background
avatar
NTSC Jani
Szint: 128
15 éve tag, offline
23.4K 💬
1.8K ☀
301 🎮
45 ❤
Gyarmati János (Jani)
33 éves, férfi
Budapest 16. kerület, Magyarország

Jégkorszak 3: A dínók hajnala

Írta: NTSC Jani, 2012. January 01., játékteszt
Játék: Ice Age 3: Dawn of the Dinosaurs

Aki látta a rajzfilmet annak kötelező darab, mert vissza adja a remek hangulatot ez a játék. Ezenkívül azoknak a figyelmébe ajánlom, akik nem csak az értelmetlen lövöldözést részesítik előnyben.

Bevezető:

Ezt a játékot 2009 június 30-án adták ki az Activision jóvoltából, a készító pedig az Eurocom volt. Multiplatformos darabról van szó, tehát megjelent PC-re, PS3-ra, Xbox360-ra, PS2-re, Nintendo DS-re és Nintendo Wii-re. Egy rajzfilmből adaptált játékkal állunk szemben, így nem volt valami nagy érdeklődés a mű iránt, mert általában ezek rosszul sülnek el. Akkor lássuk, hogy most is így történt-e.


Menü:

Ez a része a játéknak nagyon egyszerű lett. Első indításnál 3 opció közül választhatunk:

- New Game: Új játék kezdése
- Load Game: Korábbi mentés betöltése
- Quit: Ki is léphetünk rögtön, ha meggondoltuk volna magunkat.

Miután nagy gondolkodás közepette leokézzuk az új játék indítását, további funkciók érhetőek el:

- Single player: Egyjátékos mód
- Multiplayer: Többjátékos mód
- Trade Shack: Ez egy kisebb üzlet. Itt lehet fejleszteni karaktereink képességeit. Ez természetesen játék közben is elérhető.
- Options: Itt sok választás nincs. A képernyőnél pl. csak felbontást illetve a képarányt tudunk állítani. Az audio résznél a hangot tudjuk feltekerni maxra. Ezenkívül van még egy Controls rész ahol az irányítást tudjuk változtatni, de csak a gép által megadott specifikáció szerint.
- Extras: A játék kapott egy extrák menüpontot is. Itt több dolgot tudunk megnézni. Unlockable (megnyitható), az itt lévó tartalmakat csak a játék végeztével tudjuk unlockolni. Még találhatunk egy cheats opciót, itt csalásokat tudunk használni, és természetesen a szokásos credits se maradhatott ki a sorból.


Történet:

Miután egy filmadaptációról van szó, jó néhány videó az eredeti filmből fog származni, de nem mindig lesz azonos a játékbéli cselekmény a filmbélivel. Azt nem árulom el, hogy mely jelentek lesznek azok, mert aki látta a mesét és végigtolta a gamet, az is tudja miről beszélek. Amúgy Sid meséli el a 3. rész történéseit.

Játékmenet:

Egy TPS (third person shooter), azaz E/3 akció játékról van szó. Többféle karaktert fogunk irányítani a kalndunk során. Minden egyesnek megvan a maga tulajdonsága. Valamelyik nagyon gyors, valamelyik erősebben tud ütni, esetleg rúgni, vagy több fegyója van, mint a többinek stb.
Minden pályán tudunk felszedni gyümölcsöket, a legtöbb a cseresznyéből van. De van banán, körte, alma, eper stb. Ezeket azért érdemes gyűjteni, mert a Trade Shackban ezekkel tudunk fizetni a különböző képességekért, ill. kristályokért. Vásárolni persze nem tudunk akármikor, csak abban az esetben van rá mód, ha egy ilyen páncélos sasra hasonlító szoborhoz megyünk. Ekkor előugrik egy ablak, ahol megkezdődhet a business. A kép jobb oldalán polcokon elhelyezve találhatjuk meg a portékát. Vannak olyan elemek amelyek bizonyos karaktereknél nem vehető meg, míg másnál igen. Ha rámegyünk egy bizonyos elemre, akkor alul kiírja nekünk a gép, hogy mennyit vettünk meg belőle, ha már vásároltunk belőle előtte, ezenkívül azt is írja, hogy mit lehet vele OC-zni, ill. a kristályok esetében azt, hogy még mennyit lehet még megvenni. Minden egyes árunak más és más az értéke. A kristályoké pl. fokozatosan növekszik, míg eleinte 250 gyümi kell 1-hez, később 550. Játék közben a jobb felső sarokban mutatja nekünk a gép, hogy mennyi gyümölcsöt szedtünk össze. Azt érdemes megjegyezni, ha pl. Sid nevű karakterünknek level upoztuk az életerejét, akkor az Buck nevűnél nem érvényes. Tehát nála is külön meg kell venni.


