FIFA 15 - Játékteszt
Az EA új alkotása: \"IÉSZPORC CINEGÉM\"
FIFA 15: az új generációs futball
Hát fogalmam sincs, hol kezdjem ezt a tesztet, sok minden kavarog a fejemben a játékról. Először is nagyon szép játékot láthatunk az elődeihez képest, másodszor viszont egy pár káromkodás, amit ha ide leírnék, valószínűleg nem is kerülne ki a teszt. Minden található benne, ami egy focis játékhoz kell, de sok olyan dolog van, amikor néz az ember, hogy ez meg micsoda?
Tekintsünk az elejére
A Fifa 11-12-13-14 szinte egy kaptafára készült egy-egy pici újítással mindegyik széria. Az új motorral teljesen átalakult a játék 99%-ban benne van az Új generációs konzoloknak a „keze”. Ez végülis akkor előny vagy hátrány? Ezt rátok bízom, Nekem egy kicsit így 4 hónap elteltével kétes érzéseim vannak. Az Ignite engine ami a játék alatt dolgozik a játékra teljesen kihat. Teljes az átdolgozás az előző szériákhoz képest.
Az ember első gondolata, amikor elkezd játszani a játékkal az az, hogy ez hű milyen realisztikus, aztán ahogy játszik rájön, hogy ez még véletlenül sem úgy van, ahogy az látszik. Az EA a nyár folyamán osztotta meg ezerrel hogy milyen realisztikus a játék, hogy modellezik le a játékosokat meg stb. Ezzel még így nem is lenne gond. De majd egy külön fejezettel lejjebb kitérek erre.
Játékosok érzelmei
A játékosok különféle érzelmekben fejezik ki magukat a meccs folyamán. Több mint 600 érzelmet tettek a játékba (bár én ennek a felét sem láttam még valahogy).
Egy példa: A kapus sok bravúrt mutat, be egy meccsen oda mennek a játékosok pacsizni vele vagy épp összeölelkezik a védőkkel.
Közönség
Nagyon sokat fejlődött elődeihez képest. A játék életszerűen reagál a meccs folyamán. A szurkolók buzdítása, éneklése vagy épp az ellenfél kifütyülése.
Két új taktikai elem megjelenik
A „Park the Bus” taktika, amikor az emberbe az ideg beleáll, hogy 11 emberrel bekkeli ki a meccset a gép vagy épp az online ellenfél, vagy az „All out Attack” mód ahol a belső védők ott vannak az ékek mellett és már igazából csak a kapus hiányzik a támadósorból. Még egy újítás is szól a taktika részére. Nem csak a felállást lehet beállítani, hanem végre szabadon lehet állítani a játékosok posztját (pes feeling).
A grafikáról beszéltem ugye szép, gyönyörű stb.
Ami nagyon tetszett, mint újítás az az úgymond „élő pálya” ahol a pálya fokozatosan elhasználódik, és végre eljutottak a Fifa 15-ben odáig hogy 3d füvet használjanak. Csak megélték az emberek ezt.
Meccsen belüli ütközetek
Hát itt már vannak gondjaim, az EA hivatalosan azt írja, hogy ez mennyire élethű, de itt nekem elég sok aggályom van e felől.
Pl: amikor mennél az ellenfél után ráncigálod, hogy lelassítson, aztán egy csellel befűz majd a kisegítő védő, amit a gép irányít jön és összeütközik a védővel. Vagy épp Piattival leütközöm a nagy benga Benteke-t az azért elég vicces számomra.
Bírók
Hát szerintem a játékban semmi következetesség sincs a bírók által. Ugyanolyan súlyosságú szabálytalanságért hol sárga jár, hol semmi, igazából mikor milyen kedve van, mint egy mennyei megyei bíró szintje körülbelül.
Kapusok modellezése
Teljesen lemodellezték profi kapusok segítségével a mozgásokat, amivel önmagában nincs is gond. Csak vannak olyan szituációk, amikor akár fél pályáról kapnak gólt, máskor meg az összes lövést kivédik. Részemről ez valahogy nincs egyensúlyban.
Új figurák pontrúgásoknál
Sokkal több figura található meg a játékban, mint az elődeiben, amivel elég jól lehet kombinálni.
Amint említettem a játék a meccs folyamán hát nem tudom, hogy fogalmazzak, csal, vagy épp úgy gondolja, hogy ne nyerjek, vagy igazából fogalmam sincs.
Egy példa: Többször is előfordult velem hogy egy meccsen 5 kapufát rúgtam, kb. 20 kapura lövés, az ellenfél egyetlen egy kontrából megver, 1-0-ra. Hát ilyenkor sok mindent küldenék a tisztelt EA-nek.
Online játékmódok
Nagyon-nagyon sokféle online játékmód megtalálható a játékban. Lehet barátokkal játszani, vagy épp ott van az Ultimate Team mód, vagy épp lehet egy-egy karaktert irányítani és úgy a barátokkal játszani ez a Pro Clubmód vagy épp a Season mód ahol egy klub csapattal kell minél feljebb jutni.
Offline játékmódok
Szokásos játékmódok találhatóak benne meg (Friendly, Career, Tournament, Skill Games).
Összességében még nem tudom eldönteni, hogy ez a játék rám hogy is hat, annyit biztosan elárulhatók, hogy aki elkezd vele játszani, nem egyszer fogja a haját tépni a játék miatt (sajnos).
Végezetül szeretném megköszönni, hogy elolvastátok a tesztet.
Műfaj:
Fejlesztő: EA Canada