Menu
A Ubisoft befejezné a kötelező DLC-k árusítását
Szerző: xoki, 2016. november 22., hír

A Rainbow Six: Siege DLC stratégiája sikeresnek bizonyult. A játékban lehetőségünk van különböző személyre szabási DLC-ket vásárolni, de a különböző pályák ingyenes frissítésekkel kerülnek be.

A Ubisoft most bejelentette, hogy többé nem terveznek olyan kiegészítőket árulni, amelyek szükségesek lennének a teljes játékélményhez.

A Ubisoft alelnöke, Anne Blondel-Jouin a Gamesindustrynak vázolta fel a cég kiadási stratégiáját, amelyből kiderül, hogy játékaikat 5-10 évig támogatnák és a későbbi DLC-kel kapcsolatban a lényeg, hogy ha az nem teszi a játékot jobbá, illetve nem bővíti a már meglévő alapjátékot és magát a játékélményt, akkor az nem megfelelő. Ha a DLC tartalma kötelező a teljes játékélményhez, akkor az szintén nincs rendben. Lényegében érdekesebbé szeretnék tenni játékaikat és mindenki eldöntheti, szeretné-e tovább bővíteni a szórakozást, amelyet nyújtani tud a későbbi kiegészítők tartalma.

"Nem lesz többé olyan DLC, amely a teljes játékélményhez szükséges. Tied a játék, és ha szeretnéd kibővíteni - attól függően, hogyan szeretnéd átélni a játékot - rajtad áll, hogy megveszed-e avagy sem." - mondta Anne Blondel-Jouin. A folytatásban még hozzátette, hogy ezek mind olyan DLC-k lesznek, amelyek semmilyen előnyt nem biztosítanak majd azokkal szemben, akik nem döntöttek ezen DLC-k megvásárlása mellett.

Ajánló
Hozzászólás küldése
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Hozzászólások: 13
Hunkacsa avatar
1 éve | 2016. 12. 07. 00:27:13
#
Palanova, Én úgy értettem hogy megjelent egy játék és az teljes értékű volt nem kellett hozzá semmit pluszba megvenned aztán kidobtak hozzá egy kiegészítőt ha szerettél volna pár plusz küldetést/pályát/fegyvert/stb megvetted . De nem 1000000 idióta dlc csak hogy fogyjon a paraszt pénze ha akar egy jót játszani :) Persze régen is voltak rosszul sikerült kiegészítők de nem volt jellemző a szándékos pénzlehúzás :) Arról már nem is beszélve hogy sokkal többet tartalmaztak. Ja és azt majdnem kifelejtettem hogy kész játékot kaptunk nem pedig bug halmazt. Érkezett pár patch amik leginkább Balancolást tartalmaztak és 1-2 bugot javítottak. De nem azért jött a patch hogy játszható legyen a játék :/ Valami nagyon elcsesződött mostanság.
Deanwin avatar
1 éve | 2016. 12. 04. 21:02:36
#
Ez a Titanfall -nál már rég így megy :D Jó, hogy erre most jöttek rá :D
noPublicFG avatar
1 éve | 2016. 11. 25. 00:23:43
#
Palanova
A WoW-ot mint ellenpélda hoztam fel. Valószínűleg Félreérthetően fogalmaztam. :D
Tehát a WoW-ban nincs széttördelt játékosbázis, hiába is akarnak sokan a vanillával játszani.
no avatar
1 éve | 2016. 11. 24. 09:17:15
#
Szép gondolat, hogy a játékosbázist nem akarják szétcincálni, de engedtessék meg hogy fenntartásokkal kezeljem ezen elképzelések őszinteségét és szándékát pont az Ubisofttól, pont most, mikor 4 játékuk érkezik Season Pass és dlc hegyekkel, melyekben nyíltan le van írva hogy plusz játékmódot tartalmaznak. Igaz nem kötelező megvenni őket.
Az egy dolog hogy mit mondanak és egy dolog hogy mi van jelenleg és kb még negyed éven belül mi lesz a kínálatukban. Igaz, nem mondtak időpontot mikortól lép életbe az elképzelés...emiatt csak gumicsontnak és/vagy marketingrizsának tartom ezt a bejelentést.

