Crysis 2 játékteszt
Mitől más a Crysis mint egy CoD vagy egy Battlefield? A tesztből kiderül!
Sosem figyeltem különösebben az FPS játékok történetét. Nem kerestem órákig magyarításokat az interneten, és nem haraptam ki darabokat az asztalból izgalmamban, hogy mi fog történni. Azonban a Crysis más. Van benne valami, valami olyan, hogy nem csak megyek, és értelmetlenül lövöm az embereket. A Crysis-ban küldetésem van. Emellé társul a remek grafika, és még sok más olyan apróság, amitől a Crysis olyan játék lesz, amitől jobb játék lehet szerintem mint bármilyen Battlefield vagy COD.
2007-ben sok gamer álla koppant nagyot a padlón, amikor elindították a Crysist. Az addig nem látott, gyönyörű grafika még ma is benne van a Top5-ben, lenyűgözött mindenkit. Tavaly a Crytek megalkotta a nagyszerű Crysis folytatását, ami szerintem a változtatások ellenére megtartotta azt, amitől az első részt szerettem.
Játékmenet:
A játék kezdete nagyon hasonlít a Call of Duty 4-re. Egy tengeralattjárón vagyunk, hirtelen megszólal a vészjelző. Minél gyorsabban ki kell menekülnünk a járműből. Már kezd elsötétülni minden, de szerencsére időben kiérünk a felszínre. Azonban nem vidáman fürdőző embereket, és szép napsütést fogunk látni. Ahogy kinyitjuk szemünket, a romba dőlt New York égő romjai tárulnak szemünk elé. Az égen mindenféle idegen lények röpködnek. A partról pedig a már ismert nanoruhában lövi őket egy ember: Alcatraz- az ő személyében fogjuk a várost megmenteni.
A történetről talán ennyi elég is, ne legyen minden lelőve azelőtt, aki nem játszott még a játékkal.
A játékban, a korábbi részekből is ismert nanosuit lesz segítségünkre. Aki nem tudná mi ez, a nanoruha egy high-tech ruha, ami több funkciót is ellát, ilyenek például a láthatatlanság, a pajzs, az erő, és a gyorsaság. Tehát viselője ennek segítségével emberfeletti képességekkel rendelkezik, amire a játékban nagy szükség is lesz.
Többségében az előző rész fegyvereit találjuk a játékban. a Scar, a JAW, a gránát, a shotgun, ezek is jelen vannak. A teljes fegyverarzenált most nem sorolnám fel, csupán egy különlegességet említenék meg: K-volt. Ez egy elektromos fegyver, ami elektromos impulzusokkal küldi az ellenfelet a halál karjaiba. Azonban ezzel érdemes figyelni, hiszen ha nem lövünk eleget, akkor az ellenfél nem hal meg, csupán harcképtelenné válik egy kis időre. A sikeres akciót egy sercegés jelzi.
Mint a sok turista, mi is gyűjthetünk a játékban souvenireket. Ezeket az elhagyatott boltokban, hasonló helyeken találhatjuk, azt hiszem 30 darab van. Nem hiszem hogy ennek túl sok értelme van, én kifejezetten nem kerestem őket, ha belebotlasz vedd fel.
Anélkül, hogy túl sokat elárulnék a történetről, elmondhatom, hogy a Crysis 2 egy nagyon élvezetes játék. Egy percig nincs az az érzésem a játék közben, hogy unalmas, legalábbis nagyon ritka. Az ilyen alkalmak általában akkor fordulnak elő, amikor valakit követni kell. Rengeteg izgalmas rész van benne.
Sokan felhozták ezt a megjelenéskor negatívumként, de higgyétek el, hogy nem érződik a játékban. Márpedig az, hogy a Crysis nagy, szinte korlátlanul bejárható térképe helyett, most egy kicsit kötöttebb útvonalon kell haladnunk a játékban. Azonban ez semmilyen hátrányt nem jelent.
Negatívumok:
Meglepett, hogy ahhoz képest, hogy egy Crysis-ról van szó, több buggal is találkoztam a játékban. Lelőhetetlen ellenfelek, a föld alatt járkáló katonák, és a multi kisebb hibái is részei sajnos a játékban. Nem sok, de néha előjönnek ezek.
A másik, hogy vannak kicsit túl nehéz helyzetek a játékban, amikor többször is újra kell kezdenem ahhoz, hogy végre sikerüljön. Itt vagy több mentési pont kéne, hogy ha a végén meghalunk, legalább nem az elejéről kelljen újracsinálni.
