Menu
Gépigény Google+ profilja
Gépigény Google+ profilja
Gépigény Google+ profilja
Gépigény Facebook profilja
Jogi kérdések: garancia, szavatosság, elállás és a többiek
Több fórumon, főleg vásárlással kapcsolatban azt látom, hogy sokaknak kevés információja van arról, hogy milyen törvény adta jogokkal rendelkezik vásárláskor. Sok a félreértés és a félinformáció.

Azt a témát azért hoztam létre, hogy itt meg lehessen beszélni ezeket a kérdéseket.

Mi az elállás joga?
Mi a garancia?
Mi a szavatosság?
Mikor jár vissza pénz egy meghibásodott termék esetében?
El kell-e fogadni a csereterméket, ha a vásárolt termék meghibásodott?
Mondhatja-e a kereskedő, hogy a hibás terméket vigyem szakszervizbe?
Visszautasíthatja-e a kereskedő az elállási jogom érvényesítését, ha a termék csomagoldását megbontottam?
14 nap, vagy 14 munkanap az elállás joga; és azt melyik naptól kell számolni?


Szóval ilyenekről lehetne itt szó.
Hozzászólás küldése
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Hozzászólások: 22
csuz-li avatar
2016. 07. 14. 14:37:48
#
mor3: Szólj most a fogyasztóvédelemnek, hogy tudd bizonyítani, hogy mindez a garanciaidőn belül történt. Ők meg megmondják, hogy mi legyen a következő lépés. pl.: bevizsgálás.
mor3 avatar
2016. 07. 14. 14:27:00
#
csuz-li: De épp ez az, hogy szakszervízbe küldték fel budapestre kivizsgáltatni a terméket, amire azt mondták, hogy HIBÁS, vagy is ő ezt mondta a telefonba ezért küldték Kínába! De ma pedig letagadta AZT, hogy ő azt mondta a telefonba, HOGY a kártya hibás! Szóval hazudik, valami nagyon bűzlik velük. Ha lejár a garancia és elviszem egy külön szervízbe pénzért kivizsgáltatni és tényleg hibás, akkor is mehetek fogyasztó védelemhez, ha már lejárt a garancia, ugye? Szóval ha tényleg rossz a kártya, de lejárt a jótállás akkor is nekem van igazam és mehetek a fogyasztó védelemhez? Mert én még akkor vittem vissza amikor volt rá garancia de ők átverték a fejem és sumákoltak/sumákolnak.
csuz-li avatar
2016. 07. 14. 14:19:38
#
mor3: xoki ötlete nem rossz. Én is ezt tenném.
Érdemes lenne akár elvinni egy szervizbe és bevizsgáltatni, hogy most akkor tényleg jó e a kártya. Ha a szerviz is azt mondja, hogy jó, akkor máshol kell keresni a hiba okát. HA a szerviz azt mondja, hogy hibás, akkor ezzel a papírral máris mehetsz a fogyasztóvédelemhez.
De kezdheted a fogyasztóvédelmet is, mert ha jól tudom, nekik is van lehetőségük a termékek bevizsgálására, vagy legalább tudnak tanácsot adni, hogy mit tegyél ebben az esetben.
mor3 avatar
2016. 07. 14. 13:47:34
#
csuz-li: Bemente a kártyáért. Az eladó nem tudott semmilyen papírt mutatni arról hogy kint volt a kártya kínában illetve pesten, sőt még azt is letagadta, amikor telefonon beszéltem vele és azt mondta nekem, hogy tud egy jó hírt mondani, hogy megtalálták a hibát (pesti szervíznél) és emitt küldi ki kínába. Azt mondta, hogy igazából semmilyen hibát nem találtak pesten a szervízbe csak mivel ő jóban van velük ezért küldték ki kínába. Olyan papírt tudott adni amit ott helybe írt és azt írta bele hogy ki küldte kínába, pestre felküldte de nem volt hiba. Valamint a ramom nem egyezett meg a gépbe, más volt a feszültségük, gondoltam beviszem az egyiket beszámítja és ráfizetéssel veszek egy ugyanolyat mint ami benne van (bevittem mindkét ramot mert nem tudtam melyikre van több garancia). Elvette őket és egy szó nélkül adott másik két ugyanolyan ramit ami vaci új. Azt mondta, hogy ő eltekint az anyagiaktól a ráfizetésnél a ramnál. Van még 3 nap garancia a kártyára. Most ittvan nálam haza hoztam. Ez mennyi bűzlik? Holnap szerintem felhívom a fogyasztó védelmet. Érdemes felhívni, vagy jól járt el az eladó. Jaaaa és hozzá tenném, hogy a felesége aki ott dolgozik vele, (igen a felesége) még neki ált feljebb, hogy én papírt kérek arról, hogy tényleg kivolt vizsgáltatva a kártya. Mert, hogy ő semmilyen papírt nem hajlandó adni.
xoki avatar
2016. 07. 12. 14:10:47
#
mor3: Gyanús nekem hogy nem a kártyával van ott a baj, ezer másik ok is lehet arra a hibára, próbáltad másik gépben? Ha nem, mindenképpen le kellene tesztelned.
Kétlem hogy ennyi cécó után csak úgy visszaadnák ha hibás. Bár az is lehet, hogy javították kínába, csak neked nem azt mondták.
csuz-li avatar
2016. 07. 12. 12:15:24
#
mor3:
A gond az, hogy elvileg a kereskedőnek kell bizonyítania, hogy a VGA-d nem azért rossz, mert te rosszul használtad. Viszont neki van egy papírja arról, hogy a VGA jó, szóval simán felteheti a kezét, részéről minden rendben, jogilag helyesen intézve lett és még védve is van.
  • Elmész a kártyáért.
  • Átveszed és kérsz erről papírt. Ha nem adnak, akkor beírsz a Vásárlók könyvébe (panaszkönyv). Jó lenne, ha azt is írásba adná, hogy a pesti szerviz szakvéleménye szerint rossz a VGA (persze nem fogja...).
  • Hazaviszed, majd, ha tényleg rossz még mindig, visszaviszed újra, akár már holnap is. Innentől megint náluk pattog a labda.

