background
avatar
NTSC Jani
Szint: 128
14 éve tag, offline
23.4K 💬
1.8K ☀
301 🎮
45 ❤
Gyarmati János (Jani)
33 éves, férfi
Budapest 16. kerület, Magyarország

Madagascar

Írta: NTSC Jani, 2012. February 25., játékteszt
Játék: Madagascar

Akik szeretik a rajzfilm adaptációkat, azoknak ez a játék remek választás. Visszaadja teljesen a film hangulatát a változatos játékmenetével.

Bevezető:

A Madagascar The Game című játék 2005-ben jelent meg PC-re, Xbox-ra, Playstation 2-re, Nintendo DS-re, Gamecube-ra és GBA-ra. A megjelenési dátumok között hónapnyi eltérés van a kontinensenként, leghamarabb az USA-ban jelent meg. A készítője a Toys for Bob, míg a kiadója az Activision.

Menü:

Nos igazából a menüről sok mindent nem lehet elmondani, mert itt gyakorlatilag a lehetőség tárháza megközelíti a 0-át. Na jó ez nem egészen így van. Viszont csak néhány elem található itt:

- New Game: Ilyenkor belevághatunk a kalandba. Ha idekattintottunk, akkor megkérdezi a rendszer, hogy létre akarunk-e hozni egy fájlt, s ha igen, akkor a 4 mentési hely közül hova.

- Load Game: Ha van korábbi mentésünk, akkor be tudjuk tölteni azt. Minden egyes állásponthoz ki van írva, hogy mennyi a játékidő, s hány százaléknál tartunk.

Ezzel le is zárult itt a belső menü. Na de akkor hol a többi beállítási lehetőség? A válasz a launcher. A játék tartalmaz egy ilyet, amire ha kattintunk, akkor be tudjuk állítani a szokásos dolgokat. Idetartozik az irányítás, grafika, hang és az egér érzékenység.


Történet:

Rajzfilm adaptáció révén hasonlítani fog a film történetére. Kalandunk ott kezdődik, hogy meg kell szöknünk az állatkertből, s haza kell jutnunk. 4 főszereplőnk van: Alex, Gloria, Melman, Marty.

Játékmenet:

Rögtön azzal kezdeném, hogy mikor új játékot indítunk nem tudunk nehézségi szintet választani. Persze ez mondjuk érthető, hiszen a gyermek korosztályt célozták meg elsősorban. Ebből kifolyólag nem fogunk vért izzadni egyik feladatnál sem, viszont jókat fogunk nevetni.
Mind a 4 főhőst tudjuk irányítani, sőt még egyéb szereplőket is rövidebb ideig. Minden egyes karakternek más és más tulajdonsága van. Alex (oroszlán) pl. magasra tud ugrani, üvöltésével és karmaival ijeszti el a gonoszokat. Gloria (Víziló) nagyon gyorsan tud futni a nagy súlya ellenére, s gurulni is tud. Marty (zebra) hátsó lábaival tud hatalmasat rúgni, akár egy ló, s messzire tud ugrani. Melman (zsiráf) pedig repülni tud a helikopterlapátként működő lábaival, s a fejével tud csapkodni akár egy kalapács. A karaktereinket tudjuk fejleszteni minimálisan kis kártyák segítségével. Ezekből 3-at kell összegyűjteni. Persze az adott hőssel csak azt a kártyát tudjuk felvenni amelyiken az ő fotója van rajta. Ha összegyűlik a 3 kép, akkor egy power up felirat jelenik meg, s kapunk egy leírást, hogy melyik billentyűvel tudjuk felhasználni az adott erőt. Ennyit a karakterek fejlesztéséről.


Rengeteg fajta érdekes mission vár ránk. Lesz olyan mikor meg kell szöknünk egy adott épületből. Ekkor vigyáznunk kell, hogy nehogy elkapjanak az őrök. Őket legjobban a kukákkal és a fagylaltos kocsikkal tudjuk likvidálni. Ilyenkor Martyval vagyunk, hiszen ő tud jó nagyokat rúgni. De persze nem mindig olyan könnyű becélozni ezeket a dagadt őröket. Valamikor olyan helyre kell csalogatni őket, hogy nekünk az megfeleljen. Ehhez a hangszórókat kell felhasználnunk. Természetesen nem szabad a fénybe mennünk, mert akkor azonnal lekapcsolnak minket. Bár azt nem értem, miért nem látnak el az őrök 2 méternél tovább. Ugyanis, ha a zseblámpa hatósugarán kívül sétálunk el, akkor észre se vesznek. Ez egy kicsit irreális.

