Menu
Jogi kérdések: garancia, szavatosság, elállás és a többiek
Több fórumon, főleg vásárlással kapcsolatban azt látom, hogy sokaknak kevés információja van arról, hogy milyen törvény adta jogokkal rendelkezik vásárláskor. Sok a félreértés és a félinformáció.

Azt a témát azért hoztam létre, hogy itt meg lehessen beszélni ezeket a kérdéseket.

Mi az elállás joga?
Mi a garancia?
Mi a szavatosság?
Mikor jár vissza pénz egy meghibásodott termék esetében?
El kell-e fogadni a csereterméket, ha a vásárolt termék meghibásodott?
Mondhatja-e a kereskedő, hogy a hibás terméket vigyem szakszervizbe?
Visszautasíthatja-e a kereskedő az elállási jogom érvényesítését, ha a termék csomagoldását megbontottam?
14 nap, vagy 14 munkanap az elállás joga; és azt melyik naptól kell számolni?


Szóval ilyenekről lehetne itt szó.
Hozzászólás küldése
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Hozzászólások: 37
csuz-li avatar
69 napja | 2017. 04. 20. 08:46:23
#
xsebix: Ha nincs számla (nyugta, jótállási jegy, stb.), akkor nincs garancia. Mindenesetre az e-mailben érkezett számla, ha az elektronikus számla, akkor az ugyan úgy érvényes. Ami mondjuk nem az e-mail törzsszövege, hanem csatolmány...
Ha magánszemélytől veszed használtan, akkor ő csak olyan hibáért felel, ami az eladás pillanatában tudható volt, azt viszont csak polgári perben tudod vele szemben érvényesíteni. (értsd: kenheted a hajadra)
xsebix avatar
70 napja | 2017. 04. 19. 13:56:54
#
Köszi! És mi van akkor ha se doboz se számla , hanem csak az email amiben ott áll a vásárlás... Amazonrol lett vásárolva azt mondja az eladó max az emailt tudja mutatni mert felesége kidobta a dobozt stb.. Elég gyanus radasul nullás ertekellessel de személyes átvétel. .. Amugy pl procit én is Amazonrol vettem újonnan és nem kaptam semmi számlát vagy ilyesmi.. Már foglalkoztatott ez a kérdés hogy akkor most hogy van a garancia. .. Bár nekem van doboz és benne kis füzet amin az áll warranty meg kis kézikönyv, úgy kell akkor beregisztralni? Az eladó azt írja nincs berehisztralva még, de ha nincsenek papírok akkor nem is lehet, vagy? Hogy működik ez? Köszi szépen előre is!
csuz-li avatar
70 napja | 2017. 04. 19. 09:13:33
#
xsebix:
Nem lehet a jótállást az eredeti csomagolás meglétéhez kötni. http://fogyasztov…e/2703#12.
Ez egy elég gyakori megtévesztés egyébként, de törvénytelen.
A kötelező - általában egy év - jótálláshoz elég a számla, vagy a blokk, ha utóbbin egyértelműen beazonosítható a termék. Kiterjesztett szavatosság esetén, ami lehet több év is, - legtöbbször 3 év - már a jótállási jegyre is szükség van.
xsebix avatar
70 napja | 2017. 04. 19. 01:47:54
#
Udv!
Vennék egy videokártyát de nincs meg a doboza.. Abban az esetben is èl a garancia ha nincs meg az eredeti doboz? Tegyük fel hogy a számla megvan... :)
Előre is köszönöm a választ !
csuz-li avatar
3 hónapja | 2017. 03. 17. 19:43:00
#
Webes vásárlásnál van egy új EU-s lehetőség, az úgynevezett online vitarendezési fórum.
Ha vitád van a bolttal és nem tudod, hogy hol tudsz velük szemben fellépni - főleg, ha a bolt más országban van és nem vagy tisztában azzal, hogy ott hogy hívják a fogyasztóvédelmet, vagy a Békéltető Testületet - akkor itt bejelented (Nem mellesleg az anyanyelveden, ha az az EU egyik hivatalos nyelve is egyben!) és az uniós hivatal továbbítja a bejelentést az adott ország illetékes hivatalának és el is indul a folyamat, amiről értesítenek. Szóval pár felesleges körtől és főleg nyomozástól megkímélnek.
Ezen a linken elérhető: https://ec.europa…amp;lng=HU
(Amúgy magyarországon minden webáruház felületén kötelező lenne elhelyezni, de persze nem nagyon erőlködnek a tulajdonosok...)
CsehMedve avatar
5 hónapja | 2017. 01. 13. 14:59:57
#
Köszönöm csuz-li a mindenre kiterjedő választ! Igazán hasznos volt!
csuz-li avatar
5 hónapja | 2017. 01. 13. 14:29:57
#
CsehMedve: HA Londonból, vagy Berlinből rendelsz az ugyan olyan, mintha Debrecenből rendelnél, szóval neked meg nem kell foglalkozni semmivel, ugyan úgy, mintha belföldön vásárolnál, mivel lényegében annak is számít. Lásd még: EU előnyei.

