Videókártyákról minden
Na ez a téma azért jött létre hogy a "Milyen videokártyát vegyek" témát megkíméljük azoktól a kérdésektől amik nem szorosan a videokártya vétellel kapcsolatos.
Nyugodtan lehet kérdezni: pl: Mi az a GPU vagy PCI vagy PCI-E / Pixel Shader / AA ... vagy mi az a HDMI?
Vagy pl: Melyik a jobb 256 ddr3 vagy 512 ddr2? Mi a GPU órajele? Meg ilyesmik...
Ha az lenne a kérdésed hogy Milyen videokártyát ajánlotok akkor azt a "Milyen videokártyát vegyek?" téma tegyétek fel!
Nyugodtan lehet kérdezni: pl: Mi az a GPU vagy PCI vagy PCI-E / Pixel Shader / AA ... vagy mi az a HDMI?
Vagy pl: Melyik a jobb 256 ddr3 vagy 512 ddr2? Mi a GPU órajele? Meg ilyesmik...
Ha az lenne a kérdésed hogy Milyen videokártyát ajánlotok akkor azt a "Milyen videokártyát vegyek?" téma tegyétek fel!
Hozzászólások: 24 276
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
600mhz: 750mhz (25%)
500Mhz: 625Mhz (25%)
És 80% -os venti ki használtság
nem fog így kinyúlni?
Annyit csináltam, hogy a ventit 100%-os kihasználtságra raktam, és ugyan olyan a hőmérséklet mint volt! 😀
Hogy irti? A Memória órajelet 15% al és a GPU -t is 15% al?ű
Vagy mind ketőtt 30% al?
szokott lenni ilyenkor valami kompatibilitási probléma ???
csak a gyorsasága fog változni ha nem 2.0ás slotba rakod...
az lenne a kérdésem hogy mi a külömbség a PCI-Express 1.0 és a 2.0 között ???
Az lenne a kérdésem, hogy az ATI Radeon HD2600XT GDDR3 512MB PCI-E videókártyát meddig érdemes Overlock-olni. A Max: GPU overlock: 800-ról 880-ra, memória overlock: 700-ról 880-ra.
Válaszotokat nagyon-nagyon köszi,
Danke DJ
Nem kielégitő válasz 😃 SLI-re is optimalizálmi kell?
Igen mint Sli felhasználót engem is érint a dolog, a gondot legtöbször a fejlesztők kapkodása okozza ha késnek a játék kiadási dátumával akkor kapkodnak ezért nem marad idő a két vagy több kártyás optimalizációra. Kényszerítetten be lehet kapcsolni ezeknél a "nem támogatott" játékoknál a Crosfiret vagy SLI-t de akkor lehet nem javaul hanem még romlik is a minőség.
Hát ja. De a fejlesztők ha kicsivel jobban odafigyelnének a munkáikra, akkor a felhasználok nagyobb százaléka lenne megelégedve, ergo a piaci kereslet, és a bevételeik is jobban növekednének az eladásokból.
Személy szerint az a véleményem, hogy a több kártyás gépek is kezdenek elterjedni egyre jobban a nagyvilágban-> nem kellene kapkodni a fejlesztéssel.
Nem kielégitő válasz 😃 SLI-re is optimalizálmi kell?
Igen mint Sli felhasználót engem is érint a dolog, a gondot legtöbször a fejlesztők kapkodása okozza ha késnek a játék kiadási dátumával akkor kapkodnak ezért nem marad idő a két vagy több kártyás optimalizációra. Kényszerítetten be lehet kapcsolni ezeknél a "nem támogatott" játékoknál a Crosfiret vagy SLI-t de akkor lehet nem javaul hanem még romlik is a minőség.
Mi az a Vertex Shader ?
Csak hogy ne kelljen annyit keresnie.😀
Vertex: Egy 3D-színhely minden eleme pontokból, csúcsokból áll. A vertex egy pont a 3D térben, amit az X, Y, Z koordináták azonosítanak. Ha több vertexet összeillesztünk (legalább négyet), egy sokszög (poligon) jön létre, ami olyan egyszerű alakzat lehet, mint a háromszög vagy a kocka. Ezután textúra kerül rá, hogy elemei valóságosnak tűnjenek.
OFF: Nagyon jók ezek a cikkek a vga-ról. Érdemes elolvasni. Sokat tanulhat belőle az ember.😀
Mi az a Vertex Shader ?
itten lenne a válasz: Shaderek részben: http://gepigeny.hu/articles.php?article_id=41
Kösz...RAM-okról hol lehet kérdezni?
Csak én nem tudok írni oda, vagy zárva van?😀
Kösz...RAM-okról hol lehet kérdezni?
Sztem is, csak biztosra akarok menni...
Az sose baj.😃
Akkor is ha 64bit-es a DDR3, és 128bit-es a DDR2 ?
Ez így már jó kérdés, ebben az esetben össze kell hasonlitani a kártyák perifériáit és igy lehet kiválasztani a gyorsabbat.
Rendicsek?
A CrossFire-ös csatlakozót Molex átalakítónak nevezik.
Kijavítanálak. Mi nem arról beszélünk.😃 Hanem arról, amivel a 2 VGA-t összekötjük. Azaz a CrossFire Bridge-ről.
Amiről te beszélsz, az egy Molex - PCI-e átalakító. Az arra kell, hogy ha a tápegység nem rendelkezik, vagy kel plusszba PCI-e csatlakozó, akkor azt rá kell tenni. Az a VGA +áramellátásához kell.
És ha az egyiket Gigabyte gyártotta a másikat Shappire akkor is? Vagy nem!
Úgy nem lehet. Csak azonos kártyákat a biztonság kedvéért.
És ezt is.😃 A gyártó nem annyira fontos. A lényeg az hogy a memóriamérete, típusa(pl.:GDDR3), és órajelei[GPU, Mem., Shader(nvidiánál)] ugyanazok legyenek. Ha memória méret nem egyezik, akkor a kisebb-et fogja használni, pl.: 512MB + 256MB-nál 256 + 256-ot fog. Órajelknél ugyanez a helyzet.
És ha az egyiket Gigabyte gyártotta a másikat Shappire akkor is? Vagy nem!
Úgy nem lehet. Csak azonos kártyákat a biztonság kedvéért.