background
avatar
niteforce
Szint: 98
13 éve tag, offline
19.5K 💬
1.3K ☀
23 ❤
26 éves, férfi
Budapest, Magyarország

Cross Fire játékteszt

Írta: niteforce, 2012. February 25., játékteszt
Játék: Cross Fire - Rival Factions

A Cross Fire alatt ezúttal nem az ATi több kártyás rendszerét kell érteni, nem is az autót, hanem egy jó kis játékot, ami ingyenes!

Az a mondás, hogy olcsó húsnak híg a leve, szerintem nem állja meg mindig a helyét. Így van ez a Cross Fire című játékkal is. Ugyanis -ingyenes játék létére- egyáltalán nem rossz, sőt, nagyon szórakoztató tud lenni órákon keresztül. Ráadásul szinte bármilyen gépen elmegy, tehát ezúttal a szórakozásból nem csak az erőmű tulajdonosok kaphatnak.


Játékmenet:

Mint a legtöbb ilyen játék, a CrossFire is egy FPS játék, amelyben a kommandósok, és a terroristák küzdelmének lehetünk részesei. Persze felületesen, hiszen ennek a játéknak is szimplán csak a lövés a lényege, és mivel csak online játszható, története sincs.

A játék elején ki kell választanunk egy katonát mint a karakterünket. Létező egységek embereit választhatjuk ( SWAT, S.A.S, OMOH), és kezükbe létező fegyvereket adhatunk (pl. M16, M4, M14, stb...). Utána részt vehetünk a kiképzésen, ahol a játék az alapokra, vagyis a mozgásra, a lövésre, és a gránátdobásra tanít meg minket. Kiváló alkalom, hogy megismerjük a játék irányítását. Ezek után be is dob minket a játék a sűrűjébe, elkezdhetünk játszani.


Sok játékmód található a játékban:

Team Death Match (TD): adott egy időtartam, vagy egy bizonyos kill-szám. Ha a match letelt, vagy az egyik csapat eléri a kill-számot, akkor a több killel rendelkező csapat a nyerő.

Search&Destroy (SD): mindenki által ismert játékforma. Adott egy bizonyos match szám, ha az egyik team a megadottszor nyert match-eket, akkor nyert. Minden match lényege, hogy a terroristák letegyék a C4-et, és megakadályozzák, hogy a kommandósok azt hatástalanítsák, illetve hogy a kommandósok megakadályozzák, hogy a terroristák élesítsék a C4-et, vagy hatástalanítsák.

Escape mode: Egy pályának az ellenfél területén van egy pontja, ahova be kell sétálni, az egy escape. Persze ezt az ellenfél próbálja megakadályozni. Amelyik team egy matchen belül több escapet ér el, az nyer.

Mutant mode (MM): Itt az, hogy ki melyik oldalon áll, nem számít. Minden match elején kettő játékos mutánssá válik. Az ő céljuk, hogy megkarmolják a normál embereket, hogy ők is mutánssá váljanak. Akkor győznek, ha mindenki mutáns lett. A normál emberek fegyverekkel lőhetnek a mutánsokra. Időnkét ajándékcsomagok lesznek elérhetők számukra, amiben jobb fegyver, vagy extra lőszer található. Minden lövésnél pont jár, ha pedig leterítenek egy mutánst, extra pontszámot kapnak.

Hero Mode (HM) Tulajdonképpen ugyan az, mint a MM, azzal a különbséggel, hogy a 2 mutáns mellé még egy hőst is választ a játék, aki különleges karakterrel, erős fegyverrel és sok lőszerrel küzdhet a mutánsok ellen.

Zombie mode (ZM): A program zombikat küld a játékosokra, céljuk hogy lőjenek rájuk. Újabb és újabb területek elérhetők a pályán, és a zombik mindig máshonnan jönnek. Nyerni itt is úgy lehet, ahogy a Mutant módban.

Ghost Mode (GM) : Ebben a játékmódban ugyanazok a szabályok érvényesek mint az SD-ben. Azzal a különbséggel, hogy itt a terroristák szellemek, így nem lehet látni őket, hacsak nem mozognak. ( Hátrafelé guggolva ugrálással sem látszik, viszont ezt jól kell csinálni).


