Freedom Fighters - Kergessük ki a betolakodókat
Gondolom már mindenki vett a kezébe TPS játékot, amit vagy élvezett, vagy nem. Ez a játék valószínűleg az előbbi kategóriába sorolható, hiszen nem egy hétköznapi darabról beszélünk.
A Freedom fighters nevű játék 2003 őszén jelent meg. A játék kiadjó az Electronic Arts, a fejlesztője pedig az IO Interactive. A játék típusa TPS, vagyis Third Person Shooter. Ez annyit takar, hogy az egész embert látjuk, nemcsak a fegyvert. Több platformra is megjelent többek között, PC-re, PS2-re, Xbox-ra és GameCube-ra. A játék egész jól befutott.
A játék menüje nem bonyolult felépítésű szerencsére. Megtalálhatjuk benne az egyjátékosmód menüpontot, így el tudjuk indítani a játékot, de akár be is tudjuk tölteni az előző mentésünket. Azért emeltem ki ezt, mert a játék elvileg tartalmaz egy multi részt, de én ennek nyomát se láttam a játékban. A beállítások alatt be tudjuk állítani a grafika részletességét, és a hangokat. Sajnos a felbontást nem tudjuk átállítani, csak a játék mappájában lévő config segítségével, ami persze nem működik.
A történetről is mondok néhány mondatot. A sztori nem túl nyakatekert, az a feladatunk, hogy felszabadítsuk az USA-t, a szovjet megszállás alól. Történetünk során sok helyszínen részt fogunk venni. Lesznek szereplők, akik csatlakoznak hozzánk, és lesznek olyanok is, akik meghalnak. A történetről röviden ennyi.
A játékot több nehézségi szinten is tudjuk játszani:
- Tüntető: Séta a parkban (legkönnyebb)
- Lázadó: Csapj egy partit
- Szabadságharcos: Megvan hozzá mindened ami kell?
- Forradalmár: Senki által nem várt módon (legnehezebb)
Nyílvánvaló, hogy nehezebb szinteken van több kihívás. Mint mondtam ez egy TPS játék, tehát nemcsak az ember kezét látjuk, hanem az egész testét. Talán ez egy kicsit változtat az unalmas tendencián, amit az FPS (First Person Shooter) játékok nyújtanak. Ez nem egy hagyományos lövöldözős játék, ahol csak megyünk és eszetlenül irtjuk a népet. Vannak benne olyan elmek, amik feldobják a játékot.
Rögtön kezdeném pl. a csapattagok utasításával. Már a játék elején lesz mellettünk 2 ember, akik mindenhova követnenk minket. Ez nem fog megváltozni akkor se, ha 10-en lesznek mellettünk. Lehet nekik parancsot adni, hogy támadjanak meg biznyos ellenfeleket. Ilyenkor rá kell nagyítani arra a katonára. Ha nem ezt teszük, akkor az adott helyszínre mennek és az ott lévő ellenfeleket offolják. Egy piros villám jelölia bmért ellenséget. A katonáink feje felett pedig sárga villám jelenik meg
Természetesen ha már nyakig ülünk a gondban, akkor vissza is lehet hívni a katonáinkat. Ilyenkor egy nyíl jelenik meg a fejük felett. Alapértelmezetten követnek minket, ha csak nem adtuk nekik előzőleg más parancsot.
Persze lehetőségünk van arra is, hogy ráállítsuk az embereinket egy bizonyos helyre. Így azt a területet fogják védeni az ellenségtől. Itt is rá kell zoom-olni a területre, amit megakarunk óvni. Ekkor egy pajzs jelenik meg az embereink feje felett.
Mint említettem eleinte csak 2 ember van a nyakunkkon, de a későbbiekben egyre több ember csatlakozhat hozzánk. azt még elfelejtettem, hogy külön-külön is adhatunk feladatot nekik. Tehát ha van 8 emberünk, akkor 2-nek utasíthatjuk, hogy kövessen minket, 3-an azt, hogy támadjon egy bizonyos részt, a maradéknak pedig, hogy védjen meg egy bizonyos helyet. Úgy tudunk minél több embert magun mellé állítani, hogy embereket gyógyítunk meg a pályán, kiszabadítjuk őket egy cellából, vagy felrobbantunk egy helikopter leszállóhelyet. Ilyenkor egy karizma felirat jelenik. Az életszint jelző alatt található ez a csík, ami ha megtelik, akkor még egy karika jelenik meg. Ez azt jelenti, hogy még egy embert tudunk irányítani.
