background
avatar
sudosu
Szint: 25
12 éve tag, offline
1.6K 💬
1.4K ☀
30 éves, férfi
Magyarország

Kalandunk folytatódik

Írta: sudosu, 2014. March 28., játékteszt
Játék: Gothic II

Miután névtelen hősünk legyőzte az alvót, ráomlott a kupola. Ezzel azt hihetnénk, hogy vége szakad e remek játéksorozatnak, de nem. Lássuk hát a folytatást!

Viszonylag későn szereztem tudomást a második rész létezéséről. Ebben a korszakban vidéken azért nem nagyon volt elterjedt a rendszeres internet kapcsolat, szóval ennek tudható be a dolog. A beszerzése a játéknak már viszonylag könnyen ment, már 2-3 heten belül a polcomon hevert a játék telepítője. Hát feltelepítettem a kedves játékomat, elszánt voltam, végigvártam a viszonylag lassú telepítést.

Hát, ismét itt lennénk egy új világban, amelyet még nem tettek tönkre az orkok. Khorinis városában járunk. Néhány nappal az alvó legyőzése után. Hősünket Xardas épphogy megtudta menteni a mágikus ércből készült páncélunknak köszönhetően. Persze minden erőnket elvesztettük a sebesüléseinknek köszönhetően, ezért kezdhetjük nulláról karakterünk fejlesztését. Utunk során az emlékezetünk is megsérülhetett. Na, ezt bővebben kifejtem! A Piranha-Bytes csapata gondolt azokra is, akik nem ismerik az első rész történetét. Ez egy ügyes húzás volt. Persze azok sem csalódhatnak, akik játszottak az első résszel, mert találkozhatnak jó barátainkkal: Diego, Milten, Gorn stb… Kalandozásaink során bejárhatjuk a Gothic 1 világának teljesen lerombolt változatát is, amelyet teljesen megszálltak az orkok!


Helyszín

A játék 2 „világban” játszódik.

Khorinis:

Ez a kontinens lényegében egy nagy sziget. A táj és városok remekül megvannak formálva, elismerésem a pályatervezőknek! Életünket a város szélén Xardas tornyában kezdjük. A tengerparton helyezkedik el Khorinis városa, ami egy középméretű kis városka, kisebb, mint a Régi tábor az első részből. A várost három részre lehet bontani:

Alsó negyed:

Itt élnek a középnemesek, vállalkozók, mesterek, polgárok. Ebben a városban már megjelent a másik nem tagjai is, igaz csak parasztasszonyok, de ez is valami az előző részhez képest. Emlékszem az első magyarosításban még a férfi neműeket is parasztasszonynak hívták J. Már lehet beszélni az ún. nameless, tehát sztorin kívüli emberkékkel is. Igaz, hogy csak néhány mondatot tudnak mondani, de így kikérdezhetjük az „utca népét” a városról és a helyszínről. Egyébként az alsó negyedben elhelyezkedik néhány fontosabb épület is: A milícia helyi kirendeltsége, piac, kovács műhelye, kocsma.


Felső negyed:

Ide csak akkor juthatunk be, ha már polgára vagyunk Khorinis városának, vagy elértük már azt a részt, hogy a Kolostorból vagy az zsoldosoktól elküldjenek minket a helyi uralkodóhoz, Lord Hagen-hez. Ez a bánya völgyi városhoz hasonlóan egy kastélyban van, annyi különbséggel, hogy sokkal szebben, részletesebben kiépített városrészről van szó. Ebben a városrészben kizárólag nemesek élnek, akiknek egy része korrupt, adót csal, viszont van néhány, akivel remek barátságokat köthetünk persze néhány szívesség után. A kertekben a lovagok gyakorlatoznak és van nekik egy kis emelet kialakítva az egyik nemes lakása felett.

Kikötő negyed:

Itt laknak a szegény népek. Néhány ember menekülni akar Khorinisből, érezve az orkok fenyegetettségét a városra nézve. Ebbe az emberek már belebolondultak és a drogokban keresik a megoldást. Ebben a negyedben találkozhatunk Lares barátunkkal inkognitó módban. A városrészben találhatunk egy kisebb halpiacot, bordélyt, kocsmát és egy hatalmas hajót. E negyedben elhelyezkedik egy csatornarendszer is, ahol találkozhatunk a tolvajokkal, akik hasznos képességeket tanítanak meg számunkra. Ha egy kicsit úszkálunk a tengerben, akkor találhatunk egy mini szigetet ahol kisebb kincs van elrejtve.


Khorinis környéke:

A Déli sarokban található meg Xardas tornya, majd továbbhaladva egy barlangon keresztül elérhetünk egy nagyerdőbe, ahol Lester barátunkkal találkozunk, aki túl sok újdonságot számunkra nem mond el, némi helyzet felmérést ad nekünk. Majd amikor könnyes búcsút veszünk furcsa barátunktól és elindulunk visszafele, megtaláljuk Lobart farmját.

A várostól északra van egy hatalmas erdő, ahol viszonylag erős szörnyetegek rejtőznek és találhatunk egy világítótornyot is, amit a zsiványok uralnak!