Ellenfeleink változatosak. Vannak pókok, vakondok, orrszarvúak és persze rengeteg fajta dinó is. Találkozhatunk húsevőkkel és növényevőkkel egyaránt. Ezeket többféle módszerrel tudjuk a másvilágra örökre emigrálni. Pl. Bucknak 4 fegyvere is van, de pl. Sidnek egy sincs. Fegyvereink eléggé különbözőek. Van olyan amivel elszáradt falevelet tudunk feléleszteni, s így továbbjutni az adott pályán. Persze van olyan is amivel a gázt fújó növényeket tudjuk leállítani. Ezeket a fegyókat vödrökbe nyomva tudjuk újratölteni. Persze van amikor az egyszerűség győz és csak a drága gyümölcsöt dobáljuk, de persze van olyan mikor egy napraforgót használunk fegyvernek. Ez igencsak érdekesnek hangzik. Az erejük se egyforma, mert valamelyiknél elég 1 töltény a kisebbekhez, a nagyobbakhoz 2-3, míg egy gyengébből a duplája kell legalább. Persze miután a jégkorszakban vagyunk használhatunk tűzet a jégtömbök felolvasztásához és a pókhálók megszüntetésére. Ekkor egy tábortűzhöz kell mennünk majd meg kell nyomnunk az akciógombot. Ekkor kivesz a hősünk egy fadarabot lobogó lánggal. Ezzel kialludt tábortűzeket újjá tudunk éleszteni. Na meg sötétben is jól jön egy kis fény. Persze vigyázni kell, hogy ne essünk vízbe, mert akkor elalszik. A lőszer kifogyásától nem nagyon kell félni, mert egy rakás van mindenhol belőlük. Ha van egy csatamező, akkor ott fel lehet venni, majd a helyén egy kis idő múlva újra ott lesz ugyanaz. Ez az életerő növelőre nem igaz. Bár miután minden egyes checkpointnál felmegy az életerőnk maxra nem sokszor kell igénybe venni ezt a szolgáltatást.


A helyszínek elég változatosak, vagyis leginkább a missziók váltokazása miatt mondanám ezt. Nem mindig van az, hogy értelmetlenül rohanunk előre a pályán és gyilkoljuk le az ellenfeleket ész nélkül. Van olyan mikor elég pörgősre sikerül egy-két jelenet pl. van amikor egy csontváz gerincén csúszkálunk nagy sebességgel az akadályokat kikerülve, ráadásul ugrabugrálunk a testiépségünk megőrzéséért. Van olyan jelenet, amikor rohanunk egy minket üldöző benga állat elől, ilyenkor szembe mutat minket a kamera, ez nehezíti rendesen a dolgunkat. Erről a nézetről a Crash Bandicoot játék jutott eszembe, mikor a szikla, vagy éppen a jegesmedve elől futottunk. A feladatok között nem szerepel viszont nagyon az időre való teljesítés, amelyek általában nehezebbek szoktak lenni. Van olyan helyzet mikor az ellenséget kell felhasználnuk a továbbjutáshoz, van mikor egy állatt hátán kell befejeznünk egy pályát stb. A helyszínek követik egyébként a film cselekményi szálát. Szabad kobórlás úgymond nincs, főleg ha jönnek az ellenségek, akkor egy bizonyos részre bekerít minket a játék. Ezt általában gőzzel teszi meg és ha a közelébe megyünk, akkor egy egységgel csökken a HP-nk. Az életerőt úgy tudjuk növelni, ha felszedjük az eper formájú gyümölcsöt. Ez 3 egységet dob az életünkön. alapból 5 van, de fel lehet tuningolni 7-re is. Ha elfogy az összes egység, akkor visszarak minket a rendszer a legutolsó checkpointhoz. Ha nagyot esünk, akkor is veszítünk az életerőnkből az ugrás nagyságától függően, tehát ha nagyot zuhanunk, akkor Szent Péter ajtájánál kell csengetnünk. Természetesen ha mocsárba esünk akkor is retry mission van. Ha meghalunk, akkor is felszólal egy zene.


Ha megnyomjuk a bal ctrl-t, akkor felugrik egy mission ablak, ami megmutatja, hogy mi is az aktuális feladat. Ha játék közben nyomunk egy szünetet, akkor is többfajta lehetőségünk adódik:

- Continue: Folytatjuk az adott játékot.
- Restart level: Újra tudjuk kezdeni az egész pályát.
- Chekpoint restart: Az utolsó mentéstől folytathatjuk a játékot.
- Options: Ugyanazok a funkciók, mint a főmenüben
- Fun items: Itt a különböző vicces effekteket tudjuk offolni illetve onolni. Pl. a színes szél, ami megmutatja, hogy merre kell menni, stb.
- Quit: Természetesen ki tudunk lépni a játékból a főmenübe.

