Menu
Gépigény Google+ profilja
Gépigény Google+ profilja
Gépigény Google+ profilja
Gépigény Facebook profilja
Kos01
Szint 6
no avatar
20 éves, férfi
Magyarország
Offline, itt járt 1 éve
6 éve tag
Special Weapons And Tactics
Írta: Kos01, 2012. augusztus 17., játékteszt
Játék: SWAT 4

Túszok, túszejtők, terroristák és taktika: Ez a SWAT 4.



Fel a kezekkel:
A játékban többnyire általános túszejtéses küldetések vannak, amelyek történetben NEM kapcsolódnak egymáshoz. Ezekben a gyanúsítottakat kell letartóztatnunk vagy ha ellenáll, akkor semlegesítenünk. A civileket pedig meg kell mentenünk. A civileknek ezen kívül minden esetben életben kell maradnunk, sőt valamikor még csak meg sem szabad sérülniük.
De olyan helyzet is van, amikor egy bizonyítékot kell megszereznünk. Bizonyítéknak minősül a gyanúsítottak fegyvere is amit lelövéskor vagy a megadásuknál dobnak/ejtenek el. (Megjegyzem ilyen helyzetekben vigyázni kell, mert sűrűn az is előfordul, hogy a gyanúsított úgy csinál mintha el akarná dobni a fegyvert, de hirtelen visszaveszi a két kezébe és tüzet nyit, vagy menekül.) A gyanúsítottakat civileket egy erős ordítással kérhetjük meg a megadásra, ami valamikor bejön, de
a legtöbbször nem. Viszont ha egy helyen csak épp 1 gyanúsított van és a hely nem nagyon tágas, vagy a gyanúsított közel van, akkor az is jó megoldás lehet, hogy a sokkolóval meglőjük és csak utána szólítjuk fel a fegyverek eldobására. (olykor így is ellenáll)
A más megadásra bíró módszer még a:
-OC golyós átalakított paintball puska. Az OC golyót akire rálőjük és nincs rajta maszk, akkor elkezd köhögni és fulladozni az OC gáztól.
-Nem halálos puska. Ez egy átalakított pumpás működési elven tüzelő puska a rövid időre, kába, zavarodott állapotba hozza az ellenfelet.
-Gránátok: CS gáz gránát (könnygáz), villanógránát (elvakítja az ellenfelet, mi lehetőleg ne nézzünk bele a robbanásba), darázsfészek gránát (repeszgránáthoz hasonló, csak ebben gumigolyók vannak)
-Paprikaspray. Ha elég közel vagyunk az ellenséghez, akkor fújjuk az arcába.
Miután ezek közül az egyiket alkalmaztuk, már fölszólíthatjuk a gyanúsítottat, ha pedig még mindig
ellenáll, akkor jöhet a sokkoló.
(Megjegyzés: A túszokat/civileket is meg kell bilincselni.)



Én és a fantasztikus 4-es:
A játék alapjában véve csapatalapú, így magunk mellé még kapunk 4 embert. És mivel nekünk ilyen 2 az 1-ben csapatunk van, így lehetőségünk arra, hogy a 2 csapatot 1 csapatként (arany) vagy két külön csapatként kezeljük (vörös és kék).
Amikor két csapatra osztjuk őket, akkor a sisakkamerájukon át láthatjuk amit ők, és tudunk nekik parancsolni, amihez csak ki kell nagyítanunk a kamera képét (Caps Lock). Ugyanezzel lehet kezelni az 1 vagy valamikor 2 mesterlövészt (SIERRA 1 és SIERRA 2), akik mindig az adott területnek egy részét figyelik, mint pL: 1 emelet 1-es oldal 2. ablak...
Amikor a egyik mesterlövész által megfigyelt helyen gyanúsított tartózkodik, akkor az jelezve lesz nekünk rádión, ilyenkor pedig csak át kell váltanunk a mesterlövész néző pontjára, ami a képernyő jobb felső sarkában van, ki kell nagyítanunk a képet és már lőhetünk is, csak vigyázzunk nehogy egy civilt lőjünk le.


