Orgyilkos kalóz
Sziasztok! A játék amit most be szeretnék mutatni az nem más mint a Ubisoft legújabb mesterműve, az Assassin\'s Creed IV: Black Flag. Sokan azt mondogatják, hogy ennek a sorozatnak nincs sok jövője az éves megjelenéssel és hogy túl kevés a változás az elődökhöz képest, de gondolom ezt le se kéne írnom mert már mindenki találkozott ilyen véleményekkel. Én ezt a tesztet főképp azért írom, hogy ezekkel az állításokkal vitatkozzak, mert ha mindig hoznak elegendő újítást akkor még jó pár évig jöhetnek évente az epizódok mint ez is, de inkább kezdjünk bele a tesztbe!
Sziasztok! A játék amit most be szeretnék mutatni az nem más mint a Ubisoft legújabb mesterműve, az Assassin's Creed IV: Black Flag. Sokan azt mondogatják, hogy ennek a sorozatnak nincs sok jövője az éves megjelenéssel és hogy túl kevés a változás az elődökhöz képest, de gondolom ezt le se kéne írnom mert már mindenki találkozott ilyen véleményekkel. Én ezt a tesztet főképp azért írom, hogy ezekkel az állításokkal vitatkozzak, mert ha mindig hoznak elegendő újítást akkor még jó pár évig jöhetnek évente az epizódok mint ez is, de inkább kezdjünk bele a tesztbe!
Történet
Előre szólok, hogy ezt a részét a tesztemnek csak az olvassa aki már végigjátszotta a játékot mert egy-két kis Spoiler lesz benne. Miután Desmond megmentette a világot és meghalt, azután egy újabb karaktert kaptunk aki egy ismeretlen személy ő egy Abstergo dolgozó akinek a feladata az, hogy olyan anyagokat találjon a múltban ami „új”, „Jó” illetve „eladható”. Az animusba belépve egy új főhőst kaptunk Edward Kenway személyében, aki egy egyszerű „Walesi fiatalember” és ráadásul az előző részből megismert Connor nagyapja és/vagyis Haytham apja. Edward pénz reményében beáll kalóznak azért, hogy a saját és szeretett neje jövőjét biztosítani tudja. Egyszer/váratlanul hajótörést szenved egy viharnak és egy „áruló asszaszin”-nak köszönhetően, ezután az „árulónál” talál egy levelet, aminek hatására felveszi a személyazonosságát. Amikor eléri a találka helyet ami a levélben volt feltüntetve, találkozik pár emberrel, akik beszélnek neki egy felbecsülhetetlen értékű kincsről, az Obszervatóriumról. Ezután elkezdődik főhősünk kalandja és az Obszervatóriumért való verseny a múltban és a jelenben is.
Edward jelleme/”fejlődése”
Edward egy olyan személy, akit csak a pénz érdekel (meg ugye a felesége, de ezt kevés embernek árulta el). Ha valaki az ő útjában áll, azt „eltakarítja” onnan. Mellesleg iszik, rabol, hazudik és minden olyat tesz amit egy kalóz szokott. Ehhez persze hozzájárulnak barátai, Feketeszakáll, Charles Vane és a többiek. Az asszaszin rend is kitagadja őt, mondjuk nem is vették be a rend tagjai közé, csak a ruhát hordja. Amit a rend szabályaiból betart az a „minden megengedett”. Pár év után sok veszteséggel a háta mögött megváltozik, illetve rájön arra, hogy Ő mi és ki is igazán.
Grafika
A grafika egyszerűen gyönyörű szerintem, ez főképp a helyszíneknek köszönhető, azaz A Karib-tenger, Havanna, Kingston, Nassau és a számtalan kisebb szigeten lévő homok, tenger, pálmafák összhatásának. Külön kiemelném a tenger tükröződését, az időjárás és az időváltozást (eső, nappal, est stb...) és a tengeri viharok, víztölcsérek látványát.
