Szellemes kalandok
A Ghost 1.0 egy 2016 júniusában megjelent 2D-platformer játék, amely az Unepic fejlesztői, az unepic_fran kezei közül került ki, és stílusában leginkább a Metroid-címekre hajaz.

Veszélyes üzem
A nem túl körmönfont történet szerint két hacker, Boogan és Jacker szeretné megszerezni a Nakamura katonai űrközpont néhány fontos forráskódját, ezért egy, a kontaktjuk által ajánlott nőt, Ghost-ot küldik, hogy lopja el ezeket. Itt átvesszük az irányítást Ghost fölött, és gyakorlatilag a játékidő nagy részében az lesz a feladatunk, hogy a két jómadárral tartva a kapcsolatot, felfedezzük a szuperfejlett és veszélyes bázis minden szegletét. Ez a tevékenység leginkább kapcsolók aktiválásából és kulcskártyák keresgéléséből fog állni a szimpla séta és ugrabugra mellett, de azért nem kell aggódni, egy kellően változatos és érdekes központtal van dolgunk.
A biztonsági rendszer elképesztő túlfejlettsége már felvet pár kérdést: lesz itt egy csomó plafonból előkukucskáló lézerlöveg, csomó lézerakadály, nagyfeszültségű mezők, magukból robbanó kartácsot dobó robotok, érdekes pörgő fogaskerekek, meg komplett termek tele bombával, amelyeket teljes sötétségben a legviccesebb kerülgetni, bár ezen szekciók kifejezetten hangulatosak voltak. De hogy minek ennyi minden, azt azóta sem tudom. Ilyen sokan, és ilyen hatékonyan akarnak behatolni ebbe a komplexumba? Komoly hadseregekre számítanak? És ha igen, miért nem verték már az elején nagy dobra, hogy valami kellemetlen behatoló van a bázison? Persze ez csak szőrszálhasogatás, mert végeredményben igen színes palettán mozognak a ránk leselkedő veszélyek.
Konfliktusrendezés alapfokon

Változatos elemekből tehát nincs hiány, kár, hogy nagyjából ennyi jó mondható el a harcokról. Egyszerűen nem szórakoztatóak, vagy túl könnyűek, vagy frusztrálóak, ritkán van meg az arany középút. De egyébként sem egy nagy élmény sajnos, az új fegyverek még fel-feldobják a dolgot, de aztán visszasüpped a rutin és a hajtépés ingoványába. Ez utóbbi akkor következik el, amikor megtapasztaljuk a riadó-rendszer áldásait. Minden teremnek van egy készültségi szintje, és néhol találunk egy-egy riadó-zónát, amelybe belépve rosszabbnál rosszabb dolgokat szabadíthatunk magunkra. Az egyetlen gond, hogy sokszor ezek utunkat állják a továbbhaladásban, így kénytelenek vagyunk az alarm kellemetlen következményeivel szembesülni. Ez kisebb szinteken még nem akkora nagy baj, de később a nehézség exponenciálisan növekszik. Most persze jogosan fel lehet hozni, hogy csak nyavalygok itt, de nem elítélendő módon én szórakozni járok a videojátékok földjére, és nem szenvedni… Annyi könnyebbség mondjuk van, hogy elég túlélni a riadó idejét, és utána akkor is onnan folytathatjuk, ahol abbahagytuk, ha közben fűbe harapunk. Ja, és legalább a kisebb szintű riadók kimerítik az egészséges kihívás fogalmát.