A pályák nem túl nehezek, nem tartalmaznak nagy fejtörőket. De ettől függetlenül nagyon adja a hangulatot a játék. Igazából csak 1-2 nehezítés van a játékban, pl. ilyen a szembeszél. Ami még tetszett nagyon az az egyik falról a másikra történő ugrálás. Persze itt is mellé lehet ugrani, ha túl korán, vagy késő nyomjuk meg az ugrást. Van pár boss is, akiket le kell ölnünk a továbbjutás fejében, de igazából egyik alatt se izzadunk le. Minden egyes fejezet lezárta után jön egy videó, majd jön a statisztika ablak. Itt kiírja a gép, hogy level completed és a bal oldalon mutatja, hogy mennyi kristályunk van összesen, jobb oldalon pedig azt, hogy az adott pályán melyikből mennyit tudtunk beszerezni. Ekkor 4 lehetőség áll fenn:

- Continue: Folytatjuk a játékot, tehát elégedettek vagyunk az elért eredményünkkel.
- Replay: Persze újra is játszhatjuk a pályát, ha esetleg eszünkbe jut valami, amit ott felejtettünk.
- Trade Shack: Az üzlet itt is mehet.
- Quit: De ki is léphetünk akár a főmenübe.


Ha végeztünk a játékkal, akkor csak egy game completed felirat lesz jutalmunk, semmi más. Ezután akár bele is nézhetünk az extrákba. Szerintem ez egy jó pont a játéknak, hogy van ilyen része, mert elég soknál kihagyják ezt. A grafikus rajzok elég érdekesnek bizonyulnak, de a zenék, illetve a karakterek hangjai is eléggé szórakoztóak tudnak lenni. A játék közbeni videókat is meg lehet tekinteni, de néhány bónusz videó is a rendelkezésünkre áll. A karaktereket is érdemes végignézni, mert találtam olyanokat, akikre nem is emlékeztem, hogy ott voltak a történet során. A csalásokat szerintem nem érdemes használni, mert nincs rájuk szükség, így nem fordítok rá több szót.

Grafika, hang, irányítás:

A grafika az egyik gyengesége ennek a darabnak. 2009-es játékhoz képest nem túl szép, igazából egy 2005-ös ps2-es grafikához tudnám hasonlítani. Mondjuk ez meg is látszik a gépigényén. A környezet néhol nagyon elnagyolt, bár a hangulat kárpótolja ezt a negatívumot.
A hangok szerintem nagyon jól vannak össze lett dobva. Nagyon visszadja a rajzfilm hangulatát a karakterek hangjai. Pl. Sid ugyanúgy, szinte köpködve beszél. A zenék meg egyszerűen fantasztikusak, nem lehet őket megunni (na azért a 20. retry mission után, már az is idegesítő tud lenni).
Az irányítás tulajdonképpen nem túl nehéz. Az iránygombok a szokásos W-A-S-D. Az akciógomb az R, amit felkiáltójellel jelöl a gép. A célzás a bal shift, az Y, X a fegyverek közötti váltás, a Q és az E pedig egyszerű támadást jelent. Utolsókat lehet helyettesíteni a bal ill. jobb egérgombbal. Az alapértelmezett irányítás szerintem megfelelő. Custom irányításra nincs lehetőség, csak előre definiált változásokat tudunk végrehajtani.


Összegzés:
Mikor megláttam ezt a játékot, akkor először azt gondoltam, hogy ez is ugyanolyan lesz, mint az ehhez hasonlók, de nagyot tévedtem. Igenis lehet jó egy rajzfilmből készült videójáték. Minden magvan hozzá, ami le tudja kötni az embert. Van benne egy kis humor, remek feladatok és hangulatos zene. Mondjuk a játékidő elsőre is csak 5 óra volt, tehát ez is azon játékok táborát képviseli, ami a legrövidebb játék címéért tudna harcba szállni. Leszámítva ezt meg a gyengére siekrült grafikát, azt kell mondjam, hogy mindenkinek ajánlani tudom, akár látta a filmet az illető, akár nem.

Értékelés:
Grafika:
██████████
70%
Hang:
██████████
100%
Játékélmény:
██████████
100%
Összességében:
█████████
90%
no cover
no cover
Ice Age 3: Dawn of the Dinosaurs
Megjelenés: 2009. June 30. (PC)
Hozzászólások: 6
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
bukta2 avatar
Nagyon nagy game 😃 ezt is és a 2 is kitoltam párszor 😃D
0
0
0
0
valaki12 avatar
jól sikerült teszt lett 😉
0
0
0
0
makk20 avatar
nah erre kiváncsi vok😃
0
0
0
0
SyntaxXx avatar
király teszt lett. szép részletes. grat 😀
0
0
0
0
Értékelés
Összes átlaga:
██████████
10
10 értékelés alapján
Csak regisztrált tagok értékelhetnek


Elfelejtett jelszóRegisztráció