WoW: vanilia vs legion esete teljesen más, szerintem kár a season pass-dlc balhéba belekeverni, más téma alatt értekezhetünk róla.
noPublicFG avatar
1 éve | 2016. 11. 24. 02:11:25
#
Palanova

Amiről írsz, igaz is meg nem is. Amennyiben még egyszer elolvasod a cikket, rájössz, hogy a széttördelt játékos bázis ellen lép fel ilyen módon. (Nézzük szép példának erre az összes Battlefieldet.)
Nem arról van szó, hogy ne lenne dlc. Az benne is van az írásban. Arról van szó, hogy a teljes értékű játékhoz ne kelljen már megvenned a Plusz egy pályát, netalántán a Javic vagy a Leviatan dlc-t.
Itt van a máshol megtárgyalt WoW esete. Aki a vanillával akar játszani, hiába vette meg az összes kieget, kénytelen tört szerverre felmenni, (kvázi illegálban játszani) mert a nagy és hős Blizzard nem hajlandó indítani egy darab öreg szervert.

Ennyi. Semmi többet nem kell a dolgok mögé képzelni. És ez jó.
no avatar
1 éve | 2016. 11. 23. 08:45:55
#
Marketingduma.

Már régi vágya a game készítő iparnak hogy a játékok árait megemelhessék, de ennek ellenére vegyék is. Ugye ma már relatív többe kerül egy játék készítése, mint mondjuk 10-20 évvel ezelőtt.
Ha a PC játékok árait nézzük, az 1996-os C&C: Red Alert az akkori áron egyik legdrágább PC játék volt itthon, a maga 12.000 forintjával. Utána egészen sokáig nem nagyon lehetett látni ennél drágább játékot itthon (alap és nem gyűjtői kiadásokat), a top gamek is max ilyen áron jöttek, kb 5-8 évvel ezelőttig. Ma hol tartunk? PC játék, 18990.-. Ez "csak" tavaly kezdődött, addig nagyjából stagnált, ha az itthoni piacot és az alapverziókat nézzük.
Nyíltan akartak árat emelni a kiadók az "átlagos" AAA játékoknál 60 €-ról 90 €-ra. Megoldották, a "kötelező" DLC-k meg Season Passok segítségével. Lásd alapjáték 60 €, season pass 30€. Plusz az utóbbi időkben már nem is titkoltan, a megjelenés előtt bejelentik a DLC-ket. Akárhogy szépítjük is, a készítés során fel nem használt, vagy adott esetben utólag kivágott tartalmakat adnak el ismét season pass keretein belül, az általuk kívánt áron.

És egyszer csak felébred az egyik kiadó alelnöke, és azt mondja:
"többé nem terveznek olyan kiegészítőket árulni, amelyek szükségesek lennének a teljes játékélményhez."

Egy nappal a Division: Survival DLC megjelenése után, ami amúgy 15€ lenne, plusz hogy a shopjuk még mindig tele van DLC-kkel. Vagy a még meg sem jelent Watch_Dogs 2 Gold is Season Passal jön (plusz küldetések ), Tom Clancy’s Ghost Recon® Wildlands Gold Edition esetében meg ott virít a Season Pass, amiben ki tudja mi lesz, vagy a Steep Gold-ban Season Pass, két DLC már feltüntetve, For Honor Gold is Season Passos...és ez csak 4 még meg sem jelent/közeljövőben megjelenő játék tőlük.