Akár meg is keresheted a pesti szervizt, vagy másik szakszervizt, amit a jótállási jegy feltüntet és kérhetsz te is onnan szakvéleményt, bár erre nem vagy köteles, viszont egyszerűsíti az életedet, ha ez nem megoldhatatlan. Ha ez nehezen kivitelezhető, vagy túl költséges számodra, akkor kihagyhatod, hiszen te a kereskedőnél is intézheted a jótállási ügyedet.

(Persze felmerül a kérdés, - és ezzel nem bántani akarlak - hogy tényleg rossz-e az a VGA...)
mor3 avatar
2016. 07. 12. 12:14:28
#
És most akkor pontosan mit is csináljak? Menjek be érte hozzam haza és használjam tovább a szar kártyát?
Piero avatar
2016. 07. 12. 12:05:06
#
Azért járt Kínában mert az összes Sapphire kártyát oda küldik vissza.
mor3 avatar
2016. 07. 12. 11:56:43
#
A kártyát most küldték vissza, ma érkezett meg a boltba. Mikor felküldték pestre kivizsgáltatni akkor azt mondták hogy hibás és ki küldik, erről nem kaptam semmilyen papírt csak mutatott egy online dolgok ami azt jelezte hogy a futár elvitte a kártyát. Akkor most menjek be kérjek papírt hogy kint volt kínában a kártya és hozzam haza? Majd 1 hét mulva vigyem vissza hogy megint artifactolt a kártya és nem érdekel mit csinálnak de cseréljék ki javítsák meg?
Hozzá tenném hogy a bolt tulaj megint semmit nem mondott felhívott és annyit mondott hogy itt a kártya lehet érte jönni. Erre én mivan? Miért jött vissza? Mibaja van? Erre ő: semmi baja ennyi.
csuz-li avatar
2016. 07. 12. 11:48:09
#
mor3: A garancia jogi bikkfanyelven a jótállás, szóval jótállásként fogom írni.
Mivel a jótállási igényedet a jótállás időtartamán belül jelezted, mindegy, hogy még mennyi van hátra belőle. Jótállásnál az eladónak, jelen esetben a boltnak kell bizonyítani, hogy a VGA-d nem gyári hibás, hanem te használtad rosszul. Ennek bevett formája, hogy elküldik a szakszervizbe. Ha ők azt mondják, hogy rossz, nem javítható, akkor a gyártónak. Szóval eddig minden rendben ment, (bár nem tudom, miért is járt Kínában a cucc, de ez jogilag sajnos teljesen rendben van.)
Gondolom a VGA-d rossz, viszont a kérdés az, hogy most épp hol van a cucc? És van arról papírod, hogy a szerviz szerint is rossz, vagy csak ezt mondták?
Elvileg, ha rossz a kártya, akkor kell egy újat kapnod, vagy meg kell, hogy javítsák. Ha nem tudják javítani, vagy ugyan olyat adni helyette, akkor vissza kell adják az árát. (nem kötelezhetnek levásárlásra, de te kérheted, ha akarod a levásárlást, mint lehetőséget!) Viszont gondolom, most kaptak egy papírt arról, hogy a kártya jó és vissza kell adniuk neked a VGA-t. Szóval ismét vissza kell majd vinned, hogy nem működik.
HA nem foglalkoznak veled, akkor fogyasztóvédelemhez, vagy békéltető testülethez lehet fordulni. Fogyasztóvédelmi panasszal a megyei kormányhivatalnál tudsz élni, akár most is a tökölés miatt. Békéltető testülethez akkor fordulhatsz, ha a bolt már elutasított, tehát részükről lezártnak tekintik az ügyet. Arra figyelj, hogy mindkét testület jogászok gyülekezete, szóval papírod legyen mindenről! Tehát, ha elutasítanak, kérd írásban és ragaszkodj hozzá, hogy indokolják is ebben az írásban, hogy mire alapozzák az elutasítást!
mor3 avatar
2016. 07. 12. 11:11:51