Keletre van egy csomópont, ahol egy taverna helyezkedik el, itt működik kis ivós játék, szóval aki szeretne be is szállhat. Ez a csomópont vezet el a helyi Innos kolostorba, zsoldosok táborába, hágóhoz. Ha innen északkeletre indulunk, akkor szintén találhatunk egy hatalmas erdőt, veszélyesebb szörnyekkel, ha mágusok akarunk lenni ez fontos hely lesz számunkra! Az északi csücsökben van egy Troll, amelyet egy küldetés során majd meg kell ölni!


Innos kolostora:

Személyes kedvencem, kalandozásaim során elég sűrűn vissza szoktam járni erre a helyre, egyszerűen a hangulat annyira magával ragadó a zenének, épületnek gyönyörűségéből, hogy mindig megállok néhány másodpercre körülnézni. E helyen tanulhatjuk ki a mágia alapjait. Felismerhető a kolostor jellegzetes ismérvei is, van egy hatalmas kápolna ahol helyi vezetők ülnek név szerint: Pyrokar, Ulthar, Serpentes. E mellett van a kolostor területén egy kisebb oltár is, ahol általában lovagok szoktak Innos-hoz imádkozni. A lovagok azért járnak a kolostorba, hogy tanulhassanak, gyarapíthassák mágikus képességeiket! Van egy nagyobb könyvtár, ahol lehet informálódni egyes mágikus rúnák receptjeiről, és ha a kolostor növendékei vagyunk, akkor itt tudhatjuk meg hogy válhatunk mágussá. A növendékek kisebb szobákban laknak ahol tárolhatják személyes tulajdonaikat. E kolostornak van pincéje is ahol van egy raktár ahol a bort tároljuk, és egy titokzatos könyvtár ahova senkit se engednek be!


Zsoldosok tábora:

Az új tábor megfelelője néhány tag meg is maradt, mint Lee, Lares, Lee, Gorn. A zsoldosok vezére szintén Lee, viszont a zsoldosokat Onar pénzeli, ezért ő az igazi főnök. Hát a zsoldosok azt kell mondjam elég kellemetlen népek, viszont ők a II. Rhobar leghűségesebb katonái. A tábor felépítése viszonylag egyszerű, 3 nagyobb épületből és egy temetőből áll. Egyikben Onar és a fejesek laknak, a másik kisebb épületben a zsoldosok vannak elszállásolva, a harmadik egy kocsma. A zsoldos tábor környékén van 2 farm, ami szintén Onar fennhatósága alatt áll.

A hágó:

Itt mehetünk át a bánya kolóniába. Ide egy darabig nem kell elmennünk lényegében, nincs is semmi különös e részén Khorinis-nek.

Bánya kolónia:

Ez az a „világ” ahol az első rész kalandjait éltük át egy hatalmas különbséggel: A kupola ugyebár megszűnt, de ez azzal járt, hogy az orkok teljesen megszállták a területet, és ha még ez nem lenne elég akkor megjelentek a sárkányok is! Ebből adódóan az egész kontinens le van rombolva, emberekkel nem nagyon találkozhatunk az itteni kalandozásaink során. Csak a régi tábor felső negyede maradt épségben az orkok támadása elől, ahol van néhány túlélő. Erre a helyre nem valami életbiztosítás megfelelő felszerelés nélkül elutazni. A tábor vezetője Garond.


Játékmenet

Lényegében (sajnos) nem nagyon változott, mint az első rész. A harcrendszer egy ugyanolyan katasztrófa, mint volt. A balansz még mindig hiányzik a játékból, viszont egy pozitívumot el tudok mondani, hogy nem rendelkezik annyira banális hibákkal. Említek pár kiegészítő funkciót a játékkal kapcsolatban. Ugyanúgy rendelkezünk az alap képességekkel, mint az első részben (STR, DEX, MP). Sajnos az akrobatika már nincs benne a játékban ami elég hasznos lenne. Inkább adtak nekünk további lehetőséget, hogy még jobban beleélhessük magunkat a játékba. Kitanulhatunk több szakmát is a játék során, ami nagy szerepet fog játszani, mint kovácsolás, prémvadászat, gyógyital készítés. Ez a 3 legfőbb szakma a játékban. Prémvadászattal elég sok pénzt lehet keresni kevés tanulópontból. Mivel itt se add TP-t a játék számunkra a fejlesztésre!


Történet

Ahogy tesztem elején említettem, Xardas sikeresen megmentette életünket! Szóval a prológus után Xardas tornyában ébredünk. Öreg barátunk egy újabb veszélyre hívja fel a figyelmünket, szóval hősünknek újra fel kell kapnia a kardot és szembeszállni a gonosszal! Az orkok mellett van egy nagyobb fenyegetettség is a világra nézve, mégpedig a sárkányok. Xardas megkér minket arra, hogy feltétlenül szerezzük meg Innos szemét, amellyel győzelmet arathatunk e lények felett! Ezt persze nem lesz könnyű megszerezni! Ez a történet kb. felét teszi ki. A nekromanta nem tud segíteni nekünk e cél megvalósításában, szóval magunkra vagyunk utalva. Így hát el is kell indulni a nagyvilág felé! Első feladatunk az lesz, hogy figyelmeztessük Lord Hagen-t a fenyegetésről, persze ez nem lesz olyan könnyű, ahogy elgondoljuk. Mivel Khorinis városának felső negyedébe csak akkor juthatunk be, ha már polgára vagyunk és milicisták vagy csatlakoztunk valami más szekcióhoz: Tűzmágusok, Zsoldosok. A tábor választásnak nagyobb jelentősége van, mint az előző részben mivel itt csak akkor lehetünk mágusok, hogy ha a kolostort, azaz a tűzmágusokat választjuk.


