Bulletstorm
Aki szereti a látványos, akcióban gazdag fps játékokat, annak ez kitünő választás lehet. Rengeteg módszerrel ölhetjük meg ellenfeleinket, itt nemcsak a hagyományos 1000 golyót lövök a fejébe módra gondolok. Emögött sokkal több lapul...
A Bulletstorm 2011 Február 22-én látott napvilágot, amely PC-n, PS3-on és Xbox360-on jelent meg. A játékot az Electronics arts adta ki, míg fejlesztője az Epic Games és a People Can Fly. Egy fps (first person shooter, tehát E/1) darabbal állunk szemben. Sokan az előzetes videók alapján felhőkig emelték a játékot. Akkor lássuk is, hogy mit dobtak össze nekünk. A játék tartalmaz egy single és egy multi részt is egyaránt. Ebből a single az érdekes, mivel a multival nem volt lehetőségem játszani.
A játék történetéről ejtenék néhány mondatot. Igazából nagy csavarra nem kell számítani. Van egy hősünk Gray (végig őt irányítjuk), aki társával Ishi-vel elindul Sarrano (tábornok) keresésére. A megtalálásig persze rengeteg kalandban lesz részünk, még csatlakozni is fognak hozzánk, persze ellenfelekből sem lesz hiány.
A játék menüjében a szokásos dolgokat vélhetjük felfedezni. Be lehet állítani a grafikát, hangokat, az irányítást stb. Természetesen elkezdhetjük rögtön a single-t, vagy egy korábbi mentést betölthetünk, de akár belevethetjük magunkat a multiba is. 5 nehézségi szint közül tudunk választani: very easy, easy, normal, hard, very hard. Erről annyit érdemes tudni, hogy a játékon belül is tudjuk váltogatni. A menü hátterében egyébként főhősünk áll egy fegyverrel a kezében, egy nagy tájjal a háta mögött.
Mint említettem egy fps játékról van szó, csakhogy nem egy hagyományos világháborússal! Ennél sokkal több van benne. A játék előrehaladtával újabb és újabb fegyverekhez juthatunk hozzá. Eleinte csak egy hagyományos fegyver (Peacemaker carbile) áll a rendelkezésünkre, de a későbbiekben egyre többhöz férkőzhetünk hozzá. Ezeket persze tudjuk OC-zni, méghozzá skill-ek gyűjtésével. Ezt úgy tudjuk elérni, hogy minél látványosabb módszerrel öljük meg az ellenfeleinket. A környezetet remekül lehet használni erre a célra. Ugyanis nemcsak a hagyományos, belelövök egy tárat című műsorral tudjuk a másvilágra bannolni a rosszakat. Tudunk rúgni (ha kifogy a tár és újra kell töltenünk, akkor is meg tudjuk tenni) ekkor az ellenfelünk repülési sebessége lelassul, így könnyebben tudjuk fejbelőni, dekázhatunk vele, vízbe, szakadékba, kaktuszra , elektrosokkba , vagy akár darálóba repíteni. A rúgásnak fontos szerepe van, hiszen a pályákon robbanóhordók is vannak, amivel az ellenfeleket fel is robbanthatjuk, ha jó szögben találjuk el azokat. Persze vannak ilyen golfkocsi -féleség(nem a volkswagen), amelyet szintén ugyanerre tudunk használni csak ez nem robban fel úgy, mint az előbb említett tárgy.
Mint mondtam történetünk során több fegyverrel is találkozzunk. Ezeket annak megfelelően tudjuk fejleszteni, hogy mennyi pontot sikerül elérnünk az addigi gyilkosok során. A bonyolult kombokért általában 100, 250 pont (Minden egyes újabb felfedezéséért 500), míg az egyszerűbbekért 10, 25 jár. Az ellenfeleinkkel szabadon játszhatunk, hiszen rengeteg variáció van a pusztításra. Természetesen ha egyszerre több ellenfelet likvidálunk az plusz pontokat jelent. Emellett vannak egyéb pontgyűjtési lehetőségek. Boros üvegek gyűjtése, a beszélő kis robotok inaktiválása, a reakciógomb gyors megnyomása (rúgás gomb, tüzelés gomb stb.).Minden fegyvernek van egy elsődleges, ill. egy másodlagos tüzelési módja. Ezeket az ún. dropkit-eknél tudjuk tuningolni, és itt tudjuk lecserélni őket. Az alapfegyvert nem tudjuk, de a másik kettőt igen. Tehát egyszerre 3 fegyvert tudunk magunkkal vinni. Lehetőségünk van a tárat növelni, majd a másodlagos tüzelést aktiválni és annak tárát növelni.