Persze miután rajzfilmről van szó sok lehetetlen résszel is találkozni fogunk. Ilyen pl. amikor a városban fogunk csavarogni. Itt is kijön a karakterek közötti különbség. Pl. Melman nem tud menni az autók között. Így repülnünk kell a kedvenc zsiráfunkkal. A felfelé áramló levegőt tudjuk használni turbóként, ami még magasabbra tud minket felrepíteni. Alex és Gloria tud az úttesten is menni. Sőt Gloria, ha felszedi a csípős paprikát, akkor az autókat is félre tudja söpörni. Ez aztán a szuper képesség! Azt gyorsan megjegyezném, ha egy ilyen turbócsomagot felkapunk az nem tart örökké. Emellett mikor felkapjuk, akkor a vonathoz hasonló hangot hallunk. Ez egy jó hasonlat, hiszen a vonat is sebesen száguld, akárcsak az elhízott vízilovunk. Ezt a képességét egyébként versenyek során is fel tudja használni. Ezzel a plusz sebességgel tudja leelőzni a riválisokat, sőt őket is fel tudjuk lökni. Bár csak egy verseny van sajnos, az mondjuk 2 körös. Sőt különböző tárgyakat is fel tudunk törni. Ilyenkor meg van határozva, hogy mennyit kell egy bizonyos idő alatt. Ha kevesebbet törünk fel, akkor mission failed van, ha meg sikerült elérni a szintet, akkor kapjuk az ajándékot.


Ezenkívül lesz olyan is mikor különböző állatokat kell elüldöznünk. Pl. rákokat kell palacsintává lapítani, ebben természetesen Gloria a nyerő, a maga 1,5 tonnájával. De van amikor bogarakat kell elhesegetnünk kisebb barátaink elemózsiájától. Ekkor Melman lesz a segítségünkre. Persze nemcsak ennivalót kell majd megvédeni, hanem különböző állatokat is. Ekkor általában Alex kerül a képbe, hiszen az ordításával, meg a mangó dobálásával mindenki fölé kerekedik. Hogy Martyt se hagyjuk ki a sorból, azért azt is elárulom, hogy valamikor a szembe fújó hatalmas széllel kell megbirkóznunk. Ez úgy zajlik, hogy pár mp-ig vihar van, utána meg lecsillapodik egy rövid időre. Ezalatt az idő alatt kell nekünk cselekednünk, vagyis menedéket találnunk. Ha megint elcsendesült a környezet, akkor futhatunk neki a mentőakciónak. Ha nem érünk menedékbe, akkor visszarepülünk az utunk elejére. Ez igencsak kellemetlen a cél előtt. Persze lesz olyan is mikor egy fát kell megvédenünk a kukacoktól. Ekkor egy mogyoróval kell bemérnünk őket. Persze ilyenkor vigyázni kell, mert a madarak megzavarhatják az akciónkat, így azokat is le kell gyilkolni. Lesz olyan amikor egy zöld tüskés növénnyel kell kirobbantani a kukacokat a földből. Ilyenkor nincs más dolgunk, mint megtippelni a távolságot és már lőhetünk is. Persze nem mindegy, hogy mekkora erővel tesszük ezt meg. A jobb egérgomb lenyomásával tudjuk szabályozni a katapultálás erejét. Ekkor bal oldalon megjelenik egy kis oszlop 4 részre felosztva. Ez segíti, hogy kb. mennyi löketet adjunk a dobásnak. Ahogy felengedjük a kezünket a jobb egérgombról már repül is az áldás a kukacokra.