Természetesen a játék folyamán nemcsak mi veszítünk az életünkből, hanem a bajtársaink is. Ebből kifolyólag óvatosan kell bánni az elsősegély dobozokkal. Persze a legkönnyebb fokozatnál ez nem érvényes, mert ott még a csapból is az folyik. Ha valamelyik társunk lesérül, akkor meg kell gyógyítanunk. Persze nem muszáj, de ajánlatos nem ott hagyni őket. Ha lesérül valamelyik, akkor egy vöröskereszt jelenik meg felette. Ha esetleg a nagy harc közepette nem talájuk meg a sérült kollégát, akkor sincs gond, mert a térkép rendelkezésünkre áll. Egy vöröskereszt jelöli az elhullott emberünket. A vörös csillag jelöli azt a helyet ahova a zászlónkat kell feltűzni a pálya végén. A tűz ikon jelöli azt a helyet, amit fel kell robbantani, míg a létra jelöli a csatornákat. A csatornák felnyitásával tudunk gyorsmentést csinálni játék közben, de lesz olyan is, hogy egyik helyről át kell menjünk a másikra, mert a feladat ezt kívánja.
A játék során jó néhány fegyverrel találkozhatunk. Ahogy haladunk a történetben úgy ismerük meg sorban őket. Eleinte csak egy csavarkulcsunk van, amivel a csatornafedeleket tudjuk felnyitni. Persze későbbiekben lesz egy pisztolyunk is. Ezenkívül van még rohampuska (ez a leggyakoribb fegyver a játék alatt), magnum, shotgun, mesterlövész puska (sniper), rohamágyú, molotov koktél, gránát és rakétavető. Ezenkívül magunkkal hordhatunk még C4-es tölteket is, amik hasznosak lehetnek akár a hídak felrobbantásánál is. Egyszerre maximum 1 rohampuska és 1 pisztoly, vagy 1 rohamágyú és pisztoly kombináció lehet nálunk. A robbanósakból lehet mindkettő (molotovkoktél+gránát párosítás). Annyit azért még leszögeznék, hogy eléggé pontatlanok a fegyverek. Ha kifogynánk a lőszerből, akkor a pályák bizonyos részén tudunk szerezni belőlük. A rohampuskához tartozó pl. zöld színű dobozban található meg.
A helyszínek különbözőek lesznek, de az ellenségek ugyanazok lesznek mindig. Az orosz katonák nemigen változatosak, esetleg a rohamágyúsok egy kicsit erősebbek. Nekik nem elég 2-3 golyó, hanem többet kell beléjük ereszteni. A helyszínek közt ott lesz pl. New York utcái, de lesz olyan is amikor egy iskolába kell mennünk, de van olyan is mikor a Tv állomást kell elfoglalnunk.
Minden pálya végét a zászló felhúzása jelenti. Ilyenkor a vörös szovjet zászlóból amerikai zászló lesz. Ekkor kiírja a küldetésünk statisztikáját. Hány embert öltünk meg, mennyi ideg tartott, hányat lőttünk, hány elsősegély dobozt használtunk el. Ezt a társainkról is leírja. A játék alatt mindegyes megcsinált térkép csomag után van egy átvezető. Általában ilyenkor a szovjetek által meghackelt TV-t látjuk, amiben a híradó nem épp pártatlan. Általában ezek elég unalmasak, mert ritkán történik benne valami, csak beszélnek. Persze aki először játszik vele az nézze meg, de többször nem lesz rá szükség.
A játékot egyébként Modified Glacier Engine hajtja. A grafikáról sajnos nem tudok sokat mondani, mert csak 800X600-ban tudtam vele játszani a fent említett okok miatt. Így nem tűnt valami szépnek, bár 2003-ban nem is volt rossz, még a tűz effektek is egész jól meg lettek csinálva.
A játék zenéje az nagyon kiemelkedő. Rég nem hallottam ilyen soundtrack-et, mint amilyen ebben található. A játék zenéjét megválasztották a 2003-as év legjobb játék zenéjévé. Azt hiszem ez mindent elárul, hogy milyen is.
Összeségében elmondhatom, hogy egy remek játékkal állunk szembe. Aki szereti a TPS játékokat annak feltétlenül ajánlom ezt a játékot. Eléggé hangulatos játék, igaz nem hosszú, de többször ki lehet pörgetni.
Műfaj: ,
Fejlesztő: IO Interactive
A Történet és annak kivitelezése is valami fenomenális volt 😀
olyan játékélményt adott ez a nagyszerű tps Amire mindig is várunk amikor le ülünk a gép elé játszani😀
Igaz napjainkban már elavult és feledésbe taszított lett a cím, de 2003-ban amikor én óraszám játszottam vele még nagyon is modern és korát megelőző játéknak számított😀
Minden elismerésem Superlompos 😀
Vagy 5ször játszottam ki😃