Egy kicsit a pontozásról, pálya kezdésről és a nehézségről:
Amikor a játékban nyitunk magunknak egy új karriert, akkor rögtön neki is kezdhetünk az első küldetésnek. Egy küldetés kezdésénél először a nehézséget kell megadnunk, ami lehet:
könnyű (0 pont), normál (50 pont), nehéz (75 pont) és elite (95 pont).
A pont azt jelöli, hogy ha az adott nehézségen játsszuk a játékot, akkor a pályán minimum annyi pontot kell elérnünk ahhoz, hogy tovább lépjünk a következőre. A pontozás attól függ, hogy mennyi bizonyíték (gyanúsított fegyvere) van meg, hány csapattársunk sérült meg, mi megsérültünk-e, a gyanúsítottak közül hányat tartóztattunk le, hányat sebesítettünk meg (nem halálos lövés, amitől a gyanúsított a pálya végéig ki lesz ütve) és hogy hányat öltünk meg. Ezenkívül még számít a bázisnak tett bejelentések száma Pl: nem jelentjük be a halott gyanúsítottat...
Természetesen ezekért minimum nem jár semmi, max pontot kapunk, de pontot nem csak szerezni hanem veszteni is lehet. Olyanokért lehet pontot veszteni, mint "erőszak engedély nélküli használata", "halálos erő engedély nélküli alkalmazása", "társ megsebesítése/harcképtelenné tétele" vagy "túsz megsebesítése/megölése"...gondolom ezek többnyire érthetőek.
Talán a halálos erő és az erőszak engedély nélküli használata vett föl kérdést. Ha minden ok nélkül rálövünk, vagy megölünk egy gyanúsítottat, akkor büntet ilyen neveken pontlevonással a játék, viszont ha mesterlövésszel lövünk le egy gyanúsítottat, akkor nem fog semmilyen esetben sem büntetni ilyenekkel a játék.
És akkor most térjünk vissza a pálya kezdésre. Miután kiválasztottuk a nehézséget, elolvashatjuk a küldetés részleteit (érdemes elolvasni az ellenségről adott info miatt), előzményeit és meghallgathatjuk a segélykérő hívást ki kell kiválasztanunk a belépési pontot, amiből max 2 szokott lenni, általában a főbejárat és egy hátsóbejárat, vagy szervizalagút...


Ezután kiválaszthatjuk a felszerelést magunknak és a csapatunk további 4 tagjának.
Itt 4 féle felszerelés van: elsődleges, másodlagos, taktikai, zártörő



Elsődleges (támadófegyverek):
-GBS6s (Heckler & Koch G36 gépkarabély)
-Colt M4A1 Carbine
-.45 SMG (Heckler & Koch UMP)
-9mm SMG (Heckler & Koch MP5)
-9mm SMG Hangtompítóval
- M! Super 90 Puska
-Nova pumpás puska
-Nem halálos puska
-OC golyós átalakított paintball puska

Másodlagos (fegyverek):
-Sokkoló
-9mm pisztoly (Glock 17)
-Colt M1911 pisztoly

A nem halálos puska az OC golyós puska és a sokkoló kivételével mindegyik fegyverben lehet
sima és golyóállós felszerelés ellen való töltény, de egy fegyveren egyszerre egy lehet.

Taktikai:
-CS gáz gránát
-villanógránát
-darázsfészek gránát
-ajtóék
-paprikaspray
-ajtószonda (be lehet vele lesni az ajtó túloldalára)


Zártörő:
-álkulcs (ez alapban nálunk van)
-zártörő puska
-C2-es töltet

Realitás:
A játékban több olyan pálya is van, amelyet a valóságról mintáztak, vagyis az ottani ügy a valóságban is lezajlott. Ezen kívül a játék fejlesztésénél még maga az IGAZI SWAT is adott
néhány okosságot a fejlesztőknek arról, hogy mi hogy van a valóságban.


