CS: Global Offensive Béta teszt
A Counter Strike sorozat a mai napig a világ egyik legjobban játszott játéka. Legyen az az 1.6 vagy épp a Source. De most, 2012-ben megérkezik a nagy tesó, a Counter Strike: Global Offensive. Lássuk mit is rejt a lepel...
Counter Strike Global Offensive, azaz a CS: GO. A nagy sikerű Half Life sorozat után, a Valve egy
sokkal másabb helyre tévedt így megalakítva a Counter Strike sorozat első részét az 1.6-ot.
Ezzel, vagyis az Anthology-val egyaránt jött ki a CS: Condition Zero és Condition Zero Scenes
Deleted, mely a Condition Zero mondhatni továbbfejlesztett változata, melyet Swat-hoz hasonló
küldetésekre alakítottak ki annyi különbséggel, hogy többségében egyedül megyünk. Ezek után
érkezett meg a CS: Source, mely a vártak ellenére nagyon nem hozott sikert a Valve fejlesztőinek.
És íme, 2012-ben megérkezett az új Counter Strike, a Counter Strike: Global Offensive.
Sokat jelent a motor, vagy nem?!
A CS: Go a Source által alapított Source motort használja. És megvallom őszintén, ahogy
játszottam vele teljesen Source beütés van. Én egy jobb és újabb patch-hez hasonlítanám magát
a CS: Go-t. Természetesen vannak benne újítások, melyek "talán" jobban feldobják a hangulatot
vagy épp a játékélményt. És fellelhetők sajnos a más játékokból való kopizások is. (Ami lehet
nem kopizás, csak így jött össze.)
Játékmenet maradt a régi vagy nem?!
És hogy rátérjek magára a játékmenetre. A játékmenet egyáltalán nem tért el a régi jól
megszokott CS és FPS stílustól. Itt is ugyanúgy 2 csapat feszül egymásnak (CT-T), hogy
kiderítsék egymás között, hogy ki(k) a jobb(ak).
Igaz, ez még csak Béta verzió, de már találhatóak teljes szerverek, melyeken játszhatunk és
kialakíthatjuk magunkban a CS:Go érzését, ez esetben a jó vagy rossz érzést. Kitanulhatunk
előre taktikákat, stílusokat és megszokhatjuk az új CS irányítását is.
Külalak, avagy vadabb és jobb lett maga a kialakítás?!
A CS: Go menüje alapjáratban nekem nagyon tetszik. Én azt mondom ez lepipálja az eddigi CS
menüket. (Természetesen itt konkrétan az alap GUI-ra gondolok és nem a letöltött és felrakott-
ra.) A Steam nevünk is most nem a jobb alsó sarokba került, mint eddig az 1.6 és Source-ban,
ha nem közvetlenül a Játék, Eredményeim, Súgó és beállítás, Kilépés menüpontok fölé. És az
általunk választott képpel kerül ki, ezzel is megdobva az összhatást.
A belépéskor és mozgolódáskor látott kép nekem nagyon hangulatosnak és kő keménynek
tűnik, ami részemről nagyon tetszik. Azt mondom, végre behoztak egy igazi CS stílusú képet,
mely kisugározza az igazi harci felkészültséget, ami a játékban vár ránk. És alap hangulatot is
ad, a jó minőségű kép miatt. Másoknak lehet, hogy a menükben található háttér csak egy
csuklyás katonának/terroristának tűnik, aki feszít az AK-val vagy épp egy Magnum SNiper-el. De
egy magamfajta fanatikusnak vagy épp a kezdőknek ez jelentős szerepet mutat főkép abban,
hogy ez egy igazi CSÉ.
Játék. Botok vs Lanosok
Magában a játékban lehetőségünk van, mint említettem, szerveren játszani, mint a megszokott CS
sorozatoknál. Vagy éppen Botok ellen, ahol is kiképzés gyanánt kitanulhatjuk a CS: GO
irányítását, taktikákat gyakorolhatunk, stb... Ha nincs kedvünk egyből a mély vízbe dobni
magunkat, akkor ajánlott gyakorolni kicsit a pályakialakításokat és az irányítást a botok ellen.
Jelenleg, a CS: GO szerverek csak úgy szárnyalnak az emberekkel. Sokan az 1.6 és Source-ról
próba gyanánt áttértek a CS: Go szerverekre, hogy megnézzék mit is tud ez az új CS. Sokak
hosszú játékidőt látnak a CS: Go-ban, de vannak akik csak hébe-hóba fognak nekifeszülni a
CS: Go pályáknak.
Csatlakozás a szerverhez. CS: 1.6/Source vs CS: GO
Mint a név is említi, itt most nem a Source-t hasonlítom a GO betöltéséhez. Mivel a GO betöltési
menüje sokkal jobb lett, mint azt vártam volna, és ezáltal le is alázza szépen az 1.6 és Source
fekete és depis betöltőképernyőjét. Itt a CS: GO-ban, mikor csatlakozunk egy szerverhez vagy
éppen simán egy botok által játszott pályára megyünk, akkor betöltéskor nem egy fekete
hátteret kapunk egy sima betöltőszállal, mint minden egyes CS résznél. Itt szép és rendezett
képet kapunk. Betöltéskor a szerver által megadott parancsokat/utasításokat olvashatjuk, ahol is
a szerver tulaja maga állíthatja be hogy milyen beállításokkal menjen a szerver. Ilyenek pl:
Nincs/Van baráti tűz, Nincs/Van csapat-ütközés, ölési jutalom, beállított körök arra vonatkozóan,
hogy melyik csapat hány kör alatt nyer, stb...
