background
avatar
Pafry
Szint: 32
9 éve tag, offline
2.2K ☀
266 🎮
101 🔥
Cseh László (Pafry)
25 éves, férfi
Kercaszomor, Magyarország

A tápláléklánc tetején... vagy mégsem?

Írta: Pafry, 2018. December 16., játékteszt
Játék: Far Cry Primal

A Far Cry Primal volt az utolsó része a Far Cry franchise-nak, aminek a jelenleg fellelhető részek közül nekiálltam. Nem is tudom, miért ezt hagytam utoljára. Előzetesen annyit tudtam róla, hogy üde színfolt lett a kreativitását elveszteni kezdő széria történelmében. Lássuk, milyen alkotás is lett az ősember kaland!

Miután rámentünk a menüben a varázslatos "New Game" gombra, már a bevezető intro alatt is leszögezhettünk egy dolgot: ez a játék iszonyat gyönyörű lett. Nekem legalábbis ez volt a legelső reakcióm, mikor megláttam, miként lapul a magas fűben kis csapatom, amint megfigyeljük a jövőbeli zsákmányunkat, egy mamutot. A játék kicsit sem fukarkodik a környezeti elemekkel, a növényzet sűrűsége, a fény beszűrődése a fák között, a patakok vizének tisztasága mind hozzátesz egy olyan élményhez, amely napjainkban ritkaság számba megy. Azt az életérzést sugározza, mikor földünk még nem volt szennyezésektől sújtva, nem borították a tájat fűszálak módjára a különböző gyárak. Csak te vagy, és az anyatermészet, a maga vadságában. Ezt az élményt számomra tökéletesen sikerült átadnia a játéknak.

A történetben mi Takkar-t alakítjuk, egy ősembert, aki hazája mellett saját útját, rendeltetését is keresi a megannyi veszélyt rejtő világban. Az események elején találkozik Sayla-val, a vadásznővel, és megalapítják a saját wenja falujukat, amely bázisul fog nekünk szolgálni a későbbiekben, valamint a küldetéseink nagy részét is innen fogjuk tudni elindítani. A wenja törzshöz tartozunk, akik úgymond még a kultúráltabb emberek közé tartoznak. Rajtunk kívül két másik törzs tagjai mozgolódnak a játék területén, Oros földjén. Az Udam tagjai barbárok és kegyetlenek, semmit sem tisztelnek vezetőjükön kívül. Az Izila törzs tagjai pedig taktikusabbak, és a tűz mesterei. Egyik fő célunk a játék során ezen két törzs totális kivégzése, és eltüntetése a világból.

Másik célunk, hogy minél több wenja harcost, és törzsünkhöz tartozó népet találjunk a nagyvilágban, hogy aztán csatlakozzanak hozzánk a falunkba. Ezek közül a népek közül kerülnek ki a főbb karakterek, akik mindegyikének megvan a maga történetszála. Ezek a szálak adják ki a végén a nagy egészet, a teljes történetet. A sámán által részesülhetünk hasonló elborult, álomvilág szerű hallucinációkban is, amelyeket szinte már megszokhattunk a Far Cry harmadik és negyedik része során. A történetszálak a karakterekhez hasonlóan nem túl bonyolultak, sokkal inkább a játékos könnyed szórakozását segítik elő, mint sem filozofikus mélységekig mennének el. Aki mély történetre számít, csalódni fog.