Az alapjátékban csak Vatras van jelen a vízmágusok közül, de ez majd a kiegészítőben megváltozik, de erről egy későbbi tesztben! A milicistáknál először katonák leszünk majd lovagok, akik tudnak némi mágiát használni. Zsoldosoknál nevükből adódóan először csak mezei zsoldosok leszünk, majd amikor eljön, az idő akkor sárkányvadászok leszünk. Persze régi barátaink segítsége nélkül nem győzhetjük le a sárkányokat, szóval őket fel kell keresni! Ők nagyrészt a bánya kolónia megmaradt lakosságára vigyáznak kisebb, nagyobb sikerekkel. Milten ugyanúgy maradt helyi mágus, Diego az egyik érckészletre vigyáz, Gorn börtönbe ül. Mihelyst visszatérünk a bányavölgybe egy újabb fenyegetés üti fel a fejét: kutatók (seeker) jelennek meg az egész világban, akiknek céljuk, hogy elpusztítsanak minket. A kutatók képesek megszállni az embereket is, ezért néhány társunk el is fog árulni. De ki és miért küldték őket? Erre egy rövid egyszerű választ adok az élőhalott sárkány küldte őket Indorath Csarnokából.


Remélem mindenki számára sikerült kedvet csinálnom a játék elkezdéséhez! Ahogy az előző részben is megszokhattuk a történet viszi a pálmát, a játékmeneten még mindig van mit csiszolni! Ez az a játék, amit legtöbbször játszottam ki játékos pályafutásom során, mindegyik kaszttal legalább 13-14 alkalommal, egyszerűen nem tudom megunni a világot, történetet, zenéket. Mindig valami újat mutat számomra. Megyek is játszok még egy kicsit vele, tegyétek ti is ezt!

Értékelés:
Grafika:
█████████
90%
Hang:
█████████
90%
Játékélmény:
██████████
100%
Összességében:
██████████
100%
Gothic II
Gothic II
Gothic II
Megjelenés: 2003. October 28. (PC)
Műfaj: ,
Fejlesztő: Piranha Bytes
Hozzászólások: 12
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
hentai78 avatar
Azóta sem csináltak ehhez fogható játékot, mint a Gothic 2 és nem is fognak tudni valószínűleg.
0
0
0
0
asdmaster123 avatar
Én is nagy rajongója vagyok ennek a játéknak az összes része eredetibe arany kiadásokba megszereztem és nem kevesebb mint 100 szor játszottam ki a játékot az évek alatt szóval mindet tudok benne holvan minden rejtett kis zugot és még ma sem untam meg 😀😉 szóval bárkinek kérdése van privátban nyugodtan lehet írni.
0
0
0
0
PotykaPal avatar
A Morrowind inkább más, én is nagy rajongója vagyok, de ez a kifejezés az, ami a legjobban kifejezi a két jéték közötti különbséget.
0
0
0
0
sudosu avatar
jumpen97:
Nekem speciel a Gothic 2 története jobban tetszik mint a Morrowind-é, de tudod azt szokták mondani hogy kinek a Pap kinek a Papné. Igaz hogy sok mindenben jobb a TES, de nekem sose tudta vissza adni azt az élményt melyet a Gothic első 3 része ad (Skyrim sem)
0
0
0
0
jumpen97 avatar
Igen. Egész jó gém, de kicsi a terület. Ilyen szempontból(és másból is) a Morrowind jobb.
0
0
0
0
sudosu avatar
starpeter:
Ha tovább olvastad volna a tesztet, akkor láthattad volna hogy Khorinis az egyik a másik meg a bányakolónia 😀 és részletesen elemezve vannak, több részre bontva (lásd környék, városnegyedek, kolostor, csomópontok...) . Szóval nem értem mi a probléma.
Ennél jobban nem tudtam kifejteni 😀.
0
0
0
0
starpeter avatar
"Helyszín

A játék 2 „világban” játszódik."

Ezt bővebben is le lehetett volna írni.
0
0
0
0
reflmix avatar
Tartalmas, szuper teszt lett !😀
0
0
0
0
Conoren avatar
Szuper teszt, aki visszariadna a grafikától, ajánlom a Vurt-féle graphics overhault.
0
0
0
0
sudosu avatar
Ja, igen az építő kritikákat ide várom 😀. Mert tudom hogy úgyse lett tökéletes a teszt.
0
0
0
0
Értékelés
Összes átlaga:
██████████
8
13 értékelés alapján
Csak regisztrált tagok értékelhetnek


Elfelejtett jelszóRegisztráció