Ha az USA-ból, vagy Kínából rendelsz, akkor az a hivatalos helyzet, hogy magánszemélyként bizonyos összeghatár alatt nem kel fizetni semmit. Fejből nem tudom, de olyan 10-15 e Ft körül van ez az összeghatár. Az összeghatárba amúgy a szállítási költség is beleszámolandó! E fölötti sávban csak ÁFA-t kell fizetni, afölött meg (~50e Ft körül lehet) pár százalék vámot (talán 2-3%) + ÁFA-t. Nagyobb érték esetén meg kereskedelmi vámot, ami még magasabb. Szintén nem tudom fejből, hogy hol vannak ezek az összeghatárok, de a NAV válaszol e-mailben lelkesen, ha kérdezed őket. A gyakorlatban meg senkinek nem tűnik fel, hogy te külföldön vásárolgatsz, amíg nem heti sok csomagot rendelsz meg, csak alkalmanként egyet-egyet. A sávoknál amúgy az is számít, hogy az eladó magánszemély volt-e, vagy cég.
CsehMedve avatar
5 hónapja | 2017. 01. 12. 15:47:59
#
Sziasztok!

Nem találtam a kérdésemhez közelebb állóbb topicot úgyhogy ide írnám kérdésemet:
Életemben először most rendelnék ebayről, mégpedig egy Arctic Accelero Xtreme III (mivel Mo-n már nem kapható). A kérdésem az volna hogyha az USA-ból jön akkor még számolnom kell azzal hogy vámolják vmint hogy ÁFA-t kell rá fizetnem mert nem uniós tagállamból érkezik a termék?
Megtudnám rendelni UK-ból is, akkor picit drágább, ott viszont fel van tüntetve hogy "VAT price: 20.0% (included in the listed price)". Szóval ebben az esetben tuti nem kell pluszban fizetnem.

Hogy is van ez pontosan? USA vagy UK?
csuz-li avatar
5 hónapja | 2017. 01. 09. 12:38:38
#
visor261: Lassan ám! Egyrészt van egy 14 napos elállásod, amikor minden indok nélkül visszaküldheted a cuccot. Másrészt nem kötelezhetnek levásárlásra sem az elállásnál, sem a garanciális problémánál. Alapértelmezetten neked a pénz jár vissza. A levásárlást csak fel lehet ajánlani, de nem vagy köteles elfogadni. Az elállás ideje pedig az árú átvételekor indul és 14 napon belül csak jelezned kell az elállási szándékodat és fel kell adnod a cuccot, nem számít, hogy mikor ér vissza a cucc.
visor261 avatar
5 hónapja | 2017. 01. 03. 16:07:00
#
Hány napon belül hozzák ki/melyik futár szolgálat?

Nekem azt írták hogy javítani(:D) illetve cserélni nem tudják, ezért levásárolhatom az árát a kövinél ha "garanciális levásárlás menüpontnál megadom az rma számot".
HakuDragon avatar
5 hónapja | 2017. 01. 03. 16:06:50
#
Ismerős járt így nem rég. Ő tartájhoz rendelt leeresztő szelepet, helyette töltőszelepet hoztak ki. 2 szám van a két cikkszám közt felcserélve. Telefonált, utána írt egy e-mailt, csatolt hozzá képet is, aztán rá nem sokkal már hozta is a futár a jót.
Puffin avatar
5 hónapja | 2017. 01. 03. 15:58:31
#
visor261 avatar
5 hónapja | 2017. 01. 03. 15:38:50
#
Na azt írták hogy levásárolhatom az rma szám megadásával. Ez a szám a levél tárgyában szereplő szám lenne?

