Videókártyákról minden
Na ez a téma azért jött létre hogy a "Milyen videokártyát vegyek" témát megkíméljük azoktól a kérdésektől amik nem szorosan a videokártya vétellel kapcsolatos.
Nyugodtan lehet kérdezni: pl: Mi az a GPU vagy PCI vagy PCI-E / Pixel Shader / AA ... vagy mi az a HDMI?
Vagy pl: Melyik a jobb 256 ddr3 vagy 512 ddr2? Mi a GPU órajele? Meg ilyesmik...
Ha az lenne a kérdésed hogy Milyen videokártyát ajánlotok akkor azt a "Milyen videokártyát vegyek?" téma tegyétek fel!
Nyugodtan lehet kérdezni: pl: Mi az a GPU vagy PCI vagy PCI-E / Pixel Shader / AA ... vagy mi az a HDMI?
Vagy pl: Melyik a jobb 256 ddr3 vagy 512 ddr2? Mi a GPU órajele? Meg ilyesmik...
Ha az lenne a kérdésed hogy Milyen videokártyát ajánlotok akkor azt a "Milyen videokártyát vegyek?" téma tegyétek fel!
Hozzászólások: 24 276
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Ha ez undorító, akkor ti még nem láttatok valóban koszos, elhanyagolt gépet.
Mellesleg 2 hónap használat után simán lehet ennyire piszkos... 😊
Bronson
Hol lehet beállítani a videókártya ventilátorának a sebességét? Az előbb teszteltem és !75 fokon! csak 39%-ig pörgette. Most is megy ugyan az a teszt(több ideje) de valamiért csak 54 fok volt eddig a max és 26%-on megy a ventilátor. Amióta leszedtem a lemez olvasót azóta lett kevesebb a hőmérséklet. Ez hogy lehet összefüggésbe? 😲
[LINK]
http://www.arukereso.hu/videokartya-c3142/gigabyte/radeon-r9-380-4gb-gddr5-512bit-pci-e-gv-r938wf2oc-4gd-p306529287/#termek-leiras
Nekem hihetetlennek tűnik. Valaki???
Ha meg egyszer keves lesz beteszek egy i7 2600k-t vagy 3.genes i7-et es megint megtuningolom aztan nem sokkal vagyok lemaradva az uj generaciohoz kepest.
Egyebkent sztem semmi baj nincs azzal a tesztel es nem egy helyrol hallottam mar hogy amd-k tobb procit hasznalnak fel ahhoz hogy ki legyenek hajtva en is furcsaltam de szten ez a video teljesen jol bemutatjaa jelenseget.
Az Nvidia attól jobb, hogy két olyan dolgot tud, amit az AMD nem: GameWorks és PhysX. Viszont a jelenlegi Architektúrájuk nem támogatja annyira a dx12-t, mint az AMD. Ami nem jelenti azt, hogy ne tudná kezelni, de egyelőre úgy néz ki, hogy nem tudja kihasználni a teljesítmény növelésére.
Az AMD attól jobb, hogy jobban támogatja a dx12-t, Vulkant és a többi új API-t, de nem tudja kezelni az Nvidia specifikus, fent már említett effekteket.
Beraktam eszközökhöz több vga-t megnézni az új játékokhoz melyik a legjobb miket visz el és érdekes eredmény jött ki.
A 25 000 ft-os Sapphire R7 240 4GB DDR3 Boost 11216-02-20G videokártya megnézve a Tom Clancy's The Division-nál full zöld pipa mindenhol de 30 000 ft-os erősebb Asus R7 360 2GB DDR5 R7360-OC-2GD5-V2 videokártyát betéve már az ajánlott piros x.
Sapphire R7 240 4GB DDR3 Boost :
Beépített memória (MB): 4096
GPU órajel (MHz): 730
Memória órajel (MHz): 1800
Memória sávszélesség (bit): 128
Memória típus: GDDR 3
Asus R7 360 2GB DDR5 R7360-OC-2GD5-V2
Beépített memória (MB): 2048
Memória órajel (MHz): 6000
Memória sávszélesség (bit): 128
Memória típus: GDDR 5
Ez most valós és érdemesebb a régi 240-est megvenni vagy valami bugos lett?
Ebből csak annyit lehet leszűrni hogy régi az i5 2500K már.
[LINK]
Összességében a Mantle, a Vulkan és a DirectX ugyan az: grafikus API. A különbség, hogy a Vulkan platformfüggetlen, tehát azzal lehet például linux alá is dolgozni; sőt, ami fontosabb: a DirectX12-vel ellentétben elérhető winxp-re is, mint ahogy win7-re is.
Nekünk játékosoknak annyiban jobb, hogy az ezzel készült játékok nem lesznek a win10-hez kötve, mint a DirectX12-vel készültek.