Játékmenet
A szárazföldi jeleneteknél maradt minden a régi, azaz a szokásos lopakodás, hallgatózás, falon illetve fákon való „őrült rohangálás”. Ami már sokkal érdekesebb az a tengeri jelenetek, ez ugye ez előző részben debütált mint újdonság de mégis itt, ebben a részben teljesedett ki. Hogy hogyan teljesedett ki? A hajókat már randomszerűen megtámadhatjuk, persze attól függően, hogy mi milyen nyersanyagokat keresünk, illetve akarunk megszerezni. A hajó kezelése egy kissé komplikáltabb lett, ez főképp az időjárás változásoknál vehető észre és még úgy ott van a hajók megcsáklyázása. Ami viszont ebben a részben debütál mint újdonság, az a búvárkodás, a tengeri vadászat és a kincskeresés. A búvárkodás úgy néz ki, hogy egy adott hajóroncsnál búvárharanggal lemerülünk a tengerfenékre és ott nyitogatunk ládákat, illetve gyűjtögetünk animus töredékeket, azonban vannak veszélyes dolgok is a víz alatt, ilyenek például a cápák, tengerisünök stb…, az oxigén felvételt pedig víz alatti hordókkal oldották meg. A vadászat a tengeren (nem kell félni, a szárazföldön is lehet állatokra vadászni) úgy néz ki, hogy egy csónakból szigonyokkal dobáljuk a levadászni kívánt állatot. A kincskeresés során pedig pár hullánál találunk kincses térképet egy rajzzal és rajta koordinátával, majd ezek segítségévek meg kell keresnünk az elásott láda hollétét.
Felszerelés/fejlesztés/craftolás/öltözék
Felszerelés:
Szerintem az előző részekhez képest elég kevés van, nem hordhatunk fejszét, sem egykezes kardot stb… (mondjuk nekem ezek egyáltalán nem hiányoznak) Van a sima alkarpengénk, 2 kard/tőr van nálunk egyszerre, füstbonba, max 4 pisztoly lehet nálunk, fúvócső amivel lehet altatni és őrjíteni, valamint a kötélfullánk amit nagyon későn kapunk meg a történet folyamán.
Craftolás:
A craftolás segítségével tudunk nagyobb erszényeket, több pisztolytáskát, életerő fejlesztést (vért) és pár öltözéket készíteni. A craftoláshoz különféle állati dolgok szükségesek például: 2 majom irha, 2 cápa csont stb…
Öltözék:
A ruhákat meg lehet vásárolni a játékban és a gyártó honlapján keresztül is. Párat kihívások teljesítésével és craftolásal (ezt már egyszer leírtam) szerezhetünk meg. Kiemelném a Templomos és a Maja öltözéket amiket különféle ereklyék gyűjtésével oldhatunk fel.
Fejlesztések:
Edward fejlesztéseiről már beszéltem, de úgy gondoltam, hogy csinálok egy külön kis alcímet a jackdaw-nak, azaz a csókának. A hajón fejleszthetünk oldalágyúkat, mozsárt, hajótestet, sarkantyút, kis csónakot, szigonyt, lőszereket, raktárat. Ezek a változások meglátszanak a hajón úgy, hogy a végére már szinte a hajó arany színű lesz. A végső fejlesztésekhez tervrajzok kellenek, amiket meg kell keresgélni, azonban nem elég csak a tervrajzok és a pénz, hanem ezeken felül még szükség van nyersanyagokra, amikre hajók kifosztásával tehetünk szert (fém, fa, vászon, rum, cukor).
Amiért JÓ pont jár a tervezőknek:
Az nem más mit a dalok, ezeket a legénység énekli a hajón és ennek egyszerűen nagyon nagy feelingje van szerintem, egyébként a dalokat lehet gyűjtögetni, úgyhogy aki akarja az nyugodtan csinálja mert megéri.
Összességében
Ez lett az egyik legjobb darabja a szériának (szerintem a II. és a III. mellett), de ez nem a történetének köszönhető, mert az elég gyenge az előző részhez képest, mivel nem volt benne elgondolkodtató rész, mint például a politika. Akkor miért is az egyik legjobb? A hatalmas területnek, a szabadságnak, a lenyűgöző grafikának, a helyszíneknek és a hangulatnak köszönhetően.