Én nem találok ilyet lumenet.hu termékei közt. (lehet én néztem el) Egy E27 foglalat, 40w leadott, 6000+k színhőmérsékletű égőt be tudnál linkelni onnan?
Puffin avatar
6 hónapja | 2016. 12. 28. 12:13:54
#
visor261: online vásárlásnál van 14 napos elállási jogod! https://ipon.hu/s…

Én Lumenet-ről rendeltem most Ledes égőket! Ott azt kaptam amit rendeltem! :D
visor261 avatar
6 hónapja | 2016. 12. 28. 12:01:46
#
Rendeltem egy égőt https://ipon.hu/w…23/1355517 és nem ezt hozták ki hanem egy 3000K. A képen is 6500K a színhőmérséklet és a leírásban is az állt. Mik a lehetőségeim?
csuz-li avatar
11 hónapja | 2016. 07. 14. 15:37:48
#
mor3: Szólj most a fogyasztóvédelemnek, hogy tudd bizonyítani, hogy mindez a garanciaidőn belül történt. Ők meg megmondják, hogy mi legyen a következő lépés. pl.: bevizsgálás.
mor3 avatar
11 hónapja | 2016. 07. 14. 15:27:00
#
csuz-li: De épp ez az, hogy szakszervízbe küldték fel budapestre kivizsgáltatni a terméket, amire azt mondták, hogy HIBÁS, vagy is ő ezt mondta a telefonba ezért küldték Kínába! De ma pedig letagadta AZT, hogy ő azt mondta a telefonba, HOGY a kártya hibás! Szóval hazudik, valami nagyon bűzlik velük. Ha lejár a garancia és elviszem egy külön szervízbe pénzért kivizsgáltatni és tényleg hibás, akkor is mehetek fogyasztó védelemhez, ha már lejárt a garancia, ugye? Szóval ha tényleg rossz a kártya, de lejárt a jótállás akkor is nekem van igazam és mehetek a fogyasztó védelemhez? Mert én még akkor vittem vissza amikor volt rá garancia de ők átverték a fejem és sumákoltak/sumákolnak.
csuz-li avatar
11 hónapja | 2016. 07. 14. 15:19:38
#
mor3: xoki ötlete nem rossz. Én is ezt tenném.
Érdemes lenne akár elvinni egy szervizbe és bevizsgáltatni, hogy most akkor tényleg jó e a kártya. Ha a szerviz is azt mondja, hogy jó, akkor máshol kell keresni a hiba okát. HA a szerviz azt mondja, hogy hibás, akkor ezzel a papírral máris mehetsz a fogyasztóvédelemhez.
De kezdheted a fogyasztóvédelmet is, mert ha jól tudom, nekik is van lehetőségük a termékek bevizsgálására, vagy legalább tudnak tanácsot adni, hogy mit tegyél ebben az esetben.
mor3 avatar
11 hónapja | 2016. 07. 14. 14:47:34
#
csuz-li: Bemente a kártyáért. Az eladó nem tudott semmilyen papírt mutatni arról hogy kint volt a kártya kínában illetve pesten, sőt még azt is letagadta, amikor telefonon beszéltem vele és azt mondta nekem, hogy tud egy jó hírt mondani, hogy megtalálták a hibát (pesti szervíznél) és emitt küldi ki kínába. Azt mondta, hogy igazából semmilyen hibát nem találtak pesten a szervízbe csak mivel ő jóban van velük ezért küldték ki kínába. Olyan papírt tudott adni amit ott helybe írt és azt írta bele hogy ki küldte kínába, pestre felküldte de nem volt hiba. Valamint a ramom nem egyezett meg a gépbe, más volt a feszültségük, gondoltam beviszem az egyiket beszámítja és ráfizetéssel veszek egy ugyanolyat mint ami benne van (bevittem mindkét ramot mert nem tudtam melyikre van több garancia). Elvette őket és egy szó nélkül adott másik két ugyanolyan ramit ami vaci új. Azt mondta, hogy ő eltekint az anyagiaktól a ráfizetésnél a ramnál. Van még 3 nap garancia a kártyára. Most ittvan nálam haza hoztam. Ez mennyi bűzlik? Holnap szerintem felhívom a fogyasztó védelmet. Érdemes felhívni, vagy jól járt el az eladó. Jaaaa és hozzá tenném, hogy a felesége aki ott dolgozik vele, (igen a felesége) még neki ált feljebb, hogy én papírt kérek arról, hogy tényleg kivolt vizsgáltatva a kártya. Mert, hogy ő semmilyen papírt nem hajlandó adni.
xoki avatar
11 hónapja | 2016. 07. 12. 15:10:47
#
mor3: Gyanús nekem hogy nem a kártyával van ott a baj, ezer másik ok is lehet arra a hibára, próbáltad másik gépben? Ha nem, mindenképpen le kellene tesztelned.
Kétlem hogy ennyi cécó után csak úgy visszaadnák ha hibás. Bár az is lehet, hogy javították kínába, csak neked nem azt mondták.
csuz-li avatar
11 hónapja | 2016. 07. 12. 13:15:24
#
mor3:
A gond az, hogy elvileg a kereskedőnek kell bizonyítania, hogy a VGA-d nem azért rossz, mert te rosszul használtad. Viszont neki van egy papírja arról, hogy a VGA jó, szóval simán felteheti a kezét, részéről minden rendben, jogilag helyesen intézve lett és még védve is van.
  • Elmész a kártyáért.
  • Átveszed és kérsz erről papírt. Ha nem adnak, akkor beírsz a Vásárlók könyvébe (panaszkönyv). Jó lenne, ha azt is írásba adná, hogy a pesti szerviz szakvéleménye szerint rossz a VGA (persze nem fogja...).
  • Hazaviszed, majd, ha tényleg rossz még mindig, visszaviszed újra, akár már holnap is. Innentől megint náluk pattog a labda.