Mint mondtam kapunk bizonyos fejlesztéseket. Ezeket kötelező megszerezni, mert különben nem tudunk tovább jutni az adott pályán. Pl. van olyan, hogy Marty egy békával üzletel. Lehet sejteni, hogy messzire kell ugrani, hiszen a békák ehhez értenek. Így ha ez a képességünk nincs meg, akkor fordulhatunk is vissza. Lesz olyan is mikor vakondokat kell kiütnünk egy bizonyos idő alatt. 3 színben pompáznak, s nemcsak viccből. A feketék 1, a sárgák 2, míg a fehérek 3 pontot érnek. Természetesen itt is rendelkezésünkre áll a paprika, így nagy sebességgel tudjuk fellökni őket. Ha elérjük a minimális sikeres pontszámot, akkor nyert ügyünk van. Azonban ilyenkor felugrik egy ablak, ami tartalmazza legmagasabb pontot is. Gyárilag itt 60 pont. Tehát ha ezt megdöntjük, akkor a saját eredményünk lesz a high score. Van olyan mission is, amelynél a memóriánkra lesz szükség. A dolog lényege, hogy van 4 színes gomba és a feladat 4 körből áll. Minden kör előtt felvillannak a gombák egy bizonyos sorrendben. A lényeg az, hogy ebben a sorrendben kell rájuk ugrani. Ha véletlenül más színűre ugrunk, akkor game over. Ugyanez a helyzet, akkor is ha duplán ugrunk rá az adott gombára egymás után. Tehát ha lehetőségünk van, akkor inkább essünk le, minthogy még egyszer ugyanarra a gombára. Ahogy haladunk előre a körök számában, annál több színt kell megjegyezni. Először csak 3-at kell, majd végül 6-ot. Emellett lehetőségünk lesz méhecskéket virágokhoz csalni. Ekkor 18 db kezd el minket követni. Van jelentősége a számnak, mert ahogy kezdenek fogyni, úgy egyre jobban minket fognak sebezni. Tehát nem árt, ha gyorsan találunk nekik ennivalót. Ha sikeres volt az akció, akkor jutalmat kapunk. A másik mission a méhekkel egy olyan lesz, amikor időre kell bizonyos színű növényekhez csalnunk őket. Minden egyes növénynél külön van időnk. Ezt úgy értem, ha a fekete növényhez az utolsó pillanatban értünk oda, akkor nem onnan folytatódik a számláló, hanem megint vissza megy a semleges állapotra.


Van olyan része a játéknak amikor a pingvinekkel kell feladatokat végrehajtanunk. Lesz frankó horgászás. Ez több körből áll. Minden fordulóban más és más színű halat kell kifognunk. Ha rossz színű halat fogunk ki, akkor lenullázódunk. Persze az a horgászbot nemcsak halak kifogására alkalmas, hanem napszemüvegek és kalapok rippelésére. A pingvinek is képesek ütni persze nem nagyot. Mondjuk velük nem sokszor leszünk kb. csak egy résznél, de az is nagyon szórakoztató. Az emberek ellen kell felvennünk ekkor a kesztyűt. Ez úgy néz ki, hogy 4 pingvinből áll a csapat. Közülük 1-et mi irányítunk, úgy mond mi tisztítjuk meg az utat a többieknek. tehát ezalatt azt értem, hogy kiütjük az ellenfeleket, gondoskodunk a figyelmük eltereléséről stb. Van egy trombita, ami egy titkos jelként működik. Ha ebbe belefújunk, akkor a többiek utánunk erednek. Persze ha rendetlenek voltunk, s nem tisztítottuk meg a terepet, akkor a kollégáknak annyi, tehát nem érdemes ezzel viccelődni és hamis jeleket adni a csapatnak.

Mint a legtöbb hasonló játékban itt is vannak bossok. Mondjuk ezekről el lehet mondani nyugodtan, hogy nem nagy falatok. Csak pár pofonnal rúgással kell többet csinálnunk és akkor kiterülnek általában. Pl. van egy olyan boss, aki mindenfelé hadonászik, ilyenkor el kell ugrani, s meg kell várni, míg elfárad. Ezután gyorsan be kell húzni neki. Egyedül a final boss az, ami összetettebb, bár az is csak 2 partból áll.


Miután 4 karakterünk van és meg van határozva, hogy melyik feladatot melyikkel lehet megcsinálni, néha váltani is kell őket. Akkor tudjuk, hogy nem jó karakterrel mentünk a küldetéshez, ha nem indul el a mission a beszélgetés után. A karaktereket egy indiántörzsi oszlopszerűségnél tudjuk leváltani. Ezenkívül még egy tábla is van, amely megmutatja, hogy melyik hőssel lehet megoldani a feladatot. Erről eszembe jutott egy érdekesség. Az egyik ilyen tábla bugos volt, mert más karakter képét mutatta, mint amivel meg lehetett oldani az adott részt.