Ezek fényében komolytalan a kijelentés, bár igaz, dátumot nem közölt, mikor lép életbe ez az elképzelésük, ahogy azt sem mondta hogy cserébe nem fognak drágulni a játékaik.

mikej95:
Vivendi ügy meg: Ubisoknak le kellett volna ülni játszani az Anno 2070 - Deep Ocean kiegészítővel egy kicsit és megtanulták volna hogyan kell elejét venni az ellenséges felvásárlásnak :D

santakigyo:
Az AC rókabőrözéssel, a Divisionhöz való hozzáállásukkal és a "mást mutatok be mint a végtermék lett" bemutatókkal cseszték el a lépést szerintem. Voltak bőven jó próbálkozásaik: The Crew, Watch_Dogs 1, Division 1.2-es patchig, Hawx 1-2 amikhez volt szerencsém.

Hunkacsa:
mennyire régen? nagyon régen a map packok ingyen jöttek csak net nem volt annyira elterjedve, hogy hozzáférj kényelmesen, helyette újságok mellékleteiről tudtad összeszedni őket, amiért fizettél, vagy kiegészítő formájában vásároltad meg azokat, esetleg konkrétan mappackként árusítva.
Kiegészítők között is volt minőségi és hulladék is. Kedvenc példám a fent említett Red Alert 1.
1997-ben kijött a Counterstrike kiegészítő hozzá, 6000.-ért. Volt benne kb 12 single küldetés, egy titkos hangyás küldisor, kb 8 pálya és kb 10+ multipálya. És persze a beharangozott új egységek. Mint kiderült nem voltak azok annyira új egységek, hanem "csak" a játék egy belső szabályával (rules.ini - hátha még emlékszik rá valaki), újrakreált meg átszerkeszett egységek, melyeket kb pár óra alatt otthon bárki létrehozhatott. Nem fogyott annyira mint akarták. Ne feledjük, ezt a Westwood készítette anno, tehát nem kispályás csapat, hanem az akkori Blizzard egyenrangú "ellenfele".
A következő kiegészítőre összeszedték magukat és tényleg odatették amit kellett, az Aftermath ennek fényében jól is sikerült. Nem csak ini bogarászást meg az alapjáték térképkészítőjével berhelt pályákat adtak el, hanem teljes értékű kiegészítést.

YellowFlash:
Gold verziókba beágyazott Season Pass és megjelenés előtt bejelentett DLC-k aham, jónak tűnik. Persze attól még lehet jó a két játék, csak kicsit ellent mond az én szemléletemben a cég alelnökének. Alap 60€, For honor esetében a Gold meg 90€...
mikej95 avatar
1 éve | 2016. 11. 23. 02:09:54
#
Vivendi még mindig a nyakukon van, egy nagyobb hasalás és a többi befektető melléjük pártol és lőttek az eddigi relatív önállóságuknak.
santakigyo avatar
1 éve | 2016. 11. 22. 22:14:52
#
Talán eljött az idő,hogy ők is belássák a hibákat.Az ubi régen egyet jelentett a minőségi játékokkal.Mikor egy játékot az ő logójukkal láttam meg szó szerint örültem,hogy na ez brutális lesz.Ma meg mi van???
sisko avatar
1 éve | 2016. 11. 22. 21:59:14
#
Ez tényleg jól hangzik (elméletben ),jó lenne,ha a többi kiadó is belátná ezt,és követendő példaként tekintene rá.
Tyrion Lannister avatar
1 éve | 2016. 11. 22. 21:45:58
#
Attól félek, ez így túl szép, hogy igaz legyen. Bár hátha tényleg bejött ez a dolog a Rainbow Six-nél... Reménykedjünk.
Hunkacsa avatar
1 éve | 2016. 11. 22. 21:40:20
#
Most azon gondolkozok hogy régen nem így működött a dolog ? :S
YellowFlash avatar
1 éve | 2016. 11. 22. 21:20:08
#
Kezd magához térni a Ubisoft. A R6 Siege jó lett, a For Honor meg a Steep is jónak tűnik. Tán vezetőségváltás történt? XD
Tuhajohn avatar
1 éve | 2016. 11. 22. 21:11:31
#
Végre kezdig belátni, hogy hülyeség az a sok DLC vagy ez is csak marketing fogás?