Minden match-ért kapunk GP-t (játékbeli pénz), és XP-t (tapasztalatpont). GP-ből új fegyvereket vehetünk, míg az XP a szintlépéshez szükséges. (Bizonyos szintek elérésekor GP jutalom és új fegyverek vásárlásának lehetősége nyílik meg.)

A szinteken felül még vannak medálok is. Többféle van, (pl: sniper, scout, elite) mindegyiknek több szintje van. Egy medálért mindig egy adott számot kell killelnünk az adott csoport fegyvereivel (pl, rifle, sniper).

Mint minden ingyenes játékban, itt is vannak bizonyos tartalmak, amit valódi pénzből vett pontokkal, ZP-vel vehetünk meg. Ilyenek pl. a női karakterek, exkluzív kiadású fegyverek, különlegességek, és értelmetlen kiegészítők. Szerintem hacsak az ember nem fanatikus játékos, ezek vásárlásának nem sok értelme van, de tényleg vannak érdekes cuccok, amiket meg lehet venni belőle.

A játékban minden nap van úgynevezett napi misszió, ami azt takarja, hogy ha megcsinálunk egy adott számú küldetést (például 8 játék egy pályán) akkor kapunk egy kis pénzt, és egy betűt. A betűkből kreatívan a Cross Fire szót kell kirakni, ha megvan bele az összes betű, akkor kapunk egy kis jutalmat, ami amúgy ZP-be kerülne. Ez egy jó dolog, egy kis negatívummal: ugyanis, a betűket random módon kapjuk, így nem biztos hogy az éppen hiányzó betűket zsebelhetjük be. Ettől előfordul, hogy néha csak 1 betű hiányzik, jó ideig nem lesz akkora szerencsénk hogy megkapjuk. Ráadásul a misszió kész kínszenvedés, erős motiváció kell ahhoz, hogy az ember végigcsinálja, később leírom, hogy miért!


Grafika:

A játék grafikája mai viszonylatban már nem nevezhető szépnek, viszont a karakter keze, és a fegyver, valamint az ellenségek is szépen ki vannak dolgozva, ezek még kis részletességen is elegendően szépek. Van egy olyan "mű" érzés a grafikán, hisz a fegyver nem koszos, nincs az az élethűség mint pl. egy Battlefield-ben. A táj kidolgozása nem jó, szögletes tárgyakkal, egyszínű, pixeles tereptárgyakkal találkozhatunk a játékban. Viszont a rondább grafika előnye, hogy még egy integrált videokártyán is élvezhetően tud futni a játék, tapasztalatok szerint nem kell hozzá jobb mint egy ATi 9200.

Hang:

Ez is inkább a Counter Strike-ra emlékeztet. Zene csak a menüben, a server browserben szól. Kis pozitívum, hogy más más zene szól pl. a fegyverraktárban, a beállítások menüben, vagy a várakozó szobában. Nem sok, nem is túl jó, végtelenített zenék vannak a játékban. A fegyverhangok viszont korrektek, minden fegyvernek megvan a saját, a többitől elkülöníthető hangja, a tárazás is a megfelelő hangeffektekkel párosul. Szerintem ez is egy olyan pont, ahol a hibákat annyira nem lehet komolyan venni a játék jellegéből adódóan. Egyszerűen játszani kell vele és kész.

Élethűség:

A játékot nem mondanám túl élethűnek. Egyrészt a fegyverek teljesítménye, másrészt az emberek fizikai képességei is néha erősen alulmúlják vagy felülmúlják az ésszerű határokat, ismert tényeket. Például az alap fegyver az M16 annyira pontatlan, hogy aki azzal normális statot produkál többnyire hackernek nézik. Az emberek képességei is erősen túlzóak, persze ha minden lövés megbénítana, megölne, a játék heves csapkodások közepette a lomtárban landolna, tehát így ezt is meg tudom érteni.


Hacker téma...