#
S.O.S. Van egy r9 280x OC kártyám artifactos számomra vissza is vittem ahol vásároltam, és felküldték peste kivizsgáltatni ott tényleg hibásnak ítélték. Kiküldték Kínába ÉS ONNNA MEG VISSZA JÖTT HOGY SEMMI BAJA NINCS?! mindez 5 hétbe telt addig videókártya nélkül szoptam. Ilyen létezik???!!!! HA nincs semmi baja akkor kise küldik nem? Vagy most nagyon nem értem hogy ez mi a szar..... Valaki aki nagyon ért az ilyenhez kérem segítsen! Még van rá 2 hét GARANCIA!!!!!
csuz-li avatar
2016. 05. 17. 09:46:21
#
Dani46: A gyakorlat azt mutatja, hogy a boltok elfogadják azt a felállást, ha valaki eladta a garanciális termékét a garanciaidőn belül, akkor a garanciát az új vevő is érvényesítheti. Az főleg akkor áll, ha a kötelező (egy év) garanciáról van szó. Ha kiterjesztett garancia van egy terméken, már más a leányzó fekvése. Ha a bolt adta például vásárlásösztönzés (akció) leretében, akkor bizony azon tud rugózni, hiszen a szerződés közte és az eredeti vevő között jött létre. Ha "gyári garancia van", akkor viszont megint csak mindegy a boltnak, mert nem az ő költsége.
Hivatalosan a garancia egy szerződés, mely az eladó és a vevő között jön létre. Szűken értelmezve a jog szerint, ha én, mint magánszemély veszek valamit egy boltban, akkor a garancia a boltot, mint eladót terheli és én, mint vevő vagyok a kedvezményezett. Ha azonban én eladok valamit, akkor én leszek az, akinek a garanciában helyt kell állnia. Szerencsére a boltok is elég tágan értelmezik ezt a kérdést és nem a szűk jogértelmezés alapján járnak el.
Dani46 avatar
2016. 05. 09. 18:55:59
#
Felmerült 1 kérdés haverom által aki elakarja adni a gtx 970 ét ami nyilván garis,tegyük fel tönkremegy az a vevő betudja váltani a garit a haverom nevére írt számlával és gari jeggyel?persze ha csak 1 tétel van rajta,ha több dolog lenne nyilván nem adná hozzá esetleg a vevőnek problémája lenne vele akkor majd ő elintézi,hogy van ez pontosan?
visor261 avatar
2016. 05. 08. 23:45:27
#
akkor minden rendben, kössz a segítséget :D
csuz-li avatar
2016. 05. 08. 16:40:54
#
visor261: Az biztos, hogy nem a játék futtatásáról szól. Amúgy néhány VGA loggolja a beavatkozásokat és nem csak a BIOS-ában történteket. A gyártók sem hülyék, nem szeretnek feleslegesen fizetni.
visor261 avatar
2016. 05. 08. 16:17:21
#
Már azóta kitakarítottam és a 60c°-t tartja maxon de mivel 1440-en fut(70c° fhd-nál) megkérdeztem arra az esetre ha nagyobb kijelzőőn futtatom majd és felmegy megint és kipurcan...
mert azt eddig is tudtam hogy a gari érvényes ha nem oc-zek de "az alkalmazói szoftverek futásából eredendő probléma" a gari lapon bizonytalanná tett...
winrar avatar
2016. 05. 08. 12:11:50
#
Viszont ha programmal emeled a GPU/VRAM órajelét (pl. MSI Afterburner vagy a beépített AMD Overdrive) és túlhúzod, minek következtében tönkremegy a videokártya és megpróbálod garanciáztatni, akkor elvileg semmi akadálya, mert nem tudja a bolt/szakszerviz bizonyítani, hogy túlhúzás hatására hibásodott meg a vga, mivel egy szoftver nem hagy nyomot a kártyában. Ha a videokártya BIOS-ába beleturkálsz és tönkremegy a kártya, akkor tényleg bukta van.
csuz-li avatar
2016. 05. 08. 11:47:35
#
visor261: Ha a terméket rendeltetés szerűen használod, márpedig a VGA-val való játékszoftver-futtatás az rendeltetésszerű használat, így a garancia él. Ha emiatt megfő a kártyád, akkor azt garanciában javítani/cserélni kell.

