De ne vérest! Denevérest?
A mai teszt alkalmával egy izgalmas akció-szerepjátékot hoztam nektek a múltévből. Tetanuszt bekészíteni, lássuk a Vampyr-t!
A játékot 2018 nyarán adta ki a francia Dontnod fejlesztő csapat akik nevéhez a Life is Strange címek köthetők.
Történetünk az 1918-as londoni utcák mélyére kalauzol minket. A város még ki sem heverte az első világháború borzalmait és veszteségeit, máris egy új ellenség tizedeli a lakosságot a spanyol nátha képében. Főhősünk egy háborús veterán, méltán elismert vérátömlesztési specialista, Dr. Jonathan Reid. Karakterünk egy utcai tömegsírban ébred a vámpír átokkal megfertőzve. Hirtelen rátörő vérszomjától elvakultan megöli tulajdon hugát, aki épp őt siratja. Miután rádöbben tettére, Jonathan megfogadja, hogy kideríti mi történt vele és bosszút esküszik. Történetünk itt veszi kezdetét.
A játék remekül mutatja be a század eleji London patkányoktól, halottaktól (vagy épp feltámadottaktól) hemzsegő, vérben és mocsokban úszó negyedeit. Az események során karakterünk sok morális kérdést felvető helyzetbe kerül. Kutatásai és nyomozásai során érdekes megfigyelni, hogy a tudomány embere miként éli meg a természet törvényeinek ellentmondó vámpír létet.
A megkapó történetet sok párbeszéddel igyekszik bemutatni a játék, ami gyakran mennyiségi, mint sem minőségi. A mellékszereplők akikkel kapcsolatba kerülünk, egyben a küldetéseinket biztosító személyek, melyekkel elenyésző tapasztalati pontot tudunk szerezni. A másik út, hogy ezeket a személyeket áldozatunká téve a vérükből szerezzük meg a jóval több xp-t. Cserébe az áldozatok küldetései nem lesznek elérhetők ami a történetmesélés rovására megy. Mi döntünk hogy újdonsült ismerőseink barátként vagy vacsoraként végzik. Harc közben használhatunk közelharci és lőfegyvereket is amiket fejleszthetünk a megadott munkapadoknál. A fegyverek mellett pedig vámpír képességeinket is alkalmazhatjuk támadásra, védekezésre és öngyógyításra egyaránt.
Nagyobb hangsúly lett fektetve a történetre mint a harcrendszerre, ebből kifolyólag a játékmenet könnyűnek tekinthető és hozzávetőleg 20 óra játékidőt foglal magába.
A játékhoz készült magyar felíratozás amiért külön köszönet.
Összességében egy elfogadható de nem kiemelkedő játékot kaptunk. Aki a hibáitól el tud vonatkoztatni, annak egy jó élményben lesz része. Ajánlom a műfaj kedvelőinek.
Műfaj: ,
Fejlesztő: DONTNOD Entertainment
Viszont vannak gyengéi a játéknak.
Néha csalóka az iránytű,illetve a fejlesztők nem vitték túlzásba a játékmechanikák elmagyarázását.A kórházas részig nem is érezte fontosnak a játék,hogy az orrunkra kösse a hallgatózás és leskelődés lehetőségét,a döntések pedig nem mindig egyértelműek.
A szegénynegyedben tevékenykedő nővérnél például az ideálisnak tűnő döntés,például engem eléggé megsz*patott.