Játékmechanikai szinten sok változásra nem kell számítani, a játék a harmadik rész óta jól működő rendszert használja, azaz vadászni, és gyűjtögetni kell a megfelelő összetevőket, ezután pedig craftolni azért, hogy egyre jobb felszereléssel indulhassunk neki a környezeti viszontagságoknak. Az AK-47-et és társait ezúttal a kornak megfelelően kőbalták, szigonyok, és kezdetleges íjak cserélik fel, és amelyekkel a közelharc meglepően jól működik. Kapunk egy képességfát, amely különböző karakterekre van lebontva, így érzékeltetve, hogy mindegyik főbb karaktertől más képességeket sajátíthatunk el. Ezeket pedig a kapott tapasztalati pontok alapján szintlépések után oszthatjuk szét tetszésünk szerint. Újításnak számít az állatok megszelidítésének képessége. Egyre nagyobb vadakat állíthatunk saját oldalunkra, és többet meg is lovagolhatunk, ez helyettesíti a járműveket. Mikor ezt a képességet feloldjuk, kapunk egy saját baglyot is, amely a játék másik nagy újítása. Ha hívjuk, felülről átlátja nekünk a terepet, bejelölgeti az ellenfeleket, ezáltal egyfajta őskori drónként működik.

A felfedezés örömét, amely a szériához mindig is hozzátartozott, még jobban ki szerették volna emelni a készítők. Ezúttal nincsenek feloldható adótornyok sem, helyette a nagytérképen úgy válnak láthatóvá a különböző helyek, ha már jártunk az adott területen személyesen is. Később a képességpontokban ugyan lehet növelni a látótávolságot, azonban még így is sokkal jobban rá vagyunk szorulva a felfedezésre, mint az eddigi részekben. Azonban egy ilyen részletes és szép környezetben ez egyáltalán nem baj. A térkép nagy, és a lehetőségekhez mérten változatos, ha mindent megnézünk, és szépen nyugodtan teljesítünk, akkor 30-35 órán keresztül is képes lekötni minket. Nagyobb hangsúlyt kap, hogy épp éjszaka vagy nappal van-e a játékban, mivel éjszaka jóval több veszélyes ragadozó lepi el a vadont, ilyenkor sokkal veszélyesebb kint mozogni. Lehetőségünk van ezt az időtartamot átaludni, ha nem akarunk állandóan a velük való harccal foglalkozni.

Továbbra is fellelhetőek az ellenséges bázisok, amelyeket el lehet foglalni, és így gyorsutazási ponttá tenni. Néhány bázist jóval nehezebb elfoglalni, mint a nagyobb részét, azonban még így sem okozott gondot. És ez volt számomra a játék egyik negatívuma. Meglehetősen könnyű volt végig, nem tartogatott különösebben nagy kihívást. Normál fokozaton játszottam ki, aki kihívásra is vágyik, javaslom, tegye magasabb szintre a nehézséget. A bázisok mellett máglyák vannak szerte a térképen, melyeket meggyújtva szintén gyorsutazási ponttá tehetünk.

Természetesen ezúttal is vannak gyűjthető dolgok, az igazán elszánt játékosoknak jó pár óra pluszt nyújt majd, mire mindet sikeresen összeszedik.

Véletlenszerű események szintén generálódnak a térképen, ezek nagyjából 3-4 féle feladatot tartogatnak, ments meg embereket a vadállatoktól, szabadítsd ki wenja testvéreidet az ellenséges törzs karmai közül, vagy egyszerűen csak védd meg a törzs tagjait egy bizonyos ideig, és azok csatlakoznak faludhoz.

A játék hangjai a grafikához hasonlóan átlagon felülire sikerültek, ajánlott fejhallgatóval játszani a teljes élmény érdekében. A természet hangjai folyamatosan körülvesznek bennünket, napszaknak megfelelően. Azt is érdemes megemlíteni, hogy a karakterek nem angolul beszélnek, mint ahogy az megszokhattuk eddig, hanem egy teljesen különálló nyelvet hoztak létre, csak a játék kedvéért. Ennek valóságalapja is van, rengeteg belefektetett kutatómunka előzte meg ennek kialakítását, hogy minél élethűbben tükrözze az időszámításunk előtt 10 000-ben élt emberek kommunikációját.