Fejlessz és éledj újra!
Egyébiránt a bázis felfedezése izgalmas és hangulatos lett, és ez leginkább a jó pályatervezésnek köszönhető. Találunk különböző ügyességi feladványokat, némelyik közülük egész összetett, de azért nagyon nem fogják igénybe venni a szürkeállományunkat. De akkor is megvan a bája zseblámpa mellett keresni az áram kapcsolóját, vagy felkutatni a shortcut-ként használható csatornarendszer egy-egy szakaszát. De találhatunk itt boltokat is, ahol a kereskedőrobottól szerezhetünk be kisebb powerup-okat (minket kísérő drón, regeneráció), passzív fejlesztéseket, vagy a már említett másodlagos fegyvereket. Ezek elméletben ingyen vannak, de legyártásukhoz bizonyos mennyiségű energiakristály szükséges, amelyeket elesett ellenségeink, vagy a pályákon megtalálható ládák után szedhetünk fel. Ezeknél érdemes sietni, mert idővel elveszik az értékük, és nem érdemes meghalni, mert akkor mindent elveszítünk, és lehet farmolni, meg keresni a riadókat, ha valaki az elején olyan béna volt, mint én. A kereskedők kínálata amúgy minden boltban más, úgyhogy érdemes bekukkantani mindenhova. Különböző fejlesztéseket kaphatunk még bizonyos számú kisebb lélekdarab összeszedése után is, de felszedhetünk képességpontokat is, amelyeket egy egészen fejlett skill-fán verhetünk el. Ezek a fejlesztések vonatkozhatnak Ghost testére és lelkére, Jack hackelési képességeire, vagy akár magára a bázisra is, itt sem lesz gond a lehetőségek száma.
Külső és belső
A Ghost 1.0 ugyanis egészen kiforrott történetet bontakoztat ki szépen lassan. Nem kell nagy megfejtésekre számítani, de lesz egy-két csavar, meg felvetülő kérdés, hogy azért ne legyenek olyan egyszerűek a dolgok. Ami nagy szerencse, hogy a készítők sem akartak egy komoly játékot készíteni, mert ezzel a felütéssel és egyes elemek ismeretében elég merész választás lett volna nem viccesre venni a figurát. Ez a komolytalanság leginkább a párbeszédeken keresztül jön át, amelyek gyakran tarkítják a játékmenetet. A dialógusok többsége jól van megírva, kellően elborultak már az első perctől kezdve, de talán kicsit sok volt a kikacsintás és a kínosabb jelenet, és a gyakrabban előforduló szituációknál ismétlődő dumákat sem zártam a szívembe, de azért általánosan elmondható, hogy az írók nem estek át nagyon a ló másik oldalára. Ez a tartalomra is igaz: nem is túl rövid, de nem is lehetetlenül hosszú, olyan 10-12 óra biztos van benne, pláne a pluszban kioldható küldetésekkel és extra játékmódokkal együtt.
A Ghost 1.0 összességében egy egész jó játék lett: változatos és sok tartalommal operál, amit okos látványtervezés támogat meg. A harcok csekély élvezhetőségéért kár, de itt is ki lehet fogni egy-két jó összecsapást, és ezt valamilyen szinten ellensúlyozza a robotok megszállásának lehetősége. A történet sem rossz, szóval tényleg nem gyenge ez az alkotás, ajánlani azonban csak a téma vagy a műfaj iránt fogékonyabbaknak tudom, még akkor is, ha nem túl drága.
Értékelés
Grafika: 85%
Hangok/zene: 70%
Játékélmény: 73%
Összességében: 74%
Értékelés:
Grafika:
██████████
80%
Hang:
██████████
70%
Design, művésziség:
██████████
90%
Zene:
██████████
70%
Játékélmény:
██████████
70%
Újítások, ötletek:
██████████
60%
Összességében:
██████████
70%


Ghost 1.0
Megjelenés: 2016. June 07. (PC)
Műfaj: ,
Fejlesztő: @unepic_fran
Műfaj: ,
Fejlesztő: @unepic_fran
Hozzászólások: 5
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Értékelés
Nem csak hogy tehetséged van az íráshoz, de látszik minden teszteden a belefektetett munka is, úgyhogy ha egy troll 1 pontot ad, azt nehogy a szívedre vedd, ilyen emberek mindig lesznek, haters gonna hate meg satöbbi.
Ami a játékot illeti, ezek a platformerek engem sose fogtak meg, egyszer kipróbáltam egyet, mikor ingyenes votl steamen, toltam vagy félórát, de aztán valahogy nem vitt rá a lélek, hogy újra az indítóikonra kattintsak. És hát a teszt alapján ez a játék se fog a polcra kerülni.
Elismerem, hogy nem az évszázad alkotása, de ennél többet dolgoztam vele.