Szinte minden multiplayerben előfordulnak hackerek, cheaterek. Őket általában utáljuk, nem is lennénk velük tapintatosak és kedvesek ha a közelünkben lennének. Bár a játék rendelkezik valamiféle védelmi rendszerrel, ami megpróbálja kiszűrni a hackeket alkalmazó, vagy alkalmazni próbáló játékosokat, sajnos nem működik a legjobban. A játékban elég sok a csaló, és a kickelési jog az adott illető csapatára van bízva. És ha ők nem akarják, akkor bizony bent marad, és röhögve tönkreteszi a statisztikánkat.


Itt térnék vissza a napi missziós témához: a napi küldetést én csak úgy hívom, hogy a hackerek csatája. Ugyanis szinte lehetetlen olyan room-ba kerülni ahol nincs hacker. Így ha teljesíteni akarjuk a napi misszió feladatait, szinte biztos hogy negatív lesz a statisztikánk. Ekkor bizony elég ideges lehet az ember, és akarva/akaratlanul leírja a chatbe hogy ki menjen hova... Persze a chat ellenőrző rendszere (már ha angolul kívánjuk véleményünket tudatni a többiekkel) nem spórol a csillagokkal, így - bár mindenki számára nyilvánvaló, mit akarunk mondani- ez rejtve marad. Érdekesség, hogy a chat csak angolul tud, így magyarul akármit beírhatunk! :)

Szerverek:

A játék meglehetősen sok szerveren játszható, szinte soha nem fordul elő, hogy az összes tele lenne (bár már volt rá példa). Ezek elérhetőségével nincs gond, egy normális netkapcsolattal a ping sem lesz olyan magas, hogy az a játékot zavarná. A karbantartásokat mindig bejelentik, mind a facebookon, mind a játékban néha feltűnő információs sávban. Tehát ezzel nincs probléma, mindig játszhatunk a játékkal.

Barátok, klánok:

Természetesen van lehetőségünk barátokat szerezni, és klánokba belépni. A barátainkkal rendezhetünk külön meccset egy jelszavas szobában, hogy oda más ne tudjon felmenni. Sok klán is található a játékban, jobbak rosszabbak. A klánok harcolhatnak egymással, minél tapasztaltabb, jobb tagjai vannak egy klánnak, annál nagyobb a rangja. A klánokba a Z8 games honlapján regisztrálhatunk, egy rövid levelet kell küldenünk a klán adminisztrátorának, aki részben a levél, de inkább az elért eredményeink alapján eldönti, hogy bevesz-e minket a klánba. Vannak magyar klánok is, tapasztalt, magyar játékosokkal, ilyenekbe érdemes jelentkezni.

Összesítés:

A Cross Fire egy szórakoztató játék. Alkalmas arra, hogy órákig ellegyen vele az ember, és szinte megunhatatlan, mert mindig jönnek új fegyverek, pályák, játékmódok. És bár vannak benne hibák, és néha idegesítő, összességében elmondható, hogy egy jó játék. Mindenkinek ajánlom, aki ingyen (legálisan) akar egy jó játékkal játszani.

Köszönöm, hogy elolvastad a tesztemet! Kérlek most is írd meg kommentben, hogy mi az, ami tetszett benne, és mi az ami nem, min kéne a jövőben javítanom!

Értékelés:
Grafika:
██████████
60%
Hang:
██████████
70%
Játékélmény:
█████████
90%
Összességében:
██████████
80%
no cover
no cover
Cross Fire - Rival Factions
Megjelenés: 2012. February 02. (PC)
Hozzászólások: 6
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Demoz avatar
Szokásos jó fogalmazás. jó teszt.
Azonban a játékról én nem tudnék pozitív dolgot mondani, mivel 4-5 évig aktívan toltam a cs 1.6-ot.😀
0
0
0
0
niteforce avatar
[LINK]
innen tudjátok letölteni!
bal oldalt a download-ra kattintva
0
0
0
0
no avatar
Tud valaki kuldeni nekem linket ahonnan le lehet tolteni?😀
0
0
0
0
NTSC Jani avatar
Nagyon jó teszt lett!

Ennek CS beütése van?
0
0
0
0
Értékelés
Összes átlaga:
█████████
9
9 értékelés alapján
Csak regisztrált tagok értékelhetnek


Elfelejtett jelszóRegisztráció