Az MI ereje:
Itt elsődlegesen a csapattársaink eszére térnék ki, mivel valamikor képesek akár még egymáson is átlőni, valamikor meg emberfeletti tehetséggel menetelnek mint pár terminator.
Éppen ezért lehetőleg legyünk ott a behatolásnál, ha pedig 2 részre osztottuk őket, akkor annál amelyik valószínűleg a nehezebb ellenfelekkel fognak szembenézni.
Végül is remélhetőleg több lakozik bennünk, mint a gépben.
Az ellenfelek intelligenciájáról már nem lehet sokat mondani. Szerintem nem a legokosabbak, de azért nem árt vigyázni, szeretik a fedezékeket és az ajtók mögé bújást.

Grafika, SWAT módra:
A játék grafikája szerintem akkor 2005-ben igen csak jó volt, a játék pályái részletgazdagok és a hátterek is jól ki vannak dolgozva.
Az időjárás effectek is nagyon jól festenek, nem is beszélve egyes fényeffektekről.

Zene:
A játék pályáin/helyszínein általában egy nagyon egyszerű, szerintem az adott hangulathoz illő zene van (már ha van).

Hang:
A játék hangminősége és a karakterek szinkronja szerintem minden tekintetben megfelelő és a hangminőséggel sincs baj.

Összegzés:
Összességében szerintem a SWAT 4 egy nagyon jó játék, ami egy végigjátszást mindenképp megér.

+a csapattársainknak alkalmanként vannak jó beszólásaik
+mesterlövészek
+van benne kihívás
+jól van optimizálva
-a csapatnak valamikor másodszorra is ki kell adni a parancsot
-többnyire a véletlenre van bízva, hogy lövésünk halálos vagy nem halálos sebet ejt
-a csapat ügyessége

Grafika: 8/10
Történet: ---/10
Hangulat: 10/10
Zene: ---/10
Hang: 8/10
Realitás: 8/10
Játékmenet: 9/10
Szavatosság: 9/10

Hozzászólás küldése
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Hozzászólások: 5
no avatar
2012. 10. 29. 20:18:24
#
Jó teszt!Grat!
Egy két észrevétel: Az MI nagyon változó,csapattársaink többet ártanak mint használnak (esetek 90%-ban) viszont ellenfeleink,néha nagyon megizzasztanak,hihetetlen pontossággal képesek tüzelni a leglehetetlenebb helyekről.
A realizmus képes néha átesni a túloldalára,így egy idő után monotonná válhat a játék.
A zene illetve hangok szerintem tökéletesen illenek a játékhoz,kicsit darkosabb az egész hangulat.pl.: a gyémánt kereskedéses pályánál az a hülye "lift" zene máig a fülemben cseng :)
Mindenesetre,az eddigi legreálisabb képet adó "taktikai FPS" amivel találkozhat az ember!
no avatar
2012. 08. 22. 12:14:13
#
Mindenkinek köszönöm a véleményét :))
Gerdzso avatar
2012. 08. 20. 07:52:55
#
Jó teszt, a felvezetés hiánya kicsit fura, de minden más jó lett! :)
daniel9501 avatar
2012. 08. 18. 19:49:53
#
Jó tesz lett!Mindent leírtál a játékról,de ahogy
ComAndor is mondta egy felvezetés nem ártott volna.De így is szuper tesz lett:)
no avatar
2012. 08. 17. 14:27:35
#
A felvezetés most tényleg lemaradt, de majd legközelebb odafigyelek :)
Értékelés
Összes átlaga:
█████████
9
8 értékelés alapján
Csak regisztrált tagok értékelhetnek
Szavazás
Szoktál videós játékteszteket készíteni vagy nézni?







Szavazáshoz be kell jelentkezni