Persze a sok csata alatt az életünkből is tudunk veszíteni. Életegységet a megölt ellenségekből tudunk szerezni. Egy karakternek 5 egysége van. Ha e lemegy 0-ra, akkor veszítünk el egy teljes életet. Ha 10 kis vöröskeresztet összegyűjtünk, akkor kapunk plusz 1 életet. Emellett a pályák egyes részein találhatóak ezüst, ill. aranyszínű érmék. Előbbi 1, míg az utóbbi 5 pontot ér. Van egy pár ami az orrunk előtt van, de olyan is, ami el van rejtve egy nagy doboz alá, vagy akár egy kagylóban pihenget. Minden pályán összesen 100 pont a maximális. Ezeket később fel tudjuk használni extrák feloldásához. Ha sétálgatás közepette lenyomjuk a shift gombot, akkor néhány információt tudhatunk meg. Mégpedig az életünk számát, a képesség kártyák számát, a sikeres feladatok számát az összeshez képest, ill. a medálok számát. Ha játék közben nyomjuk le a pause gombot, akkor részletesebben is meg tudjuk nézni, hogy az adott feladatokból melyiket teljesítettük már. Ezek mellett egy pipa található.

A játéknak van egy úgynevezett Zoovenir shopja, ahol extrákat tudunk feloldani a megszerzett érmék segítségével. Minijátékokat, ruhákat és plusz képességeket tudunk unlockolni. Ha nincs elég érmünk, akkor akár vissza is mehetünk akármelyik pályára.


Grafika, hang, irányítás:

A grafikai megjelenésről csak annyit szeretnék mondani, hogy egy 2005-öshöz képest nem csúnya, de nem is kiemelkedő darab. A renderware engine hajtja a játékot. Néha a textúrák villognak indokolatlanul. Ráadásul az is feltűnt nekem, hogy mikor a karakterek beszélnek olyan a szájmozgásuk, mintha le lenne lockolva 15 fps-re. Tehát nincs szinkronban az ajak mozgása a hang kibocsátásával.

A hangok elég jók lettek, sőt viccesek is. Minden karakternek a megfelelő hangot adták a készítők. Remek zene hallható. Egy szóval erre nem lehet panasz.

Az irányítás végeredményben nem nehéz, inkább az egér érzékenységével akadtak problémáim. Mert néhol semennyire nem reagált, néha meg túlságosan. Azt megjegyzem, hogy nem az egeremmel volt a baj. Nos ha az elején csutkára feltoljuk az érzékenységet, akkor bizonyos részeknél újra gondban leszünk. Viszont ha alapon hagyjuk az se jó. Így inkább középre érdemes belőni ezt az opciót.

Összegzés:

Mindent összevetve egy nagyon hangulatos rajzfilm adaptációról beszélhetünk. Tele van érdekes és vicces feladatokkal. A gameplay elég változatos, amit a remek zenék csak fokoznak. Aki szereti a mesét annak kötelező darab.

Értékelés:
Grafika:
██████████
80%
Hang:
██████████
100%
Játékélmény:
██████████
100%
Összességében:
█████████
90%
no cover
no cover
Madagascar
Megjelenés: 2005. May 24. (PC)
Hozzászólások: 5
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Sonymeans avatar
ja oks nem tudtam köszi😃
0
0
0
0
NTSC Jani avatar
Msi Afterburner. De az csak a Videókártya memóriája! 😜
0
0
0
0
Sonymeans avatar
Jó teszt😃 a bal felső sarokban melyik progit használod hogy kimutatja a hőmérsékletet meg a ram használatot?
0
0
0
0
NTSC Jani avatar
Jaja, az a 2. rész volt! 😀
0
0
0
0
BRUgamer avatar
jo kis teszt de erol mar irtal egyet nem ?
0
0
0
0
Értékelés
Összes átlaga:
█████████
9
4 értékelés alapján
Csak regisztrált tagok értékelhetnek


Elfelejtett jelszóRegisztráció