Amúgy szedd le a VGA drivert a Clean Uninstall-al: http://support.am…ility.aspx
Azután tedd fel újra a legújabbat, mert egy régebbi driver szétcseszte a hűtésvezérlést és nem mindenkinek állt helyre rendesen a frissítéssel.
visor261 avatar
2016. 05. 08. 10:00:41
#
mint említettem semmilyen oc-t nem használtam a beállításokat a grafikára értettem... Csak a játék grafika semmi tunningSpoiler!
konkrétan a mad max alacsony beállításokon is 65C° körül vitte ha feljebb vittem akkor már 72° körül volt...
miatt ha túlmelegszik és behal akkor marad a gari?Spoiler!
"alkalmazói szoftver" játék=softver
csuz-li avatar
2016. 05. 08. 06:06:32
#
visor261: Alapértelmezetten minden tuningra, túlhajtásra alkalmas szoftver használata a gyári garancia elvesztését okozza (pl AMD-nél még a saját OverDrive szoftvere is azzal indít, hogy figyelmeztet, megszűnik a garancia, ha használatba veszed). De, ha a gyártó saját szoftverét használod, Gigabyte-nél az OC Guru, vagy MSI-nél az Afterborner, akkor megmarad a garancia, amennyiben nem lépsz túl a gyári beállítások határain. (Nem állítasz pl feszültséget), csak mondjuk a ventilátor fordulatszámot húzod fel, vagy a gyári OC keretein belül változtatod az órajelet, bár ez utóbbi is már határeset, gyártótól függ, hogy minek veszik.
Mondjuk azt nem tudom, hogy milyen játékban lehet húzni a gépet, de, ha van ilyen és lehet, az ugyan úgy tuning-programnak számít.
visor261 avatar
2016. 05. 07. 14:21:00
#
Mit jelent az hogy "az alkalmazói szoftverek futásából eredendő probléma" teszem azt semmijen oc-t nem használok és valamelyik alkalmazást teljesítmény növeltállapotba teszek ezáltal a gép túlmelegszik,elromlik.Spoiler!
igen egy játékban akarok magas beállításokat

Érvényes erre a jótállás?
csuz-li avatar
2016. 01. 08. 10:48:08
#
Gondoltam csinálok egy ilyen témát, mert sok a zavar a fejekben a jogi kérdésekkel kapcsolatban. Itt sokan veszünk számítógépet, alkatrészt, egyebet. Így sok "jogviszony" keletkezik, de láthatóan nem mindenki van tisztában azzal, hogy mire van joga a kereskedőnek és mire neki, mint vásárlónak.
Persze én sem vagyok jogász, de munkám miatt elég sok jogi kérdést kell értelmeznem. Szóval itt segíthetünk egymásnak jó tanácsokkal, ha valaki épp gondban van. Persze ez nem helyettesíti az ügyvédet, meg a jogszabályok beható ismeretét, de őszintén szólva: ember legyen a talpán, aki egy jogszabály nyers szövegét egyszerű halandóként értelmezni tudja.
Szavazás
Szoktál videós játékteszteket készíteni vagy nézni?







Szavazáshoz be kell jelentkezni