Akkor vessünk egy pillantást ezekre:
Peacemaker carbile: Az elejétől kezdve megvan ez a fegyver. Az elsődleges tüzelése rendkívül egyszerű. Sima golyóval tudjuk megküldeni az ellenfelek hátsóját. A másodlagos viszont már sokkal érdekesebb. Ezzel szó szerint megsütjük az ellenfelünket.
Leash: Ezt szerezzük meg legelőször. Ezzel tulajdonképpen magunkhoz rántjuk az ellenfeleinket. Ez leginkább távoli ellenfelek ellen hatásos. Ezt is lehet tuningolni, bár sok javulást nem tapasztaltam általa.
Screamer: Ez egy egyszerű pisztolynak tűnik, persze az elsődlegese alapján tényleg low fegyver. Ennek a másodlagosával igaz tűzi játék hangulatot tudunk teremteni a pályán. Tényleg ilyen petárda-szerű hang hallatszódik kilövésekör.
Flailgun: Ez egy igen aranyos fegyver. Ezzel az ellenfelünk teste köré tudunk helyezni egy bombát. Ennek felrobbanását felgyorsíthatjuk manuálisan, de megvárhatjuk míg robban automatikusan. A másodlagosnál nem vettem észre semmi változást igazából. Talán csak annyi, hogy nagyobb a robbanás.
Boneduster: Ez leginkább egy shoutgun-ra hasonlít, ez egy elég gyenge fegyver. Sokat nem használtam, mert nem tűnt valami érdekesnek.
Head Hunter: Jó kis mesterlövészpuska. Ez az egyik kedvencem. Ha belenézünk a távcsőbe, akkor láthatjuk az ellenfeleket, akiket egy nyíl jelöl. Miután bemértük az ellenfelünket, akkor pirosra válik az. Ezután kilőhetjük a golyót, amit mi irányíthatunk az egér segítségével. Természetesen ha fejbe lőjük az illetőt, akkor több pontot kapunk. A másodlagosa ugyanilyen kb. csak a töltényt fel tudjuk robbantani, mihelyst belefúródik az ellenfél testébe.
Bouncer: Ezzel a fegyverrel egy nagyobb labdát tudunk kilőni, ami darabokra szaggatja az ellenséget. A másodlagosa annyiban különbözik, hogy egy helyben pattog a labda elég sokáig, így nagy kárt csinál a környezetében.
Penetrator: Ezzel a fegyverrel egy fúrót küldünk az ellenfél gyomrába, aminek hatására elrepül hawai-ra. Ha ügyesek vagyunk akkor azt is megnézhetjük, hogy táncol a fején az ellenfél. Ezt úgy értem, hogyha az ellenfél a földre esik a lövés után, akkor egy helyben forog a fúró tengelye körül.
Mint mondtam a dropkit-eknél tudunk fejleszteni. Ezeket nehéz nem megtalálni, hiszen a rendszer mindig kiírja nekünk, ha észleli a közelben azt. Az OC-n kívül lehetőségünk van megnézni az addigi elért skill-eket, fegyverekre lebontva (ezt akkor is megtehetjük, ha egyszerűen játék közben lenyomjuk az n betűt). Ezenkívül van egy olyan fül, ahol meg tudjuk tekinteni a különböző nehézségi szinteken elért pontokat, kedvenc fegyvereinket, kedvenc támadásainkat stb.