Kevés negatívumot tudnék felsorolni a játékkal kapcsolatban, a már említett túl könnyű játékmenet mellett talán a karakterek egyszerűségét tudnám mondani, és a helyenként túl figyelmetlen mesterséges intelligenciát, azonban ezek eltörpülnek a rengeteg pozitívum mellett, amelyet ez a játék nyújt. Nekem személyes kedvenceim közé tartozik a Far Cry széria, így talán kicsit elfogultnak tűnhetek, de számomra is kisebb felüdülésként hatott, hogy ez a rész nem a modern korban, modern fegyverekkel játszódik.

Összegezve, ez a játék egy kitűnő alkotás lett sok pozitív, és kevés negatív tulajdonsággal, számomra képes volt egy újszerű élményt nyújtani, amelyet nem sok játék mondhat el magáról. Aki szereti a természetet, a felfedezést, vagy egyszerűen csak bírja a Far Cry játékokat, mindenképp érdemes vele tennie egy próbát, nem fogja megbánni a befektetést.

Far Cry Primal
Far Cry Primal
Far Cry Primal
Megjelenés: 2016. March 01. (PC)
Műfaj: , ,
Fejlesztő: Ubisoft Montreal
Hozzászólások: 5
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
no avatar
Ezeket a cikkeket nem hiába írjátok! Én is félreraktam a játékot 3-4 %-nál, de a cikk hatására újra elővettem, és nagyon megtetszett. Persze, történelmileg nem sokkal hitelesebb, mint a Frédi és Béni, de én nagyon élveztem, hogy se kardok, se lőfegyverek nincsenek.
Ami a könnyűségét illeti: ha valaki kitapasztalja a taktikát, és kihasználja a lehetőségeket (bagoly, takedown, berserk, méhek), meg rendesen föltápolja a karakterét, akkor már könnyű. De csak miután az ember az első kardfogú tigriseit megszelidítette. Aki kihívásra vágyik, próbálja valami egyszerűbb négylábúval az oldalán (farkas, jaguár) és akkor szerintem már rögtön nem olyan könnyű. Nekem is már 33-34 órám van benne, szeintem elég változatos volt, és még sok mellékküldetés hátravan (minden főküldetés lezárása után is csak 55%-nál vagyok).
0
0
0
0
Moaa avatar
Jó írás lett! Pont egy hete vettem meg uplayről, akcióba volt a full HD kiadás! Nagyon el tudja vinni az embert, de most tudatosabban lassabban játszom 😃
0
0
0
0
csuz-li avatar
Jó írás. Tetszik!
A megjelenéskor játszottam vele, most megint kedvet kaptam elővenni, úgy is itt vannak az ünnepek, ami jelentős szabadidővel kecsegtet.
0
0
0
0
tivike avatar
Nekem az egyik kedvencem. Szerintem is nagyon nagyon rendben van. Még zeneileg is. 😀
Nem is értem, hogy miért nem próbálkoznak FC részeket csinálni más korokból. Pl ókori Görögország, Róma, Egyiptom, stb...
Az AC bezzeg... de az meg nekem nem jön be. FC stílusban viszont venném.
0
0
0
0
Andor1997 avatar
Kiváló hangulata van az biztos.Kár hogy a szérián a tanácstalanság,és a megszokott minőségnél alacsonyabb szint vált láthatóvá.Ez a játék valóban egyedi és jó is,különleges hangulata van,még az is elnézhető,hogy valójában a 4. rész térképén játszódik,hiszen mivel jóval másabb nem csak a történet ,de a kor is.Úgymond a nem sorszámozott részek között helyt áll,bár csak egy volt eddig a Blood Dragon ,ami önmagában egy külön másik játékot is megérne.Spoiler!
Valószínű az új rész az 5. epizód hangulatát hozza majd,amiben nem nyújt eget rengetőt.
0
0
0
0
Értékelés
Összes átlaga:
██████████
10
9 értékelés alapján
Csak regisztrált tagok értékelhetnek


Elfelejtett jelszóRegisztráció