Call of Duty 4: Modern Warfare PC teszt
Egy rövid teszt az Infinity Wards nagysikerű játékáról...
A Call of Duty: Modern Warfare egy FPS (First-Person Shooter) játék, amely 2007 novemberében jelent meg PC,XBOX360 és PS3 platformokra ezt követte pár évvel később a Mac és a Wii megjelenés. A játékot az Infinity Wards fejlesztette ki és az Activision publikálta, ám ez a rész teljesen eltér az első 3 résztől (a 3. rész PC-n nem jelent meg).
A játék 2011-ben játszódik, az elején egy meg nem nevezett Közel-keleti ország elnökének bőrébe bújhatunk(csupán szemléljük az eseményeket), akit elrabolnak, és elő adásban kivégeznek. Ezután az események felpörögnek, melynek során több helyet is meglátogat a játékos, mint például a Közel-Kelet, Azerbajdzsán, Oroszország, és a kihalt Ukrán város, Prypiat.
Egyjátékos mód:
A konfliktusokat egy amerikai tengerészgyalogos (Sergeant Paul Jackson) és egy brit SAS kommandós (Sergeant John "Soap" MacTavish) szemszögéből látjuk, továbbá a történet során egy régről ismert szereplő Cpt. John Price bőrébe is belebújhatunk egy múltbéli esemény felidézése során, ám csupán két pálya erejéig. (talán a legjobb részre a játéknak). Továbbá egy AC-130-as repülőgépet irányítva nyújthatunk légi támogatást a földi egységünknek egy misszió keretében. Az egyjátékos mód körül belüll 5-6 órát tesz ki, ám a nehézségi szint emelésével, ez lehet több is :)
A legelső teendőnk, hogy végig csináljunk egy kisebb rkiképzéstr1;, melynek során megismertetnek minket az alapvető irányítással és újításokkal, mint például a késelés, ami megjegyezném, alapból elég kényelmetlen helyre került (V) (persze ezt át lehet állítani másik billentyűre is). A kiképzés utolsó momentuma, (ami egyben felkészítés az első éles bevetésre) hogy egy gyakorló pályán időre csináljuk meg a feladatokat és ez alapján a játék eldönti, hogy melyik 4 nehézségi szint ajánlott nekünk. (itt is találkozunk egy újítással az előző részekhez képest, ami nem más mint a fénygránát) Ha sikerrel végig csináltuk, következhet az igaz akció. Részletesen nem írnék minden pályáról, ezt látni és tapasztalni kell :)
Többjátékos mód:
Mint minden eddigi rész, ez a játék is kapott többjátékos módot. természetesen itt is van többfajta játékmód, mint a TDM, Deathmatch stb. (bár játékon belüll más néven szerepelnek)
Újítás itt is akad bőven.
Vegyük először azt az újítást ami bizonyos számú ellenfél lelövése után jár, ha valaki egymás után 3 ellenféllel végez anélkül, hogy meghalna, aktiválhat egy scannert ami mutatja az ellenfél pozícióját a térképen, 5 ellenfél után légi támogatást kérhet a térkép egy bizonyos pontjára, 7 ellenfél után pedig egy helikopter kérhető ami a közelében lévő ellenfelekkel végez ezáltal ponthoz juttatva tulajdonosát.
A játék addig tart, amíg az idő le nem jár, és a legtöbb pontot gyűjtő csapat nyer. Amennyiben az állás döntetlen, egy új kör kezdődik (ún. Hirtelen Halál), melyben a már lelőtt játékos nem kerül vissza a térképre, és az utolsó talpon maradt játékos csapata nyeri a kört. :)
A többjátékos mód másik újítás a pontozási rendszer. Amennyiben teljesíti a kitűzött feladványokat, (pl bizonyos számú fejlövés egy adott fegyverrel, stb.) pontot kap a játékos, melynek gyűjtésével szinteket léphet, ezáltal új fegyvereket, modifikációkat, Perkeket, Kihívásokat oldva fel. A fegyvereket mindenki a saját ízlésére állíthatja a már feloldott tartalmak segítségével.
A többjátékos mód eléréséhez a játék eredeti kiadására vagy letöltött verzió esetén Patchre van szükség. Az 1.6os Patch után szükség van az 1.7-re és így már lehet is játszani, ám ez esetben csupán a többjátékos mód lesz elérhető. Szerencsére nemrégiben megjelent az 1.7es Patch-hez való Crack is mely elérhetővé teszi, mindkét játékmódot :)
Látvány, hang:
A játékot az IW 3.0ás motor hajtja, mely magába foglalja a dinamikus világítást, HDR fényeffekteket, dinamikus árnyékokat stb. A golyók becsapódását és visszapattanását a motor, különböző módon kezeli attól függően, hogy milyen felületbe csapódik be a golyó. Egyes tárgyak, mint például az autók és egyes épület részek tönkretehetőek. Ez magába foglalja azt a tényt is, hogy a vékonyabb falak már nem jelentenek teljes védelmet tűzharcban valamint, egy több lövést kapott jármű egy idő után kigyullad és felrobbanik, sérülést, illetve halált okozva ezzel a körülötte állóknak.
A játékban hallható zenéket a brit zeneszerző Stephen Barton-nak köszönhetjük, ám Gregson-Williams is segédkezett, akinek a játék rbetétdalátr1; köszönhetjük.
Mint azt a gépigényen láthatjátok, a játéknak nem kell erőmű, hogy elinduljon. Egy régebbi gépen is nagyon szép grafikát lehet belőle kihozni, ami köszönhető a remek optimalizáltságnak. Természetesen többjátékos módban nem árt a beállításokon visszavenni. :)
A fentiek alapján úgy érzem nem alaptalan a játék töretlen sikere, és ezt a sikert mi mutatná jobban, mint az eladások száma ami nem kevesebb mint 7 millió példány világszerte :)
Én régóta szeretem a CoD játékokat, de igazi fan csak a Modern Warfare sorozat megjelenése óta vagyok :) A történet minden része magával ragad, és mindez párosul a lenyűgöző látvány elemekkel, szerintem ez egy igazi játék lényege :)
Remélem ezt a tesztet olvasva kedvet kaptál hozzá, hogy kipróbáld, illetve, hogy újra elővedd ezt a remek játékot.
Később talán nekiállok egy Modern Warfare 2 tesztnek is :)
Amennyiben észrevételetek van a tesztel kapcsolatban, kérlek jelezzétek, ez volt nekem az első ilyen :)
wdavid
Műfaj: ,
Fejlesztő: Infinity Ward
ZoZo98: wikipedia ennyit írt, ezek szerint az egy korábbi adat volt 😃
grat hozzá 😀
maga a játék jó csak az a baj hogy Q..a rövid 😠