatás az rendeltetésszerű használat, így a garancia él. Ha emiatt megfő a kártyád, akkor azt garanciában javítani/cserélni kell.

Amúgy szedd le a VGA drivert a Clean Uninstall-al: [LINK]
Azután tedd fel újra a legújabbat, mert egy régebbi driver szétcseszte a hűtésvezérlést és nem mindenkinek állt helyre rendesen a frissítéssel.
0
0
0
0
visor261 avatar
mint említettem semmilyen oc-t nem használtam a beállításokat a grafikára értettem... Csak a játék grafika semmi tunningSpoiler!
konkrétan a mad max alacsony beállításokon is 65C° körül vitte ha feljebb vittem akkor már 72° körül volt...
miatt ha túlmelegszik és behal akkor marad a gari?Spoiler!
"alkalmazói szoftver" játék=softver
0
0
0
0
csuz-li avatar
visor261: Alapértelmezetten minden tuningra, túlhajtásra alkalmas szoftver használata a gyári garancia elvesztését okozza (pl AMD-nél még a saját OverDrive szoftvere is azzal indít, hogy figyelmeztet, megszűnik a garancia, ha használatba veszed). De, ha a gyártó saját szoftverét használod, Gigabyte-nél az OC Guru, vagy MSI-nél az Afterborner, akkor megmarad a garancia, amennyiben nem lépsz túl a gyári beállítások határain. (Nem állítasz pl feszültséget), csak mondjuk a ventilátor fordulatszámot húzod fel, vagy a gyári OC keretein belül változtatod az órajelet, bár ez utóbbi is már határeset, gyártótól függ, hogy minek veszik.
Mondjuk azt nem tudom, hogy milyen játékban lehet húzni a gépet, de, ha van ilyen és lehet, az ugyan úgy tuning-programnak számít.
0
0
0
0
visor261 avatar
Mit jelent az hogy "az alkalmazói szoftverek futásából eredendő probléma" teszem azt semmijen oc-t nem használok és valamelyik alkalmazást teljesítmény növeltállapotba teszek ezáltal a gép túlmelegszik,elromlik.Spoiler!
igen egy játékban akarok magas beállításokat

Érvényes erre a jótállás?
0
0
0
0
csuz-li avatar
Gondoltam csinálok egy ilyen témát, mert sok a zavar a fejekben a jogi kérdésekkel kapcsolatban. Itt sokan veszünk számítógépet, alkatrészt, egyebet. Így sok "jogviszony" keletkezik, de láthatóan nem mindenki van tisztában azzal, hogy mire van joga a kereskedőnek és mire neki, mint vásárlónak.
Persze én sem vagyok jogász, de munkám miatt elég sok jogi kérdést kell értelmeznem. Szóval itt segíthetünk egymásnak jó tanácsokkal, ha valaki épp gondban van. Persze ez nem helyettesíti az ügyvédet, meg a jogszabályok beható ismeretét, de őszintén szólva: ember legyen a talpán, aki egy jogszabály nyers szövegét egyszerű halandóként értelmezni tudja.
0
0
0
0


Elfelejtett jelszóRegisztráció