Call of Duty 4 Multiplayer teszt
A játék 2007-ben jelent meg, az Infinity Ward fejlesztette és az Activision publikálta. A többjátékos mód eleinte csak eredeti játékkal rendelkező illetőknek volt elérhető, de a későbbiekben sikeresen feltörték. Igaz, egy pár elhanyagolható dologhoz még mindig kell eredeti CD kulcs, de nem a legfontosabb ( Például Clan Base, origi szerverek stb.. ).
A többjátékos módhoz szükséges egy a készítőktől kiadott patch közül az 1.7-es( 1.6-os szükséges hozzá. ), ami a játék legfőbb hibáit ki javította. Miután a javításokat letöltöttük és feltelepítettük már léphetünk is be a többjátékos módba. Választanunk kell egy nevet magunknak és bekell kapcsolni a játékhoz való beállításokat ( Például PunkBuster, Automatikus letöltés ). Ha mindez megvan, akkor a menü legtetején lévő "Join game" menüpontra kattintva ki is választhatjuk a megfelelő szervert. Internetes kapcsolódás esetén válasszuk a "Source"-nál az Internet opciót, persze ha LAN-ban szeretnénk tolni a haverokkal akkor a Local-t válasszuk :D. Ezután a Game Mode-ot kell beállítanunk, vagyis a játékmódot. Több fajta játékmód van, például a Search & Destroy, Team Deathmatch, Free for All, Capture the Flag, Headquarters stb.. Az S&D játékmódban két csapat van és két bombalerakó ( Plant ) hely van. Az egyik csapat rakja le a bombát a kiválasztott plant helyre, a másik csapat feladata megakadályozni ezt, vagy ha a másik csapat sikerrel járt, leszedni a bombát. Az a csapat aki a bombát szedi, akkor nyer ha kiiktatta az összes bomba lerakót, vagy felszedte( hatástalanította ) a bombát. A bomba lerakó( plantoló ) csapat is nyerhet ha megöli az összes bomba felszedő emberkét, vagy ha sikeresen felrobbantják a kiválasztott tárgyat (A vagy B plant ). A Team Deathmatch amolyan Menyj és Ölj játékmód, két csapat játszik egymás ellen, az a csapat nyer aki a legtöbbet öli. A Free for All (FFA) hasonló mint a TDM, csak itt nem csapatokban vannak a játékosok, hanem egyedül.
Az az ember nyer aki a legtöbbet öli. A Capture the Flag játékmódban két csapat van, minden csapatnak van egy zászlója. Az a csapat nyer aki a legtöbbször veszi fel az ellenség zászlaját és viszi oda a saját zászlójához. A Headquarters játékmódban is két csapat van szokás szerint :D. A cél elfoglalni a másik csapat fóhadiszállását, értelemszerűen az nyer aki elfoglalta az összes főhadiszállást. Ha kiválasztottuk a nekünk megfelelő játékmódot akkor jöhet is a szerver keresése, kattintsunk a Refresh List-re. Középen a "nagy ablakban" megjelennek a szerverek, minden infó bal oldalt van a szerver neve mellett. Itt láthatjuk hogy hány játékos van a szerveren, milyen pálya van és hogy milyen játékmód van jelenleg. A kiválasztott szerverre kattinsunk rá kétszer így be is tudunk lépni a szerverre. Az első ami a szemünk elé tárul az a csapat választás és ezután a fegyverválasztás. Általában a legérdemess az "Auto Assign"-t választani, mivel akkor igazságosan lesz elosztva a csapatok létszáma. A fegyverválasztásról nem tudok sok mindent írni, mindenki azt válassza ami a legjobban a kezére áll, legjobban tud lőni vele. A kezdőknek persze eleinte nem lehet sok fegyvert választani, az MP5 a legjobb a kezdeti szinten, de ugyebár előbb mondtam hogy nem tudok helyettetek dönteni.
Az én kedvenc fegyver összeállításom a Desert Eagle és az AK 47-es Red Dot Sight achievement-el. Nos, mi is az az "Achievement"? Különféle fegyverekre lehet rakni úgynevezett jutalmakat, melyet az adott fegyverrel való ölésért kapunk meg, Például 25 fejlővésért, 75 ölésért stb.. Ezektől az achievement-ektől a fegyverek eléggé személyreszabhatóak és különlegesek. Bár a fegyverekből ígyis van elég( Például Sniper class, Demolition class stb.. ) ez azért sokat dob a játék hangulatán. A fegyvereket és karakterünket úgynevezett "Perk"-ekkel tudjuk "tuningolni". Három perket tudunk egyszerre bekapcsolni, bár sok értelme nincs mert a legtöbb szerveren a hasznos perkek tilosak. mInt már említettem az Achivement-ek szerzését amit öléssel szerezhetónk meg, nem teljesen igaz, mivel az ölésekért úgynevezett "Challenge"-t csinálunk meg, amiért megkapjuk az adott achievement-et. Minden fegyvertípushoz tartozik jópár challenge, vannak olyanok aminiél megadott számú fejlővést kell megoldanunk, vagy akár több 10 ölést végrehajtani. A challengek nem csak achievement-et adhatnak, hanem XP-t is, ilyenek például az ugrás, futás challengek. A játékban 55 szint van és XP szerzésével tudunk szinteket lépni, minél magasabb a szintünk annál több fegyver jelenik meg, válik megszerezhetővé. Ha a játékban lenyomjuk a TAB gombot, megjelenik a játékos infója, statisztikája. El is érkeztem a tesztem végére, a játék többjátékos módja szerintem nagyon is jó lett, ezt bizonyítja a több száz játékos és a rengetek szerver. Remélem tetszett, sziasztok.
Értékelés:
Grafika:
██████████
100%
Hang:
██████████
90%
Játékélmény:
██████████
100%
Összességében:
██████████
100%
Call of Duty 4: Modern Warfare
Megjelenés: 2007. November 05. (PC)
Műfaj: ,
Fejlesztő: Infinity Ward
Műfaj: ,
Fejlesztő: Infinity Ward
Hozzászólások: 16
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Értékelés
jah és a Punkbuster-t csak az kapcsolja be akinek van/nem akar hacker-ekkel játszani(de utálom őket)
milyen elvetemült ember vagy te hogy az AK-ra red dot-t raksz bármi mást csak ne red dot-t(semmi értelme annak alpból jó célzója van)
én mondjuk így szoktam: Ak47 gl-el, Blue tiger festés; gold Desert; Sonic Boom; Deep Impact vagy csinálok Mp-5el egy olyan Class-t ami láthatatlan(hangtompitó; Uav Jammer; Dead Silence)
Nagyon jó teszt!Grat!Csak így tovább!😉
Szép munka!