Akár meg is keresheted a pesti szervizt, vagy másik szakszervizt, amit a jótállási jegy feltüntet és kérhetsz te is onnan szakvéleményt, bár erre nem vagy köteles, viszont egyszerűsíti az életedet, ha ez nem megoldhatatlan. Ha ez nehezen kivitelezhető, vagy túl költséges számodra, akkor kihagyhatod, hiszen te a kereskedőnél is intézheted a jótállási ügyedet.

(Persze felmerül a kérdés, - és ezzel nem bántani akarlak - hogy tényleg rossz-e az a VGA...)
mor3 avatar
11 hónapja | 2016. 07. 12. 13:14:28
#
És most akkor pontosan mit is csináljak? Menjek be érte hozzam haza és használjam tovább a szar kártyát?
Puffin avatar
11 hónapja | 2016. 07. 12. 13:05:06
#
Azért járt Kínában mert az összes Sapphire kártyát oda küldik vissza.
mor3 avatar
11 hónapja | 2016. 07. 12. 12:56:43
#
A kártyát most küldték vissza, ma érkezett meg a boltba. Mikor felküldték pestre kivizsgáltatni akkor azt mondták hogy hibás és ki küldik, erről nem kaptam semmilyen papírt csak mutatott egy online dolgok ami azt jelezte hogy a futár elvitte a kártyát. Akkor most menjek be kérjek papírt hogy kint volt kínában a kártya és hozzam haza? Majd 1 hét mulva vigyem vissza hogy megint artifactolt a kártya és nem érdekel mit csinálnak de cseréljék ki javítsák meg?
Hozzá tenném hogy a bolt tulaj megint semmit nem mondott felhívott és annyit mondott hogy itt a kártya lehet érte jönni. Erre én mivan? Miért jött vissza? Mibaja van? Erre ő: semmi baja ennyi.
csuz-li avatar
11 hónapja | 2016. 07. 12. 12:48:09
#
mor3: A garancia jogi bikkfanyelven a jótállás, szóval jótállásként fogom írni.
Mivel a jótállási igényedet a jótállás időtartamán belül jelezted, mindegy, hogy még mennyi van hátra belőle. Jótállásnál az eladónak, jelen esetben a boltnak kell bizonyítani, hogy a VGA-d nem gyári hibás, hanem te használtad rosszul. Ennek bevett formája, hogy elküldik a szakszervizbe. Ha ők azt mondják, hogy rossz, nem javítható, akkor a gyártónak. Szóval eddig minden rendben ment, (bár nem tudom, miért is járt Kínában a cucc, de ez jogilag sajnos teljesen rendben van.)
Gondolom a VGA-d rossz, viszont a kérdés az, hogy most épp hol van a cucc? És van arról papírod, hogy a szerviz szerint is rossz, vagy csak ezt mondták?
Elvileg, ha rossz a kártya, akkor kell egy újat kapnod, vagy meg kell, hogy javítsák. Ha nem tudják javítani, vagy ugyan olyat adni helyette, akkor vissza kell adják az árát. (nem kötelezhetnek levásárlásra, de te kérheted, ha akarod a levásárlást, mint lehetőséget!) Viszont gondolom, most kaptak egy papírt arról, hogy a kártya jó és vissza kell adniuk neked a VGA-t. Szóval ismét vissza kell majd vinned, hogy nem működik.
HA nem foglalkoznak veled, akkor fogyasztóvédelemhez, vagy békéltető testülethez lehet fordulni. Fogyasztóvédelmi panasszal a megyei kormányhivatalnál tudsz élni, akár most is a tökölés miatt. Békéltető testülethez akkor fordulhatsz, ha a bolt már elutasított, tehát részükről lezártnak tekintik az ügyet. Arra figyelj, hogy mindkét testület jogászok gyülekezete, szóval papírod legyen mindenről! Tehát, ha elutasítanak, kérd írásban és ragaszkodj hozzá, hogy indokolják is ebben az írásban, hogy mire alapozzák az elutasítást!
mor3 avatar
11 hónapja | 2016. 07. 12. 12:11:51