Grafika:
Azt hiszem, itt sem fogok túl sok negatívumot felróni a játéknak. A grafikáért a CryEngine 3 felelős. A grafika, csakúgy mint az előző rész esetében, gyönyörű, főleg a dx11-es kiegészítővel. Persze itt is előfordulnak olyan részletek, amik kevésbé kidolgozottak, de a fegyver, az ellenfelek, és a környezet nagy részéről is elmondható, hogy szépen ki lettek dolgozva, és egy rossz szavunk nem lehet rá. Persze ha nagyon keressük, találni hibákat a grafikában, de nem feltűnőek a játék során. Kicsit szerintem az első rész jobban néz ki, de nagyobb is a gépigénye.
Hang:
Zene: A játékban zene igazából nincsen, a menüben szól 2-féle dallam, a játék alatt csak egy ritmusos aláfestő zene hallható. Pont jó, nem tolakodó, nem vonja el a figyelmet a játékról, de ugyanakkor egy nagyon jó hangulatot ad a játéknak. Ezt is eltalálták, nem hiányolom az igazi zenéket.
Effektek: Az effektek is a helyükön vannak, a robbanások, fegyverhangok szépek, és a helytől függően változnak. Bár nem hallottam ezeket a fegyvereket élőben, nem hiszem hogy túl torz lenne a hangjuk. De ha az is lenne, nem zavarna.
Multiplayer:
A Crysis 2 multiplayerében a többi játék multijából megszokott módok mellet még azt is eldönthetjük, hogy nanoruhában vagy sima módban szeretnénk harcolni. Az, hogy melyik a jobb, azt mindenki döntse el maga. A nanoruhás módban a láthatatlan az természetesen nem teljesen láthatatlan, van egy kis látható nyoma az embernek, mintha víz lenne ott. (Kiváló taktika, ha egy vízfolyamba beállsz, akkor nem valószínű, hogy észrevesznek).
A matchek elején két térkép lehetőség van, az hogy melyik következik, az egy kis szavazással dől el. Különböző fegyverfelszerelések vannak, (pl. rifle, sniper...), és készíthetünk egyedi fegyverösszeállítást is.
Szerencsére nagyon kevés hacker van a játékban, én amióta játszom, nem találkoztam csalóval, ez egy nagy pozitív pont a játéknak. Na meg az is, hogy a multi tényleg nagyon élvezetes, órákig el lehet lenni vele.
Összegzés:
A Crytek megint egy olyan játékot hozott össze, ami szinte mindenkinek tetszik, és ezzel még több rajongót toboroztak a "táborukba". Minden a helyén van a játékban, és ahogy már említettem, teljesen más mint egy CoD.
New York romokban hever, az emberek félnek- tegyél rendet és mentsd meg őket! -Talán ez a Crysis 2 lényege.
A játék nagyon tetszett, és kíváncsian várom a folytatását (már ha lesz)!
Pozitívumok:
-Nagyon szép grafika
-Magával ragadó játékmenet
-Élvezetes multi
-Jó hangok és irányítás
Negatívumok:
-néhol kissé nehéz
-előfordulnak bugok
-szörnyen optimalizált DX11.
Köszönöm, hogy elolvastad a tesztemet! Kérlek, ezúttal is írd meg véleményed, tanácsod a teszttel kapcsolatban!
Műfaj: ,
Fejlesztő: Crytek
Amúgy kb nekem is ez a véleményem! Ezt nem lehet összehasonlítani a CoD-al vagy Bf-el.
ja, azért jó mert lehet taktikázni, és nem feltétlenül kell mindenkit lelőni 😜
Ilyen csúcsjátékkal, és grafikával rég játszottam.(Sőőt...)
Megy a felülmúlhatatlan 😃
Egyébként én is nehéznek találtam...Amíg rá nem jöttem, hogy a 2-ben mennyit segít a pajzs, amit csak a végén használtam...úgy szinte legyőzhetetlen...Amikor 25-15 alá ment az energia, akkor láthatatlanság be, és elbújok...Feltöltődik, stb...
Nem csoda, hogy a Far Cry-t is ezek csinálták...😀
Nehéz lenne ezeket a fegyvereket élőben hallani, mivel nem léteznek. 😀 De egyébként a hangok tényleg jók. 😀