IndyCar Series - száguldás körbe-körbe
Aki szereti a kör alakú pályán való száguldozást közel 360 Km/ó-ás sebességgel, annak ez a játék lesz a legmegfelelőbb választás.
Ez a játék 2003-ban jelent meg a Codemasters jóvoltából. Több platformra is megjelent, köztük PC-re, PS2-re és Xbox-ra. Ez a játék a 2002-es évadot foglalja magába. Már akkoriban is több remek játékot alkotott ez a fejlesztőcsapat. Gondolom nem kell senkinek sem mondanom a Colin Mcrae sorozatot. Ennek tükrében csak jót várhatnak az emberek ettől a játéktól is.
A játék menüje tartalmaz jót és rosszat is. A jó például az, hogy egy mozgó kép a háttér, bár ez folyamatosan ismétlődik. A rosszból több van. Ami nagyon nem tetszett, hogy a vezérlő átállításánál a játék lekerült tálcára és feljön egy ablak amiben lehet állítgani kedvünk szerint a beállításokat. Mondanom se kell nekem ekkor bejön a fatal error szöveg ( a hibánál az ignore-ra kell kattintani, akkor visszamehetünk a játékba, persze a beállítások ettől nem fognak megváltozni). Lehet hogy a Windows 7 64-bites verziója miatt van így, de szerintem akkor is meg lehetett volna oldani, hogy magában a játékban lehessen átállítani a gombokat. Persze a menüben még beállíthatjuk, hogy milyen segítségek legyenek bekapcsolva. Tehét végeredményben elmondhatom, hogy több volt a negatív kritika, mint a pozitív.
A játék több módot is tartalmaz: Quick Race, IndyCar Series, The Indianapolis 500, Masterclass.
Quick Race: Mint a legtöbb játékban, itt is ugyanazt takarja. Résztvehetünk mind a 14 pályán, akármelyik versenyzővel. Természetesen beállíthatjuk a nekünk megfelelő nehézségi szintet. A legkönnyeb fokozaton nem törik az autó, nicsenek szabályok. A legnehezbb szinten teljes autósérülés van minden szabállyal együtt (üzemanyag, kerékkopás stb.) Persze beállíthatunk random nehézségi szintet is, így lehet kombinálni a dolgokat. Például csak az AI (gép) kocsija törjön. A verseny megkezdése előtt természetesen módukban áll beállítani a körök számát is. Lehet 10 kör, 20 kör, negyedtáv, féltáv és teljes versenytáv. Még azt is be lehet állítani, hogy honnan rajtoljunk a futamon. Előről, középről vagy hátulról. Természetesen itt csak verseny van. Az ellenfelek számát is be lehet állítani, ami ebben a módban 25-öt jelent, tehát 26-an leszünk a pályán.
IndyCar Series: Ez a mód annyiban különbözik, hogy itt egy teljes versenyhétvégét tudunk telejesíteni, az ellenfelek száma 32. Tehát van teszt lehetőség, így be tudjuk állítani a kocsinkat részletesen, az adott pályának megfelelően. Ha teszttel végeztünk jöhet is a kvalifikáció. A kvalifikáció 3 körből áll, a kivezető körből és 2 rendes körből. Természetesen csak a 2 mért kör fog beleszámítani a rajtsorrendjébe. A rajtsorrend pedig a 2 körünkben mért legmagasabb sebesség alapján dől el. Tehát akinek a legangyobb volt a végsebessége az indulhat legelőlről. Ha ez mind megvolt, akkor jöhet a futam. Természetesen a versenyhétvégénél is be lehet állítani, hogy hány körös legyen a futam.
Indianapolis 500: Ebben a játékmódban lehetőségünk van egy teljes szezont végignyomni. Tehát az IndyCar Series mód hosszabb változatáról beszélhetünk. A kvalifikáció hossza más, mert itt a kivezető körön kívül még 4-et lehet menni. Itt is számít a sebesség, de az idő is. Ezek után pedig ismét jön a futam az előző módoknak megfelelően.
A játék mint mondtam 14 pályát tartalmaz, többek között:
- Texas
- Pikes Peak
- Richmond
- Kansas
- Nashville
- Michigan
- Kentucky
- Gateway
- Chicagoland
- Miami
- Phoenix
- California
- Nazareth
- Indianapolis
A játékban természetesen előfordulnak balaesetek, de nem sűrűn. Leginkább akkor van ütközés, ha mi okozzuk azokat. A törésmodell 2003-hoz képest egész jónak mondható. Példáu a kerekek nem szakadnak le rögtön, ha nekimegünk a falnak, hanem csak eltörik a tengely, és ennek megfelelően lötyög a kerék. A kereken kívül az első r11; ill. a hátsószárnyunk sérülhet meg, vagy akár le is szakadhat.
A játék grafikájáról nem sok jót vagy rosszat tudnék említeni. Igazából nem valami szép, de a korához képest megfelel. Nekem az 1280X960-as beállítást engedte a monitorom miatt. Az égbolt mindenesetre egy festmény, tehát a felhők egy helyben vannak. Bár a felhőknek nincs jelentősége, hiszen itt nincs eső. De ez egyértelmű, hiszen az igazi IndyCar sorozatban se mennek futamokat esőben.
A hangok egész jól sikerültek ebben a játékban, különösen a zenékre gondolok itt. A játék alatt pörgős zene szól, de ha nem tetszenek az eredeti zenék, akkor elég ha csak töröljük őket a zene mappából, és beszúrjuk a saját zenéinket a helyükre.
Összeségében elmondhatom, hogy egész jó játék lett a hibái ellenére. Azt nem mondom, hogy egy megváltást jelent ez a játék, de mindenképp érdemes kipróbálnia annak, aki szereti az IndyCar sorozatot. Még annyit hozzá kell tennem, hogy a multit hiányolom a játékból. Bár az a furcsa, hogy mikor utána olvastam, akkor láttam, hogy van multi. De miután eredeti játékról van szó, és nekem nem volt, így kijelenthetem, hogy nincs multi. Legalábbis PC-re biztos, hogy nincs.
Remélem, hogy ezzel a rövid leírással is, egy kicsit közelebb tudtam hozni néhány emberhez ezt a játékot.
Teljesen igazad van! 😜
Sajnos nálam ez "csak" egy Jó teszt,remélem nincs harag 😀
És pontosan 1 Chevrolet Corvette zr1 (szerintem) 😃
Igen, az egy Chevrolet Corvette! 😆
gacso: Köszi! 😆