#
S.O.S. Van egy r9 280x OC kártyám artifactos számomra vissza is vittem ahol vásároltam, és felküldték peste kivizsgáltatni ott tényleg hibásnak ítélték. Kiküldték Kínába ÉS ONNNA MEG VISSZA JÖTT HOGY SEMMI BAJA NINCS?! mindez 5 hétbe telt addig videókártya nélkül szoptam. Ilyen létezik???!!!! HA nincs semmi baja akkor kise küldik nem? Vagy most nagyon nem értem hogy ez mi a szar..... Valaki aki nagyon ért az ilyenhez kérem segítsen! Még van rá 2 hét GARANCIA!!!!!
csuz-li avatar
1 éve | 2016. 05. 17. 10:46:21
#
Dani46: A gyakorlat azt mutatja, hogy a boltok elfogadják azt a felállást, ha valaki eladta a garanciális termékét a garanciaidőn belül, akkor a garanciát az új vevő is érvényesítheti. Az főleg akkor áll, ha a kötelező (egy év) garanciáról van szó. Ha kiterjesztett garancia van egy terméken, már más a leányzó fekvése. Ha a bolt adta például vásárlásösztönzés (akció) leretében, akkor bizony azon tud rugózni, hiszen a szerződés közte és az eredeti vevő között jött létre. Ha "gyári garancia van", akkor viszont megint csak mindegy a boltnak, mert nem az ő költsége.
Hivatalosan a garancia egy szerződés, mely az eladó és a vevő között jön létre. Szűken értelmezve a jog szerint, ha én, mint magánszemély veszek valamit egy boltban, akkor a garancia a boltot, mint eladót terheli és én, mint vevő vagyok a kedvezményezett. Ha azonban én eladok valamit, akkor én leszek az, akinek a garanciában helyt kell állnia. Szerencsére a boltok is elég tágan értelmezik ezt a kérdést és nem a szűk jogértelmezés alapján járnak el.
Dani46 avatar
1 éve | 2016. 05. 09. 19:55:59
#
Felmerült 1 kérdés haverom által aki elakarja adni a gtx 970 ét ami nyilván garis,tegyük fel tönkremegy az a vevő betudja váltani a garit a haverom nevére írt számlával és gari jeggyel?persze ha csak 1 tétel van rajta,ha több dolog lenne nyilván nem adná hozzá esetleg a vevőnek problémája lenne vele akkor majd ő elintézi,hogy van ez pontosan?
visor261 avatar
1 éve | 2016. 05. 09. 00:45:27
#
akkor minden rendben, kössz a segítséget :D
csuz-li avatar
1 éve | 2016. 05. 08. 17:40:54
#
visor261: Az biztos, hogy nem a játék futtatásáról szól. Amúgy néhány VGA loggolja a beavatkozásokat és nem csak a BIOS-ában történteket. A gyártók sem hülyék, nem szeretnek feleslegesen fizetni.
visor261 avatar
1 éve | 2016. 05. 08. 17:17:21
#
Már azóta kitakarítottam és a 60c°-t tartja maxon de mivel 1440-en fut(70c° fhd-nál) megkérdeztem arra az esetre ha nagyobb kijelzőőn futtatom majd és felmegy megint és kipurcan...
mert azt eddig is tudtam hogy a gari érvényes ha nem oc-zek de "az alkalmazói szoftverek futásából eredendő probléma" a gari lapon bizonytalanná tett...
winrar avatar
1 éve | 2016. 05. 08. 13:11:50
#
Viszont ha programmal emeled a GPU/VRAM órajelét (pl. MSI Afterburner vagy a beépített AMD Overdrive) és túlhúzod, minek következtében tönkremegy a videokártya és megpróbálod garanciáztatni, akkor elvileg semmi akadálya, mert nem tudja a bolt/szakszerviz bizonyítani, hogy túlhúzás hatására hibásodott meg a vga, mivel egy szoftver nem hagy nyomot a kártyában. Ha a videokártya BIOS-ába beleturkálsz és tönkremegy a kártya, akkor tényleg bukta van.
csuz-li avatar
1 éve | 2016. 05. 08. 12:47:35
#
visor261: Ha a terméket rendeltetés szerűen használod, márpedig a VGA-val való játékszoftver-futtatás az rendeltetésszerű használat, így a garancia él. Ha emiatt megfő a kártyád, akkor azt garanciában javítani/cserélni kell.