Műfaj: ,
Fejlesztő: Ubisoft Montreal
😀
A játékról:Megmondom őszintén engem nem nagyon nyűgöz le.Sem a grafika sem a játékmenet.Talán 10 éve egy ilyesmi kaliberű játék le tudott volna kötni, de ma már nem.A grafika sem változott sokat, a gépigény viszont megnőtt.Ez pedig bosszant.A tavalyi rész szerintem még fele ilyen jó gépen is elment.Nekem ez a sorozat a 2. rész óta stagnál és nem változik túl sokat.Ez egy tipikus "ráfüggök és három nap alatt kitolom játék". És sajnos egyre több ilyen játék van.
1.
"ne azoknak írj tesztet, akik végigjátszották a játékot, hanem azoknak, akik még nem, és gondolkodnak, hogy kipróbálják-e"
-az hogy én kiknek írom a tesztet azt had én dönthessem el ,és úgy döntöttem h azoknak írok akik már játszottak vele
2.
"Az alaptörténetet úgy is le lehet írni, hogy az ne tartalmazzon eget verő spoilereket."
-egy történetre alapozó játéknál ezt nem lehet megvalósítani ,ennél a játéknál már a helyszínek is szinte spoilernek számítanak (mivel a történelemből tudjuk h akkor mi történt pontosan)
-azt h a tesszt ne tartalmazzon eget verő spoilereket max egy COD nál meg egy BF nél el tudod játszani de egy AC nál nem nagyon
3.
"Amit a történethez lehetett volna írni, azt leírtad feleslegesen egy külön ág alá(Edward jelleme/”fejlődése”) mert ez a történethez tartozik."
-egyáltalán NEM volt felesleges ,azért emeltem ki Edward jelemének fejlődését h külön felhívjam rá a figyelmet ,miért akartam rá felhívni a figyelmet ? azért mert az előző részben az emberek többsége nem látott fejlődést Connor karakterében
4.
"Úgy összességében szép munka, de legközelebb próbáld elkerülni ezeket a hibákat."
-ezek nem becsúszott "hibák" voltak ,szándékosan és átgondoltam írtam úgy ahogy (de ezt feljebb már kifejtettem)
-amúgy meg kösz h tetszett 😀
Egy tanács: ne azoknak írj tesztet, akik végigjátszották a játékot, hanem azoknak, akik még nem, és gondolkodnak, hogy kipróbálják-e. Az alaptörténetet úgy is le lehet írni, hogy az ne tartalmazzon eget verő spoilereket. Amit a történethez lehetett volna írni, azt leírtad feleslegesen egy külön ág alá(Edward jelleme/”fejlődése”) mert ez a történethez tartozik. Úgy összességében szép munka, de legközelebb próbáld elkerülni ezeket a hibákat. 😀
mielőtt röhögsz azon h "orgyilkos"
1-Olvass lejeb a hozzászólásokban (max 10 van úgyhogy nem fogsz belefáradni)
2-Nézz meg több helyet ,és meglátod h az orgyilkos és az orvgyilkos is elfogadott
DE SOKKAL TÖBBET HASZNÁLJÁK AZ ORGYILKOS SZÓT
az orgyilkos és az orvgyilkos is elfogadott ,mivel az asszaszin szónak nincs hivatalos/végleges fordítása
(és így nekem jobban tetszett) 😀
"csak azt ne értem a grafika miért kapott 9 pontot?"
a hozzászólásod alatt 2-vel lejeb leírtam h miért 9 😀
Egyébként meg egyet értek veled abban h talán az eddig megjelent legszebb játék (max 2-3 játék ami egy szinten van vele ezen a téren) 😀
Ment az 5* 😉
kösz 😀
azért csak 9 mert szerintem a 10 a tökéletes és mint tudjuk semmi sem tökéletes főleg nem a graf. ráadásul mulandó is (az évek során) ,nem úgy mint a hang ami ezért 10 es meg azért h kiemeljem a többi játék közül a game t
(ha megnézed a pontozásaimat akkor meglátod hogy az AC k és a ME (Mass Effect) k mellett szinte semelyik játék sem érte el nálam ezt az arányt amit az AC 4 pontozásilag)