Az emberek utolsó órája, avagy: akár a dinoszauruszok...
Nem a grafikáért szeretjük...
Kedvcsináló leírás, ne tekintsük tesztnek.
Mindenek előtt szögezzük le, hogy ez egy nem mai -tehát régebbi- játék, ezért az értékeléseket
megpróbáltam a lehető legobjektívebb módon végezni, de előre leszögezem a közelmúltban már
nem játszottam vele (sajnos) így a múltbéli emlékeim vettem alapul, amit tudjuk: az idő
megszépít dolgokat, ezért kéretik az elfogult hozzáállásom csak rám vonatkozóan kezelni.
Köszönöm. :)
2005-öt írunk. Egy roppant kis médiatámogatással (és reklám-hadjáratocskával) megvert játék
kiadási dátuma.
GlyphX Games: A fejlesztő cég (GlyphX Inc) egy grafikai design stúdió amerikából, amely sok
videójáték kinézetéért felel, úgy mint a Diablo II, Legacy of Kain, Unreal Turnament 2003, stb. Itt
konkrétan a "dizájn"-ról van szó, nem pedig a grafikus motorról. Ennek része a GlyphX Games,
ami úgy gondolta megpróbálkozik egy komplett játékkal, ha már ennyi háttér és gyakorlat áll
mögöttük. Később meg is született az Advent Rising.
Advent sorozat: Az Advent egy 3 részes sorozat, melynek első tagja a Rising nevet viseli. Sajnos
(mint sokan tudjátok) a kasszáknál elég nagy bukta lett a játék (köszönhetően a szerencsétlen
és tulajdonképpen nulla marketingnek), így a következő két részt be sem fejezték.
A Történet:
Az alapötlet egy lerágott csont, előtte és azóta is láttuk már, éltük át: A világunkat veszély
fenyegeti és nincs aki megmentse. (Halo, MAss Effect, Dragon Age, Star Wars és még ki tudja
hány és hány játék, film stb. alapja)
Ezzel ellentétben áll a kivitelezés és tálalás, ami viszont első osztályú. Teljesen beszippant,
magával ragad.
A csavar a történetben: az első 4 óra játék után ki is hal az emberiség. HOPPÁ! Amíg
végigverekedjük magunkat kevésbé biztos túlélésünkért, rá kell jönnünk, hogy ez a legnehezebb
része a játéknak. Innen már minden simábban meg. Mivel a jó öreg 3rd person akcióra van
kihegyezve, így senki ne várjon szerepjáték szerű döntéseket, ámbár egyfajta fejlődés
felfedezhető a karakter "skilljei" között.
Játékmenet:
Minden egyes képességünknek (eleinte fegyverhasználat, később különleges, Jedi-szerű erők)
külön szintértéke és fejlődési rendszere van attól függően, mit használunk, és mennyit. Értelem
szerint amit többször, az hamarabb szintet lép, 3. szint után pedig másodlagos képességgel
gazdagodik. Nincs pontosztogatás, nincs pepecselés a karaktermenüvel, minden automatikus,
ami bizony jó dolog, hisz az akció közepette kevés az idő másra figyelni.
Igen emberek, ez egy akció-játék. Pörgünk, mint Ricsi-hörcsög a gömbben. Aztán eltelt egy két
óra, és örülünk, h. leültünk játszani.
Irányítás:
Viszont ezek előtt egy kis gondba ütközünk. Ugye konzol-portról van itt szó. Egér-billentyűzettel
az irányítás eleinte rémes, ám kicsit megedződve és hozzászoktatva agyi idegpályáinkat, egész
bravúros mutatványokat is kivitelezhetünk. Érdekesség, hogy az egér jobb és bal gombja a
karakterünk jobb és bal kezét "aktiválja". Azért fogalmaztam így, mert néhol fegyver van benne,
néhol pedig a különleges képességünket tesszük "oda". Ez legfinomabban is szólva érdekes,
viszont a konzolok sajátos irányítása miatt így maradt PC-re is.
Grafika:
2005-ben sem számított a legszebbnek és bár mai szemmel pláne nem a legszebb (pl.:AA
hiánya), azért a grafika a szerethető kategóriába tartozik. Ezzel ellentétben a legfurább még is a
különféle alien szeközök, űrhalyók, valamint különleges képességeink megvalósítása, kinézete,
ami első osztályú, a fent vázolt grafikán igencsak túlteljesít. Színes, rajzfilmszerű, de nem
képregény-szerű. A karakterek megvalósítása, elsőre furcsa. Hossszzzzúúúú Barbie lábakon
járnak, ami eleinte talán zavaró, később viszont úgy sem erre fogunk figyelni.
Hangok:
A hangok a grafikával ellentétben nagyon jól eltaláltak. Egy-két nyugisabb helyen talán feltűnik,
hogy kevés, viszont a prögős jelenetek közben nem. Hát igen! (háttal nem kezdünk mondatot :D
) A hang akkor jó, ha természetesnek érezzük, mondhatni fel sem tűnik, és ez itt így is van
rendjén.
Zene:
A zene teljesen más szinten mozog, mint a komplett program. Egyszerűen fenomenális. A
világvége hangulatot, a kis depressziót és bűntudatot tökéletesen kiegészíti (?), nem is.
Tulajdonképpen a zene miatt szerethető az egész játék. Olyan erős atmoszférával látja el a
jeleneteket, ami magával ragad, beszippant és nem is enged el.
Külön CD-lemezként is megvásárolható volt annakidején, manapság kis szerencsével letölthető
valamely torrent oldalról. A Muse, Poeta, Greater Lights az arra fogékonyaknak akár könnyeket is
csalhat szemeibe, érdemes belehallgatni.
Összességében:
Egy szerethető alkotásról van szó, hisz kevés embernek tetszik a karakterdizájn, a színek és az
ezekkel ambivalens hangulat.
Az Advent Rising az első olyan játék amit végigjátszottam. Leültem, kipróbáltam, és nem
hagytam abba a végéig. (nah jó, néha azért kis sulit, meg melót beiktattunk)
Ajánlom azoknak, akik szeretik a sci-fit, szeretik a hosszú, epikus történeteket, akik nem riadnak
meg a mára már elavult grafikától, és akik inkább a fülüket kényeztetik mint a szemüket.
ui.: végigjátszás után várd végig a stáblistát, mert bónusz-tartalomra lelsz.
Grafika: 10/5
Játékélmény: 10/8
Hang: 10/8
Zene: 10/10
Összességében: 40/31 ( 10/7 )
Műfaj:
Fejlesztő: GlyphX Games
és had csinálja úgy ahogy akarja
Háttal nem kezdünk monatot, de te mégis azzal kezdted, sőt is meg is jegyezted zárójelben. Ez elkerülhető lett volna.
amúgy elég jól össze lett rakva a teszt. Legközelebb pár kép is legyen!