Amúgy szedd le a VGA drivert a Clean Uninstall-al: http://support.am…ility.aspx
Azután tedd fel újra a legújabbat, mert egy régebbi driver szétcseszte a hűtésvezérlést és nem mindenkinek állt helyre rendesen a frissítéssel.
visor261 avatar
1 éve | 2016. 05. 08. 11:00:41
#
mint említettem semmilyen oc-t nem használtam a beállításokat a grafikára értettem... Csak a játék grafika semmi tunningSpoiler!
konkrétan a mad max alacsony beállításokon is 65C° körül vitte ha feljebb vittem akkor már 72° körül volt...
miatt ha túlmelegszik és behal akkor marad a gari?Spoiler!
"alkalmazói szoftver" játék=softver
csuz-li avatar
1 éve | 2016. 05. 08. 07:06:32
#
visor261: Alapértelmezetten minden tuningra, túlhajtásra alkalmas szoftver használata a gyári garancia elvesztését okozza (pl AMD-nél még a saját OverDrive szoftvere is azzal indít, hogy figyelmeztet, megszűnik a garancia, ha használatba veszed). De, ha a gyártó saját szoftverét használod, Gigabyte-nél az OC Guru, vagy MSI-nél az Afterborner, akkor megmarad a garancia, amennyiben nem lépsz túl a gyári beállítások határain. (Nem állítasz pl feszültséget), csak mondjuk a ventilátor fordulatszámot húzod fel, vagy a gyári OC keretein belül változtatod az órajelet, bár ez utóbbi is már határeset, gyártótól függ, hogy minek veszik.
Mondjuk azt nem tudom, hogy milyen játékban lehet húzni a gépet, de, ha van ilyen és lehet, az ugyan úgy tuning-programnak számít.
visor261 avatar
1 éve | 2016. 05. 07. 15:21:00
#
Mit jelent az hogy "az alkalmazói szoftverek futásából eredendő probléma" teszem azt semmijen oc-t nem használok és valamelyik alkalmazást teljesítmény növeltállapotba teszek ezáltal a gép túlmelegszik,elromlik.Spoiler!
igen egy játékban akarok magas beállításokat

Érvényes erre a jótállás?
csuz-li avatar
1 éve | 2016. 01. 08. 11:48:08
#
Gondoltam csinálok egy ilyen témát, mert sok a zavar a fejekben a jogi kérdésekkel kapcsolatban. Itt sokan veszünk számítógépet, alkatrészt, egyebet. Így sok "jogviszony" keletkezik, de láthatóan nem mindenki van tisztában azzal, hogy mire van joga a kereskedőnek és mire neki, mint vásárlónak.
Persze én sem vagyok jogász, de munkám miatt elég sok jogi kérdést kell értelmeznem. Szóval itt segíthetünk egymásnak jó tanácsokkal, ha valaki épp gondban van. Persze ez nem helyettesíti az ügyvédet, meg a jogszabályok beható ismeretét, de őszintén szólva: ember legyen a talpán, aki egy jogszabály nyers szövegét egyszerű halandóként értelmezni tudja.