A helyszínek eléggé változatosak és a küldetéseink se lesznek unalmasak. A táj elég nagy, tehát aki szeret bámészkodni, az sokszor megteheti (már ha a szörnyek miatt lesz rá idő). Lesznek üldözős feladatok, amikor minket üldöznek és le kell lőnünk az utánunk eredt szörnyeket. Lesz néhány alkalommal, hogy egy bizonyos időn belül el kell húznunk a csíkot az adott helyszínről, mert robban az egész kóceráj. Vannak egyszerű ellenfelek, de természetesen komolyabb ellenfelek is (nagy mutáns növény, godzilla nagyságú szörny stb.). Ezeket általában különleges módszerrel, vagy több részletben kell kivégeznünk. A történet kibontakozása során újabb és újabb szörnyekkel futhatunk össze. Lesznek közöttük kellemesek és kevésbé kellemesek is. Az egyszerűbbek nyilván a játék elején vannak, de persze a közepén is megjelenhetnek bármikor. Ezek általában csak puszta kézzel, vagy egy kisebb karddal esnek nekünk. Persze vannak elhízott ellenfelek is, ezeket nehezebb megölni, mert pajzsuk is van, ráadásul elég komoly fegyverük is van. Persze vannak ilyen buckalakó vörösfejűek is, akik annyira gyorsan mozognak, hogy nem tudjuk őket magunkhoz húzni (a petárdás pisztollyal rendelkezőeket se tudjuk). Ezenkívül még fekete színű debilekkel is összefutunk, akik érdekes hangokat bocsátanak ki magukból. Ezek adják a legtöbb hangulatot, főleg mikor gruppenbe érkeznek meg.
Ahogy az lenni szokott a mai fps játékokban már itt sincs életszint jelző. Ha nagyon sok sérülést szenvedünk, akkor bepirosodik a képernyő és kiírja nekünk a gép, hogy bújunk el. Ha ez nem sikerül, akkor Szent Péternél kell kopogtassunk. Mondjuk normál szinten egész jól végig lehet vinni a játékot, rengeteg hely van ahol meghúzhatjuk magunkat a veszély elmúltáig. Persze résen kell lennünk, hiszen a szörnyek ilyenkor is lecsapnak ránk. A bal alsó sarokban néha feltűnik a pontjaink száma (akkor ugrik fel mikor gyilkolunk), a jobb alsó sarokban pedig a töltényünk számát láthatjuk. Fontos tudni, hogy bajtársaink nem tudnak meghalni, tehát nem kell feltétlenül segítenünk nekik. Bár sajnos meg kell mondjam, hogy nem sokra megyünk a segítségükkel, mert alig tesznek le valamit az asztalra.
A játék alatt az unreal engine található, aminek köszönhetően gyengébb gépeken is elmegy. A grafika amúgy szerintem elég szép (persze aki infravénásan adagolja magának a crysis-t, az úgyis beleköt), de sok bug is van benne. Nem egyszer találkoztam olyannal, hogy a föld eltűnt alólam, néha beakadtam egy oszlopba, az ellenfelek a haláluk után egy isteni csoda hatására még vígan mozogtak stb. Ezeket a hibákat leszámítva egész jól sikerült, szép nagy tájak vannak, az ellenfelek egész jól ki van dolgozva és persze rengeteg vért fogunk látni.
A hangokkal nem voltak különösebb gondok. A zenék megfelelőek, a szereplők szinkronhangjai szintén. Mondjuk azt hozzá kell tennem, hogy a párbeszédek fele csak káromkodásból áll. Ezt az átvezetőkben is megtapasztalhatjuk. Az ellenfeleknek is eltalálták a hangskáláját, főleg az üvöltő debilét.
Az irányításhoz nem sok mindent tudok fűzni, hiszen semmi különös nincs benne. A jól bevállt gombokat kell használnunk. De mint mondtam akinek nem tetszik át is lehet szabni ezeket.
A multiról nem mondok igazából semmit, mert nem volt szerencsém kipróbálni, bár sok jót nem hallottam róla. Kevés pálya, kevés mód, ezáltal hamar megunható.
Összességében elmondhatom, hogy egy remek darabbal állunk szemben, végre nem egy szokványos 2. világháborús játékról van szó. Többször is kijátszható, nyilván minél nehezebb fokozaton toljuk annál izgalmasabb a dolog. 3-szor vittem végig, ami nálam eléggé hihetetlennek hangzik. Mindenkinek ajánlom, aki egy kicsit is szereti az fps játékokat, mert ez egy pörgő, akciódús játék, amin nem alszik el az ember.
Műfaj: ,
Fejlesztő: Epic Games, People Can Fly
😃