Temple Run (Windows Phone)
Játék: Temple Run (Windows Phone)
Fejlődünk, egyre több és több alkalmazás érhető el készülékeinken, és hála az égnek, mi Windows-osok is lassan beérjük a többi céget. Játékaink közül most egy portot mutatnék be nektek, és hogy miért jó/rossz ezzel játszani.
Üdvözöllek kedves olvasó, azt mondom (írom), vágjunk bele!
A Temple Run egy 2011-ben készített játék, melyet az Imangi studio fejlesztett ki, és alapja az, hogy futsz egy emberrel a pályán, eközben a megfelelő pillanatban a megfelelő irányba húzod az ujjadat a kijelzőn, vagy megfelelő irányba döntöd a készülékedet. Tudom, tudom... unalmas. De mégsem az!
Minimális története ugyan abban kimerül, hogy te egy kincsvadász vagy, aki ellopott valami nemesfémet (nevetés helye), azonban ha ennek a hosszába nem kötünk bele, akkor a játék bőven tudja feledtetni velünk a hiányérzetet. Az alapul szolgáló pálya végtelen, tehát addig mész, míg el nem rontod, azonban ehhez még jön az a bónusz, hogy amennyiben elrontod, hiába akarod betanulni a mozdulatokat, azonnal koppanni fogsz, hisz a pálya minden alkalommal egy randomgenerátor működése miatt átalakul, ezzel biztosítva az állandó kihívást.
Szóval a játék nem rossz, nézzük meg, hogy miket tud nyújtani! Első dolgok: végtelen futás, játék öröm, keserv, szenvedés, aztán káromkodás. Nagyjából pont ilyen sorrendben. Elindul a játékunk, miután a nagy PLAY! gombot megnyomjuk, ezzel gyakorlatilag le is játszódik előttünk a story, 1,5 másodperc alatt. Na nem azért, mert kevesellem, de azért valami kis animációt csinálhattak volna az első indításhoz, hogy legyen fogalmunk arról, miért és hogyan kerültünk oda. Célunk elfutni a fekete (nem néger) majmok (?) elől, eközben minél több aranyat összeszedegetni. A pénzszedés már minden játék részét képezi, ezért, mint minden játékban, itt is rendelkezésünkre áll egy kis store, ahol megszerzett coinjainkat elverhetjük. Vehetünk különböző passzív bónuszokat, és ezeket fejleszthetjük még több pénzért. Nagyon gazdaságos... A játék ad célokat is (objectives), amiket teljesítve kapunk valamit, általában pontokat, pénzt. Vannak könnyen teljesíthető célok, és idegesítően szívásra készített célok. Előbbire példa: juss el 500 méterig. Utóbbira: tégy meg 4000 métert anélkül, hogy egy darab coint is felszednél. 3700~ méter, hirtelen kanyar---> coin mező ---> rehabilitációs kezelés.
A játék amúgy nem rossz, de nem ajánlott napi 2 óránál többet játszani, vagy csak erős nyugtató (mennyiségű alkohol) mellett. Személy szerint azért tudom szeretni, de a második része valamivel jobban tetszik (hupsz, spoiler alert! következő teszt témája). Természetesen ez a játék nem csak Windows Phone-ra érhető el, sőt! Eredetileg IPhone-ra készítették, majd 1 év tolással adták ki Androidra, végül egy újabb év elteltével kaptuk meg mi, Windows-osok.
Véleményem a játékról:
Játszhatóság: 10/10 - Tökéletesen játszható és alapos, ha van nyugtatód
Irányítás 10/8 - rendkívül jól helyt áll, azonban előfordul, hogy nem tudja feldolgozni a hirtelen sok mozdulatot
Élmény: 10/8 - Sörrel és borral együtt megkapja a nyolcat, e kettő nélkül inkább hat
Pályatervezés: 10/6 - Randomgenerál, oké oké, de sajnos rendkívül sok az ismétlődő pályaelem, és a környezet sem olyan szépen kidolgozott még.
Játékmechanika: 10/9 - elég jó megközelítés a játékkészítéshez, és sikeres is, hisz tudjuk hány mutáns játék született ez alapján
Összesen 45 pont az 50-ből, ezzel nálam 90%-ot kap.
Remélem ti is élvezni fogjátok a játékot, minden szitkozódással együtt :D
Köszönöm, hogy elolvastad rövid kis cikkemet, további jó böngészést!
Egy pár kicsi észrevétel:
- A bekezdéseknek adhatnál egy kisebb címet, pl.: grafika, játékmenet, stb. vagy valami kreatívabbat is akár
- Picit fura az értékelésed, a szempontjaid eléggé egybefüggőek (játékmechanika-irányítás-játszhatóság) aztán kap egy kettes szorzót? Ezt még egy kicsit átgondolhatnád.
- És még egy apróság ami nem feltétlenül a tesztíráshoz tartozik: "nem tudja feldolgozni a hirtelen sok mozdulatot" - ez függhet a készüléktől is (meg egy kicsit magyartalan is a mondat).
De csak így tovább! 😃