Ezenkívül a pálya célját is olvashatjuk. (Ez főképp az újonc CS-seknek lesz új) gondolok itt:
Bombapályás küldetés (De); Túszmentő küldetés (CSE); stb... . Ezek mellet található meg a pálya
minitérképe, ahol is felkészülhetünk és láthatjuk milyen is a pálya. Legalul pedig a betöltőcsík és
információkat is ad. Ez ismételten tapasztalt játékosoknak nem újdonság amiket az
információban mondanak, de azért lehet belőle még egy kis tudományt meríteni és ezáltal még
jobbnak lenni.
Csapatválasztás CS: 1.6/Source vs CS: GO
Ismételten 1.6/Source vs CS: Go. Mert nem tudom eleget dicsérni a fejlesztőket. Hogy végre
összehoztak egy olyan CS kialakítást, ami igazán hangulatot dob a játékban. Amikor túlléptünk
a csatlakozási képen, azután egyből bedob egy csapatválasztást, ahol is megszokottan Counter
terrorist (CS) és Terrorist (T) csapatok közül választhatunk. Ez még nem lehet újdonság senkinek
sem. Viszont a legszimpatikusabb húzás az az, hogy a csapatok alatti négyzetben benne vannak
a játékosok nevei/steam képe. A CS: 1.6 és Source-ban folyton tab-ot kellet nyomni, hogy lássuk
hol van üres hely vagy éppen hol vannak a profibb játékosok. Annyi hogy itt a GO-ban a nevek
bent vannak, de a stat az nincs, ami teljesen helyt álló, mivel így legalább az ember nem függ
mindig hogy a stat alapján lévő legjobb csapatba lépjen be. Természetesen itt is van automata
beosztás, hogy a kevesebb/gyengébb csapatba dobjon be automatikusan a szerver, ha nincs
kedvünk a játékosokat számolgatni, mivel azt kihagyták az elején, hogy az adott csapatban hány
játékos található. Ha nem tudjuk eldönteni hova menjünk, akkor egy időn belül automatikusan
bedob egy csapatba.
De mérvén hogy ez Béta verzió, még lesz javítás úgyis. (gondolom én)
És ezzel ismét csak a CS: Go-t éljenzem, mivel ez is egy tök jó megoldás szerintem.
Eredménytábla és maga a külső panelkialakítás koppintás vagy nem?!
Nos, kövezhettek a következő "pár" soron, de muszáj leírnom. Lehet hogy nincs igazam, de azért
mindenki, aki már játszott a CSÉ-vel az látja/látni fogja, hogy az eredménytábla és a külső
játékban lévő felső panelsor nagyon hajaz a Call of Duty-ban megismert eredménytáblára és
kialakításra. Nem tudom, hogy nem volt-e más ötletük erre vagy épp így akarták kihozni, hogy egy
kis COD feelinget is bevigyenek, de nem is ez a lényeg. Én azért egy kicsit kopizásnak érzem
ezt, mivel azt hiszem ennyi idő után azért vagy maradhattak volna a régi jó eredménytábla
stílusnál vagy éppen kialakíthattak volna egy sokkal újabb fajta külsőt neki. Nem mondom, nem
rossz ötlet, tetszik is, de így sokan azt fogják érezni, hogy COD-oznak és nem CSÉ-znek.
Részemről ez a módosítás nem nyerte el a tetszésemet. (De hát ízlések és pofonok.)
Ami viszont nagyon szimpatikus az az, hogy a csapatoknál kijelzi mennyi összeg található a
csapattársaknál, az esetleges csoportokat, pontszámokat, stb.. és szerintem még a
fegyvervásárlás menü ami még nagyon jó lett. Szerintem igen színvonalas.
A teszt a következő oldalon folytatódik.
Műfaj: ,
Fejlesztő: Valve
kicsit azért a teszt átment bemutatóba is így a közepétől, de úgy hiszem hogy ismeretterjesztéshez és terjesztéshez így a megfelelő és az alap fogalomtól a teszt-től nem tér el 😀
Őszintén megmondva nem az én játékommal csináltam meg a tesztet, ha nem barátnőmével. Mivel ő elsők között vette meg, és ezáltal én nem vette meg "még". Ezért is húztam ki a neveket meg mindent. Az ő gépén, az ő cs:GO-ja alapján jött össze minden. De nemsokára beszerzem én is.
Ezzel bárhol lehetne népszerűsíteni a játékot, én is ezt mutatom meg a haveromnak, mikor kéri a játék jellemzését.
Mi már amúgy elkezdtünk klánozni, saját war szerverrel.
Milyen néven játszol és melyik szerveren?